Side 1 af 1

Er der fejl i VCDS 18.9??

: 6. okt 2018, 14:20
af DUC-fan
Hej folkens, har lige opdateret til 18.9, nu kan jeg ikke få hul igennem til interface, der så også skal opdateres med ny firmware, men jeg kan ikke få det til at virke
IMG_5160.JPG
TCP port fejl.
IMG_5160.JPG (157.77 KiB) Vist 5762 gange
har prøvet på 2 forskelling PC'er - samme fejl!! og ja - jeg har tjekket at min fiberforbindelse virker ;)
Nogen der har prøvet samme, og fundet en løsning -sker self. lige når jeg vil montere Columbus i Kodiaq. :shock: :evil:
Ellers må jeg gå tilbage til den gamle version. :idea:

Re: Er der fejl i VCDS 18.9??

: 6. okt 2018, 19:11
af DUC-fan
Hej igen, tror fejlen må have være ved NETECH, fik opdateringen igennem ved at installere 18.9 direkte fra Ross-Tech, og så lave firmware opdateringen den vej :!: og så vende tilbage til DK softwaren bagefter ;)

Re: Er der fejl i VCDS 18.9??

: 7. okt 2018, 13:08
af Charlimike
Havde kun problemer med at test af kabel ikke virkede. Lukkede vcds, og trak kabel ud af usb. Så virkede alt ting i andet forsøg.

Re: Er der fejl i VCDS 18.9??

: 16. aug 2019, 19:34
af Morgen
Jeg har også lige opdateret min til 18.9.1 og kan ikke få kontakt til mit interface når jeg skal lave test til USB port, og tillige forsøgt at genstarte mange gange. så søger lige om andre har haft disse problemer og måske løsninger.. :?: :?:

Re: Er der fejl i VCDS 18.9??

: 17. aug 2019, 15:22
af Charlimike
Hvorfor ikke opdatere til 19,6? De skrev blot ifm opdatering at de anbefalede at opdatere stikket også.

Re: Er der fejl i VCDS 18.9??

: 19. aug 2019, 13:34
af i-s
Morgen skrev:
16. aug 2019, 19:34
Jeg har også lige opdateret min til 18.9.1 og kan ikke få kontakt til mit interface når jeg skal lave test til USB port, og tillige forsøgt at genstarte mange gange. så søger lige om andre har haft disse problemer og måske løsninger.. :?: :?:
Havde også knas med det her, men den opdaterede firmwaren korrekt da jeg satte USB kablet i og valgte opdatering i VCI config.
De er ikke ret stabile opdateringerne fra Ross-tech. Man sidder og bider lidt negle undervejs .. tit fejler det og nogen gange siger den der er opdateringer og så er der ikke alligevel. Ved ikke hvad det er for en spagetti programmør de har til at lave deres opdateringssoftware.

Re: Er der fejl i VCDS 18.9??

: 19. aug 2019, 19:29
af Morgen
Tak Søren, mit kabel er fra 2007 Multiscan -USB fra Kufatec og har virket ubeklageligt til jeg opdaterede VCDS her i sidste uge brug, efter dette kunne jeg ikke få kontakttil interface, virker som om den har en driver som den kan finde.. tillige blev min Surface 3 Pro opdateret i windows så det giver lidt grå hår hvad som årsagen..
Vcds Kabel.jpg
Vcds Kabel.jpg (52.08 KiB) Vist 5054 gange

Re: Er der fejl i VCDS 18.9??

: 19. aug 2019, 20:45
af i-s
Morgen skrev:
19. aug 2019, 19:29
Tak Søren, mit kabel er fra 2007 Multiscan -USB fra Kufatec og har virket ubeklageligt til jeg opdaterede VCDS her i sidste uge brug, efter dette kunne jeg ikke få kontakttil interface, virker som om den har en driver som den kan finde.. tillige blev min Surface 3 Pro opdateret i windows så det giver lidt grå hår hvad som årsagen..
Vcds Kabel.jpg
Har aldrig set sådan et VCDS kabel før.
Jeg ville måske forsøge at afinstallere og derefter forsøge at få hul igennem med en tysk version. Husk kabel må ikke sidde i under installation.

Re: Er der fejl i VCDS 18.9??

: 19. aug 2019, 22:31
af Morgen
Tak Søren, jeg har måske fundet fejlen, når jeg downloader er det ikke driveren til 64bit som ligger i pakken, og hvorfor når de nu skriver det, hvis jeg finder dp.exe filen siger min pc den er fejl når maskinen køre 64 bit.. bliver nød til at kontakte Ross Tech for at få den rigtige driver da jeg ikke kan finde den på deres hjemmeside, kan godt se navn på mit kabel i usb tilslutning dog skriver den at der ingen driver findes, og det er nok årsagen til jeg ikke får forbindelsen.
Som du skrev er de blevet lidt sløset med opdateringer hos ross.. :-( ikke god service :-(
Mvh. Morgen.

Re: Er der fejl i VCDS 18.9??

: 20. aug 2019, 17:29
af i-s
Morgen skrev:
19. aug 2019, 22:31
Tak Søren, jeg har måske fundet fejlen, når jeg downloader er det ikke driveren til 64bit som ligger i pakken, og hvorfor når de nu skriver det, hvis jeg finder dp.exe filen siger min pc den er fejl når maskinen køre 64 bit.. bliver nød til at kontakte Ross Tech for at få den rigtige driver da jeg ikke kan finde den på deres hjemmeside, kan godt se navn på mit kabel i usb tilslutning dog skriver den at der ingen driver findes, og det er nok årsagen til jeg ikke får forbindelsen.
Som du skrev er de blevet lidt sløset med opdateringer hos ross.. :-( ikke god service :-(
Mvh. Morgen.
Jeg tror kun VCDS driveren findes i 32 bit. Men en 32 bit driver kan altså også køre på en 64 bit maskine.