Forhandler avance

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Nic
Medlem
Indlæg: 643
Tilmeldt: 17. sep 2008, 09:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nyk F
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Forhandler avance

Indlæg af Nic » 22. nov 2017, 11:41

Hej

Jeg har fået nyt job, som har en rabataftale med semler/vw
her står vi kan få 50% rabat på forhandleravancen, "det vil typisk løbe op i 10-15.000.-"
det synes jeg lyder af meget, kan en forhandler virkelig tjene 20-30.000.- pr bil afhængig af type/model.

Nic

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 686 times

Re: Forhandler avance

Indlæg af Thor-thor » 22. nov 2017, 12:29

Forhandlerens gennemsnitlige avance kommer jo an på om vedkommende sælger topudstyrede Touareg eller skrabede UP. Så det er svært at sige.
Men jeg vil tro at de 10-15k de nævner, er det du kan spare. Hvilket vil sige at forhandlerne så giver en rabat på omkring 6-8k (da resten skyldes reg. afgift)

Ved dog ikke hvor meget du kan bruge din aftale til. En "alm" forhandlet rabat på en veludstyret Golf vil formentlig godt kunne ramme op i nærheden af 30k, hvis man har fornuftige forhandlingsevner

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Forhandler avance

Indlæg af aknedude » 22. nov 2017, 19:23

Thor-thor skrev:Forhandlerens gennemsnitlige avance kommer jo an på om vedkommende sælger topudstyrede Touareg eller skrabede UP. Så det er svært at sige.
Men jeg vil tro at de 10-15k de nævner, er det du kan spare. Hvilket vil sige at forhandlerne så giver en rabat på omkring 6-8k (da resten skyldes reg. afgift)

Ved dog ikke hvor meget du kan bruge din aftale til. En "alm" forhandlet rabat på en veludstyret Golf vil formentlig godt kunne ramme op i nærheden af 30k, hvis man har fornuftige forhandlingsevner
...... og køber for 40-50,000 kr extra udstyr som minimum. Rabatten hænger ikke så løst mere. Så alt over 15000,- er er fin rabat.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"