Golf 5 projekt der holder mig igang

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 12. aug 2018, 16:04

Så skete der endelig lidt nyt … Fik sat mine bremser på i foran i går, og hold da op en forskel! :D

Hentede spindler og fik lidt Superpro dele hjem i torsdags.
Billede

Og et lille billede af bremser næsten færdig monteret
Billede

marcowv
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af marcowv » 7. sep 2018, 20:59

Hvordan det mon står til med projektet ? :D
Golf 6, FLA, Side Assist, Udkørselsassist, træthedsregistering, Parkeringssensor for + bag, Org. LED baglygter, Custom Speedo m. 3D skærm, speciallavede skiver og golf 7 R nåle.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 9. sep 2018, 16:09

marcowv skrev:
7. sep 2018, 20:59
Hvordan det mon står til med projektet ? :D
Har lige været på ferie, så der er da landet lidt smådele som skal sættes i værk i den kommende uge hehe.
Ikke det vilde, men skifter mine gamle Gen2 MAX dørmoduler til fordøre til 5K Gen3 som kan folde spejle med komfort luk/tryk på fjernbetjeningen..

Så skal jeg også have installeret en canbus styret batteri regulering på min negative batteri pol..



Der er købt Gen3 servostyring som skal smækkes på sammen med bagbroen og så skal hele skidtet spores til UG :)

marcowv
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. jul 2017, 15:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af marcowv » 10. sep 2018, 22:11

Ferie skal der jo også være plads til Billede Men lyder godt, man begynder jo at være spændt på den Golf; hvad end model den nu efterhånden er ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Golf 6, FLA, Side Assist, Udkørselsassist, træthedsregistering, Parkeringssensor for + bag, Org. LED baglygter, Custom Speedo m. 3D skærm, speciallavede skiver og golf 7 R nåle.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 23. sep 2018, 09:00

marcowv skrev:
10. sep 2018, 22:11
Ferie skal der jo også være plads til Billede Men lyder godt, man begynder jo at være spændt på den Golf; hvad end model den nu efterhånden er ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, havde nu hellere smidt pengene efter bilen og kunne have lavet den færdig for halvdelen af hvad den ferie kostede :D

Dubai er et dyrt sted!

Anyway.... Ja synsrapporten siger jo VW Golf 5, så det må vi jo gå ud fra hehe.
Har modtaget min Gen.3 styreenhed - håber på der plads på liften til at få skiftet tårnlejer og smækket den nye styreenhed samt forbro på bilen. Så er undervognen foran helt som den skal være og så bliver det forhåbentlig bagbro i weekenden :)

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 25. sep 2018, 19:33

Så skete der lidt i går - Min mekaniker havde lidt tid i kalenderen, og da det havde regnet tidligere på dagen måtte jeg tage vejrlig da man jo ikke skal have våde handsker :D

Generation 3 tangstang og servo enhed, nye tårnlejer og en vandpoleret forbro. Vi fik samtidig kigget på mine Superpro bærekugler, de er rettet til og det burde nu kunne lade sig gøre at få sporet forhjulene ens...

Billede

Billede

Havde sådan en Powerflex bøsning liggende til forbroen, tænkte det var en god idé.... Hold nu k*** hvor skal det lort bare pilles ud igen hurtigst muligt - Det er simpelthen ikke værd at installeret på diesel biler. Det giver enormt meget støj ved lave omdrejninger, og generalt bare mere vibrationer under kørsel.

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af carstenhjorth » 25. sep 2018, 20:54

Det ser så fedt ud! Køre med powerflex i min, kunne faktisk ikke rigtig mærke forskel med vibrationer og støj, men sådan er det vel når man kører kutterbrændsel :lol:
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 27. sep 2018, 19:53

carstenhjorth skrev:
25. sep 2018, 20:54
Det ser så fedt ud! Køre med powerflex i min, kunne faktisk ikke rigtig mærke forskel med vibrationer og støj, men sådan er det vel når man kører kutterbrændsel :lol:
Jo tak Carten, det er jo en helt anden bil at køre i efter udskiftning af tandstangen - fantastisk. Samtidig er det jo muligt at ændre styre kurven efter andre bil modeller Audi TT RS, R20, og mange andre :) Må testes lidt når bagbroen er lavet og hele bilen er sporet

Ja, tænker det umiddelbart ikke hjælpe med den Powerflex bøsning når man har en motor der går dårligt i tomgang i forvejen. Synes dog allerede det er mindsket en del ved kørsel. Der er stadigvæk en del ved lave omdrejning under 1800'ish
These users thanked the author ChristianK for the post:
Sandahl

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 28. sep 2018, 15:35

Så landede der lidt stumper så det kan lade sig gøre at få eftermonteret lidt varme i de forstole jeg har liggende.. De laves slet ikke med sædevarme, så det bliver dejligt og have lidt som jeg kun kender en anden person har :D

Billede

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2143
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 110 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af larslyn » 28. sep 2018, 20:31

det er sgu imponerende arbejde du har gang i

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 15. okt 2018, 08:10

Så blev der langt om længe lavet lidt i weekenden :)
Fik nosset mig sammen til at udskifte bagbro og sætte alle mine nye dele på ..

Den gamle trængte vel egentlig også til en udskiftning, knækket fjeder i venstre side, utæt dæmper i venstre side og bremserne var helt færdige.

Billede

Billede

Som dag og nat, men det skulle det jo også helt gerne være.

Billede

Billede

Billede

Billede


Fik også skifte min tidligere MK60EC1 abs blok ud med en nyere version så mine side assist sensorer kan få udkørsels assistent :)

Bremsesystemet skal udluftes hos en kamerat hos VW på onsdag, og forhåbentlig kan jeg få den sporet i dag - ellers bliver dette også først gjort onsdag.

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - mit lille weekends projekt.

Indlæg af MikkelVitus » 24. okt 2018, 06:51

ChristianK skrev:
18. nov 2017, 21:31
Efter den kære BKD motor har rundet 350.000km at den begyndt at gå utrolig dårligt. Hopper ved acceleration, går ujævn i tomgang, stort udsving på dyser m.m

Håbede på det var en blanding af de "billigere" løsninger nogle har skrevet kunne afhjælpe problemet.

Startede med at købe 4 nye gløderør hos VW gladsaxe hvor jeg har handlet stort set alle mine dele. Fik så leveret nogle forkerte gløderør som var 10mm til en CR motor og ikke 8mm som passer på min PD motor.

Havde taget det hele med til Bornholm da jeg kunne låne min fars garage lige til at stå i tørvejr. Pakke alle gløderør ud af æskerne og lagde dem klar til montering på en klud. Piller topcoveret af monteren for så at stå med lang næse og se de ikke passer i min motor.

Giver VW Gladsaxe et kald for at få at vide de ikke tager dem retur , eller har mod på at lave en ombytning til de korrekte 8mm. Jeg havde endda oplyst min nummerplade ved bestilling så forstår ikke lige hvordan den kunne smutte. Men de mente åbenbart ikke jeg var god nok kunde til trods for utallige besøg og ordre på over X antal 1000kr.

Kørte til en andne VW forhandler og fik fat på de korrekte gløderør og en udskiftning hjalp ikke på problemet.
Billede

Købte derefter en nyt ledningsnet til dyser og gløderør
Billede

Dette afhjalp heller ej problemet. Så jeg kunne bleve ved at finde på mulige løsninger eller købe ny brugt motor.
Jeg traf beslutningen om at handle ny brugt motor.

Fandt en motor fra 2008 der ikke havde kørt mere end små 70.000km på eBay.
Billede

Jeg synes ikke du har fortalt om den nye motor kørte som den skulle ? Blev det som en ny bil ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 25. okt 2018, 16:04

Har ikke fået sat den motor i bilen endnu - det ville ikke være forsvarligt at smide motor med så meget øget effekt på dårlig undervogn osv.. Så har brugt meget tid på at få bedste mulige løsning af bremser, uden at få dem op i alt for store størrelser som vejer ser godt ud, men også tilføjer en del vægt :)

312 mm foran på 4 stemplede kalibre med 288 bagpå og 41mm stempel er noget der duer. Fik udluftet systemet igår af en kammerat hos VW...


Så nu skal der lige styr på et par enkelte småting og der skal tages stillling til om motoren skal i før DSG ombygning eller ej

Brugeravatar
Bigfoot
Nyt medlem
Indlæg: 348
Tilmeldt: 20. sep 2009, 19:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af Bigfoot » 26. okt 2018, 08:01

ChristianK skrev:
25. okt 2018, 16:04
Har ikke fået sat den motor i bilen endnu - det ville ikke være forsvarligt at smide motor med så meget øget effekt på dårlig undervogn osv.. Så har brugt meget tid på at få bedste mulige løsning af bremser, uden at få dem op i alt for store størrelser som vejer ser godt ud, men også tilføjer en del vægt :)

312 mm foran på 4 stemplede kalibre med 288 bagpå og 41mm stempel er noget der duer. Fik udluftet systemet igår af en kammerat hos VW...


Så nu skal der lige styr på et par enkelte småting og der skal tages stillling til om motoren skal i før DSG ombygning eller ej
så meget øget effekt???? hvor meget mere har den da?
Selv Chuck Norris frygter en værkstedsregning fra VW

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 26. okt 2018, 17:55

Den er standard 140hk - Kommer til at øge med +100%

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2143
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 110 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af larslyn » 28. okt 2018, 22:55

du er for vild, det er en fornøjelse at følge tråden... fantastisk at service tilsyneladende er ikke eksisterende hos vw :o

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 30. okt 2018, 20:46

larslyn skrev:
28. okt 2018, 22:55
du er for vild, det er en fornøjelse at følge tråden... fantastisk at service tilsyneladende er ikke eksisterende hos vw :o
Nej det godt nok skuffende at det skal være sådan. Handler kun mit ved VW flensburg nu hos Torsten. Der er service og ja, bedre priser!

Så fik jeg endelig samlet alle kabine dele som skal en tur til sadelmager og laves lækre. Håber på det kan blive sendt afsted slut ugen :)

Fik mine rammer til kabinen retur fra en anden maler der måtte rette op på det lort den første havde lavet - Så træls når folk siger ja til en opgave de ikke kan magte! :evil:

Heldigvis er de blevet kanon gode nu! Super tilfreds. Smider billeder op af kabine når sæder er retur og sat i bilen. Så er interiør færdigt.

Jay-Jay
Nyt medlem
Indlæg: 325
Tilmeldt: 22. jun 2008, 08:30
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 125 times
Been thanked: 28 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af Jay-Jay » 30. okt 2018, 20:52

Hvor skal du have lavet kabine henne?

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 7. nov 2018, 20:31

Ikke det store på menuen i dette opslag, men en lille update skal i jo have.

Bestilt alle dele til bakkamera
Bestilt alle dele til PLA 3.0

Jeg har fået monteret mine blank sorte rammer til radio- og klimapanel samt alle luftdyse rammerne. Det blev super godt! Nu skal jeg bare lige ud og have fundet et sted jeg kan få lavet nogle små mærker i folie så konen kan se om de er åbne eller lukkede... OG ja jeg har sagt man jo lige kan tage hånden hen foran for at mærke om der kommer luft eller ej hehe.. Happy wife/happy life.

Afventer stadigvæk afhetning af alle mine kabine dele der skal til sadelmageren et smut og laves lækre.

Så mon ikke et af de næste opslag i tråden her kommer med lidt billeder af noget nyt :)

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 16. dec 2018, 22:31

Så var der igen lidt opdateringer..

Det har stået lidt stille på grund af hus køb og manglende stumper - primært er tiden dog det største problem med at få gjort nogle af projekterne færdige hehe.

Fik montering mit bakkamera forleden dag, og må sige når man tænker vi snart skriver 2019 så er kvalitet på kamera overraskende dårligt - også selvom det er et 2018 originalt VW kamera jeg har monteret.

Lidt billeder af kabelsæt, stumper m.m
Billede

Billede

Billede

For at få plads til det nye logo hus skulle der skæres lidt bagklappen og bagrudeviskeren skal der også trimmes lidt i - så her måtte Dremlen på arbejde hehe.
Billede

slut resultat - succes
Billede

Det var lidt luft i dag, så fik taget hul på min ombygning af loftlys/læselamper til Golf 7 LED.

3 printede adaptere så de 4-kantede LED fra Golf 7 moduler passer over
Billede

Demontering af Golf 7 lamperne
Billede

Billede

Billede

Synes 3D printet var lidt for "groft" i strukturen, så har givet det 2 lag sprøjte spartel samt 2 lag sort - hvilken er blevet overraskende tæt på farven som rammen har.

Så blev det tid til prøve-montering inden det hele samles igen og der skal laves lidt ledninger
Billede

Billede

Billede

Håber på at det hele kan laves færdigt imorgen og sættes i bilen, så skal jeg nok lige smide et par billeder op med lys :)


Sidst men ikke mindst, så har jeg fået malet mine rammer til bilen så alt er samme farve blank sort. Jeg har fundet ny maler, og hun er hammerende dygtig!

Billede

Billede

Billede

Da det hele alligevel var pillet op, så satte jeg en hvid LED ring i fra Golf 7 rundt om 12v output stikket i opbevaringsrummet samt en prop fra audi

Billede
These users thanked the author ChristianK for the post:
Soner

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af carstenhjorth » 17. dec 2018, 14:17

Fedt, men jeg er også begyndt at hade dig ;)
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 17. dec 2018, 19:31

carstenhjorth skrev:
17. dec 2018, 14:17
Fedt, men jeg er også begyndt at hade dig ;)
Nej, hvorfor dog Carsten? =)
Hehe..

Modtog min turbo i dag
Billede

Billede


Ting der på vej:
Dynaudio set til 10kanels systems
2.0 Parkering assistent
Discover Media index G med”APP” knap
These users thanked the author ChristianK for the post:
Soner

los
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:23
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sverige
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af los » 17. dec 2018, 21:24

Du er for vild, glæder mig så meget til at se en film, når den nye motor spiller😛
Prius plugin hybrid

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2143
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 110 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af larslyn » 18. dec 2018, 17:11

enig, det er fantastisk inspirerende at følge byggeriet

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2733
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 497 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af Nicklossi » 18. dec 2018, 23:22

En golf 5 var nok efterhånden det sidste jeg ville gætte på det var, hvis jeg blev spurgt. Er det ikke en golf 5? 😅

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 22. dec 2018, 18:02

los skrev:
17. dec 2018, 21:24
Du er for vild, glæder mig så meget til at se en film, når den nye motor spiller😛
Ja, det blive fedt altså!
larslyn skrev:
18. dec 2018, 17:11
enig, det er fantastisk inspirerende at følge byggeriet
Tak - Det om ikke andet et rigtig godt tidsfordriv :)
Nicklossi skrev:
18. dec 2018, 23:22
En golf 5 var nok efterhånden det sidste jeg ville gætte på det var, hvis jeg blev spurgt. Er det ikke en golf 5? 😅

Det ligner i hvert fald i Golf 5 udvendigt ;)

-----------------------------------------
Jeg håber på der kan laves lidt småting her henover "juleferien", kunne være rart at få lukket nogle hængepartier ned såsom at få lavet loftlyset færdigt med Golf 7 LED ombygningen.. Den bagerste lampe er lavet.

Skal også lave lidt om på relæ holderen til min BCM ombygning. Lige nu sidder de "nye" BCM relæer nede på BCM modulet, men jeg langt om længe været heldig og finde den rigtige del til at udskifte den relæ holder Golf 5 allerede har siddende ovenover CECM modulet med et der har pladser til nye BCM relæer. Så bliver de alle sammen samlet et sted hvilket min OCD rigtig godt kan lide :D :lol: Et stort ønske ville være og forlænge ALLE de ledninger der gør til BCM så de kan deles op til 3 nye stik og bliver tapet lækkert til osv, men det bliver på ønskelisten... Måske jeg går lidt i gang forlænge dem over julen hvis jeg bliver hurtigere færdig med de planlagte ting end forventet :lol:

Skulle have haft instrumentbord og alt ude her forleden for at skifte varmefordelingsboksen, men så så at jeg fik trådt den i stykker aftenen før da jeg febrilsk skulle en tur på loftrummet og hente et eller andet og røg en tur over den varmeboks.. Til alt held opdagede jeg hullet inden jeg havde pillet instrumentbordet ud.

En ny brugt er bestilt så håber på den lander en dag mellem jul og nytår så der stadigvæk kunne være tid til at få trukket det hele ud og lavet ledningerne til Dynaudio mens det hele var ude, så de kan trækkes pænt bagom.

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af carstenhjorth » 22. dec 2018, 19:16

Det bliver en rigtig familiejul :lol:
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af carstenhjorth » 27. dec 2018, 20:15

Hvor stort arbejde var det at skifte bagbroen, skal udstødningen ned?
Da jeg for nylig ordnede bøsninger m.m i forbroen var der flere af boltene der var groet fast, de knækkede og måtte bores ud :evil:
Jævnt træls liggende på ryggen i garagen..
Er din gamle bagbro rådden? Eller kunne den også blæses og pulverlakeres?
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 30. dec 2018, 15:36

carstenhjorth skrev:
22. dec 2018, 19:16
Det bliver en rigtig familiejul :lol:
Ja det var da okay, nåede ikke halvdelen af hvad jeg havde tænkt på grund af ufattelige tømmermænd d. 26/12 - føj!

carstenhjorth skrev:
27. dec 2018, 20:15
Hvor stort arbejde var det at skifte bagbroen, skal udstødningen ned?
Da jeg for nylig ordnede bøsninger m.m i forbroen var der flere af boltene der var groet fast, de knækkede og måtte bores ud :evil:
Jævnt træls liggende på ryggen i garagen..
Er din gamle bagbro rådden? Eller kunne den også blæses og pulverlakeres?
Jeg købte en nyere brugt på eBay, den fik jeg blæst og pulverlakeret.
Udstødningen skal af for at skifte bagbroen....

Skift hele piv tøjet hvis du alligevel roder dig ud i bagbro, det hele er nemmere at skifte når det kan skrues på inden det skal monteres under bilen :)


-----------------------
Nyeste update:

Fik igår min nye Discover Media enhed hjem.
Der er rodet lidt i dag med adaptioner og kodning, så nu spiller det hele igen som før - bare med en MEGET nyere enhed.

Handlede stumper hos VW til at lave mit gamle quadlock stik om til den nye type der passer hos i Discover Media enhederne, har dog ikke nået at få lavet stikket endnu. Tænker jeg laver stikket når instrumentbordet er ude da det hele er nemmere at komme til :)


Stadigvæk lidt problemer med at koble på Car-net og VW's media app. Meget fedt detalje er at skærmen ser ens bevægelse når man kommer tæt på den.. Så den gør menu punkterne i bunden større når hånden er tæt på.

lidt billeder så alt ikke kun er tekst :)


Billede

Billede

Billede

Billede


Nåede faktisk også at få lavet min forreste lampe og til kabinelyset så der også sidder Golf 7 LED i der.

Billede

Billede

Billede

Billede

færdige resultat set forfra

Billede

Billede

Fartetre
Helt nyt medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 12. feb 2019, 19:35
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 56 times
Been thanked: 4 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af Fartetre » 17. feb 2019, 11:19

WOW! Hold nu fast et projekt manner. Kæmpe respekt. Som total amatør inden for ledninger i bilen er jeg meget imponeret. Mega fedt med alle billederne 👍🏻👏🏻👏🏻👏🏻
Den lykkelige ejer af en Passat B8 1,4 TSI 150 HK 😃
Tidligere biler: 19 stk af varierende karakter

Besvar

Tilbage til "Store projekter"