Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
mwh
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11. jun 2014, 09:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af mwh » 17. nov 2018, 20:19

Hej. Vi er på udkig efter en anden bil (vi har pt. en Lupo 3L og får brug for at have tre autostole i bilen inden længe). Vi kigger pt. mest på følgende:
1) Audi A6 Avant (C6 3.0 TDI med tiptronic eller C7 3.0 TDI med S-tronic)
2) Skoda Superb Combi (2.0 TDI, 170 hk med DSG6)

Er der nogle ting man skal være opmærksom på i forhold til de her biler (både mekanisk, men også mht. rust)? Så vidt jeg har kunnet læse mig til på internettet, så kan det være en god ide at undgå multitronic-gearkasserne i Audi og DSG7-gearkassen i Skodaerne, derfor kigger vi på ovennævnte modeller.

På forhånd tak.

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1338
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 46 times
Been thanked: 138 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af vandhunden » 17. nov 2018, 21:32

Tillykke med trillinger hvis jeg har forstået det rigtigt

Ville det ikke være bedre men en Sharan eller lignende med 3 enkeltsæder i midten og så et meget stort bagagerum?

Det bliver også lettere at få dem alle 3 ind og ud af bilen og få dem spændt fast i deres autostole
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

magre
Medlem
Indlæg: 681
Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af magre » 17. nov 2018, 23:01

Er jeg den eneste der undrer mig over valget af de to biler?

Der er vel tæt på 100% til forskel i pris etc.

Ud over det, så er en 2.0 TDI CR DSG6 en velafprøvet rimelig driftsikker løsning.
Det samme gælder Audis 3.0 motor. Mig bekendt så er multitronic en god gearkasse men der er vel altid en eller anden tysker der får ødelagt grejet på æ’ autobahn...
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af Kevinff » 18. nov 2018, 01:28

magre skrev:Er jeg den eneste der undrer mig over valget af de to biler?

Der er vel tæt på 100% til forskel i pris etc.

Ud over det, så er en 2.0 TDI CR DSG6 en velafprøvet rimelig driftsikker løsning.
Det samme gælder Audis 3.0 motor. Mig bekendt så er multitronic en god gearkasse men der er vel altid en eller anden tysker der får ødelagt grejet på æ’ autobahn...
Hvorfor? Hvis det er de to biler han/de er faldet for så kan jeg ikke se noget underligt i det :D

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af Dakota » 18. nov 2018, 01:32

3 autostole side om side, er vi så ikke ovre i noget Touran eller Ford S-Max/Galaxy eller sådan? Tænker Touaren'en har mere plads og skydedøre må være fedt når man har så mange unger, der skal ind og ud.

Brugeravatar
Sgh2008ejs
Nyt medlem
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. jan 2012, 21:20
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 100 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af Sgh2008ejs » 18. nov 2018, 08:31

Men en Touran har ikke skydedøre :lol:
Touran og S-max ville også være mit bud med 3 børnesæder. Ville selv vælge Touranen.
Galaxy er i en anden prisklasse, medmindre det skal være en ændre vogn end de andre.
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af superbeszzz » 18. nov 2018, 14:40

Jeg har sådan en Audi. Tror sgu, at det vil være noget trængt bagtil med tre autostole :shock: . Men det er fandeme en lækker bil.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

mwh
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11. jun 2014, 09:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af mwh » 18. nov 2018, 16:09

Tak for alle tilbagemeldingerne :)

Et par uddybninger:
1) Vi skal (meget uventet) have enæggede tvillinger. Vi har i forvejen et barn på to (og et halvt, når de to andre ankommer), så vi får brug for at tre børn sidder i autostol i et godt stykke tid.
2) Mht. Superb/A6, så er der lidt prisforskel, men vi er villige til at give mere, hvis vi også synes vi får mere for pengene (den primære grund til at vi kigger på de to modeller er at de kan fås med ISOfix på passagersædet). Af og til dukker der nogle A6ere op, som langt fra er dobbelt så dyre som Skodaerne. Men jeg vil godt indrømme at vi nok hælder mest til Superb pt.
3) Mht. S-Max/Touran, så er det kun de nyeste modeller der har 3 x ISOfix på bagsædet, pg med automatgear bliver de lige en tand for dyre for os.
Men det er ikke helt udelukket. Vi undersøger bare mulighederne for at blive i en stationcar fremfor at skulle over i sådan en familiecontainer :)

Allanxx
Medlem
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 18 times
Been thanked: 22 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af Allanxx » 18. nov 2018, 16:18

Når begge bagdøre er lukket i en C7 er der 133cm mellem dørhåndtagene. ;)
Så må du selv bedømme om det er lidt el. meget plads med 3 autostole.
mwh skrev:
18. nov 2018, 16:09
Tak for alle tilbagemeldingerne :)

Et par uddybninger:
1) Vi skal (meget uventet) have enæggede tvillinger. Vi har i forvejen et barn på to (og et halvt, når de to andre ankommer), så vi får brug for at tre børn sidder i autostol i et godt stykke tid.
2) Mht. Superb/A6, så er der lidt prisforskel, men vi er villige til at give mere, hvis vi også synes vi får mere for pengene (den primære grund til at vi kigger på de to modeller er at de kan fås med ISOfix på passagersædet). Af og til dukker der nogle A6ere op, som langt fra er dobbelt så dyre som Skodaerne. Men jeg vil godt indrømme at vi nok hælder mest til Superb pt.
3) Mht. S-Max/Touran, så er det kun de nyeste modeller der har 3 x ISOfix på bagsædet, pg med automatgear bliver de lige en tand for dyre for os.
Men det er ikke helt udelukket. Vi undersøger bare mulighederne for at blive i en stationcar fremfor at skulle over i sådan en familiecontainer :)
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af pwh » 18. nov 2018, 16:26

mwh skrev:Tak for alle tilbagemeldingerne :)

Et par uddybninger:
1) Vi skal (meget uventet) have enæggede tvillinger. Vi har i forvejen et barn på to (og et halvt, når de to andre ankommer), så vi får brug for at tre børn sidder i autostol i et godt stykke tid.
2) Mht. Superb/A6, så er der lidt prisforskel, men vi er villige til at give mere, hvis vi også synes vi får mere for pengene (den primære grund til at vi kigger på de to modeller er at de kan fås med ISOfix på passagersædet). Af og til dukker der nogle A6ere op, som langt fra er dobbelt så dyre som Skodaerne. Men jeg vil godt indrømme at vi nok hælder mest til Superb pt.
3) Mht. S-Max/Touran, så er det kun de nyeste modeller der har 3 x ISOfix på bagsædet, pg med automatgear bliver de lige en tand for dyre for os.
Men det er ikke helt udelukket. Vi undersøger bare mulighederne for at blive i en stationcar fremfor at skulle over i sådan en familiecontainer :)
Ville egentlig ikke kommentere med "se på en s-max/touran", men jeg vil kraftigt anbefale at I starter med at købe autostole til jeres tvillinger.
Herefter tager du din familie + to nye autostole med ud til en forhandler med A6/Superb og mokker skidtet ind i bilen.

Jeg forudser at det vil være en øjenåbner ;-)

Mvh en familiefar med tre børn som netop er gået fra Passat B8 variant til Touran...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

These users thanked the author pwh for the post:
donfetaful

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af Dakota » 18. nov 2018, 16:32

Sgh2008ejs skrev:
18. nov 2018, 08:31
Men en Touran har ikke skydedøre :lol: Touran og S-max ville også være mit bud med 3 børnesæder. Ville selv vælge Touranen. Galaxy er i en anden prisklasse, medmindre det skal være en ændre vogn end de andre.
I know, men det var hvis manden stadig ville være i VAG-familien ;) En Sharan er også en mulighed, men måske for pricey.

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2055
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 484 times
Been thanked: 249 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af donfetaful » 18. nov 2018, 16:34

Enig med pwh. Jeg ville tænke praktisk først, og så kigge på det æstetiske bagefter

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af HansH » 18. nov 2018, 16:55

Hvis det kan være til nogen hjælp, så behandles samme problematik i denne tråd: viewtopic.php?f=22&t=133247
Bl.a. forklarer Anders D i et indlæg hvordan de håndterer 3 børn i en Superb 8V.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

mwh
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11. jun 2014, 09:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af mwh » 18. nov 2018, 17:37

Tak igen, det er nogle gode betragtninger/tips I kommer med. Jeg vil kigge på den tråd med det samme.

Jeg tror stadig vi er ved at vænne os til tanken om tvillinger, og det er lidt svært at overskue hvad der er muligt og ikke muligt mht. (bl.a.) bil.

Tanken har også strejfet os at det kan blive for besværligt med en “almindelig” bil (og vi skal have en anden uanset hvad).

Brugeravatar
Tømren
Medlem
Indlæg: 553
Tilmeldt: 2. aug 2008, 14:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sengeløse
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af Tømren » 18. nov 2018, 19:24

Jeg målte lige vores C6 der er også 133-134 imellem håndtagene og den mindste sidder stadig på selepude, en ret stor en af slagsen og den målte jeg til ca 44 cm, så det burde kunne lade sig gøre... Men det bliver godt nok tæt, jeg tror jeg havde valgt en Sharan hvis vi havde 3 små på samme tid, med tvillinge barnevogn og alt det, så er det meget nemmere

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

Selvstændig tømrer, efterisolering med miljørigtig papiruld.
Nu også med Rockwool, knauf og isover hvis nogen ønsker
www.tomren.dk

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af jokskilove » 18. nov 2018, 19:47

Der er godt nok stor forskel på en autostol og en siddepude. De autostole fylder jo som en amerikansk fodboldboldspiller i fuld uniform over skuldrene.
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af majland » 19. nov 2018, 13:11

mwh skrev:
18. nov 2018, 17:37

Jeg tror stadig vi er ved at vænne os til tanken om tvillinger, og det er lidt svært at overskue hvad der er muligt og ikke muligt mht. (bl.a.) bil.

Tanken har også strejfet os at det kan blive for besværligt med en “almindelig” bil (og vi skal have en anden uanset hvad).
Jeg vil også tro at https://multimac.co.uk/ eller lign er løsningen i en stationcar.

Antager vi den yngste kommer om på højre forsæde og så mor/far i midten på bagsædet så skal man helst ikke være for stor for at kunne klemme sig derind. Men i en superb burde man godt kunne komme forbi en autostol hvis højre forsæde er kørt lidt frem.
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af pwh » 19. nov 2018, 14:25

majland skrev:
mwh skrev:
18. nov 2018, 17:37

Jeg tror stadig vi er ved at vænne os til tanken om tvillinger, og det er lidt svært at overskue hvad der er muligt og ikke muligt mht. (bl.a.) bil.

Tanken har også strejfet os at det kan blive for besværligt med en “almindelig” bil (og vi skal have en anden uanset hvad).
Jeg vil også tro at https://multimac.co.uk/ eller lign er løsningen i en stationcar.

Antager vi den yngste kommer om på højre forsæde og så mor/far i midten på bagsædet så skal man helst ikke være for stor for at kunne klemme sig derind. Men i en superb burde man godt kunne komme forbi en autostol hvis højre forsæde er kørt lidt frem.
Multimac er super smart!

Hvad angår autostol i isofix i en variant/stationcar, så vil jeg vove at påstå, at det er tæt på umuligt.
Jeg tog i sin tid et målebånd med i babysam, og målte bredden på alle deres udstillede stole til de helt små (på til 4 år). Jeg købte den smalleste model jeg kunne finde (cybex et eller andet).
Hvis to styk af den model installeres i isofix i en Passat B8 Variant (som er nogenlunde sammenlignelig med de nævnte biler), så er der ca. 20-25 cm mellem sæderne (dvs. på midtersædet) i skulderhøjde.

Hvis autostolen fjernes fra isofix, og monteres med bilens sele, så kan den rykkes tættere på døren. Men så står den og hviler på "skulderen" af sædet, og står derfor en anelse skævt.

Jeg vil stadig anbefaler at der bliver købt/lånt autostole, som forsøges monteret bag i begge pågældende biler Billede

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af majland » 19. nov 2018, 15:24

Ikke engang en Berlingo har 3xisofix på bagsædet
https://www.telegraph.co.uk/motoring/fi ... tters.html

Der skal man op i en C4 grand picasso for at blive ved PSA (eller Pegeout 5008)

Jeg var inde og kravle i en Touran sidste søndag og det vil nok være den "mindste" jeg vil foreslå som familiebil til 3 små børn. Den havde seperate sæder men ved ikke om det var isofix i midten
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

mwh
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11. jun 2014, 09:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af mwh » 19. nov 2018, 15:48

Den seneste model Touran har ISOfix på midtersædet, og der ser ud til at kunne være tre autostole ved siden af hinanden (mine forældre har en). Jeg er dog ikke så hooked på den DSG-gearkasse med tørkobling, og så vil man (går jeg ud fra) skulle over i en diesel (vi vil helst have automatgear).

Jeg havde læst om multimac, men jeg vil prøve at holde øje med om der kommer en til salg på DBA. Jeg synes det bliver lidt uoverskueligt at importere en. Og på den anden side skal vi have en anden bil uanset hvad...

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af pwh » 19. nov 2018, 15:58

Jeg tror faktisk også at der er isofix på tredie sæderække i min Touran (og tre på anden sæderække).

Udfordringen er nu ikke kun isofix eller ej. Det er i lige så høj grad et spørgsmål om fordeling af plads mellem bagsædets tre pladser. Her har Touran noget der minder om tre lige store sæder, hvor en alm. stationcar har to gode pladser, som er forskudt ind mod bilens centerlinie. Det efterlader et midtersæde med meget begrænset plads...

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


baconbaronen
Nyt medlem
Indlæg: 262
Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 52 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af baconbaronen » 4. dec 2018, 22:32

mwh skrev:
19. nov 2018, 15:48
Den seneste model Touran har ISOfix på midtersædet, og der ser ud til at kunne være tre autostole ved siden af hinanden (mine forældre har en). Jeg er dog ikke så hooked på den DSG-gearkasse med tørkobling, og så vil man (går jeg ud fra) skulle over i en diesel (vi vil helst have automatgear).

Jeg havde læst om multimac, men jeg vil prøve at holde øje med om der kommer en til salg på DBA. Jeg synes det bliver lidt uoverskueligt at importere en. Og på den anden side skal vi have en anden bil uanset hvad...
Hvad endte I med at købe?
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)

mwh
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11. jun 2014, 09:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af mwh » 5. dec 2018, 21:27

Vi har ikke købt en anden bil endnu...

Skodaerne er alt for smalle til 2 x ISOfix i siderne og en selespændt stol i midten. Så nu kigger vi i retning af Sharan, S-Max og XC90.

Det undrer mig at man ikke kan finde afstanden mellem de to inderste ISOfix-beslag på internettet nogen steder. Vi har målt mange biler efterhånden.

mwh
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11. jun 2014, 09:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af mwh » 23. jun 2019, 08:12

Konklusionen blev indtil videre at der findes et meget begrænset udvalg af biler med plads til tre autostole på bagsædet. Den stationcar der kommer tættest på en Volvo V70, men midtersædet er alligevel ti cm smallere end eksempelvis en Touran... Så sådan en blev det i stedet... De tre separate bagsæder viste sig at blive uundværlige, og de to ekstra sæder i bagagerummet er fine at have.

stadil
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 261 times
Been thanked: 118 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af stadil » 23. jun 2019, 14:19

Tænker også at 3 autoskole kræver en Touren e.lign. da en højere bil også hjælper ved indstigning når man skal række ind til det midterste sæde. I vores Q7 kan der lige akkurat side en voksen eller en smal selepude mellem de to barnesæder så tænker jeg ville gå i retning af en XC90 eller anden billigere SUV - hvad med Skoda Karoq?

mwh
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 11. jun 2014, 09:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Spørgsmål ang. Audi A6 Avant og Skoda Superb Combi

Indlæg af mwh » 23. jun 2019, 16:29

Så vidt jeg kan se, og jeg har undersøgt de fleste biler... Så har de færreste SUVer tre separate stole, eller bare lige store stole. Audi Q7 (seneste model), er den eneste, som jeg har set.

Skoda Karoq og Tiguan Allspace har mulighed for syv sæder, men anden sæderække er ubrugelig ift. tre autostole ved siden af hinanden.

Så mulighederne er stærkt begrænsede. Det undrer mig, at der ikke findes et tilvalg til nogle stationcars (fx Skoda Superb eller VW Passat), hvor den kan fås med et autostol-venligt bagsæde. Men det er måske fordi der ikke er mange det har tre små børn på samme tid...

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"