Golf 5 projekt der holder mig igang

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 18. feb 2019, 21:12

Fartetre skrev:
17. feb 2019, 11:19
WOW! Hold nu fast et projekt manner. Kæmpe respekt. Som total amatør inden for ledninger i bilen er jeg meget imponeret. Mega fedt med alle billederne 👍🏻👏🏻👏🏻👏🏻
Jo tak,
Er lidt bagud med billeder og opdateringer i tråden lige for tiden.

Det kommer :)

Er i gang med at renovere nyt hus, så fruen mente jeg skulle have styr på mine prioriteringer :lol:
These users thanked the author ChristianK for the post:
DanielB12

Fartetre
Helt nyt medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 12. feb 2019, 19:35
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 56 times
Been thanked: 4 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af Fartetre » 19. feb 2019, 18:50

Renovere nyt hus? Det lyder omsonst ha ha 😂😂. Jeg er vvs`er og kan lave alt, så sig til hvis du har brug for råd eller vejledning
Den lykkelige ejer af en Passat B8 1,4 TSI 150 HK 😃
Tidligere biler: 19 stk af varierende karakter

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af HansH » 19. feb 2019, 18:59

Fartetre skrev:
19. feb 2019, 18:50
Renovere nyt hus? Det lyder omsonst ha ha 😂😂.
Indeed... :D
Christian - du må være blevet offer for en gedigen gang byggesjusk !!
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 20. feb 2019, 17:51

HansH skrev:
19. feb 2019, 18:59
Fartetre skrev:
19. feb 2019, 18:50
Renovere nyt hus? Det lyder omsonst ha ha 😂😂.
Indeed... :D
Christian - du må være blevet offer for en gedigen gang byggesjusk !!
Renovere ældre hus til nyt, er måske den korrekte tegnsætning ;)

Fik da handlet de sidste dele til at bygge min gamle 1K ratelektronik om til 5K som findes på 2010 biler og frem.. Så er eftermontering af ACC (Adaptiv Fartpilot) ikke så fjernt ude i fremtiden når ratstammen og elektronik er sidste led der mangler før det kan lade sig gøre og få smidt ACC radaren på.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af KBoesen » 20. feb 2019, 18:58

Hvis jeg ikke allerede havde taget hatten af for dig, kommer det godt nok til at ske, den dag du kan præsentere en G5 med velfungerende ACC. Sjiiit man. :lol: :D
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af Mikkel K » 20. feb 2019, 20:42

KBoesen skrev:
20. feb 2019, 18:58
Hvis jeg ikke allerede havde taget hatten af for dig, kommer det godt nok til at ske, den dag du kan præsentere en G5 med velfungerende ACC. Sjiiit man. :lol: :D
Der tabte jeg også lige kæben. Eller, kommer til det. :D

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 21. feb 2019, 16:01

KBoesen skrev:
20. feb 2019, 18:58
Hvis jeg ikke allerede havde taget hatten af for dig, kommer det godt nok til at ske, den dag du kan præsentere en G5 med velfungerende ACC. Sjiiit man. :lol: :D
Det kommer :) Skal lige have huset færdigt så jeg ikke har fruen på nakken 24/7... Regner med jeg færdig huset indenfor 6 måneder.

Derefter skal der laves ACC og så må jeg se om jeg gider lave ny forrude så jeg kan få stort kamera der giver lane assist og skiltegenkendelse eller ej.. På nuværende tidspunkt er det DSG ombygning sat ACC der er planer om :)

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2735
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 498 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af Nicklossi » 22. feb 2019, 23:14

Ikke at det har nogen videre betydning, men er det egentlig lovligt at montere acc i en bil, der slet ikke er lavet til det? :)

MEGA blæret projekt!

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 23. feb 2019, 19:22

Nicklossi skrev:
22. feb 2019, 23:14
Ikke at det har nogen videre betydning, men er det egentlig lovligt at montere acc i en bil, der slet ikke er lavet til det? :)

MEGA blæret projekt!
Jo tak :)

Det ved jeg faktisk ikke noget om, men tænker ikke det har den store betydning så længe det er lavet et alle spillets regler.. Radar sidder korrekt monteret og snakker korrekt med ABS osv kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle være iorden at lave

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af HansH » 23. feb 2019, 19:32

Nu skal det selvfølgelig ikke løbe OT i om ACC er muligt at få lavet på din 'Golf 5' .. (sætter den med vilje i anførselstegn :) )
... Men jeg mener at vide, at ACC også er integreret i softwaren i motorstyringen (ECU).
Og her ved jeg ikke hvilken motor og styring du er endt med / ender med i dit projekt .... men hvis det ikke er grej fra den generation hvor ACC er understøttet, så kunne jeg godt mistænke at der kunne lige en potentiel udfordring dér.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 23. feb 2019, 19:56

HansH skrev:
23. feb 2019, 19:32
Nu skal det selvfølgelig ikke løbe OT i om ACC er muligt at få lavet på din 'Golf 5' .. (sætter den med vilje i anførselstegn :) )
... Men jeg mener at vide, at ACC også er integreret i softwaren i motorstyringen (ECU).
Og her ved jeg ikke hvilken motor og styring du er endt med / ender med i dit projekt .... men hvis det ikke er grej fra den generation hvor ACC er understøttet, så kunne jeg godt mistænke at der kunne lige en potentiel udfordring dér.
Hans, jeg har undersøgt sagen meget og da min bil er 2.0tdi med ECU fra 2011 model så kender min funktionen..
Havde det derimod været en Golf 5 benziner ville ECU'en ikke understøtte ACC :)

ABS skal være HW46, har jeg udskiftet og kodet selv
Central elektronik er udskiftet til BCM
Ratstamme og elektronik skal være 5K, skal skiftes i påsken - mangler lige at finde par arme til lys og viskere af de nye stil fra Golf 7 som skal laves om til at passe :)
These users thanked the author ChristianK for the post:
HansH

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af GaSelle » 23. feb 2019, 20:05

Ellers har jeg et par nye arme liggende fra en Octavia II FL. De er uden fartpilot og kørecomputer og med aut. tilbageførsel på det lange lys. De må kunne bruges?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af HansH » 23. feb 2019, 20:55

ChristianK skrev:
23. feb 2019, 19:56
Hans, jeg har undersøgt sagen meget og da min bil er 2.0tdi med ECU fra 2011 model så kender min funktionen..
Havde det derimod været en Golf 5 benziner ville ECU'en ikke understøtte ACC :)
Christian... Du har så evig ret. Jeg fortjener intet andet end svovlpølen, at jeg vovede at tvivle :)
Gennem udveksling af XXX antal emails ved jeg jo at du er godt forberedt, og at du generelt bruger den meste af din vågne tid på dette projekt.
Jeg tror alle på vagcars, der har fulgt denne tråd, letter på låget og anerkender det mod der skal til at kaste sig ud i den opgave.
Det bliver så fedt at se den kørende! :)
These users thanked the author HansH for the post:
larslyn
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 24. feb 2019, 09:05

HansH skrev:
23. feb 2019, 20:55
ChristianK skrev:
23. feb 2019, 19:56
Hans, jeg har undersøgt sagen meget og da min bil er 2.0tdi med ECU fra 2011 model så kender min funktionen..
Havde det derimod været en Golf 5 benziner ville ECU'en ikke understøtte ACC :)
Christian... Du har så evig ret. Jeg fortjener intet andet end svovlpølen, at jeg vovede at tvivle :)
Gennem udveksling af XXX antal emails ved jeg jo at du er godt forberedt, og at du generelt bruger den meste af din vågne tid på dette projekt.
Jeg tror alle på vagcars, der har fulgt denne tråd, letter på låget og anerkender det mod der skal til at kaste sig ud i den opgave.
Det bliver så fedt at se den kørende! :)

Ja det glæder jeg mig dælma også til, der er lys for enden af projektet nu..

Nu skal alt jo ikke gå op i snak, så har vedhæftet lidt billeder.

Fik ledninger fra Kim herinde fra til at forlænge ledningen til mit BCM
Billede
Alle i korrekt farve kombination samt størrelse

Billede
Billede

Fik låst mig fast på hvilken farve bilen skal lakeres i - Valget faldt på en Aston Martin Aquamarine Black, synes det er super fed farve som passer godt til bilen former... I hvert fald efter min mening :)

Billede
Billede

Så var der også lidt udtræk af færdiglavede ting hos sadelmageren.. Han havde desværre lavet dørsiderne med røde syninger til at starte med så det har han fået lov til at lave om - Han mangler stadigvæk at lave mine sæder samt dørsider.

Billede
Billede
Billede

Så fandt jeg også en ny keyfob som er i MQB stil, og noget mindre end de første fobs man kunne få til sine gamle Golf 5 nøgler.. Den nye fob er noget mindre som ses på billedet, og har samme størrelse som en rigtig nøgle fra eksempelvis Golf 7

Billede

magre
Medlem
Indlæg: 681
Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af magre » 24. feb 2019, 10:28

ChristianK skrev:
21. feb 2019, 16:01
Derefter skal der laves ACC og så må jeg se om jeg gider lave ny forrude så jeg kan få stort kamera der giver lane assist og skiltegenkendelse eller ej.. På nuværende tidspunkt er det DSG ombygning sat ACC der er planer om :)
Hvordan vil du sikre dig at radaren sidder korrekt? Jeg kører Superb 2014 som egentlig understøtter ACC men eftersom det ikke var muligt som OEM udstyr så findes der hverken gitter, holder etc. som sikrer at radar sidder korrekt og derfor er projektet strandet.

3D printere kan gøre meget men store emner er sjældent muligt pga. printerens størrelse etc.

Er meget spændt på at høre dine svar, måske man kan blive inspireret! :D
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 24. feb 2019, 15:49

magre skrev:
24. feb 2019, 10:28
ChristianK skrev:
21. feb 2019, 16:01
Derefter skal der laves ACC og så må jeg se om jeg gider lave ny forrude så jeg kan få stort kamera der giver lane assist og skiltegenkendelse eller ej.. På nuværende tidspunkt er det DSG ombygning sat ACC der er planer om :)
Hvordan vil du sikre dig at radaren sidder korrekt? Jeg kører Superb 2014 som egentlig understøtter ACC men eftersom det ikke var muligt som OEM udstyr så findes der hverken gitter, holder etc. som sikrer at radar sidder korrekt og derfor er projektet strandet.

3D printere kan gøre meget men store emner er sjældent muligt pga. printerens størrelse etc.

Er meget spændt på at høre dine svar, måske man kan blive inspireret! :D
Er slet ikke inde i Skoda, man kan man ikke mix matche lidt fra endten facelift hvis det findes eller nyere model?
Jeg har lavet beslag til min radar så den kommer til at sidde bag logoet i fronten med det dæksel som bruges ved Passat

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af carstenhjorth » 7. mar 2019, 23:17

Hej Christian.

Jeg er endelig ved at få gang i renoveringen af bagvognen, sidder og kigger brugte broer, men tænker så lige om du har din gamle endnu? Eller var den for rådden til at kunne reddes?
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 8. mar 2019, 14:26

carstenhjorth skrev:
7. mar 2019, 23:17
Hej Christian.

Jeg er endelig ved at få gang i renoveringen af bagvognen, sidder og kigger brugte broer, men tænker så lige om du har din gamle endnu? Eller var den for rådden til at kunne reddes?
på trods af alder og KM var min faktisk bedre end forventet - Men mine spindler og alt andet var groet fast så det måtte lade livet :)

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af carstenhjorth » 10. mar 2019, 13:31

Jeg tænkte nu også kun på selve broen, har tænkt mit at udskifte alt andet.
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 3. apr 2019, 21:20

Ikke en billede opdatering den her gang, må have den til gode..

Så er der snart styr på alle stumper der skal til for at kunne lave min ratstamme + elektronik om til Golf 6 +2011.

Har fået nyt rat hjem, knapper samt ombygget armene der skal sidde på den nye ratstamme så det er den "nye" type fra Golf 7. Alle funktioner virker inklusiv Assist knappe - Får fartpilot i det nye rat, så det er derfor jeg har valgt at prøve mig frem med assist knappen i stedet for også at have fartpilot på armen.

Ellers står det MEGET stille fortiden pga hus renoveringen.. Fruen mener stadigvæk ikke der skal rodes bil lige i øjeblikket hehe

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af MikkelVitus » 5. apr 2019, 18:05

magre skrev:
24. feb 2019, 10:28
Hvordan vil du sikre dig at radaren sidder korrekt? Jeg kører Superb 2014 som egentlig understøtter ACC men eftersom det ikke var muligt som OEM udstyr så findes der hverken gitter, holder etc. som sikrer at radar sidder korrekt og derfor er projektet strandet.
Hvordan tjekker man om éns skoda understøtter ACC ?

Og hvis den gør, er det så "blot" et spørgsmål om at få indkøbt det rigtige radar-modul, placeret det korrekt i fronten, forbundet til ext-canbus, og så kalibreret ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 25. apr 2019, 19:04

SÅ - blev det tid til lidt opdateringer efter en travl påske …

Havde sat mig for at hvis jeg ikke skulle renovere hus i påske dagene, så skulle der laves på bilen da der var en del ting som var halv færdige og lidt andre "små" problemer.

Nå....

Carsound havde god rabat på StP Blackgold dæmpningspakker, så fik lige handlet lidt til at kunne dæmpe loftet, motorhjelm samt de nye dørsider.

Billede

Så kom påske fridagene, hvor jeg startede med at rive instrumentbordet ud (tager ca 30min så det hele ude, man er vel i træning)… Så plan 1 var at få forlænget samtlige ledninger der kommer fra bilens central ledningsnet og går ned til BCM modulet, efter jeg har konverteret fra gammel Golf 5 elektronik til nyere BCM (+2010 ) så var de oprindelige ledninger fra bilen ikke lange nok til at få gjort det pænt - Her hjælp et medlem herinde fra med at få bestilt samtlige ledninger i korrekt farve combination samt kvadrant størrelse så intet er lavet forkert og kan give rod.. Jeg havde heldigvis et par ekstra 52-polede stik til BCM så jeg kunne tyvstarte lidt med at lave ledningerne klar i deres korrekte plads

Billede



Gik igang med fuglereden og synes det blev acceptabelt i sidste ende, valgte samtidig at rykke de relæer man får ved konverteringen op i den originale relæ holder ovenover BCM modulet så det hele ser "oprindeligt" ud.
Billede

Lidt billeder af hvordan det så ud undervejs

Billede

Billede

Billede

Billede

næsten færdigt , mangler lidt få ledninger fra sidste BCM stik -ser lidt bedre ud. :)
Billede

Skiftede samtidig til en nyere varme fordelingsboks til min klima, da den kun blæse varm luft i venstre side til trods for der sidder nye spjældmotorer til alle spjæld. Nu virker det upåklageligt igen, mangler dog at få fyldt gas på A/C anlægget.

Mens instrumentbordet var ude, så lavede jeg nye ledningsnet til det originale eftermonterede alarm system, luftkvalitets sensor, opvarmede sprinkler dyser og aktiv dæktrykskontrol. Så nu er alle tilsluttet med orignale ledningsfaver da der var en del rest tilovers fra de ledningerne jeg forlængede til BCM modulet.

Skiftede ratstammen ud til en nyere en som passer til 5K0 ratelektronik i stedet for den ældre oprindelige 1K0 type - Her satsede jeg stærkt på jeg havde lavet min research grundigt nok og valgte ikke at tjekke om alle stik passede til den nye type elektronik... Pinnede airbag stik og stikket om til elektronikken, for så at sidde med lang næse da bundstykket i tændingslåsen havde et anderledes stik som ikke passede til 5K0 elektronikken, her var jeg så øm i fingerspidserne af at lave stik og ledningsarbejde at jeg måtte ud i og fikse en midlertidig adapter så vi kunne køre hjem bilen

Billede

Billede

Billede

Det nye bundstykke med stik til 5K0 elektronikken lander imorgen, så i weekenden kan det hele blive samlet færdigt med nyt rat samt mine ombyggede arme :)

Billede
og ja "assist knappen" virker :)

Billede
Nyt rat med knapper til fartpilot og DSG paddles


PS - Så er min kabine også langt om længe lavet færdig og er på vej til adressen --- Det bliver møgfedt! Der kommer selvfølgelig billeder af det hele.
These users thanked the author ChristianK for the post (total 2):
HansHKBoesen

Jay-Jay
Nyt medlem
Indlæg: 325
Tilmeldt: 22. jun 2008, 08:30
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 125 times
Been thanked: 28 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af Jay-Jay » 25. apr 2019, 20:34

Du´jo simpelthen for sindssyg :o :o . Respekt for dit arbejde ;)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af HansH » 25. apr 2019, 20:39

Jay-Jay skrev:
25. apr 2019, 20:34
Du´jo simpelthen for sindssyg :o :o . Respekt for dit arbejde ;)
Jeg er helt enig.
Det må absolut kandidere til at være et af de vildeste projekter herinde.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Jay-Jay
Nyt medlem
Indlæg: 325
Tilmeldt: 22. jun 2008, 08:30
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 125 times
Been thanked: 28 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af Jay-Jay » 25. apr 2019, 20:41

Ja, jeg synes virkelig, at det er så gennemført et projekt :!: :!:

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 25. apr 2019, 20:51

Tak for feedback :)
Jeg nåede faktisk hvad jeg havde sat mig for - pånær at få trukket ledninger til Dynaudio systemet jeg skal have smidt i, troede det store ledningsnet gik bag om instrumentbordet. Det viser sig så at det løber under gulvet.. Så mon der lige skal trækkes noget gulv ud og støjdæmpes når nu alle sæder alligevel skal ud og byttes til nyt

Det vigtigste af alt, så fandt jeg 2 canbus ledninger som har været skyld i mine flyvske fejl på drivlinje can - Det var dejligt at jeg slap for at trække mit hjemmelavede can ledningsnet rundt til alt der kører på drivlinjen hehe

PS : Glemte at sige der også er landet lidt stumper til ombygning til DSG fra manuel. Ledninger til gearvælger blev trukket klart da instrumentbordet var ude, samt ledninger fra kabine til motorrum er trukket ud, da jeg også lavede ledninger til batterimodulet i korrekt farve da man var i gang

PPS : Så er har min sædemand endelig fået nosset sig sammen til at få gjort mine dele færdige til trods for en brækket fod hehe :P

Her er lidt smagsprøver.. Kommer billeder når de lander på adressen og er installeret :)
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af DanielB12 » 25. apr 2019, 21:22

Fra dsg til manuel?


Anyhow - stadigvæk er crazy vildt projekt. Tænker at blomsterhandleren fylder en del i projektet, siden du “får lov” :lol: :lol:
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af HansH » 25. apr 2019, 21:24

DanielB12 skrev:
25. apr 2019, 21:22
Anyhow - stadigvæk er crazy vildt projekt. Tænker at blomsterhandleren fylder en del i projektet, siden du “får lov” :lol: :lol:
Ha ha.. god pointe! :D :D
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 25. apr 2019, 21:26

DanielB12 skrev:
25. apr 2019, 21:22
Fra dsg til manuel?


Anyhow - stadigvæk er crazy vildt projekt. Tænker at blomsterhandleren fylder en del i projektet, siden du “får lov” :lol: :lol:
Det er ombygning fra manuel til DSG...

Næ det slet ikke så slemt som man skulle tro det hehe, hun har fået lov til at vælge farverne på væggene i vores hus som også er et lille tidsrøver projekt

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af DanielB12 » 25. apr 2019, 21:32

ChristianK skrev:
25. apr 2019, 21:26
DanielB12 skrev:
25. apr 2019, 21:22
Fra dsg til manuel?


Anyhow - stadigvæk er crazy vildt projekt. Tænker at blomsterhandleren fylder en del i projektet, siden du “får lov” :lol: :lol:
Det er ombygning fra manuel til DSG...

Næ det slet ikke så slemt som man skulle tro det hehe, hun har fået lov til at vælge farverne på væggene i vores hus som også er et lille tidsrøver projekt
Ah læste forkert - kan jeg godt se nu. Kunne nu heller ikke helt få set til at passe :shock: :lol:

Lyder som om du har fået det længste strå eller måske ikke - det er vel stadigvæk ‘konebilen’ du stykker sammen? :lol: :mrgreen:
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Besvar

Tilbage til "Store projekter"