Hej
har købt en golf 3 1.9 gtd som eftersigende ikke skulle være så god en motor til tuning men ret mig vis jeg tager fejl.. Har hørt fra utrolig mange at 1.9tdi'er skulle være bedre til tuning..
Og sådan en 90hk tdi'er er jo lige præcis 20% hk forøgeelse fra min 75hk gtd'er
spørgsmålet er hvor meget / hvor bøvlet det er at bygge rundt? Er det et komplet ledningsnet eller kun fra styreboks og motor ledningsnet der skal bruges?
På forhånd tak
Sent from my iPhone using Tapatalk
Golf 3 gtd til tdi
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 27. dec 2018, 23:56
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 413
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 23 times
Re: Golf 3 gtd til tdi
Jeg har gjort en ombygning et par gange og det nemmeste er at have to komplette biler.
Motor, gear og forbro osv ned på en palle. Bilen skal skilles ad indvendigt så du kan få alt ledningsnet samlet omkring instrumentbordet. Det er ledningsnet helt ud til nr pladelys i bagklappen. Dernæst skal du have forruden ud for der sidder to bolte der holder instrumentbordet der skal løsnes. Ude i motorrummet kan du se en plade der er limet på karossen og med bolte der holder instrumentbordet. Løsne boltene og med gas og ilt smelter du limen der holder pladen/instrument bordet. Sørg for at have en trykluftspistol klar, det kan godt brænde det lim. Når pladen/instrumentbordet er løs kan du løfte det ud gennem døråbningen med bilens komplette ledningsnet.
Når du er nået så langt med den ene bil, så gør du det samme med donorbilen
Jeg har gjort det en enkelt gang på en G3 GTD der blev bygget om til TDI og to gange på 1.6 benzinere der blev bygget om til TDI. Stort arbejde men ikke så kompliceret. Regn med 4 dage incl oprydning.
Motor, gear og forbro osv ned på en palle. Bilen skal skilles ad indvendigt så du kan få alt ledningsnet samlet omkring instrumentbordet. Det er ledningsnet helt ud til nr pladelys i bagklappen. Dernæst skal du have forruden ud for der sidder to bolte der holder instrumentbordet der skal løsnes. Ude i motorrummet kan du se en plade der er limet på karossen og med bolte der holder instrumentbordet. Løsne boltene og med gas og ilt smelter du limen der holder pladen/instrument bordet. Sørg for at have en trykluftspistol klar, det kan godt brænde det lim. Når pladen/instrumentbordet er løs kan du løfte det ud gennem døråbningen med bilens komplette ledningsnet.
Når du er nået så langt med den ene bil, så gør du det samme med donorbilen
Jeg har gjort det en enkelt gang på en G3 GTD der blev bygget om til TDI og to gange på 1.6 benzinere der blev bygget om til TDI. Stort arbejde men ikke så kompliceret. Regn med 4 dage incl oprydning.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 27. dec 2018, 23:56
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 3 gtd til tdi
Når man slår den op står der det er en gtd men jeg har set et billede af en tdi motor den ligger i en golf 3 og den ligner den jeg har i på en prik!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 27. dec 2018, 23:56
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- CULT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1893
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 117 times
Re: Golf 3 gtd til tdi
Det er begge TDI motorer du viser billeder af. og ang ombygning skal man ikke skifte alt ledningsnet men kun motordelen og evt op til speedometer resten passer fint sammen resten, der skal evt tilføjes lidt ledninger ved sikrings boks til relæer men det er snildt klaret med lednings diagram. og pladen mellen motor og kabine kan man sagtens lave huller i til koblings cylinder uden at skifte den.
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 27. dec 2018, 23:56
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf 3 gtd til tdi
CULT skrev:Det er begge TDI motorer du viser billeder af. og ang ombygning skal man ikke skifte alt ledningsnet men kun motordelen og evt op til speedometer resten passer fint sammen resten, der skal evt tilføjes lidt ledninger ved sikrings boks til relæer men det er snildt klaret med lednings diagram. og pladen mellen motor og kabine kan man sagtens lave huller i til koblings cylinder uden at skifte den.
Hvad så når det er en tdi 90 HK der ligger i og man gerne vil have en 110hk i? Er det det samme altså ledningsnet kun ud til motor?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- R TDI
- Nyt medlem
- Indlæg: 344
- Tilmeldt: 31. jul 2008, 15:20
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Golf 3 gtd til tdi
hvis du vil lave den om til en afn 110 hk, så skal du skifte dyser n75 ventil turbo og få en golf 3 110 hk motor styrring monteret. så har du en 110 hk motor. hvis det er en 16 bit styrrebox du har kan du nøjes med at få lagt et 110 hk softwaer over i din egen box. jeg har lavet denne ombygning på nogle stykker efter hånden. jeg monterede en 130hk turbo fra en golf 4 samt 0.216 hi flow dyser og så fik jeg den chippet. og den fik 163hk og 380nm. hvis du skal bruge noget hjælp til ombygningen kan du bare skrive en pb. mvh claus