Arr... det har jeg ikke skrevet
Mon ikke du tænker på CULT's indlæg...
Arr... det har jeg ikke skrevet
Har i prøvet et andet værksted? Og sådan bare stille og roligt forklaret de udfordringer der stadig er der, og at i gerne vil have et andet blik på dem?Michael S skrev:Så uanset hvad man gør som kunde kan man ikke lade handlen ophæve. Man har bare ikke en sag. Det bilen fejler, er ikke en samlet fejl, det er flere små fejl der ikke kan behandles som en samlet ting men deles ud i små bider for at gøre det lettere/mere overskueligt for forhandleren at "bortforklare" de fleste af dem. Og dem der så er virkelig alvorlige, feks at bilen sætter ud og ikke vil køre, det er så "ekeltstående" tilfælde der ikke i sig selv er nok til at tage bilen retur.
Men gæt engang kære forhandlere..... Som kunde opleves en bil med fejl/mangler ret meget som en samlet enhed.
Og ja, HansH har ret, vi er færdige med den bil. Vi har ikke haft andet en brok og bøvl med den siden vi hentede den d 04-01 og vi er ved at gå under herhjemme fordi vi har brugt en mildelsvær formue på noget der "samlet set" i vores perspektiv ikke fungere som det skal. Og ikke udfylder den funktion det var tiltænkt.
Den med at gå andre steder hen og få "løst" problemerne dur jo ikke når vi i første omgang vil have handlen til at gå retur. Iøvrigt vil de andre værksteder jo ikke røre bilen fordi der er startet garantisag op på den i Brøndby. Så vi er stavns bundet til et værksted der opkræver 625kr pr fejlsøgningsopstart.
Virkelig fed kundeservice Skoda, SMC, VAG.
Det er i hvert fald svært.
Nu går jeg ikke ud fra den skal tages bogstaveligt Men der er ikke mange forhandlere herinde (eller jo, det er der, men ikke nogen jeg lige kan genkende i den her tråd).
Hvilket er helt forståeligt, jeg vil dog pege på mit forslag fra tidligere. Få lavet en liste over de ting der er galt (ikke det der har været galt) og snak med forhandleren om dem (og personligt vil jeg foreslå at snakke med et andet værksted, uanset hvad du måtte have fået at vide fra SMC)Michael S skrev: ↑8. apr 2019, 14:01Vi har ikke haft andet en brok og bøvl med den siden vi hentede den d 04-01 og vi er ved at gå under herhjemme fordi vi har brugt en mildelsvær formue på noget der "samlet set" i vores perspektiv ikke fungere som det skal. Og ikke udfylder den funktion det var tiltænkt.
Nej, lige der er du fanget. Det med at lade en handel gå tilbage er en aftale der skal laves mellem dig og den forhandler som du har købt bilen ved.
Importøren af SEAT og Skoda er den samme i Danmark, en garanti sag håndteres igennem importøren. SEAT kan flytte sager rundt, så det giver ikke meget mening at Skoda ikke kan.
RAV4 Hybrid 14,4 km/l gennemsnit. Bedste 18,1 km/l Dårligste 12,2 km/l
I min verden er der ikke den store forskel på de tal, og hvis en Toyota hybrid klarer 1 km/l ekstra gør det nok ikke en afgørende forskel.QT1410 skrev:RAV4 Hybrid 14,4 km/l gennemsnit. Bedste 18,1 km/l Dårligste 12,2 km/l
Tiguan 12,0 km/l
Kodiaq 11,6 km/l
RAV4 er bare ikke lækker som VAG og gammeldags/kedelig indeni
Links til Gazelles billeder fra Spritmonitor.de: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 0#p1552200
http://www.vagcars.dk/phpbb/download/file.php?id=171257
http://www.vagcars.dk/phpbb/download/file.php?id=171256
http://www.vagcars.dk/phpbb/download/file.php?id=171255
Jeg er lidt nysgerrig for hvad der er gået forud for disse mails, for du starter temmelig hårdt og uden muligheden for mægling eller yderligere dialog, men kræver at handelen går tilbage.Michael S skrev:...
Det lyder imponerende - og din egen bil vil med de samme vilkår gå 12 km/l?Michael S skrev:Bare som input, jeg har for nylig prøvekørt en 2019 model Raw2 hybrid, forhjulstræk. Kørte en tur rund om Arresø ved en 13-tiden uden synderlig trafik. Alt trip mm nulstillet inden start.
Jeg fik den ved normal kørestil til at går 17.2 km/l.
Det skal siges jeg er "lokalkendt" i området og derfor køre 80km/t hvor man må og kan køre 80, ikke som mange "udefra" der fedter rundt med 45km/t.
Det skal ikke forståes som om jeg køre som om alt er stjålet, det er slet ikke sådan. Jeg køre bare det man må, nogle steder hvor folk der ikke kender vejene måske tænker "dette her sving tager vi helt stille".
14,4 i stedet for 12,0 eller 11,6 km/l får du til en forskel på 1 km/l? Den går 20% længere på literen end Tiguan og 24% længere end Kodiaq
Indrømmet jeg kiggede på de 12,2 vs 11,6QT1410 skrev:14,4 i stedet for 12,0 eller 11,6 km/l får du til en forskel på 1 km/l? Den går 20% længere på literen end Tiguan og 24% længere end Kodiaq
RAV4 er ikke plug-in hybrid og kan måske køre 1 km på el ved 30 km/h. Der er over 30 km rundt om Arresø, men vejene er perfekte til hybrid, da det går op og ned ad bakke og med langsomme sving, hvor al bremseenergien lagres i batterierne.BrianDS skrev: ↑8. apr 2019, 20:32
Toyotaen har også en klar fordel på en kort køretur hvis den har fuldt opladede batterier, hvor den altid vil være mere økonomisk, turen rundt om Arresø er såvidt jeg lige kan finde ud af omkring 40-50 km med landevej og lidt byer? Toyotaen får hjælp af hybrid teknikken til accellerationerne og lader op på landevejen, men det lyder alligevel flot i forhold til hvis en Kodiaq med samme kørestil kører 12 km/l
Selvom den ikke plugin har den vel stadig er batteri til at føde elmotoren?QT1410 skrev:RAV4 er ikke plug-in hybrid og kan måske køre 1 km på el ved 30 km/h. Der er over 30 km rundt om Arresø, men vejene er perfekte til hybrid, da det går op og ned ad bakke og med langsomme sving, hvor al bremseenergien lagres i batterierne.BrianDS skrev: ↑8. apr 2019, 20:32
Toyotaen har også en klar fordel på en kort køretur hvis den har fuldt opladede batterier, hvor den altid vil være mere økonomisk, turen rundt om Arresø er såvidt jeg lige kan finde ud af omkring 40-50 km med landevej og lidt byer? Toyotaen får hjælp af hybrid teknikken til accellerationerne og lader op på landevejen, men det lyder alligevel flot i forhold til hvis en Kodiaq med samme kørestil kører 12 km/l
Til ligeud motorvejskørsel er Toyota hybrid ikke særlig fremragende og de hysteriske motoromdrejninger enerverende, men Toyota insisterer på at komme deres Atkinson-cycle gaffeltruckmotorer i hybridbilerne.
Du kører en tur på landevej, og kører 80, i en del varmere vejr end i januar. Uden at vide det med sikkerhed, vil jeg gætte på at du vil køre mere end 12km/l på samme tur i din Skoda.Michael S skrev: ↑8. apr 2019, 20:16Kørte en tur rund om Arresø ved en 13-tiden uden synderlig trafik. [...]Jeg fik den ved normal kørestil til at går 17.2 km/l.
Det skal siges jeg er "lokalkendt" i området og derfor køre 80km/t hvor man må og kan køre 80, ikke som mange "udefra" der fedter rundt med 45km/t.
Det skal ikke forståes som om jeg køre som om alt er stjålet, det er slet ikke sådan. Jeg køre bare det man må, nogle steder hvor folk der ikke kender vejene måske tænker "dette her sving tager vi helt stille".
Min undren er; I har efter hvad du selv forklarer fået 4 ud af 5 punkter, og det sidste punkt er, i mine øjne, en klar misforståelse fra din egen side. Altså det kan du ikke få med dit kørselsmønster. (Heller ikke i en RAV4.)- Bilen SKAL kunne trække en tung trailer OFTE, min +1600kg. Ofte, som i et par gange om ugen.
- Den skal være med automatgear, i den ikke fagkyndige forstand at jeg slipper for fysisk at røre i suppen konstant.
- Der skal være bedst mulig plads i bagagerummet af hensyn til værktøj og ferieoppakning.
- Bedst mulig brændstoføkonomi idet vi bruger bilen privat også, til ferie sydpå mm.
- Det skal være en benzinmotor da vi i hverdagen køre flere "små" ture.
Jeg har stadig tilgode at prøve en vag som ikke er røv trist indvendigt ....lidt lige som opel gaaabQT1410 skrev: RAV4 er bare ikke lækker som VAG og gammeldags/kedelig indeni
Ok, hvad mener du så er "the shit" og uden for meget hård plast?ph skrev:Jeg har stadig tilgode at prøve en vag som ikke er røv trist indvendigt ....lidt lige som opel gaaabQT1410 skrev: RAV4 er bare ikke lækker som VAG og gammeldags/kedelig indeni
og mængden af hård plastik i en vag er da lige til at blive deprimeret over
Honda selvfølgelig. De kører også så langt på literen, at man skal tappe benzin af hver anden uge.Passatg 3c skrev: ↑11. apr 2019, 09:17Ok, hvad mener du så er "the shit" og uden for meget hård plast?ph skrev:Jeg har stadig tilgode at prøve en vag som ikke er røv trist indvendigt ....lidt lige som opel gaaabQT1410 skrev: RAV4 er bare ikke lækker som VAG og gammeldags/kedelig indeni
og mængden af hård plastik i en vag er da lige til at blive deprimeret over
Der skal i hvert tilfælde lægges nogle nye koder i softwaren når du montere træk, ellers vil du have gule lamper på rigtig mange systemer. Da min Touran var klar, og bare manglede koderne var der fejlkoder på flere systemer, og det kunne godt minde om den liste du poster her. Det blev selvfølgelig løst inden levering ved hjælp af de nye “koder” så bilen var software mæssigt klar til trækket.Michael S skrev:Så kom dømmen fra FDM.
Fejl på følgende:
- Syninger i føresæde.
- Fejlkode i motorstyring.
- Fejlkode i afstandregulering.
- Fejlkode i ratstammekontaktgruppe.
- Fejlkode i kombiinstrument.
- Fejlkode i anhængerstyreenhed.
Der skal åbenbart en vag-tester til for at kunne se de underliggende fejldetaljer og få forklaring på hvad de hver især betyder/gør ved bilen.
Ydermere kunne FDM-manden se at bilen var blevet "renset" for software samme dato som montagen af trækket.
Dette giver muligvis god mekanisk mening når man monteret et træk, det skal jeg ikke dømme om.
Men (følgende er en personlig holdning) jeg kunne forestille mig brådne kar i branchen hvor det ihvertfald giver RIGTIG god mening når man har bilen inde for at montere træk og ved at der ligger en klagesag på bilen der kunne resultere i et "tvunget" tilbagekøb. I den sammenhæng virker det næsten for let at slette egne spor for at kunne afvise kundens krav.
Men det er måske at tillægge Dem (Skoda i Brøndby) for meget.
Det er nok derfor den er “slettet” men det kan være de ikke fik ryddet op i fejlkoderne efterfølgende. Ved du om FDM kunne se hvornår fejlkoderne var kommet?Michael S skrev:Da bilen fik monteret ræk beholdt de den netop 1 dag yderligere for at kode bilen ifht trækket. Så da jeg fik bilen efter montage af træk var det ifølge værkstedet med alle dertil hørende nyeste software opdateret.
I hvad forbindelse har de kørt rundt i bilen og hvor langt? Må vi se de syninger der ikke dur?Michael S skrev:Hvordan kan det være hver gang man som kunde vil reklamere over noget så skal man "bevise" dit og dat overfor værkstedet.
Men når tager værkstedet i at lyve, så hedder det pludselig "mis-kommunikation". Eller når værkstedet bliver grebet i at køre rundt i ens bil uden fagligt grundlag, så er ens gps tracker ikke ret præcis. Men da de solgte varen var gps'en præcis indenfor meget få meter.
Get the point?????
Hvorfor skal "tvivlen" altid komme dem til gode der har størst indsigt i hvad problemet er og som samtidig sidder med det professionelle ansvar, netop når dette ansvar skal placeres?