Golf 5 turbo på vej ud?

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
Beatwolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 10. okt 2016, 10:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Golf 5 turbo på vej ud?

Indlæg af Beatwolf » 27. apr 2019, 07:37

Jeg har en Golf 5 1.9 TDi 105HK, kørt 263.000 som er blevet chiptunet ved Cartrends (landberg) i dec. 2017. Den har kørt fint og gør det egentlig også stadig. Men det første års tid efter tuningen røg den virkelig op i omdrejninger ved omkring 1900 og så op til 2500 ca. Efter et års tid, er den begyndt bare at give et lille "host" omkring 2000 omdrejninger. Den kører stadig fint og der er ingen mislyde fra turboen (så vidt jeg kan høre), men det virker til at performance er røget lidt nedaf, og omdrejningstælleren ryger ikke opad som den gjorde i starten.

Turbo skulle være skiftet ved 180.000 km (ved ikke hvilken, eller om ny/brugt), og kobling/gearkasse/svinghjul er skiftet til ny ved 220.000.

Er turboen på vej ud eller gearkassen? noget andet?

Brugeravatar
NPS
Helt nyt medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 15. feb 2012, 22:47
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 5 turbo på vej ud?

Indlæg af NPS » 20. maj 2019, 09:32

Hejsa, prøv at log det ladetryk den laver. Turboladerne er ret skrøbelige på de motorer (Dog især 140 hk 2.0TDI).
Se hvor meget den overskyder under gasstød, og hvor hurtigt den regulerer ind. Den skal helst ikke komme meget over 2450 mbar, med så få overskyd som fysikken nu tillader. Nu er landberg ikke ligefrem kendt for dårlige optimeringer, men jeg har det det flere gange før at de små ladere bliver presset alt for hårdt når man går ind og logger data. Held og lykke med det.
Softwareoptimering af ECU + TCU. Indkøring på eget Dynomet rullefelt.
Kodning og justering af startspærre, nøgler og speedometer.
www.proboost.dk

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"