Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Her kan du vise din Audi frem og få feedback
Forumregler
Værkstedet - Galleri/Show off - Audi > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
Besvar
Brugeravatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 16. maj 2013, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Charlottenlund
Has thanked: 17 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af Fredrik » 19. mar 2017, 22:59

Bilfabrikant: Audi
Model: A3 8V Sportback
Udstyrsvariant: Sport
Motor/HK: 1.4 TFSI 150 HK COD
Årgang/modelår: 2017 (2016 model)
Farve: Brilliantsort

Udstyr
- Audi Sound System
- 3-eget fladbundet rat
- Sidespejle med elektrisk indklapning og auto nedblænd.
- Navigation (bare den lille)
- Blanke rudelister
- Audi Hold Assist
- Parkeringshjælp Plus med selektiv visning
- Mono.pur
- Brilliantsort

Sport
- Audi drive select
- Optikpakke, aluminiuminteriør
- Sportsforsæder
- Sportsundervogn

LED-forlygter
Inkl. LED-baglygter m. dynamisk blinklys

Belysningspakke
Indstignings- og fodrumslys samt belyste dørhåndtag, makeupspejle og belyste drikkevareholdere, 2 læselamper foran og bagi.

Komfortpakke
Midterarmlæn foran, Sædevarme foran, Parkeringssensor bag, samt Lys og regnsensor)

Businesspakke
Automatisk nedblændeligt bakspejl, Fjernlysassistent og Connectivitypakke (inkl. Audi smartphone interface)

S-Line Sportspakke
18" støbte aluminiumsfælge i 5-eget paralleldesign, S line sportsundervogn (sænket 10 mm i forhold til almindelig sportsundervogn), S-Line mærke på forskærmene, panellister med aluminiumsindlælg og S-Line mærke, instrumentpanel og loftbeklædning i sort, førerinfo i farve, S-Line dekorindlæg, sportssæder foran, opbevarings- og bagagerumspakke og sædeindtræk i læder/stof.

Optikpakke, udvidet interiør mono.pur
Optisk fremhævelse af knæ-pads og armlæn i dørene. I samme farve syninger som sæder og rat.

Anhængertræk
Svingbart

40-20-40 split bagsæder
Inkl. armlæn med kopholdere

Billeder:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Senest rettet af Fredrik 19. mar 2017, 23:03, rettet i alt 1 gang.

Kode: Vælg alt

Mvh
Fredrik

- VW Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190HK 4Motion [2017]
- Skoda Citigo 1.0 Mpi 75 Hk 5-dørs Hatchback [2015]
- AUDI A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] SOLGT
- AUDI A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- AUDI A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk

Brugeravatar
keller
Aktiv medlem
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 6. nov 2009, 16:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 47 times
Been thanked: 20 times

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af keller » 19. mar 2017, 23:01

Den er godt nok flot, tillykke med den.
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!

Brugeravatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 16. maj 2013, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Charlottenlund
Has thanked: 17 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af Fredrik » 19. mar 2017, 23:04

keller skrev:Den er godt nok flot, tillykke med den.
Mange tak Keller, jeg er dælme også glad for den :D

Kode: Vælg alt

Mvh
Fredrik

- VW Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190HK 4Motion [2017]
- Skoda Citigo 1.0 Mpi 75 Hk 5-dørs Hatchback [2015]
- AUDI A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] SOLGT
- AUDI A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- AUDI A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af HansH » 20. mar 2017, 07:01

Hold fast hvor er den bare flot!! Stort tillykke med den :)

2 spørgsmål:
- nice detalje med den kontrastfarve nede ved gællerne i hver side af forkofangeren! Er det noget nyt .. eller er det bare gået min næse forbi ?

- Har sådan en fætter ikke tågelygter ?

Jeg elsker de hvide kontrastsyninger på sæder og dørbeklædninger. Det giver lige et eksklusivt pift!
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Norlan
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af Norlan » 20. mar 2017, 08:53

Sikke et lækkert stykke køretøj. Tillykke med den. Sådan en kunne jeg da godt finde på at opgradere til, når min 8P runder de 150K km. Brugt for mit vedkommende. Er lommerne bag på forsæderne standard udstyr? Savner dem på min 8P, når jeg er på langtur med børnene.
Morten

BMW 218D Active Tourer 2014
Audi A3 8P 2012 [SOLGT]

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af Watcher » 20. mar 2017, 09:05




Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 16. maj 2013, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Charlottenlund
Has thanked: 17 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af Fredrik » 20. mar 2017, 09:07

HansH skrev:Hold fast hvor er den bare flot!! Stort tillykke med den :)

2 spørgsmål:
- nice detalje med den kontrastfarve nede ved gællerne i hver side af forkofangeren! Er det noget nyt .. eller er det bare gået min næse forbi ?
De grå tågelygte indsatser er ikke standard men medfølger når man vælger "Sport" modellen.
HansH skrev: - Har sådan en fætter ikke tågelygter ?
Tågelygterne sidder i forlygterne. Prøvede dem af da jeg kørte igennem Gribskov lørdag aften, og de fungerer :) Det er LED pakken jeg har der, med for og baglygter i fuld LED. Xenon er så meget 2016 :lol:
HansH skrev: Jeg elsker de hvide kontrastsyninger på sæder og dørbeklædninger. Det giver lige et eksklusivt pift!
De er også super lækre. Sportspakken indeholder dem samt en masse andre ting (beskrevet i første post).

Kode: Vælg alt

Mvh
Fredrik

- VW Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190HK 4Motion [2017]
- Skoda Citigo 1.0 Mpi 75 Hk 5-dørs Hatchback [2015]
- AUDI A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] SOLGT
- AUDI A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- AUDI A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk

Brugeravatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 16. maj 2013, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Charlottenlund
Has thanked: 17 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af Fredrik » 20. mar 2017, 09:10

Norlan skrev:Sikke et lækkert stykke køretøj. Tillykke med den. Sådan en kunne jeg da godt finde på at opgradere til, når min 8P runder de 150K km. Brugt for mit vedkommende. Er lommerne bag på forsæderne standard udstyr? Savner dem på min 8P, når jeg er på langtur med børnene.
Jeg skiftede også selv min A3 8P ud med denne lækre vogn. Min 8P fejlede som sådan ikke noget, men at sætte sig ud i en 9 år nyere bil, det kan man godt både se, føle og mærke :D

Lommerne bagpå er en del af opbevarings- og bagagerumspakken. Den medfølger dog i sportspakken som jeg varmt vil anbefale. Der er ikke nærmest ikke noget som er standard når det kommer til Audi.

Kode: Vælg alt

Mvh
Fredrik

- VW Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190HK 4Motion [2017]
- Skoda Citigo 1.0 Mpi 75 Hk 5-dørs Hatchback [2015]
- AUDI A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] SOLGT
- AUDI A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- AUDI A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af Flamiq » 20. mar 2017, 22:40

Til lykke med den 8-)
Gode XXX du har fået sat på slutsedlen :P
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

AndreasB
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af AndreasB » 3. jun 2019, 16:18

Hiver lige denne tråd frem, da jeg går i købstanker og egentlig havde tænkt at en Polo TDI DSG ville være fint, men har nu forelsket mig lidt i sådan en A3 Limited som de kører kampagne på i øjeblikket. Har fundet en forhandler som er lidt forhandlingsvillig, og så er prisforskellen ml. en veludstyret Polo og en veludstyret A3 lige pludselig ikke så stor som jeg havde troet. Derfor har jeg lige et par spørgsmål til trådstarter - eller andre som kan byde ind :)

Audi Sound System
Er du glad for det? Er forbedringen til at høre i forhold til standardanlægget? (hvis du da har hørt det). Jeg var ude og prøve en A3 i weekenden, og synes at standardanlægget spillede fint både mht. Spotify og podcasts? Er dog bange for, at jeg vil ærgre mig over ikke at have købt det..? Og hvad er det præcis man får i den pakke? En lille subwoofer i bagagerummet og evt. opdragerede højtalere i kabinen?

Audi Hold Assist
Hvad funktionalitet har det helt præcist? Det koster ca. 1500,-kr. ekstra, og er så vidt jeg kan forstå blot hill hold assist? Men i så fald - hvorfor i alverden er sådan noget ikke standard? Det er standard i min nuværende Up.

Og helt generelt, hvad er den oplevelse/erfaring med bilen? Er der noget udstyr du ærgrer dig over, at du ikke købte med, eller andre inputs? :)
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af DanielB12 » 3. jun 2019, 16:57

Det er auto hold. Se kloge siger det er svært st undvære det. Jeg ville ikke spare pengene - skal have det installeret i vores A4’ere, og det er nok dyrere end de 1500 kr
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 16. maj 2013, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Charlottenlund
Has thanked: 17 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af Fredrik » 3. jun 2019, 20:54

AndreasB skrev:
3. jun 2019, 16:18
Hiver lige denne tråd frem, da jeg går i købstanker og egentlig havde tænkt at en Polo TDI DSG ville være fint, men har nu forelsket mig lidt i sådan en A3 Limited som de kører kampagne på i øjeblikket. Har fundet en forhandler som er lidt forhandlingsvillig, og så er prisforskellen ml. en veludstyret Polo og en veludstyret A3 lige pludselig ikke så stor som jeg havde troet. Derfor har jeg lige et par spørgsmål til trådstarter - eller andre som kan byde ind :)
A3 vs Polo, her kan jeg kun sige at du får meget mere bil ved at vælge en A3'er. Limited Edition er en virkelig flot kampagne som desværre gør godt ondt på undertegnede ;) Bilen endte op i 480.000 kr. den gang og lige efter faldt registreringsafgiften og nu denne kampagne! Min egen vogn er ikke meget værd pt. :roll:
AndreasB skrev:
3. jun 2019, 16:18
Audi Sound System
Er du glad for det? Er forbedringen til at høre i forhold til standardanlægget? (hvis du da har hørt det). Jeg var ude og prøve en A3 i weekenden, og synes at standardanlægget spillede fint både mht. Spotify og podcasts? Er dog bange for, at jeg vil ærgre mig over ikke at have købt det..? Og hvad er det præcis man får i den pakke? En lille subwoofer i bagagerummet og evt. opdragerede højtalere i kabinen?
Jeg fortryder ikke et sekund at jeg valgte Audi Sound System. Har kørt en A3'er som lånebil med standard og mener bestemt at lyden kommer bedre rundt i bilen.

Standard anlæg er på i alt 80W og med 8 højttalere.
Audi Sound System er på i alt 180W og er med 10 højttalere (inkl. centerhøjttaler og subwoofer).
AndreasB skrev:
3. jun 2019, 16:18
Audi Hold Assist
Hvad funktionalitet har det helt præcist? Det koster ca. 1500,-kr. ekstra, og er så vidt jeg kan forstå blot hill hold assist? Men i så fald - hvorfor i alverden er sådan noget ikke standard? Det er standard i min nuværende Up.
Jeg tilvalgte det faktisk, fordi jeg troede det var Hill Hold Assist. Min bil har dog både Hill Hold Assist (som jeg tror er standard) men også Audi Hold Assist, som jeg så tilvalgte. Som jeg forstår det, er Hold Assist til hjælp, hvis man skal starte på stejle placeringer. Jeg kan i hvert fald mærke at bilen skal have noget mere gas når Hold Assist er slået til, ellers går jeg ud. Bruger ALDRIG funktionen, kun i starten, da jeg fejlagtigt sammenlignede den med Hill Hold Assist.
AndreasB skrev:
3. jun 2019, 16:18
Og helt generelt, hvad er den oplevelse/erfaring med bilen? Er der noget udstyr du ærgrer dig over, at du ikke købte med, eller andre inputs? :)
Jeg købte bilen i en tid hvor jeg egentlig tog toget på arbejde. For et år siden skiftede jeg arbejde og kører nu på job hver morgen. Mit udstyr var derfor også udvalgt mest efter udseende og knap så meget køreegenskaber. Så kunne måske godt savne lidt sikkerhedssystemer samt automatgear i dag.

Det undrer mig lidt, at jeg ikke ser mange vælge S-Line Sportspakken, da den giver en del gode funktioner, dog får du jo S-Line Eksteriørpakken og dermed får du nok allerede lidt af de ting der medfølger.

Bilen har jeg ikke noget at udsætte på. Den kører rigtig godt.
These users thanked the author Fredrik for the post:
AndreasB

Kode: Vælg alt

Mvh
Fredrik

- VW Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190HK 4Motion [2017]
- Skoda Citigo 1.0 Mpi 75 Hk 5-dørs Hatchback [2015]
- AUDI A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] SOLGT
- AUDI A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- AUDI A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk

AndreasB
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af AndreasB » 3. jun 2019, 23:04

Fredrik skrev:
3. jun 2019, 20:54
AndreasB skrev:
3. jun 2019, 16:18
Hiver lige denne tråd frem, da jeg går i købstanker og egentlig havde tænkt at en Polo TDI DSG ville være fint, men har nu forelsket mig lidt i sådan en A3 Limited som de kører kampagne på i øjeblikket. Har fundet en forhandler som er lidt forhandlingsvillig, og så er prisforskellen ml. en veludstyret Polo og en veludstyret A3 lige pludselig ikke så stor som jeg havde troet. Derfor har jeg lige et par spørgsmål til trådstarter - eller andre som kan byde ind :)
A3 vs Polo, her kan jeg kun sige at du får meget mere bil ved at vælge en A3'er. Limited Edition er en virkelig flot kampagne som desværre gør godt ondt på undertegnede ;) Bilen endte op i 480.000 kr. den gang og lige efter faldt registreringsafgiften og nu denne kampagne! Min egen vogn er ikke meget værd pt. :roll:
AndreasB skrev:
3. jun 2019, 16:18
Audi Sound System
Er du glad for det? Er forbedringen til at høre i forhold til standardanlægget? (hvis du da har hørt det). Jeg var ude og prøve en A3 i weekenden, og synes at standardanlægget spillede fint både mht. Spotify og podcasts? Er dog bange for, at jeg vil ærgre mig over ikke at have købt det..? Og hvad er det præcis man får i den pakke? En lille subwoofer i bagagerummet og evt. opdragerede højtalere i kabinen?
Jeg fortryder ikke et sekund at jeg valgte Audi Sound System. Har kørt en A3'er som lånebil med standard og mener bestemt at lyden kommer bedre rundt i bilen.

Standard anlæg er på i alt 80W og med 8 højttalere.
Audi Sound System er på i alt 180W og er med 10 højttalere (inkl. centerhøjttaler og subwoofer).
AndreasB skrev:
3. jun 2019, 16:18
Audi Hold Assist
Hvad funktionalitet har det helt præcist? Det koster ca. 1500,-kr. ekstra, og er så vidt jeg kan forstå blot hill hold assist? Men i så fald - hvorfor i alverden er sådan noget ikke standard? Det er standard i min nuværende Up.
Jeg tilvalgte det faktisk, fordi jeg troede det var Hill Hold Assist. Min bil har dog både Hill Hold Assist (som jeg tror er standard) men også Audi Hold Assist, som jeg så tilvalgte. Som jeg forstår det, er Hold Assist til hjælp, hvis man skal starte på stejle placeringer. Jeg kan i hvert fald mærke at bilen skal have noget mere gas når Hold Assist er slået til, ellers går jeg ud. Bruger ALDRIG funktionen, kun i starten, da jeg fejlagtigt sammenlignede den med Hill Hold Assist.
AndreasB skrev:
3. jun 2019, 16:18
Og helt generelt, hvad er den oplevelse/erfaring med bilen? Er der noget udstyr du ærgrer dig over, at du ikke købte med, eller andre inputs? :)
Jeg købte bilen i en tid hvor jeg egentlig tog toget på arbejde. For et år siden skiftede jeg arbejde og kører nu på job hver morgen. Mit udstyr var derfor også udvalgt mest efter udseende og knap så meget køreegenskaber. Så kunne måske godt savne lidt sikkerhedssystemer samt automatgear i dag.

Det undrer mig lidt, at jeg ikke ser mange vælge S-Line Sportspakken, da den giver en del gode funktioner, dog får du jo S-Line Eksteriørpakken og dermed får du nok allerede lidt af de ting der medfølger.

Bilen har jeg ikke noget at udsætte på. Den kører rigtig godt.
Tak for det meget fine svar. Synes bestemt også det virker som et godt tilbud - og især når det er en sælger som er lidt indstillet på at forhandle :)

Så tror jeg også jeg hopper på sådan et Audi Sound System.

Til gengæld lyder det til at man godt kan hoppe Hold Assist over, og spare 1700,-kr. der..?
Som jeg ser det på https://www.audi.co.uk/glossary#, så er Hill Hold det jeg kender fra min Up - dvs. man holder på en rampe i et p-hus eller på en stejl sidevej, og så holder bilen lige bremsetrykket for en, mens man får flyttet foden fra bremsen og over på speederen, og får sat igang. Hold Assist er så, som jeg ser det, nærmere en automatisk aktivering af parkeringsbremsen, som aktiveres ved et hårdt træd på bremsen? Dvs. hvis man holder på selvsamme rampe eller sejle vej, og forventer at holder der noget tid, hvor bilen så selv kan holde bremsetrykket "uendeligt" og man derfor kan flytte foden fra bremsen? Alternativt ville man vel blot selv kunne hive i knappen til parkeringsbremsen?

Cool. Jeg skal også have med automatgear, og har tilvalg Assistentpakken i det tilbud jeg har fået, så der er front assist, adaptiv fartpilot, kø-assistent mv. i den.
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af BrianB » 4. jun 2019, 06:19

AndreasB skrev:
3. jun 2019, 23:04
Cool. Jeg skal også have med automatgear, og har tilvalg Assistentpakken i det tilbud jeg har fået, så der er front assist, adaptiv fartpilot, kø-assistent mv. i den.
Hvis du køber med automatgear, så spar endelig ikke de småpenge til Auto Hold/Hold Assist! Der er det simpelthen fantastisk. Jeg tror de fleste herinde med aut. vil bekræfte det.

I en bil med aut. kan du ikke blot slippe bremsen ved lyskryds, så vil bilen jo trille fremad - og hvis du skal sidde med foden på bremsen eller bøvle med at sætte bilen i N (eller trække håndbremsen) forsvinder meget af komforten/letheden ved aut. i min optik.

Prøv evt. en bil med aut. + Hold Assist inden du beslutter dig, du vil næppe fortryde.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

AndreasB
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af AndreasB » 4. jun 2019, 08:54

BrianB skrev:
4. jun 2019, 06:19
AndreasB skrev:
3. jun 2019, 23:04
Cool. Jeg skal også have med automatgear, og har tilvalg Assistentpakken i det tilbud jeg har fået, så der er front assist, adaptiv fartpilot, kø-assistent mv. i den.
Hvis du køber med automatgear, så spar endelig ikke de småpenge til Auto Hold/Hold Assist! Der er det simpelthen fantastisk. Jeg tror de fleste herinde med aut. vil bekræfte det.

I en bil med aut. kan du ikke blot slippe bremsen ved lyskryds, så vil bilen jo trille fremad - og hvis du skal sidde med foden på bremsen eller bøvle med at sætte bilen i N (eller trække håndbremsen) forsvinder meget af komforten/letheden ved aut. i min optik.

Prøv evt. en bil med aut. + Hold Assist inden du beslutter dig, du vil næppe fortryde.
Dvs. når du kører frem mod et lyskryds, så bremser du blot bilen ned til 0 km/t, og slipper bremsen igen, og så holder bilen sig selv? Og så sætter du selv igang igen med speederen.

Jeg kører jævnligt med automatgear på arbejdet, og der holder jeg blot bremsepedalen nede al den tid man holder for rødt el. lign. - og det synes jeg ikke jeg oplever som en gene.
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010

BrianB
Nyt medlem
Indlæg: 446
Tilmeldt: 4. jun 2018, 08:26
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 71 times
Been thanked: 186 times

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af BrianB » 4. jun 2019, 09:05

Lige præcis. Jeg synes det er et kæmpe plus, men det er naturligvis op til én selv hvor stor betydning det har. Vi fravalgte faktisk delvist Octavia til fordel for vores Golf, fordi lige netop den funktion manglende.
2019 VW Golf Variant TSI BlueMotion DSG - Atlantic Blue

Brugeravatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 16. maj 2013, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Charlottenlund
Has thanked: 17 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af Fredrik » 4. jun 2019, 12:23

Det lyder som om Hold Assist giver langt mere mening med automatgear end med manuelt i hvert fald.

Kode: Vælg alt

Mvh
Fredrik

- VW Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190HK 4Motion [2017]
- Skoda Citigo 1.0 Mpi 75 Hk 5-dørs Hatchback [2015]
- AUDI A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] SOLGT
- AUDI A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- AUDI A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk

AndreasB
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af AndreasB » 13. jun 2019, 11:49

Har talt med to Audi-sælgere, som begge mente, at Hold Assist var unødvendigt udstyr, når bilen havde automatgear, idet bilen 'automatisk' vil begynde at trille lidt fremad når man slipper bremsen (i forhold til når man holder på en rampe i P-hus eller stejl bakke - den ville i hvert fald ikke begynde at trille baglæns sagde de).

Overvejer dog at tilvælge det alligevel, da det 'kun' koster 1700,-kr., og så har man det, og måske man blev glad for det...
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af Ztrejfer » 13. jun 2019, 12:15

Det råd fik jeg også af min Audi-sælger: "Lad vær' med at købe", købte så alligevel Hold Assist med samme argument som du her har - og har aldrig nogensinde haft brug for det, netop pga. den omtalte funktion ved automatgear.

Spild af penge - hvis man ellers kan finde ud af at holde foden på bremsen ;)
Audi A3

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af Tor Morrison » 13. jun 2019, 14:15

AndreasB skrev:
13. jun 2019, 11:49
Har talt med to Audi-sælgere, som begge mente, at Hold Assist var unødvendigt udstyr, når bilen havde automatgear, idet bilen 'automatisk' vil begynde at trille lidt fremad når man slipper bremsen (i forhold til når man holder på en rampe i P-hus eller stejl bakke - den ville i hvert fald ikke begynde at trille baglæns sagde de).

Overvejer dog at tilvælge det alligevel, da det 'kun' koster 1700,-kr., og så har man det, og måske man blev glad for det...
Det er Hill Assist der bruges til det...
Hill Assist er til når du starter på en bakke. Det forhindre at bilen løber forlæns/baglæns når man slipper bremsen, lige inden man får givet gas og koblet til. Det er især en hjælp hvis man ikke har DSG. Hold Assist er til at holde bilen på stort set flad vej. Det forhindre bilen i at rulle som specielt en DSG bil vil gøre. Hold Assist kan tændes og slukkes på en knap ved siden af håndbremseknappen.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

AndreasB
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af AndreasB » 14. jun 2019, 12:03

Tak for svarene... Jeg overvejer lige, og ser om jeg kan finde en bil med funktionen og lige prøve det af inden jeg beslutter mig.
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010

Brugeravatar
senorkaka
Nyt medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 28. apr 2016, 05:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af senorkaka » 14. jun 2019, 15:04

AndreasB skrev:Tak for svarene... Jeg overvejer lige, og ser om jeg kan finde en bil med funktionen og lige prøve det af inden jeg beslutter mig.
Nu har jeg ikke læst hele tråden, men hvis bilen er med automat gear så er de 1500 givet godt ud, jeg har det i min a5 og jeg nyder det virkeligt. Hvr gang man holder stille kan du bare have foden til at hvile på speederen istedet for at holde bremsen nede.

Kan man ikke tilkøbe b&o i a3?

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk


AndreasB
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 18. maj 2019, 20:00
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 16 times

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af AndreasB » 14. jun 2019, 17:00

senorkaka skrev:
14. jun 2019, 15:04
AndreasB skrev:Tak for svarene... Jeg overvejer lige, og ser om jeg kan finde en bil med funktionen og lige prøve det af inden jeg beslutter mig.
Nu har jeg ikke læst hele tråden, men hvis bilen er med automat gear så er de 1500 givet godt ud, jeg har det i min a5 og jeg nyder det virkeligt. Hvr gang man holder stille kan du bare have foden til at hvile på speederen istedet for at holde bremsen nede.

Kan man ikke tilkøbe b&o i a3?

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Okay. Har aldrig haft eller prøvet funktionen, men som du beskriver det der, så lyder det jo som en smart feature.

Jo, det kan du. Jeg fik prøvetur i en A3 med standard anlæg, og synes lyden var helt OK, men har alligevel valgt at få Audi Sound system på mit tilbud, for lige at få lidt ekstra "uhmpf!". Synes prisforskellen op til B&O anlæg er lige lidt voldsom ;)
Nuværende: Skoda Enyaq 80 Premium 2023 & Seat Mii Sport 1,0 60 HK 2016
Tidligere: VW e-up! 2021 - Audi A3 Sportback 2019 - VW Up! 2016 - VW Polo Van 2010

Brugeravatar
senorkaka
Nyt medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 28. apr 2016, 05:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af senorkaka » 15. jun 2019, 00:00

AndreasB skrev:
senorkaka skrev:
14. jun 2019, 15:04
AndreasB skrev:Tak for svarene... Jeg overvejer lige, og ser om jeg kan finde en bil med funktionen og lige prøve det af inden jeg beslutter mig.
Nu har jeg ikke læst hele tråden, men hvis bilen er med automat gear så er de 1500 givet godt ud, jeg har det i min a5 og jeg nyder det virkeligt. Hvr gang man holder stille kan du bare have foden til at hvile på speederen istedet for at holde bremsen nede.

Kan man ikke tilkøbe b&o i a3?

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Okay. Har aldrig haft eller prøvet funktionen, men som du beskriver det der, så lyder det jo som en smart feature.

Jo, det kan du. Jeg fik prøvetur i en A3 med standard anlæg, og synes lyden var helt OK, men har alligevel valgt at få Audi Sound system på mit tilbud, for lige at få lidt ekstra "uhmpf!". Synes prisforskellen op til B&O anlæg er lige lidt voldsom ;)
Jeg ville ihvertfald ikke undvære at have det i min bil og som sagt man kan altid slå det fra på knappen under den elektroniske håndbremse hvis ikke man vil bruge det, men jeg har det altid slået til .. Et andet plus er jo også at du så ikke har en knap uden funktion så at sige Billede


Jeg ved fra da a5eren var på kampagne at der var flere der fortrød de ikke gik med b&o istedet for audi sound system Billede det kostede 15.000 den gang. Hvad ville det koste i a3eren?

Ved der var en der forhørte sig hos cartrrbds efterfølgende for at få en pris på efter montering af b&o og det var vist over 30.000 fordi hele bilen skal skilles ad for at trække kabler osv Billede

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk


Brugeravatar
Fredrik
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 16. maj 2013, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Charlottenlund
Has thanked: 17 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af Fredrik » 15. jun 2019, 06:12

senorkaka skrev:
15. jun 2019, 00:00

Jeg ved fra da a5eren var på kampagne at der var flere der fortrød de ikke gik med b&o istedet for audi sound system Billede det kostede 15.000 den gang. Hvad ville det koste i a3eren?

Ved der var en der forhørte sig hos cartrrbds efterfølgende for at få en pris på efter montering af b&o og det var vist over 30.000 fordi hele bilen skal skilles ad for at trække kabler osv Billede
Prisen husker jeg som nogen lunde den samme til A3 men det er dæleme da også mange penge. Man skal jo stoppe et eller andet sted med alle X’erne. Valgte også selv “kun” Sound System og det skal lige nævnes at jeg elsker høj musik og til tider også med lidt basss! Det spiller fint. Husk at bilen ikke er så stor.

Kode: Vælg alt

Mvh
Fredrik

- VW Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190HK 4Motion [2017]
- Skoda Citigo 1.0 Mpi 75 Hk 5-dørs Hatchback [2015]
- AUDI A3 8V Sportback 1.4 TFSI 150HK COD [2017] SOLGT
- AUDI A3 8P Sportback 1.4 TFSI 125HK [2008] SOLGT
- AUDI A3 8L Hatchback 1.8 125HK [1997] SOLGT

Retrofit Hjemmeside
http://www.lightnings.dk

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: Audi A3 8V Sportback - Sport (2016 Facelift)

Indlæg af Tor Morrison » 15. jun 2019, 10:48

B&O i en A3 koster 17.000 kr. Jeg kan se at B&O i min RS3 kostede 4000 kr. i Tyskland i 2016.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Besvar

Tilbage til "Audi"