Sænking - Eibach eller H&R
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Sænking - Eibach eller H&R
Hej.
Jeg står og skal sænke en bil for første gang, har haft flere som var sænket, men har aldrig skulle prøve det selv.
jeg er ved at købe nogle sænkningsfjedre, og kigger på Eibach eller H&R. dog bider jeg mærke i at det ene sæt sænker mere foran end bagved, og mit spørgsmål er så, er det normalt at smide fronten længere mod jorden end bagenden?
Jeg står og skal sænke en bil for første gang, har haft flere som var sænket, men har aldrig skulle prøve det selv.
jeg er ved at købe nogle sænkningsfjedre, og kigger på Eibach eller H&R. dog bider jeg mærke i at det ene sæt sænker mere foran end bagved, og mit spørgsmål er så, er det normalt at smide fronten længere mod jorden end bagenden?
Senest rettet af Crucky 15. jun 2019, 10:11, rettet i alt 2 gange.
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
Ja, ellers får du reverse rake og det vil du ikke have.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
Gå klart efter eibach
Klart bedre komfort end hr
Og jeg har eibach sportline som jeg er meget tilfreds med
Klart bedre komfort end hr
Og jeg har eibach sportline som jeg er meget tilfreds med
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
Kan du uddybe det?
H&R Sænker 35mm i begge ender, hvilket vel også er normalt eller?
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
Reverse rake er når fronten er højere oppe end bagenden, hvilket ikke er særlig pænt, samt ikke gavne aerodynamikken.
Samme højde eller fronten længere nede er vejen frem.
Samme højde eller fronten længere nede er vejen frem.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
Tak, var godt klar over at fronten højere end røven ville være no go, jeg er mere interesseret i at vide hvad der er mest normalt at fronten er længere nede end røven, eller de er sænket lige meget i begge ender, for mig som skal sænke for første gang kan jeg ikke se anden forskel fra Eibach og H&R, end de mm, også læner jeg mig naturligvis meget op af hvad i andre anbefaler da i nok har mere erfaring på området end jeg har
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
Forskellen er så lidt, jeg vil tvivle på du bider mærke i om det er det ene eller andet, når det kun er fjedre.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Mikkel K
- Medlem
- Indlæg: 1155
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 29 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
Jeg er meget tilfreds med mine Eibach Sportline. Har en ven som lige har monteret Eibach Pro-Kit på BMW 1-serie, og han er også tilfreds. En anden har H&R på en Corsa og det var ukomfortabelt som bare f..... og ikke pga. bilmodellen.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
Jeg har haft begge eibach
Pro er lidt mere komfort mek sportline ville jer vælge igen da det er perfekt sænket hvor stadig kan køre over alting uden at tænke og næsten som original komfort og pæn lige sænket 3-5mm lavest i front hvilket er så pænt
Pro er lidt mere komfort mek sportline ville jer vælge igen da det er perfekt sænket hvor stadig kan køre over alting uden at tænke og næsten som original komfort og pæn lige sænket 3-5mm lavest i front hvilket er så pænt
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
Forskellen på pro og Sportline er kun at pro er 35/30mm og sportline er 45/40mm eller er der noget jeg har misset?
-
- Medlem
- Indlæg: 564
- Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 64 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
Hvis du sænker bilen, skal du også overveje om du bør skifte støddæmperne. Hvis bilen bliver sænket 30mm på de originale støddæmpere, svarer det jo til, at de konstant er trykket 3 cm sammen, og måske vil føles hårdere, da de allerede er trykket noget sammen
Jeg stod i samme situation med min TT, og endte med at købe en komplet bilstein/eibach B12 prokit med fjedre og støddæmpere, der sænker 25 foran og 20 bagved. Bilen havde kørt 150,000, og en bagfjeder var knækket, så det var ikke nogen luksus at skifte Den var forholdsvis hård i forvejen, og er måske blevet en smule hårdere, men den larmer i det mindste ikke længere.
Jeg stod i samme situation med min TT, og endte med at købe en komplet bilstein/eibach B12 prokit med fjedre og støddæmpere, der sænker 25 foran og 20 bagved. Bilen havde kørt 150,000, og en bagfjeder var knækket, så det var ikke nogen luksus at skifte Den var forholdsvis hård i forvejen, og er måske blevet en smule hårdere, men den larmer i det mindste ikke længere.
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
Min leon er helt ny, så det er blot for at få den længere til jorden, da det kommer til at se bedre ud, men jeg har desværre ikke noget at sammenholde det med omkring fjedre er nok, eller om støddæmpere også bør skiftes, jeg tænker dog at de fleste blot vælger fjedre, nok pga prisen, men samtidig fordi de godt kan leve med det bliver lidt hårdere ?jokskilove skrev: ↑15. jun 2019, 22:19Hvis du sænker bilen, skal du også overveje om du bør skifte støddæmperne. Hvis bilen bliver sænket 30mm på de originale støddæmpere, svarer det jo til, at de konstant er trykket 3 cm sammen, og måske vil føles hårdere, da de allerede er trykket noget sammen
Jeg stod i samme situation med min TT, og endte med at købe en komplet bilstein/eibach B12 prokit med fjedre og støddæmpere, der sænker 25 foran og 20 bagved. Bilen havde kørt 150,000, og en bagfjeder var knækket, så det var ikke nogen luksus at skifte Den var forholdsvis hård i forvejen, og er måske blevet en smule hårdere, men den larmer i det mindste ikke længere.
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
Du behøver ikke at skifte dæmpere når du sænker bilen. Grunden til man anbefaler det er at de originale dæmperes ventiler er afstemt efter bilens vægt og fjeder belastning, hvorfor det kan gå ud over køre egenskaberne blot at skifte fjedre alene.Crucky skrev: ↑16. jun 2019, 16:38Min leon er helt ny, så det er blot for at få den længere til jorden, da det kommer til at se bedre ud, men jeg har desværre ikke noget at sammenholde det med omkring fjedre er nok, eller om støddæmpere også bør skiftes, jeg tænker dog at de fleste blot vælger fjedre, nok pga prisen, men samtidig fordi de godt kan leve med det bliver lidt hårdere ?jokskilove skrev: ↑15. jun 2019, 22:19Hvis du sænker bilen, skal du også overveje om du bør skifte støddæmperne. Hvis bilen bliver sænket 30mm på de originale støddæmpere, svarer det jo til, at de konstant er trykket 3 cm sammen, og måske vil føles hårdere, da de allerede er trykket noget sammen
Jeg stod i samme situation med min TT, og endte med at købe en komplet bilstein/eibach B12 prokit med fjedre og støddæmpere, der sænker 25 foran og 20 bagved. Bilen havde kørt 150,000, og en bagfjeder var knækket, så det var ikke nogen luksus at skifte Den var forholdsvis hård i forvejen, og er måske blevet en smule hårdere, men den larmer i det mindste ikke længere.
Jeg har aldrig hørt at det skulle give en hårdere kørsel at beholde standard dæmpere. Tværtimod syntes jeg originale dæmpere har en tendens til at “sejle” lidt da de er bygget til at håndtere en længere vandring end hvad sænkningssæt tillader og derfor ikke bremser svingningerne nok op.
Jeg ville spare pengene på dæmpere.
Var det en ældre/gammel bil vil jeg dog altid anbefale at skifte dæmpere. Alene af den grund at man alligevel har skilt det meste af hvorfor det kun er materiale udgifter man betaler for.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 198
- Tilmeldt: 26. jun 2013, 10:21
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
Jeg har sat eibach pro på min Leon excellence 1.4 fra 2017 jeg skiftede også støddæmpere til bilstein B4 men udelukkende fordi Jeg syntes den var elendig til at "suge" huller i vejen og har tidligere på andre af mine biler haft god succes med den kombi, det er også blevet bedre men den vil stadig gerne hoppe/slå igennem når der er huller i vejen.Crucky skrev: ↑16. jun 2019, 16:38Min leon er helt ny, så det er blot for at få den længere til jorden, da det kommer til at se bedre ud, men jeg har desværre ikke noget at sammenholde det med omkring fjedre er nok, eller om støddæmpere også bør skiftes, jeg tænker dog at de fleste blot vælger fjedre, nok pga prisen, men samtidig fordi de godt kan leve med det bliver lidt hårdere ?jokskilove skrev: ↑15. jun 2019, 22:19Hvis du sænker bilen, skal du også overveje om du bør skifte støddæmperne. Hvis bilen bliver sænket 30mm på de originale støddæmpere, svarer det jo til, at de konstant er trykket 3 cm sammen, og måske vil føles hårdere, da de allerede er trykket noget sammen
Jeg stod i samme situation med min TT, og endte med at købe en komplet bilstein/eibach B12 prokit med fjedre og støddæmpere, der sænker 25 foran og 20 bagved. Bilen havde kørt 150,000, og en bagfjeder var knækket, så det var ikke nogen luksus at skifte Den var forholdsvis hård i forvejen, og er måske blevet en smule hårdere, men den larmer i det mindste ikke længere.
Du skal være opmærksom på at det kan tage lidt tid for fjerdene at sætte sig min sænkede 20 mm foran og Ca 30 bag til at starte med så pænt åndssvagt ud men efter Ca. 3 mdr. Var den kommet ned foran nu ser det skide godt ud.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
Jeg havde like 10mm rear rake på Pro. Ville tage sportline det er langt federe
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
Det bliver svært at finde ud af hvad jeg bør vælge, i mener alle sammen noget forskelligt, nogen endda modsigende
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
Anbefaler stadig Ribach sportline på original dæmper
Vil du have mindre sænkning vælg Pro
Easy
Vil du have mindre sænkning vælg Pro
Easy
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1024
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 162 times
Re: Sænking - Eibach eller H&R
En almindelig støddæmper fungerer ikke sådan. Den bliver ikke hårdere fordi den arbejder i et område 3 cm lavere.jokskilove skrev: ↑15. jun 2019, 22:19Hvis du sænker bilen, skal du også overveje om du bør skifte støddæmperne. Hvis bilen bliver sænket 30mm på de originale støddæmpere, svarer det jo til, at de konstant er trykket 3 cm sammen, og måske vil føles hårdere, da de allerede er trykket noget sammen
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo