Import, afgift, moms død
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 10:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Import, afgift, moms død
Hvis man imprtere et køretøj skal man selvfølgelig betale afgift til den danske stat før der kan komme plader på - det er ikke raket videnskab.
Spørgsmålet er at køber du den fra privat person i tyskland så er den momsdød hvor imod handler du fra en forhandler kan den ofte handles til netto pris og trække de 19% tysk moms fra.
Hvis vi leger med runde tal.
Indkøb af bil i tyskland hos forhandler 80.000 dette er netto pris.
Så er der dansk afgift på 100.000
Hertil kommer toldsyn og plader.
ialt 185 rundt regnet.
Nu er der ikke betalt moms i tyskland hvad så her i DK ? er moms inkluderet i de 100.000 som er afgift eller er det + 25 % af indkøb og afgift eller ?
Spørgsmålet er at køber du den fra privat person i tyskland så er den momsdød hvor imod handler du fra en forhandler kan den ofte handles til netto pris og trække de 19% tysk moms fra.
Hvis vi leger med runde tal.
Indkøb af bil i tyskland hos forhandler 80.000 dette er netto pris.
Så er der dansk afgift på 100.000
Hertil kommer toldsyn og plader.
ialt 185 rundt regnet.
Nu er der ikke betalt moms i tyskland hvad så her i DK ? er moms inkluderet i de 100.000 som er afgift eller er det + 25 % af indkøb og afgift eller ?
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4125
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 478 times
Re: Import, afgift, moms død
Køber du den privat, så er den altid med moms i DE.
Ingen grund til at importere uden moms, da den er lavere i tyskland end i danmark, kun ved flexleasing da man skal lease ex moms
Ingen grund til at importere uden moms, da den er lavere i tyskland end i danmark, kun ved flexleasing da man skal lease ex moms
2020 Audi E-tron 55
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 10:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Import, afgift, moms død
lad os antage der er en mellemmand/virksomhed der står for afhentning for at gøre det lettere for mig og samtidig har de mulighed for at hente flere biler på engang samt erfaring med evt. faldgrupper. snyd af km osv.
Så har denne virksomhed købt bilen til 80.000 uden moms og handler den så videre til mig det vil vel så være ( Indkøbspris + fortjeneste + 25% moms )
Er vi enige om dette er den rigtige?
Sælger virksomheden til samme pris dvs 80.000 + fortjeneste 10.000 = 90.000 så vil de have et tab da momsen jo skal betales i og med den er købt Netto i tyskland - her er så spørgsmålet momsdød ?
Så har denne virksomhed købt bilen til 80.000 uden moms og handler den så videre til mig det vil vel så være ( Indkøbspris + fortjeneste + 25% moms )
Er vi enige om dette er den rigtige?
Sælger virksomheden til samme pris dvs 80.000 + fortjeneste 10.000 = 90.000 så vil de have et tab da momsen jo skal betales i og med den er købt Netto i tyskland - her er så spørgsmålet momsdød ?
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4125
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 478 times
Re: Import, afgift, moms død
Firmaet behøver vel ikke sælge den til dig ink. moms. De kan jo sælge den til dig ex moms, da de har blot har udlagt bilens pris og kun behøver momse deres honorar. Bemærk alle de ex leasing biler som sælges, de sælges ex moms på bilbasen.
2020 Audi E-tron 55
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 339
- Tilmeldt: 3. okt 2010, 16:52
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 0
Re: Import, afgift, moms død
Firmaet som køber bilen uden moms i Tyskland er naturligvis nød til pålægge 25% moms, inden de sælger den til dig.
Det vil være en besparelse hvis du som privat køber bilen i Tyskland inkl. tysk moms, da den er lavere end den danske moms.
Det vil være en besparelse hvis du som privat køber bilen i Tyskland inkl. tysk moms, da den er lavere end den danske moms.
Mogens R.
-------------
2012 BMW F11 520d
2010 Opel Astra 1.6T 180
-------------
2012 BMW F11 520d
2010 Opel Astra 1.6T 180
- HenrikH29
- Medlem
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 49 times
Re: Import, afgift, moms død
Det kan så tilføjes, at lykkes det dig at købe den uden moms hos en tysk forhandler, så skal du afregne 25% til den danske stat, så ingen fordel i det.
OG det bør ikke kunne lade sig gøre, idet den tyske forhandler efter EU reglerne KUN må sælge uden moms til dansk firma, altså der skal et CVR nummer til (som forhandleren skal have oplyst af køber i øvrigt, for at kunne sælge ex. moms).
OG det bør ikke kunne lade sig gøre, idet den tyske forhandler efter EU reglerne KUN må sælge uden moms til dansk firma, altså der skal et CVR nummer til (som forhandleren skal have oplyst af køber i øvrigt, for at kunne sælge ex. moms).
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 10:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Import, afgift, moms død
Sandt nok der skal oplyse dokumentation for CVR ved køb uden moms i tyskland.
Jeg talte med en der oplyste man faktisk skal betale momsen som depositium og så for man dem retur efterfølgende såfrem det er et "aktivt" CVR nummer. og ja så er det 25% moms efterfølgende.
men leger man lidt med tanken om den måske skulle leases de første par år men man selv henter bilen for at lave en besparelse så skal det jo helst være uden moms.
Jeg talte med en der oplyste man faktisk skal betale momsen som depositium og så for man dem retur efterfølgende såfrem det er et "aktivt" CVR nummer. og ja så er det 25% moms efterfølgende.
men leger man lidt med tanken om den måske skulle leases de første par år men man selv henter bilen for at lave en besparelse så skal det jo helst være uden moms.
- HenrikH29
- Medlem
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 49 times
Re: Import, afgift, moms død
Enig, for ellers får du beregnet moms 2 gange. Først ved købet (tysk moms) og derefter på leasingydelserne og førstegangsydelsen (DK moms) - og det er Øv.dotnow skrev: ↑5. jul 2018, 08:39Sandt nok der skal oplyse dokumentation for CVR ved køb uden moms i tyskland.
Jeg talte med en der oplyste man faktisk skal betale momsen som depositium og så for man dem retur efterfølgende såfrem det er et "aktivt" CVR nummer. og ja så er det 25% moms efterfølgende.
men leger man lidt med tanken om den måske skulle leases de første par år men man selv henter bilen for at lave en besparelse så skal det jo helst være uden moms.
Men vil du hente den selv, skal du lade leasingselskabet i DK være køber i relation til den tyske forhandler. Ellers kan du ikke undgå dobbeltmoms. Står du som køber, så forfalder momsen uanset om det er tysk eller DK moms (hvis forhandleren i tyskland ikke momser). Og den moms kan leasingselskabet IKKE få retur (du er jo køber af bilen, så momsen "hænger" på dig).
- HenrikH29
- Medlem
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 49 times
Re: Import, afgift, moms død
Hvis du skal "pusle med tanken", som du skriver, kan en mulighed måske være, at du køber den hos forhandleren. Og på købaftalen påføres dit navn med tilføjelsen "eller ordre". Det betyder, at du kan videreoverdrage købsaftalen til en anden (leasingselskabet), der således bliver den "endelige" køber.
Om det holder ved SKAT i dk ved jeg, ikke men det kan du evt. prøve at undersøge. På den måde kan du måske undgå dobbeltmoms og selv være køberen (midlertidigt).
Om det holder ved SKAT i dk ved jeg, ikke men det kan du evt. prøve at undersøge. På den måde kan du måske undgå dobbeltmoms og selv være køberen (midlertidigt).
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 10. maj 2009, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Import, afgift, moms død
Hej venner,
Hvad endt dette med, nogen erfaringer? Jeg står selv i samme situation.
Jeg henter selv bilen i DE, sælger den til leasingfirmaet, leaser den 1 år og køber den tilbage til restværdien. Har tidligere gjort det inkl tysk moms, og således er bilen momsdød, men som nogen skriver afregnes jeg jo moms af førstegangsydelsen, og jeg ville egentlig helst undgå at købe den tilbage efter endt leasing men bare lade firmaet sælge den videre.
Hvad kan bedst betale sig ifht momsen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvad endt dette med, nogen erfaringer? Jeg står selv i samme situation.
Jeg henter selv bilen i DE, sælger den til leasingfirmaet, leaser den 1 år og køber den tilbage til restværdien. Har tidligere gjort det inkl tysk moms, og således er bilen momsdød, men som nogen skriver afregnes jeg jo moms af førstegangsydelsen, og jeg ville egentlig helst undgå at købe den tilbage efter endt leasing men bare lade firmaet sælge den videre.
Hvad kan bedst betale sig ifht momsen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Import, afgift, moms død
Sidespørgsmål: kan det betale sig at hente den selv for så at sælge den til leasingfirmaet?LarsK skrev:Hej venner,
Hvad endt dette med, nogen erfaringer? Jeg står selv i samme situation.
Jeg henter selv bilen i DE, sælger den til leasingfirmaet, leaser den 1 år og køber den tilbage til restværdien. Har tidligere gjort det inkl tysk moms, og således er bilen momsdød, men som nogen skriver afregnes jeg jo moms af førstegangsydelsen, og jeg ville egentlig helst undgå at købe den tilbage efter endt leasing men bare lade firmaet sælge den videre.
Hvad kan bedst betale sig ifht momsen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 10. maj 2009, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Import, afgift, moms død
Med mindre du er rigtig gode venner med din leasing mand så kan du vel ikke tage hans penge med der ned, og jeg foretrækker selv at hente bilerne. Jeg tror nu ikke handlen bliver bedre, det er bare sjovere:) Der er mange muligheder for hvordan man kan gøre det og jeg vil meget gerne høre hvad folk ellers har gjort.Kevinff skrev:Sidespørgsmål: kan det betale sig at hente den selv for så at sælge den til leasingfirmaet?LarsK skrev:Hej venner,
Hvad endt dette med, nogen erfaringer? Jeg står selv i samme situation.
Jeg henter selv bilen i DE, sælger den til leasingfirmaet, leaser den 1 år og køber den tilbage til restværdien. Har tidligere gjort det inkl tysk moms, og således er bilen momsdød, men som nogen skriver afregnes jeg jo moms af førstegangsydelsen, og jeg ville egentlig helst undgå at købe den tilbage efter endt leasing men bare lade firmaet sælge den videre.
Hvad kan bedst betale sig ifht momsen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- HenrikH29
- Medlem
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 49 times
Re: Import, afgift, moms død
Man kan som privatperson ikke købe bilen i tyskland uden moms ved tysk forhandler. Han skal opkræve tysk moms, idet den private dansker ikke er momsregistreret.
En dansk virksomhed kan godt købe den i tyskland uden moms (hos tysk forhandler) men der er ingen fordel ved det, idet den danske virksomhed derefter skal beregne dansk 25% moms, hvorimod den tyske moms er 19%.
Så der er ingen "fidus" at hente der.
En dansk virksomhed kan godt købe den i tyskland uden moms (hos tysk forhandler) men der er ingen fordel ved det, idet den danske virksomhed derefter skal beregne dansk 25% moms, hvorimod den tyske moms er 19%.
Så der er ingen "fidus" at hente der.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 10. maj 2009, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Import, afgift, moms død
Enig - det er jeg også kommet frem til. Bilen er momsdød når jeg sælger den til leasingselskabet.HenrikH29 skrev:Man kan som privatperson ikke købe bilen i tyskland uden moms ved tysk forhandler. Han skal opkræve tysk moms, idet den private dansker ikke er momsregistreret.
En dansk virksomhed kan godt købe den i tyskland uden moms (hos tysk forhandler) men der er ingen fordel ved det, idet den danske virksomhed derefter skal beregne dansk 25% moms, hvorimod den tyske moms er 19%.
Så der er ingen "fidus" at hente der.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 856
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 241 times
Re: Import, afgift, moms død
Ahh det er jeg ikke helt enig i.HenrikH29 skrev:Man kan som privatperson ikke købe bilen i tyskland uden moms ved tysk forhandler. Han skal opkræve tysk moms, idet den private dansker ikke er momsregistreret.
En dansk virksomhed kan godt købe den i tyskland uden moms (hos tysk forhandler) men der er ingen fordel ved det, idet den danske virksomhed derefter skal beregne dansk 25% moms, hvorimod den tyske moms er 19%.
Så der er ingen "fidus" at hente der.
På En bil uden moms skal du finansiere bilens nettopris (pris uden moms) på en bil med moms skal du finansiere bilens brutto pris (inkl moms) - dvs du sparer finansiering af momsen
Det samme gør sig gældende for værditabet, da restværdien er udsat for samme mekanismer - dog er det korrekt at dit “afdrag” er inkl moms så den “taber” du
Den er mere attraktiv at sælge igen til leasing af samme årsag, og prisen er 6% mere konkurrencedygtigt hvis den skal sælges e.g. i Tyskland igen bagefter
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 10. maj 2009, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Import, afgift, moms død
Det lyder som om I er helt enige Jeg kommer nok ikke udenom moms og så er den bare bedre i Tyskland.mortenmol skrev:Ahh det er jeg ikke helt enig i.HenrikH29 skrev:Man kan som privatperson ikke købe bilen i tyskland uden moms ved tysk forhandler. Han skal opkræve tysk moms, idet den private dansker ikke er momsregistreret.
En dansk virksomhed kan godt købe den i tyskland uden moms (hos tysk forhandler) men der er ingen fordel ved det, idet den danske virksomhed derefter skal beregne dansk 25% moms, hvorimod den tyske moms er 19%.
Så der er ingen "fidus" at hente der.
På En bil uden moms skal du finansiere bilens nettopris (pris uden moms) på en bil med moms skal du finansiere bilens brutto pris (inkl moms) - dvs du sparer finansiering af momsen
Det samme gør sig gældende for værditabet, da restværdien er udsat for samme mekanismer - dog er det korrekt at dit “afdrag” er inkl moms så den “taber” du
Den er mere attraktiv at sælge igen til leasing af samme årsag, og prisen er 6% mere konkurrencedygtigt hvis den skal sælges e.g. i Tyskland igen bagefter
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 856
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 241 times
Import, afgift, moms død
Det er vi vidst ikkeLarsK skrev:Det lyder som om I er helt enige Jeg kommer nok ikke udenom moms og så er den bare bedre i Tyskland.mortenmol skrev:Ahh det er jeg ikke helt enig i.HenrikH29 skrev:Man kan som privatperson ikke købe bilen i tyskland uden moms ved tysk forhandler. Han skal opkræve tysk moms, idet den private dansker ikke er momsregistreret.
En dansk virksomhed kan godt købe den i tyskland uden moms (hos tysk forhandler) men der er ingen fordel ved det, idet den danske virksomhed derefter skal beregne dansk 25% moms, hvorimod den tyske moms er 19%.
Så der er ingen "fidus" at hente der.
På En bil uden moms skal du finansiere bilens nettopris (pris uden moms) på en bil med moms skal du finansiere bilens brutto pris (inkl moms) - dvs du sparer finansiering af momsen
Det samme gør sig gældende for værditabet, da restværdien er udsat for samme mekanismer - dog er det korrekt at dit “afdrag” er inkl moms så den “taber” du
Den er mere attraktiv at sælge igen til leasing af samme årsag, og prisen er 6% mere konkurrencedygtigt hvis den skal sælges e.g. i Tyskland igen bagefter
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Han skriver der ingen fidus er i at hente den ex moms i f.eks. DE - det mener jeg bestemt der er.
Fx en bil der koster 100k EUR der sparer man finansiering af 17k EUR
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 10. maj 2009, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Import, afgift, moms død
Hvis du skal tænke hele kæden igennem er du så ikke enig med Henrik i at der ikke er nogen besparelse idet man så betaler dansk moms alligevel?mortenmol skrev:Det er vi vidst ikkeLarsK skrev:Det lyder som om I er helt enige Jeg kommer nok ikke udenom moms og så er den bare bedre i Tyskland.mortenmol skrev: Ahh det er jeg ikke helt enig i.
På En bil uden moms skal du finansiere bilens nettopris (pris uden moms) på en bil med moms skal du finansiere bilens brutto pris (inkl moms) - dvs du sparer finansiering af momsen
Det samme gør sig gældende for værditabet, da restværdien er udsat for samme mekanismer - dog er det korrekt at dit “afdrag” er inkl moms så den “taber” du
Den er mere attraktiv at sælge igen til leasing af samme årsag, og prisen er 6% mere konkurrencedygtigt hvis den skal sælges e.g. i Tyskland igen bagefter
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Han skriver der ingen fidus er i at hente den ex moms i f.eks. DE - det mener jeg bestemt der er.
Fx en bil der koster 100k EUR der sparer man finansiering af 17k EUR
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Import, afgift, moms død
Morten snakker flexleasing, du snakker importLarsK skrev:Hvis du skal tænke hele kæden igennem er du så ikke enig med Henrik i at der ikke er nogen besparelse idet man så betaler dansk moms alligevel?mortenmol skrev:Det er vi vidst ikkeLarsK skrev: Det lyder som om I er helt enige Jeg kommer nok ikke udenom moms og så er den bare bedre i Tyskland.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Han skriver der ingen fidus er i at hente den ex moms i f.eks. DE - det mener jeg bestemt der er.
Fx en bil der koster 100k EUR der sparer man finansiering af 17k EUR
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 856
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 241 times
Re: Import, afgift, moms død
Præcis, er det for at svare fuld afgift, så er jeg helt enig i at så snart bilen er et par måneder gammel og har kørt et pr tusinde kilometer - ville jeg også foretrække tysk moms.
Ved flexleasing der også blev spurgt til gælder mine tidligere indlæg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ved flexleasing der også blev spurgt til gælder mine tidligere indlæg
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 10. maj 2009, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Import, afgift, moms død
Det er ikke for at være besværlig men jeg forstår det ikkemortenmol skrev:Præcis, er det for at svare fuld afgift, så er jeg helt enig i at så snart bilen er et par måneder gammel og har kørt et pr tusinde kilometer - ville jeg også foretrække tysk moms.
Ved flexleasing der også blev spurgt til gælder mine tidligere indlæg
Sent from my iPhone using Tapatalk
I eksemplet hvor jeg køber bilen for at flexlease den, vil værdien af bilen vel være relevant efter endt leasing, da min omkostning er 6%-point af værdien af bilen uden afgift lavere. Altså jeg står jo til regnskab for restværdien efter endt leasing ved finansiel leasing.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 856
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 241 times
Re: Import, afgift, moms død
Meget simpelt, hvad er lavest?LarsK skrev:Det er ikke for at være besværlig men jeg forstår det ikkemortenmol skrev:Præcis, er det for at svare fuld afgift, så er jeg helt enig i at så snart bilen er et par måneder gammel og har kørt et pr tusinde kilometer - ville jeg også foretrække tysk moms.
Ved flexleasing der også blev spurgt til gælder mine tidligere indlæg
Sent from my iPhone using Tapatalk
I eksemplet hvor jeg køber bilen for at flexlease den, vil værdien af bilen vel være relevant efter endt leasing, da min omkostning er 6%-point af værdien af bilen uden afgift lavere. Altså jeg står jo til regnskab for restværdien efter endt leasing ved finansiel leasing.
Sent from my iPhone using Tapatalk
25%
19%
0%
Hvis der ikke er svaret moms af bilen køber leasing selskabet bilen uden moms, og kan sælge den uden moms til et andet leasing selskab i DK eller resten af verden.
Hvis der er betalt moms i et EU land er det bilen pris, derved skal momsen finansieres.
Det er korrekt at man hæfter for restværdien, men sålænge den bliver solgt til et firma er det en fordel ikke at have moms på bilen.
Hvis den skal sælges til privat eller svares fuld afgift af sidenhen, er det korrekt at udgangspunktet havde været lavere hvis der var 19% moms fremfor 25%, MEN omvendt skulle du så afskrive på en 19% højere værdi, og det tror jeg mere end rigeligt udligner forskellen hvis tidshorisonten er mere en 12 mdr.
Det burde være til at forstå
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Import, afgift, moms død
Tror forståelsen går galt ved, at du ikke forstår flex leasing.
Eksempel prisen i Tyskland er 500.000kr inkl 20% moms (20% for nemhedens skyld)
Når bilen købes i tyskland, så dukker der ikke bare 500.000 op på magisk vis.
Du skal altså som en del af flexleasingen finansiere de 500.000, trækker du så momsen ud, skal du kun finansiere 400.000.
Altså vil du som leasingtager spare nogle penge. At der så om 12-24 eller 36måneder ryger moms på, er som morten siger nok et mindre problem.
Eksempel prisen i Tyskland er 500.000kr inkl 20% moms (20% for nemhedens skyld)
Når bilen købes i tyskland, så dukker der ikke bare 500.000 op på magisk vis.
Du skal altså som en del af flexleasingen finansiere de 500.000, trækker du så momsen ud, skal du kun finansiere 400.000.
Altså vil du som leasingtager spare nogle penge. At der så om 12-24 eller 36måneder ryger moms på, er som morten siger nok et mindre problem.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1011
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Import, afgift, moms død
500.000 kr. inklusiv 20 % moms er ikke 400.000 kr. uden moms...Korreborg skrev: ↑12. jul 2019, 23:09Tror forståelsen går galt ved, at du ikke forstår flex leasing.
Eksempel prisen i Tyskland er 500.000kr inkl 20% moms (20% for nemhedens skyld)
Når bilen købes i tyskland, så dukker der ikke bare 500.000 op på magisk vis.
Du skal altså som en del af flexleasingen finansiere de 500.000, trækker du så momsen ud, skal du kun finansiere 400.000.
Altså vil du som leasingtager spare nogle penge. At der så om 12-24 eller 36måneder ryger moms på, er som morten siger nok et mindre problem.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 856
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 241 times
Re: Import, afgift, moms død
Nej det har du ret i, og det er bestemt den lille regnefejl / tanketorsk der gør at det hele ikke giver mening, stærkt bidragTor Morrison skrev:500.000 kr. inklusiv 20 % moms er ikke 400.000 kr. uden moms...Korreborg skrev: ↑12. jul 2019, 23:09Tror forståelsen går galt ved, at du ikke forstår flex leasing.
Eksempel prisen i Tyskland er 500.000kr inkl 20% moms (20% for nemhedens skyld)
Når bilen købes i tyskland, så dukker der ikke bare 500.000 op på magisk vis.
Du skal altså som en del af flexleasingen finansiere de 500.000, trækker du så momsen ud, skal du kun finansiere 400.000.
Altså vil du som leasingtager spare nogle penge. At der så om 12-24 eller 36måneder ryger moms på, er som morten siger nok et mindre problem.
400k plus 25% moms, så har vi 500k, i det her tilfælde er det så 480k inkl moms. Glad nu?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Import, afgift, moms død
Haha. Ja det kan jeg godt se. Klokken var mange, og det var nogle dejligt runde tal
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1011
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Import, afgift, moms død
Det er en ret almindelig regnefejl at tage procentsatsen af det fulde beløb med moms og derfor synes jeg det bør påpeges at det er forkert. Dejligt at se at indlæggets ejermand ikke fandt det nødvendigt at være nedladende som dig.mortenmol skrev: ↑13. jul 2019, 07:34Nej det har du ret i, og det er bestemt den lille regnefejl / tanketorsk der gør at det hele ikke giver mening, stærkt bidragTor Morrison skrev:500.000 kr. inklusiv 20 % moms er ikke 400.000 kr. uden moms...Korreborg skrev: ↑12. jul 2019, 23:09Tror forståelsen går galt ved, at du ikke forstår flex leasing.
Eksempel prisen i Tyskland er 500.000kr inkl 20% moms (20% for nemhedens skyld)
Når bilen købes i tyskland, så dukker der ikke bare 500.000 op på magisk vis.
Du skal altså som en del af flexleasingen finansiere de 500.000, trækker du så momsen ud, skal du kun finansiere 400.000.
Altså vil du som leasingtager spare nogle penge. At der så om 12-24 eller 36måneder ryger moms på, er som morten siger nok et mindre problem.
400k plus 25% moms, så har vi 500k, i det her tilfælde er det så 480k inkl moms. Glad nu?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 10. maj 2009, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Import, afgift, moms død
Ok ok.... jeg er med nu... gode forklaringer! Tak.
Hvordan gør I så hvis I selv vil hente bilen hjem, men ikke tager jeres leasingmand med til at betale? Kan man købe den som privat uden moms i Tyskland og så sælge den videre til leasing i dk uden at afregne momsen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvordan gør I så hvis I selv vil hente bilen hjem, men ikke tager jeres leasingmand med til at betale? Kan man købe den som privat uden moms i Tyskland og så sælge den videre til leasing i dk uden at afregne momsen?
Sent from my iPhone using Tapatalk