Polo - Fejl på Bluetooth

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Polo - Fejl på Bluetooth

Indlæg af martinta » 4. aug 2019, 08:39

Hej Alle

Vi har en Polo fra 2015, hvor vi oplever at lyden over bluetooth hakker ekstremt, det gælder både tale og musik.

hvis jeg tager samme telefon med over i vores Passat, så er der ingen problemer, radioen har følgende spec.
kompn. nr. system:
6c0035869D

Hardware
851

Software
6490

Bluetooth
D265

Er der nogen som har oplevet noget lignende? Og evt. har en løsning på det. mit drømme scenarie ville være at der lå en opdatering til radioen som løser fejlen (det ville jo være det klart letteste).

Da jeg skal til at køre i den i stedet for Passaten (den har gået 47k på 4 år, passaten har nu gået 25k på 7 måneder), Så er det ret kritisk at jeg kan tale mens jeg kører. Og vil helt ærlig helst ikke ud i at skulle sidde med et headset el. i bilen mens jeg kører.
These users thanked the author martinta for the post:
mbil

polonr1
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21. maj 2019, 17:11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Polo - Fejl på Bluetooth

Indlæg af polonr1 » 4. aug 2019, 21:02

Havde samme problem. På 3 telefoner (2 iPhone X og en iPhone 8). VW kunne ikke genskabe det, og ville ikke gøre noget ved det, da deres mekaniker ikke kunne genskabe på deres telefon. Det kom også meget sporadisk. På tale var det næsten altid et problem. Musik kun nogen gange.

Radioen havde nyeste software, så det var ikke et kendt problem fra VW.

Endte med at skifte radioen ud selv, til en med Carplay.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo - Fejl på Bluetooth

Indlæg af martinta » 4. aug 2019, 21:52

polonr1 skrev:
4. aug 2019, 21:02
Havde samme problem. På 3 telefoner (2 iPhone X og en iPhone 8). VW kunne ikke genskabe det, og ville ikke gøre noget ved det, da deres mekaniker ikke kunne genskabe på deres telefon. Det kom også meget sporadisk. På tale var det næsten altid et problem. Musik kun nogen gange.

Radioen havde nyeste software, så det var ikke et kendt problem fra VW.

Endte med at skifte radioen ud selv, til en med Carplay.
Tak for svaret.

Må man spørge hvilken radio du skiftede til? Og kan den radio styre de samme indstillinger som den nuværende? (lys, regnsensor osv)

polonr1
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21. maj 2019, 17:11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Polo - Fejl på Bluetooth

Indlæg af polonr1 » 5. aug 2019, 10:33

martinta skrev:
4. aug 2019, 21:52
polonr1 skrev:
4. aug 2019, 21:02
Havde samme problem. På 3 telefoner (2 iPhone X og en iPhone 8). VW kunne ikke genskabe det, og ville ikke gøre noget ved det, da deres mekaniker ikke kunne genskabe på deres telefon. Det kom også meget sporadisk. På tale var det næsten altid et problem. Musik kun nogen gange.

Radioen havde nyeste software, så det var ikke et kendt problem fra VW.

Endte med at skifte radioen ud selv, til en med Carplay.
Tak for svaret.

Må man spørge hvilken radio du skiftede til? Og kan den radio styre de samme indstillinger som den nuværende? (lys, regnsensor osv)
Skiftede til en Pioneer Navgate Evo. AVIC-EVO1-PL2-VAL. Den passer lige ind i designet, så du beholder de to drejeknapper og knapper ved siden af skærm. Og så får du en noget større skærm, DAB og indbygget GPS osv. Rigtig glad for opgraderingen.

Og alt virker. Parkeringssensorer etc.

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo - Fejl på Bluetooth

Indlæg af martinta » 6. aug 2019, 11:54

polonr1 skrev:
5. aug 2019, 10:33
martinta skrev:
4. aug 2019, 21:52
polonr1 skrev:
4. aug 2019, 21:02
Havde samme problem. På 3 telefoner (2 iPhone X og en iPhone 8). VW kunne ikke genskabe det, og ville ikke gøre noget ved det, da deres mekaniker ikke kunne genskabe på deres telefon. Det kom også meget sporadisk. På tale var det næsten altid et problem. Musik kun nogen gange.

Radioen havde nyeste software, så det var ikke et kendt problem fra VW.

Endte med at skifte radioen ud selv, til en med Carplay.
Tak for svaret.

Må man spørge hvilken radio du skiftede til? Og kan den radio styre de samme indstillinger som den nuværende? (lys, regnsensor osv)
Skiftede til en Pioneer Navgate Evo. AVIC-EVO1-PL2-VAL. Den passer lige ind i designet, så du beholder de to drejeknapper og knapper ved siden af skærm. Og så får du en noget større skærm, DAB og indbygget GPS osv. Rigtig glad for opgraderingen.

Og alt virker. Parkeringssensorer etc.
Har du selv monteret?? Er det bare plug-and-play eller skal man indstille noget i bilens computer.

polonr1
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21. maj 2019, 17:11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Polo - Fejl på Bluetooth

Indlæg af polonr1 » 6. aug 2019, 16:37

martinta skrev:
6. aug 2019, 11:54
polonr1 skrev:
5. aug 2019, 10:33
martinta skrev:
4. aug 2019, 21:52


Tak for svaret.

Må man spørge hvilken radio du skiftede til? Og kan den radio styre de samme indstillinger som den nuværende? (lys, regnsensor osv)
Skiftede til en Pioneer Navgate Evo. AVIC-EVO1-PL2-VAL. Den passer lige ind i designet, så du beholder de to drejeknapper og knapper ved siden af skærm. Og så får du en noget større skærm, DAB og indbygget GPS osv. Rigtig glad for opgraderingen.

Og alt virker. Parkeringssensorer etc.
Har du selv monteret?? Er det bare plug-and-play eller skal man indstille noget i bilens computer.
Det er helt plug-and-play, men skal selvfølgelig monteres. Der er en fin guide med til det. Du skal nemlig trække USB stik, DAB antenne til forruden, mikrofon og GPS antenne.

Men flere kan gøre det for dig. Bl.a. Carsound.

mbil
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. okt 2019, 20:32
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Polo - Fejl på Bluetooth

Indlæg af mbil » 9. sep 2020, 19:33

Hej Martin
Jeg har et lidt tilsvarende oplevelse, efter jeg har skiftet fra Iphone 7 til 11, så hakker min BT musik i perioder. Andre gange er den fin. Same Medie center som du beskriver, inkl samme versioner, bare i en Polo 1.2TSI

Men det kom ret tydeligt med den nye mobil ...

Hvad endte du med at gøre ?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo - Fejl på Bluetooth

Indlæg af GranTurismo » 12. sep 2020, 21:02

Jeg har ikke haft problemer med min 2015 model. Jeg har Composition Media med 6,5" skærm og bruger en Sony Z3 med android 6 - også 2015.

Jeg har fået opdateret firmware for et par år siden. Jeg havde dog heller ikke problemer inden opdatering.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo - Fejl på Bluetooth

Indlæg af martinta » 12. sep 2020, 21:03

mbil skrev:
9. sep 2020, 19:33
Hej Martin
Jeg har et lidt tilsvarende oplevelse, efter jeg har skiftet fra Iphone 7 til 11, så hakker min BT musik i perioder. Andre gange er den fin. Same Medie center som du beskriver, inkl samme versioner, bare i en Polo 1.2TSI

Men det kom ret tydeligt med den nye mobil ...

Hvad endte du med at gøre ?
Købt et Jabra 65e som jeg så tager i ørerne hvis nogen ringer, og så har jeg lavet et kompromi hvor jeg har lagt musik på et SD kort for at høre det undervejs.

Det virker sporadisk i anlægget, men langt fra tilfredsstillende.

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"