2.5 tdi v6 vp44 timing
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Har ikke af monteret dysser, den med føler sidder som Nr 3
Og de 2 stik er ens, men hvis stikket sad forkert ville den vel logge en fejl på den?
Har ikke rigtig skruet i sadan en maskine før..
Og de 2 stik er ens, men hvis stikket sad forkert ville den vel logge en fejl på den?
Har ikke rigtig skruet i sadan en maskine før..
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Hvor går den anden ledning hen ?
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Så er vi nok der hvor en af forskellene er på kode AKN og BDG
Min har ingen sensor på turbo`en, der er bare den almindelige N 75 ventil som som sutter i vacumdåsen.
Jeg har uden held forsøgt at finde en måleblok med signalet fra G 80
Men får du noget respons/fejl hvis du skiller stikket ad ?
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Jeg har også kun n75 ventil der er forbundet til Westgaten men stikker på den er ens med den til dysse. Med den logger ingen fejl på det..
Hmm er ved at blive skør.
Hmm er ved at blive skør.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Sys bare det virker som om jeg får nogle forkerte signaler fra det ene eller andet..
Ved sku ikke om jeg skal prøve med anden pumpe og få den kodet?
Ved sku ikke om jeg skal prøve med anden pumpe og få den kodet?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Så koster det igen, har aldrig set dem på tilbud i Brugsen eller Netto........
Hvis det er næste træk, vil jeg mene at det er bedst at lade et Bosch dieselværksted teste din nuværende pumpe. Det vil afsløre evnt. fejl. Derefter kan man så vurdere om den skal bringes i 100 % stand, eller der skal findes en anden.
Men når den står på mærkerne, hvad kan den så ikke ? (bortset fra at det så ikke passer med VCDS graferne).
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Den tager ikke gassen ordentligt under belastning.. Bosch service er heller ikke billigtHJLarsen skrev: ↑17. aug 2019, 14:14Så koster det igen, har aldrig set dem på tilbud i Brugsen eller Netto........
Hvis det er næste træk, vil jeg mene at det er bedst at lade et Bosch dieselværksted teste din nuværende pumpe. Det vil afsløre evnt. fejl. Derefter kan man så vurdere om den skal bringes i 100 % stand, eller der skal findes en anden.
Men når den står på mærkerne, hvad kan den så ikke ? (bortset fra at det så ikke passer med VCDS graferne).
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Du kan hurtigt tjekke om de 2 stik er forbyttet. Når motoren går tomgang SKAL armen på turboreguleringen være trukket op mod vacumdåsen. Med andre ord, piller du slangen af skal der være sug i den........
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Så der opdate.
Efter at have fundet en original vagcom tester blev det noget andet. Efter jeg fik sat testern på og så fik jeg de første resultat. Billede 1 Så gik jeg ind i masblok 4 tdi timing og så blev det interessant. Billede 2 Gik så tilbage til masblok 4 billede 3 og efter dette logger den fejl 00550
Tror min pumpe er død...
Efter at have fundet en original vagcom tester blev det noget andet. Efter jeg fik sat testern på og så fik jeg de første resultat. Billede 1 Så gik jeg ind i masblok 4 tdi timing og så blev det interessant. Billede 2 Gik så tilbage til masblok 4 billede 3 og efter dette logger den fejl 00550
Tror min pumpe er død...
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Det skal også lige nævnes at pumpen ikke lyder så sund, bilen vil heller ikke over 2500 rpm
-
- Medlem
- Indlæg: 663
- Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 12 times
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Umiddelbart synes screendumps og vidoer af TDI timing at mangle noget:
Du skal være i MVB 000 (som det hedder i den danske VCDS) eller group 000 (engelsk) inden grundindstilling og TDI timing-vinduet åbnes. MVB 000 plejer at være 10 felter med decimale tal. Alt det du viser er der kun 4 felter som ikke ligner MVB 000.
DTC 01126 oversættes til 'engine speed sensor'.... g28? Er kendt som typisk fejlende komponent, især på benzinere (tilledning der rådner).
Max 2500 RPM er vel bare en motorstyreenhed der er i limp-home.
Du skal være i MVB 000 (som det hedder i den danske VCDS) eller group 000 (engelsk) inden grundindstilling og TDI timing-vinduet åbnes. MVB 000 plejer at være 10 felter med decimale tal. Alt det du viser er der kun 4 felter som ikke ligner MVB 000.
DTC 01126 oversættes til 'engine speed sensor'.... g28? Er kendt som typisk fejlende komponent, især på benzinere (tilledning der rådner).
Max 2500 RPM er vel bare en motorstyreenhed der er i limp-home.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Fejl 01126 går væk når man indstiller timing,
Hvordan siger du jeg skal gøre det i den danske?
Hvordan siger du jeg skal gøre det i den danske?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Ved i hvilket program der kan læse pin koden til startspæren ud og hvilket program jeg kan bruge til at kode det i anden pumpe?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Startspærren sidder i instrumentet, ikke i pumpen. Ved dog ikke om pumpen skal kodes i forhold til motorstyringen.
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.
-
- Medlem
- Indlæg: 1269
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 22 times
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Det har faktisk undret mig at bilen overhovedet kunne starte med anden pumpe, for ved en A4 samme årgang skal pumpen kodes. VCDS kan du ikke bruge, vag tacho heller ikke.
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Som jeg har opfattet det, er det den pumpen fra den døde motor der er flyttet over på den "nye" motor. Så pumpe og styring "kender hinanden" i forvejen.
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Har du kontrolleret om knasterne er timet rigtigt ?
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Har du checket om armen flytter sig ved start af motor ? Hvis armen ikke bliver trukket mod stilleskruen kommer der ingen ladetryk, hvilket igen er lig med meget reduceret effekt. Der kan det godt føles som om at den ikke tager gassen, men den får simpelthen ikke noget at leve af når ladetrykket ikke er tilstede. (har forsøgsvis prøvet at afmontere slangen på vacumdåsen, på den måde har jeg så pludselig en gammeldags sugemotor, og den er der altså ikke meget "godaw i")
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Jep har flyttet pumpen over, alt er tjekket og kontrolleret. Alt står på mærker 100%
Pumpen kan ikke rigtig indstilles om jeg så køre den ene eller anden vej, det som om den er helt død nu.
Så vil prøve at finde en anden, ved i om nummer på pumpen skal passe eller er det ligegyldigt hvis man får den kodet?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Bosch i Herning vil have 16500+moms
En der evt. Har en pumpe til sådan en gammel dame?
En der evt. Har en pumpe til sådan en gammel dame?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Ja, det er sgu sur r.. Men jeg tror stadig at der mangler eller kommer et forkert signal et sted fra.
Kan den ikke starte nu ? Prøv at gå i "avancerede målinger". Der kan man se værdier/signaler fra de enkelte følere.
Har lige finjusteret min TDI timing, troede først den stod for sent, men det var faktisk for tidligt. Flyttede hjulet mindre end 1 mm. (målt på kanten). Det gav et par grader.
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Lige en søvnig teori her inden sengetid: Kan svinghjulet monteres forkert ????????, sandsynligvis ikke, men hvis det er tilfældet kommer signalet fra G28 jo helt forkert i forhold til topstilling. Har skiftet en del svinghjul på 4 cyl. , der kan der ikke monteres forkert. Men i V 6`en har jeg ikke haft fornøjelse af defekt svinghjul (endnu),aner ikke om det er et dual masse.
Som sagt bare en "towli" tanke
Som sagt bare en "towli" tanke
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Ja nu fik jeg ikke lukket et øje hele nattenHJLarsen skrev: ↑19. aug 2019, 21:08Lige en søvnig teori her inden sengetid: Kan svinghjulet monteres forkert ????????, sandsynligvis ikke, men hvis det er tilfældet kommer signalet fra G28 jo helt forkert i forhold til topstilling. Har skiftet en del svinghjul på 4 cyl. , der kan der ikke monteres forkert. Men i V 6`en har jeg ikke haft fornøjelse af defekt svinghjul (endnu),aner ikke om det er et dual masse.
Som sagt bare en "towli" tanke
Jeg har kun en start krans da min har automat kasse, har skiftet den med over, der sidder bare 4 pin not ud fra den som følern måler på, tænker ikke det er så vigtigt hvordan den vender? Eller hvad
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Rettelse 5 pin not og 8 bolte til at skrue den fast, der er lige stor afstand i mellem dem, så man kunne godt sætte den anderledes men ved ikke om det gør nogen forskel da den kun måler omd.??Mortenm91 skrev: ↑20. aug 2019, 05:28Ja nu fik jeg ikke lukket et øje hele nattenHJLarsen skrev: ↑19. aug 2019, 21:08Lige en søvnig teori her inden sengetid: Kan svinghjulet monteres forkert ????????, sandsynligvis ikke, men hvis det er tilfældet kommer signalet fra G28 jo helt forkert i forhold til topstilling. Har skiftet en del svinghjul på 4 cyl. , der kan der ikke monteres forkert. Men i V 6`en har jeg ikke haft fornøjelse af defekt svinghjul (endnu),aner ikke om det er et dual masse.
Som sagt bare en "towli" tanke
Jeg har kun en start krans da min har automat kasse, har skiftet den med over, der sidder bare 4 pin not ud fra den som følern måler på, tænker ikke det er så vigtigt hvordan den vender? Eller hvad
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Kunne du evt. Ligge nogle data op fra din, over g28 og g60 sensor så jeg har lidt at samlingen med.
Regner med at skifte alle dysser så er det ihvertifald også iorden, for har sku ikke flere idéer til hvad det kunne være ud over pumpen
Regner med at skifte alle dysser så er det ihvertifald også iorden, for har sku ikke flere idéer til hvad det kunne være ud over pumpen
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing
Jeg måler lidt på skidtet, er ved at pumpe startluft
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.