2.5 tdi v6 vp44 timing

HJLarsen
Nyt medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Auning
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af HJLarsen » 20. aug 2019, 16:11

Mortenm91 skrev:
20. aug 2019, 15:30
Startluft? :)
Ja, store motorer bliver startet med trykluft, 30-35 bar !
Nå, spøg til side (sagde manden og sparkede konen ind under sengen)........
Det er bestemt ikke ligegyldigt hvordan svinghjulet er drejet i forhold til krumtappen. G28 føleren har nemlig 2 funktioner, hvor den primære er at fortælle motorstyringen hvornår stemplerne er i top. Sekundært at "tælle" omdrejninger.
Hvis svinghjulet sidder forkert, kommer "topsignalet" jo på et helt galt tidspunkt i forhold til stemplernes stilling. Styringen vil være snot forvirret da signaler fra pumpe-dyseføler og svinghjul kommer helt ud af hak. Hvis man lægger øret til motorstyringen lyder det sikkert som stemningen i det engelske parlament under en brexit debat........ :lol:
Men jeg kan næppe tro at svinghjulet kan monteres vilkårligt, der må være en styrestift eller anden form for fiksering ?
Men med 8 huller med ens afstand, er der jo 7 forkerte og en rigtig mulighed :(
G 60 ved jeg ikke hvad er, vedhæfter lidt billeder
IMG_20190820_162823.jpg
IMG_20190820_162823.jpg (118.55 KiB) Vist 7664 gange
IMG_20190820_162716.jpg
IMG_20190820_162716.jpg (103.39 KiB) Vist 7664 gange
IMG_20190820_162013.jpg
IMG_20190820_162013.jpg (130.5 KiB) Vist 7664 gange
IMG_20190820_161806.jpg
IMG_20190820_161806.jpg (114.87 KiB) Vist 7664 gange
IMG_20190820_161756.jpg
IMG_20190820_161756.jpg (130.15 KiB) Vist 7664 gange
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.

Mortenm91
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af Mortenm91 » 20. aug 2019, 16:28

Ved nærmere eftersyn kan man ikke sætte den forkert
Vedhæftede filer
IMG_20190820_171919.jpg
IMG_20190820_171919.jpg (110.32 KiB) Vist 7660 gange
IMG_20190820_171904.jpg
IMG_20190820_171904.jpg (132.85 KiB) Vist 7660 gange
IMG_20190820_171604.jpg
IMG_20190820_171604.jpg (299.23 KiB) Vist 7660 gange

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af mojo » 20. aug 2019, 16:30

Jeg har aldrig set et svinghjulet som kan side forkert.
Der plejer ikke at være ens afstand mellem bolt hullerne.
Prøv at mål med et skydelære.
Edit... 1 minut for sent ude med mit indlæg

Mortenm91
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af Mortenm91 » 20. aug 2019, 16:31

mojo skrev:
20. aug 2019, 16:30
Jeg har aldrig set et svinghjulet som kan side forkert.
Der plejer ikke at være ens afstand mellem bolt hullerne.
Prøv at mål med et skydelære.
Edit... 1 minut for sent ude med mit indlæg
Den kan også kun side på en måde

HJLarsen
Nyt medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Auning
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af HJLarsen » 20. aug 2019, 20:15

Snyder billedet, eller er der kun 4 pinde ?. Hullerne er der jo, så hvis det er dem G 28 måler på, så mangler der signaler.
Men billedet er måske slet ikke fra den aktuelle motor ?
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7780
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af norn » 20. aug 2019, 20:43

Er i sikre på at G28 måler på svinghjulet , det tror jeg nemlig ikke den gør
Der plejer enten at være en takt skive på krumtappen inde i motoren som den måler på
Ellers sidder taktskiven i bagerste krumtapspakdåse , men ud fra billedet ser det nu ikke ud til at være tilfældet.
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

HJLarsen
Nyt medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Auning
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af HJLarsen » 20. aug 2019, 20:53

norn skrev:
20. aug 2019, 20:43
Er i sikre på at G28 måler på svinghjulet , det tror jeg nemlig ikke den gør
Der plejer enten at være en takt skive på krumtappen inde i motoren som den måler på
Ellers sidder taktskiven i bagerste krumtapspakdåse , men ud fra billedet ser det nu ikke ud til at være tilfældet.
I flg. min tidligere vedhæftede selvstudie program, sidder den i getriebegehäuse, og måler på svinghjulet.
2,5 V6 TDI.PDF
(2.15 MiB) Downloadet 66 gange
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.

Mortenm91
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af Mortenm91 » 21. aug 2019, 06:51

HJLarsen skrev:
20. aug 2019, 20:15
Snyder billedet, eller er der kun 4 pinde ?. Hullerne er der jo, så hvis det er dem G 28 måler på, så mangler der signaler.
Men billedet er måske slet ikke fra den aktuelle motor ?
Der er 6 pinde billede er fra den nye motor, men nogle af pindene manglede så tog den gamle.

Billede er bare for at man kunne se hvordan den ser ud.

Mortenm91
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af Mortenm91 » 21. aug 2019, 07:04

Altså hvis jeg har forstået det korrekt, er det nåleføleren på dyssen og g28 der har indflydelse på hvornår pumper er i top og starter med at sprøjte ind.?

Svinghjulet sidder korrekt og mangler ingen tænder er tjekket. Så den er iorden.

Jeg skifter alle dysser over fra den gamle motor og ser der efter, og hvis dette ikke virker må det vel være pumpen ikke?

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af mojo » 21. aug 2019, 11:05

Nåleslags føleren på dysen kan vel bare tages fra og den går i nødprogram.

Mortenm91
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af Mortenm91 » 21. aug 2019, 11:46

mojo skrev:
21. aug 2019, 11:05
Nåleslags føleren på dysen kan vel bare tages fra og den går i nødprogram.
Ja så logger den også en fejl på den.

Har ohm føler ud, den siger 108 ohm. Den skal ligge mellem 80 - 120.
Men derfor kan den vel stadig være defekt

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af mojo » 21. aug 2019, 13:57

Jeg tror det er enten eller.
Det er blot en spole.
Kan den starte uden? Jeg har prøvet hvor den var død og der kørte bilen bare på nødprogram og røg en del.

Mortenm91
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af Mortenm91 » 21. aug 2019, 16:24

mojo skrev:
21. aug 2019, 13:57
Jeg tror det er enten eller.
Det er blot en spole.
Kan den starte uden? Jeg har prøvet hvor den var død og der kørte bilen bare på nødprogram og røg en del.
Den kan godt starte uden,

Mortenm91
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af Mortenm91 » 21. aug 2019, 16:31

Så logger den også en fejl på g80 nåleføleren ingen kommunikation..

Mortenm91
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af Mortenm91 » 21. aug 2019, 16:59

Lidt data
Vedhæftede filer
IMG_20190821_175615.jpg
IMG_20190821_175615.jpg (50.33 KiB) Vist 7551 gange
IMG_20190821_175310.jpg
IMG_20190821_175310.jpg (47.36 KiB) Vist 7551 gange
IMG_20190821_175038.jpg
IMG_20190821_175038.jpg (54.69 KiB) Vist 7551 gange
IMG_20190821_175018.jpg
IMG_20190821_175018.jpg (59.43 KiB) Vist 7551 gange
IMG_20190821_174840.jpg
IMG_20190821_174840.jpg (63.9 KiB) Vist 7551 gange

Mortenm91
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af Mortenm91 » 21. aug 2019, 17:02

Efter disse målinger prøvede jeg tdi timing igen. Så kom disse fejl som ikke kan slettes
Vedhæftede filer
15664033165362149830260179691886.jpg
15664033165362149830260179691886.jpg (48.23 KiB) Vist 7549 gange

Mortenm91
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af Mortenm91 » 21. aug 2019, 17:14

Det tyder alt sammen på det er pumpen der er færdig. :evil:

HJLarsen
Nyt medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Auning
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af HJLarsen » 22. aug 2019, 19:04

Jeg har lige lidt flere målinger, den omkring omdr. impulser er interessant. Også spændingsmålinger til pumpe og styring er værd at checke.
IMG_20190822_193312.jpg
IMG_20190822_193312.jpg (118.78 KiB) Vist 7500 gange
IMG_20190822_192904.jpg
IMG_20190822_192904.jpg (146.82 KiB) Vist 7500 gange
IMG_20190822_192817.jpg
IMG_20190822_192817.jpg (107.65 KiB) Vist 7500 gange
IMG_20190822_192657.jpg
IMG_20190822_192657.jpg (90.81 KiB) Vist 7500 gange
IMG_20190822_191818.jpg
IMG_20190822_191818.jpg (137.77 KiB) Vist 7500 gange
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.

Mortenm91
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af Mortenm91 » 23. aug 2019, 07:16

HJLarsen skrev:
22. aug 2019, 19:04
Jeg har lige lidt flere målinger, den omkring omdr. impulser er interessant. Også spændingsmålinger til pumpe og styring er værd at checke.IMG_20190822_193312.jpgIMG_20190822_192904.jpgIMG_20190822_192817.jpgIMG_20190822_192657.jpgIMG_20190822_191818.jpg
Forstår ikke lige hvad jeg skal tjekke, Sys jeg har været det hele igennem.
Enten er det styreenheden i pumpen eller i bilen.??

HJLarsen
Nyt medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Auning
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af HJLarsen » 23. aug 2019, 12:55

Mortenm91 skrev:
23. aug 2019, 07:16
HJLarsen skrev:
22. aug 2019, 19:04
Jeg har lige lidt flere målinger, den omkring omdr. impulser er interessant. Også spændingsmålinger til pumpe og styring er værd at checke.IMG_20190822_193312.jpgIMG_20190822_192904.jpgIMG_20190822_192817.jpgIMG_20190822_192657.jpgIMG_20190822_191818.jpg
Forstår ikke lige hvad jeg skal tjekke, Sys jeg har været det hele igennem.
Enten er det styreenheden i pumpen eller i bilen.??
Avanceret måling----omdr. impulser. Så skulle der jo gerne stå 0000 under faktisk værdi. Står der andet, klikkes der på tallet og der vises koder for de mulige fejl.
Spændingsmåling for at checke løse stik/forbindelser. Visningen skal være stabil omkring 14 volt.
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.

Mortenm91
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af Mortenm91 » 24. aug 2019, 09:55

Der står 0000 så går ud fra den får set signal den skal.
Har fået fat i en renoveret pumpe, så skal bare finde en der kan kode den.
Så håber jeg bilen køre igen😊

HJLarsen
Nyt medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Auning
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af HJLarsen » 26. aug 2019, 16:53

Ja, alle pile peger efterhånden desværre på pumpen fra den tidligere motor :( Hvad var forøvrigt dødsårsagen for den ?. Det var vel ikke pumpen ?? :cry:
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.

Mortenm91
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af Mortenm91 » 28. aug 2019, 18:44

HJLarsen skrev:
26. aug 2019, 16:53
Ja, alle pile peger efterhånden desværre på pumpen fra den tidligere motor :( Hvad var forøvrigt dødsårsagen for den ?. Det var vel ikke pumpen ?? :cry:
Nej kørt uden olietryk. Så manden købte en ny motor og flytte alle ting over, derefter kørte han 1 måned og den kom med for lavt olietryk.

Jeg købte en komplet motor uden pumpe og vupti ingen problemer med olietryk. Tror manden har flyttet problemet med fra hans gamle motor.. 😊

Kenden i nogen som kan kode sådan en pumpe, har snakket med bosch men 2300 + moms er jeg sku for næring til at give.

johannes
Aktiv medlem
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: lidt syd for ålborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 24 times

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af johannes » 28. aug 2019, 19:53


Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af Blackfinger » 28. aug 2019, 20:48

johannes skrev:
28. aug 2019, 19:53
Hvad med det her
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... p_Swapping
Jeg hæfter mig ved at der i vejledningen står NEW pump. Men hvis det kan lade sig gøre med en brugt pumpe så er det intet problem at læse loginkoden ud af motorstyring eller instrument på en 2005 bil.

Mortenm91
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af Mortenm91 » 29. aug 2019, 18:14

Bosch kentner sagde hvis bosch'nr og vw'nr passende sammen var den ingen problem.

HJLarsen
Nyt medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Auning
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af HJLarsen » 30. aug 2019, 05:05

Mortenm91 skrev:
29. aug 2019, 18:14
Bosch kentner sagde hvis bosch'nr og vw'nr passende sammen var den ingen problem.
Så kan det jo gå hen og blive en god weekend......... :)
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.

Mortenm91
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13. aug 2019, 19:45
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af Mortenm91 » 30. aug 2019, 07:30

Ja, det "kan" blive :D
Skal bare fragte bilen til Århus på trailer 😓

HJLarsen
Nyt medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Auning
Has thanked: 2 times
Been thanked: 19 times

Re: 2.5 tdi v6 vp44 timing

Indlæg af HJLarsen » 12. sep 2019, 20:11

Er Skoda`en stadig sygemeldt ??
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.

Besvar

Tilbage til "Motor"