Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 26/04 - top død)
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 19. sep 2017, 08:07
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 13 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 17/04-20)
Kom til at tænke på at næste gang du skal ud at testkører bilen, har du så ikke noget du fx kan lave logs med? Lidt ala det her
https://datazap.me/u/mwow/m135i-mhd-st2 ... 9-23-25-35
Vi der kører BMW har sådan nogle muligheder hvor vi selv kan pille og se hvad der sker.
Jeg ved ikke om det er muligt på vagbiler, men nu ved du hvor dine logs kan ligges op så alle på forum kan se med og evt bidrage til fejlfinding
https://datazap.me/u/mwow/m135i-mhd-st2 ... 9-23-25-35
Vi der kører BMW har sådan nogle muligheder hvor vi selv kan pille og se hvad der sker.
Jeg ved ikke om det er muligt på vagbiler, men nu ved du hvor dine logs kan ligges op så alle på forum kan se med og evt bidrage til fejlfinding
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 15/04-2020)
Der kommer billeder i næste post - topstykket ser ikke godt ud.m power skrev: ↑17. apr 2020, 16:27Hvorfor skal der nye knaster i, hvad fejler de gamle knaster, er det gevindet i knasten der er trukket ud eller ?Nikkelsen skrev: ↑17. apr 2020, 09:45
Resten af motoren er ikke åbnet endnu, men dommen var umiddelbart blot nye knastaksler og knastforstiller. Tænker det er ualmindeligt heldigt, hvis det er tilfældet! 1000km gammel olie var helt sort. Bilen lød rigtigt og vaccum så helt rigtigt ud på boostcontroller, da den blev slukket, hvilket i det mindste er positivt.
Ja jeg har jo et komplet topstykke på hylden, som kommer fra den blok du købte, men det er jo en BWA og knasterne har et andet part-nr end dem der sidder i en BWJ.
Da du kørte med 1.8t oliepumpe, kørte du så også med 1.8t oliefilterkonsol ?
Hvis ikke den har brugt olie/vand, så er der kun benzin (dyser), og måske gammel olie i udstødning/intercooler som kan lave den røg.
Det kan godt være det bliver aktuelt Der skal andre knaster i alligevel tænker jeg.
Nej, den kørte ikke med den korrekte oliefilterkonsol, så den har haft ALT for højt olietryk. Jeg overvejede blot at skifte konsol, men flere har oplevet at de så faktisk får for lavt olietryk. Jeg gad ikke døje med det og det hele skulle bare spille, så der kom en ny original i (med balanceaksel fjernet).
Vand har den absolut intet brugt af. Til sidst havde den brugt olie, den havde også dryppet i Jacobs indkørsel da jeg holdt der i 5 minutter inden vi kørte fandt vi efterfølgende ud af. Der var kun olie på minimum dengang den endte i nødsporet.
Måske sort uheld... Men jeg synes stadig ikke det giver mening, hvordan det kan lade sig gøre Jeg har specifikt spurgt efter at alt skulle gennemgås og hvis der var den mindste tvivl om en del, skulle det skiftes. De 4 bolte kan jeg simpelthen ikke forstå, hvordan kan gå løs fra skiven på hjulet..? Jeg kan ikke se logikken i andet end de ikke har været spændt ordentligt.JesperA6 skrev: ↑18. apr 2020, 09:01Godt nok også nogen år siden jeg sidst havde 2.0TFSI men de sad hvertfald fast som jeg ved ikke hvad. I første omgang antog jeg at hele forstilleren var røget af, siden den har kunne skubbe så meget til huset at det har trukket boltene ud. Men det er jo ikke tilfældet her.m power skrev: ↑17. apr 2020, 08:02+1 på snudenJesperA6 skrev: ↑16. apr 2020, 21:38Godt nok surt og mega ærgeligt for dig
så noget sker ikke bare lige. Lyder jo ikke software relateret - du har ikke engang nået at gå til den. Lyder mere som om knastforstilleren er røget dissideret af og smadret hele lortet. Den er med linksgevind så vidt jeg husker og med noget not.
Stikker snuden frem - Mit bud er fejlmontering.
Bliver interessant at hører mere om
Hvad angår bolten, så er jeg ret sikker på at den ikke er med linksgevind
Kædesættet er ikke dyrt men forstilleren er - den kan have været igennem meget gennem tiden og afmonteret på finurlige måder. Tyder på sort uheld
Enig, det meste i motoren er også skiftet - og jeg spurgte specifikt efter at alt skulle tjekkes igennem, og hvis der var tvivl, skulle det skiftes. Planen har hele tiden været at den skulle bruges til hverdag, så jeg orker ikke der skal være småting og halve løsninger.Pacs skrev: ↑22. apr 2020, 12:52Det er ok hvis det virker men jeg synes når man laver sådan en total renovering så skal det bare skiftes og der må ikke spares på vitale dele.Nikkelsen skrev: ↑17. apr 2020, 09:57
Ja, jeg er 100% sikker på det intet har at gøre med software. Alt så fint ud og Jacob er nok den eneste mand jeg kan komme i tanke om, jeg ville stole blindt på ang. min bil.
Ang. fejlmontering... Han fortæller, at han ikke haft knastforstilleren afmonteret. Jeg spurgte ind til kædeskiftet, hvor han sagde den ikke blev skiftet da den var dyr, sjældent/aldrig gik i stykker og så fin ud. Jeg kan ikke helt forstå/dreje hvordan for højt olietryk på tidligere motor, kan forårsage skade på knastforstileren. Men det kan jeg ikke udelukke, for jeg aner det ikke - logisk giver det blot ikke mening, i mit ikke-mekaniske hoved
Jeg skifter Camfollow ved hver olie skift pr. 10.000km da jeg har prøvet den gik i stykker og det kostede vist 13-14 k da den ødelagde skjold og min autotech Hpfp også plus der gik lidt tid med at finde alle stumper så der ik lige røg noget videre ind i motoren
De her biler med 4 motion er sjove men de koster specielt når man lister forbi stage 2+..
Meeen 1,2,3½ bum 100 km/t er sjovt
Men ja, det er sjovt med 4M og lidt hypper når det kører
Det er vidst ikke noget man kan med VCDS, har jeg fået fortalt. God idé ellers, nogen der ved om der findes løsninger til dét?Dreamer101 skrev: ↑22. apr 2020, 14:36Kom til at tænke på at næste gang du skal ud at testkører bilen, har du så ikke noget du fx kan lave logs med? Lidt ala det her
https://datazap.me/u/mwow/m135i-mhd-st2 ... 9-23-25-35
Vi der kører BMW har sådan nogle muligheder hvor vi selv kan pille og se hvad der sker.
Jeg ved ikke om det er muligt på vagbiler, men nu ved du hvor dine logs kan ligges op så alle på forum kan se med og evt bidrage til fejlfinding
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 17/04-20)
Her er lidt billeder fra toppen - det ser ikke godt ud.
Jeg kan ikke få det til at give mening. Toppen skulle jf. mekanikeren være helt fin da bilen var færdig.
Jeg kan ikke få det til at give mening. Toppen skulle jf. mekanikeren være helt fin da bilen var færdig.
- These users thanked the author Nikkelsen for the post:
- Moesgaard2
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1575
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 180 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 26/04 - top død)
Det ser da ud som om at olien er fyldt med partikler af en art, jeg ville nok være bekymret for resten af motoren.
Har sådan en motor ikke lejepander i topstykket, det ligner da ren aluminium der hvor knastaksellejerne er.
Har sådan en motor ikke lejepander i topstykket, det ligner da ren aluminium der hvor knastaksellejerne er.
- Vedhæftede filer
-
- Inkedknastaksel_LI.jpg (140.92 KiB) Vist 5799 gange
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 26/04 - top død)
Det har du da fuldstændig ret i Jeg har ikke selv set bilen siden den havarerede, har blot fået fortalt der ingen fragmenter er i hverken bundkar eller filter.
Iflg. mekanikeren er toppen "flugtboret" og uden lejer/overfald (jeg aner ikke hvad det betyder).
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 26/04 - top død)
Øv bøv
Der er ikke lejer ved knasterne, flugtboret er når overfald er boret sammen med blokken.
På en 2.0 tfsi er det hele den øverste del af toppen der er et stort stykke med indbygget overfald.
Blokken er også flugtboret til krumtappen.
Overfald skal altid følge den top/blok som de er boret sammen med.
Der er ikke lejer ved knasterne, flugtboret er når overfald er boret sammen med blokken.
På en 2.0 tfsi er det hele den øverste del af toppen der er et stort stykke med indbygget overfald.
Blokken er også flugtboret til krumtappen.
Overfald skal altid følge den top/blok som de er boret sammen med.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 26/04 - top død)
Det giver mening - så må det være nyt topstykke uanset hvordan og hvorledesm power skrev: ↑26. apr 2020, 21:03Øv bøv
Der er ikke lejer ved knasterne, flugtboret er når overfald er boret sammen med blokken.
På en 2.0 tfsi er det hele den øverste del af toppen der er et stort stykke med indbygget overfald.
Blokken er også flugtboret til krumtappen.
Overfald skal altid følge den top/blok som de er boret sammen med.
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
- JesperA6
- Nyt medlem
- Indlæg: 355
- Tilmeldt: 25. mar 2014, 19:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 7 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 26/04 - top død)
Fandt lige sådan en forstiller i gemmerne - har du egentlig kigget på om de fem bolte er knækket og gevindstykket stadig sidder i eller har de simpelthen skruet sig ud? For i sådan et tilfælde så der jo nogen der har pillet ved dem
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 26/04 - top død)
Det må siges at være længe siden sidste update.
Der er ikke meget nyt, udover at jeg har erkendt at jeg aldrig bliver færdig. Motor er solgt til anden side, så bilen sælges nu uden.
Min største fejl i hele dette forløb, har været et vælge Peter fra Bakkely Auto i Hjørring. Aldrig har jeg oplevet så inkompetent mekaniker, der ikke tager ansvar for eget arbejde og egne ord. Overvejer at dele informationer og dokumentation jeg har fra forløbet, tror simpelthen det ville chokere jer
Derimod skal der lyde et oprigtigt og dybfølt TAK til Jacob/JVK. Han har været en ekstremt stor hjælp gennem hele forløbet - desværre kom jeg først i dialog med ham, da projektet var undervejs. Vær ekstremt grundig mht. hvem man vælger, i forbindelse med et stort projekt - der er en grund til, at JVK er så vellidt. Ikke nok med han nok er den dygtigste i DK, så er han en enormt flink fyr og tager sit arbejde meget seriøst.
Bilen skal sælges, men jeg ved ikke hvad den kan koste. Der er mange lækre og nye dele, b.la. ECU med JVK/Dynodrome software (Precision Turbo og AFI manifold medfølger), ny RTS kobling, fabriksnye xenonlygter mv.
Jeg aner ikke hvad den kan sælges til, men den fylder og skal væk nu. Jf. skat er afgift cirka 45-50k. Måske denne kan trækkes ud, og bilen kan bruges til motorsport - et sæt dynodrome dyser og en standard BWJ, så vil man have et fint setup til trackdays. Alternativt kan JO også godkende 4x4 for mindre beløb.
Bud og vurderinger modtages med kyshånd.
Der er ikke meget nyt, udover at jeg har erkendt at jeg aldrig bliver færdig. Motor er solgt til anden side, så bilen sælges nu uden.
Min største fejl i hele dette forløb, har været et vælge Peter fra Bakkely Auto i Hjørring. Aldrig har jeg oplevet så inkompetent mekaniker, der ikke tager ansvar for eget arbejde og egne ord. Overvejer at dele informationer og dokumentation jeg har fra forløbet, tror simpelthen det ville chokere jer
Derimod skal der lyde et oprigtigt og dybfølt TAK til Jacob/JVK. Han har været en ekstremt stor hjælp gennem hele forløbet - desværre kom jeg først i dialog med ham, da projektet var undervejs. Vær ekstremt grundig mht. hvem man vælger, i forbindelse med et stort projekt - der er en grund til, at JVK er så vellidt. Ikke nok med han nok er den dygtigste i DK, så er han en enormt flink fyr og tager sit arbejde meget seriøst.
Bilen skal sælges, men jeg ved ikke hvad den kan koste. Der er mange lækre og nye dele, b.la. ECU med JVK/Dynodrome software (Precision Turbo og AFI manifold medfølger), ny RTS kobling, fabriksnye xenonlygter mv.
Jeg aner ikke hvad den kan sælges til, men den fylder og skal væk nu. Jf. skat er afgift cirka 45-50k. Måske denne kan trækkes ud, og bilen kan bruges til motorsport - et sæt dynodrome dyser og en standard BWJ, så vil man have et fint setup til trackdays. Alternativt kan JO også godkende 4x4 for mindre beløb.
Bud og vurderinger modtages med kyshånd.
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 229 times
- Been thanked: 110 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 26/04 - top død)
læste dit indlæg og gik derefter tilbage og læste hele tråden igen... sikke en trist oplevelse for dig... og samtidigt lyder det til at det har kostet mange penge og ondt i maven over forventninger der gang på gang ikke blev indfriet...
er stadigt kæmpe fan af bilen, farven kabinen...wow...
den ska da bare væk hurtigst muligt så du kan glemme den
hvis manden har taget numsen på dig og ikke erkendt sine fejl og manglende kompetencer skal han da bare hænges til tørre her og alle andre steder... hvis han har betalt for alt der er smadret, ville jeg bare glemme alt om ham og så måske advare andre så de ikke risikerer det samme... hvad med det medlem som roste ham til skyerne, har han ikke kunne hjælpedig med at trykke ham på maven så han tog ejerskab af sine fejl?
er stadigt kæmpe fan af bilen, farven kabinen...wow...
den ska da bare væk hurtigst muligt så du kan glemme den
hvis manden har taget numsen på dig og ikke erkendt sine fejl og manglende kompetencer skal han da bare hænges til tørre her og alle andre steder... hvis han har betalt for alt der er smadret, ville jeg bare glemme alt om ham og så måske advare andre så de ikke risikerer det samme... hvad med det medlem som roste ham til skyerne, har han ikke kunne hjælpedig med at trykke ham på maven så han tog ejerskab af sine fejl?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 26/04 - top død)
Stadig den flotteste Leon Seat har lavet. Kæft jeg savner min FR
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 26/04 - top død)
Dælme et kedeligt forløb.
Alt du skriver omkring JVK/Jacob kan jeg nikke genkendende til. Empatisk, dygtig og et helt nede på jorden menneske med en kæmpe faglig viden.
Bilen, den kunne jeg godt bruge som sommerbil med en standard motor i
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Alt du skriver omkring JVK/Jacob kan jeg nikke genkendende til. Empatisk, dygtig og et helt nede på jorden menneske med en kæmpe faglig viden.
Bilen, den kunne jeg godt bruge som sommerbil med en standard motor i
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6279
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2117 times
- Been thanked: 696 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 26/04 - top død)
Er Jacob kommet helt ovenpå igen?
-No one is more hated than he who speaks the truth-
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 26/04 - top død)
Beklager de sene svar, det er yderst sjældent jeg tjekker VAGcars (jeg har gjort det forbudte og kører nu 330D )
Hvis der er interesse i bilen, er I velkomne til at sende en sms på 53 58 59 58. Den skal simpelthen væk nu, så jeg er åben for bud.
Historien er lidt længere end som så, han har til dels vist velvilje noget af vejen. Det betyder desværre ikke så meget, når arbejdet har været af så lav kvalitet.
Har været i dialog med bl.a. FDM også, men gider ganske enkelt ikke bruge mere krudt på det nu. Den skal bare væk, så den ikke fylder i baghovedet længere. Selv hvis den blev færdig, ville jeg nok aldrig blive rigtig glad for den grundet forløbet.
Send en SMS på 53 58 59 58 hvis du vil se bilen, den skal væk nu
Hvis der er interesse i bilen, er I velkomne til at sende en sms på 53 58 59 58. Den skal simpelthen væk nu, så jeg er åben for bud.
Ja, det har været noget af en kamp. Men hvad er det man siger - af skade bliver man kloglarslyn skrev: ↑29. aug 2022, 16:51læste dit indlæg og gik derefter tilbage og læste hele tråden igen... sikke en trist oplevelse for dig... og samtidigt lyder det til at det har kostet mange penge og ondt i maven over forventninger der gang på gang ikke blev indfriet...
er stadigt kæmpe fan af bilen, farven kabinen...wow...
den ska da bare væk hurtigst muligt så du kan glemme den
hvis manden har taget numsen på dig og ikke erkendt sine fejl og manglende kompetencer skal han da bare hænges til tørre her og alle andre steder... hvis han har betalt for alt der er smadret, ville jeg bare glemme alt om ham og så måske advare andre så de ikke risikerer det samme... hvad med det medlem som roste ham til skyerne, har han ikke kunne hjælpedig med at trykke ham på maven så han tog ejerskab af sine fejl?
Historien er lidt længere end som så, han har til dels vist velvilje noget af vejen. Det betyder desværre ikke så meget, når arbejdet har været af så lav kvalitet.
Har været i dialog med bl.a. FDM også, men gider ganske enkelt ikke bruge mere krudt på det nu. Den skal bare væk, så den ikke fylder i baghovedet længere. Selv hvis den blev færdig, ville jeg nok aldrig blive rigtig glad for den grundet forløbet.
Enig! 1P er en kanon flot vogn - især hvis den får en facelift bagende.
Enig, enormt empatisk og dygtig. Hvis jeg nogensinde skulle ud i et lign. projekt igen, ville jeg kun gøre det hvis han stod for hele forløbet.Jesper_christiansen skrev: ↑29. aug 2022, 17:07Dælme et kedeligt forløb.
Alt du skriver omkring JVK/Jacob kan jeg nikke genkendende til. Empatisk, dygtig og et helt nede på jorden menneske med en kæmpe faglig viden.
Bilen, den kunne jeg godt bruge som sommerbil med en standard motor i
Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk
Send en SMS på 53 58 59 58 hvis du vil se bilen, den skal væk nu
Jeg har ikke snakket med ham længe, men på bl.a. Facebook ser der ud til at ske en masse - hvilket er yderst velfortjent!
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4