Ja, der er kun olieskift og inspektionsservice med i de 2.000. Og så et års vejhjælp.
Alt hvad der kommer ud over, som bremsevæske, kølervæskerover koster ekstra.
Ja, der er kun olieskift og inspektionsservice med i de 2.000. Og så et års vejhjælp.
Udvidet service og så olie. Ja.Fabia4444 skrev: ↑1. nov 2023, 18:21Har du kun fået Olie , oliefilter og bundprop for de 2000 kr. Udover service ?perw skrev: ↑5. okt 2023, 18:19Jeg fik lige lavet udvidet service + skift af dsg gearolie idag.
Da bilen lige er blevet 5 år, så kunne der ydes 49% rabat på service og olie. Dvs. 2000 for 5+ service
I alt med gear olie skift 4787.
Så når bilen er over 5 år bliver priserne lidt mere spiselige
IMG_0144.jpeg
Skorstensgaard skal have 10.100 alt inkl og og Skoda Fredericia 10.500 alt inkl., tænker det må være prisen.
Jeg gav 6961,- inkl. moms sidste år på et "Din bilpartner" værksted for skift på min tidligere Passat B8 2.0TDI. Det var inkl. ny vandpumpe. De giver 3 års garanti på det.
Skift af pollenfilter er helt vildt, 799 for et filter til 100 kr som tager 2 min at skifte.
derfor jeg lige skal have ringet og spurgt til det
Fundet!!!
Enig.
Det må man sige - og de har sikkert en eller anden latterlig undskyldning for at det skal koste 800...
Ved godt det et lidt forkert mærke. Meeeen
Har du ikke en garanti eller lignende på bilen, hvis den lige er købt?Cyppen skrev: ↑2. mar 2024, 14:56Ved godt det et lidt forkert mærke. Meeeen
Man skal godt nok passe på i disse tider åbenbart.
Har lige købt en brugt Peugeot E208. (3 år gammel/30.000 km)
Efter 3 dage skal jeg lade bilen, og bilens indbyggede lader gik i stykker.
Peugeot skal have ca. 100.000 for at skifte den.
Det havde dog været gratis, hvis tidligere ejer havde betalt Peugeot for at skifte pollenfilteret ved første service efter 12500 km. Da Peugeot har udvidet garanti på denne del. (Kulance).
Men de afvist at dække, fordi man selv havde skiftet det, frem for at få værkstedet til det.
Alt andet service er lavet aut. men pollenfilteret var sparet.
Virker som Peu sender en strakt langemand/"advarsel" om at holde sig tæt til dem eller?Cyppen skrev: ↑2. mar 2024, 14:56Ved godt det et lidt forkert mærke. Meeeen
Man skal godt nok passe på i disse tider åbenbart.
Har lige købt en brugt Peugeot E208. (3 år gammel/30.000 km)
Efter 3 dage skal jeg lade bilen, og bilens indbyggede lader gik i stykker.
Peugeot skal have ca. 100.000 for at skifte den.
Det havde dog været gratis, hvis tidligere ejer havde betalt Peugeot for at skifte pollenfilteret ved første service efter 12500 km. Da Peugeot har udvidet garanti på denne del. (Kulance).
Men de afvist at dække, fordi man selv havde skiftet det, frem for at få værkstedet til det.
Alt andet service er lavet aut. men pollenfilteret var sparet.
Enig. "Reglerne" er overtrådt, så rent juridisk er der naturligvis intet at komme efter, ved Peu. Kulance ren frivillighed, så fabrikanten kan opstille reglerne præcis som de synes, da det jo er en "bonus" og er de ikke overholdt er det bare ærgerligt.Korreborg skrev: ↑4. mar 2024, 16:41Men udfordringen er jo så, hvor skal grænsen ellers gå?
Altså hvor meget må man så ellers selv skifte?
Så de bliver vel nødt til at sige, enten har du overholdt aut. service, eller også har du ikke.
Uanset hvor latterligt det så end er Og det latterlige er vel ikke reglen, men prisen de tager for et filter
Hvor gammel er bilen - og hvor langt har den kørt?xbn skrev: ↑8. mar 2024, 20:23Konen havde Fabiaen til service i dag. Det er 1 år og 9.000 km siden den sidst var, og dengang fik den skiftet olie. Værkstedet valgte at skifte olie igen nu, men det kunne vel strengt taget have ventet 1 år.
Udover det oplyste mekanikeren telefonisk at den trænger til nye bremseskiver/klodser foran til 5000 kr., nye bærearmsbøsninger til 2900,- og klimaservice til 1400,- (den sidste del ved jeg ikke hvordan de kunne se den trængte).. Jeg tænker det er slut med autoriseret service.
Det er mig der er en spade, jeg kiggede på en gammel faktura for den forkerte bil, havde fået lagt den i forkert mappe. Men normalt er det 2 år eller 30.000 km, og det har de så også overholdt.
Kan da aldrig skade at få et andet tilbud. Alternativet er jo at gøre det selv, hvis man kan. De 1400dkk ville jeg spare op til den dag anlægget ikke køler længere.xbn skrev: ↑8. mar 2024, 21:27Men normalt er det 2 år eller 30.000 km, og det har de så også overholdt.
Pollenfilteret plejer jeg at skifte selv, der kan man købe et langt bedre filter end det de normalt sætter i for en brøkdel af pengene.
Klimaservice lød til at være kontrol/påfyldning af kølemiddel og så en rens.
Men de andre ting synes jeg lød dyrt, så der vil jeg prøve at få andet tilbud. Irriterende at skiver kun har holdt i 45.000 km, men den har også holdt meget stille.
Jeg kan/vil ikke sådan noget med bremser og undervogn selv.