Prisen er ikke steget - det er Comfort udgaven til 450.000 der ikke længere er tilgængelig.
Premium har hele tiden kostet 550.000 lr (efter prisnedsættelsen)
Prisen er ikke steget - det er Comfort udgaven til 450.000 der ikke længere er tilgængelig.
Jeg har kørt bil med retards og møder en del i trafikken, det er vel ikke det samme?HansH skrev:
Hvis du har kørt lastbil med retarder, så ved du præcis hvad jeg snakker om
Det er rigtigt - der er en variant mindre at vælge nu, Så kan de jo passende sætte Premium ned til 450.000
Haha... good one!
Er de i alle Enyaq?HansH skrev:Bilen regenerer jo selv strøm tilbage til batteriet når du træder på bremsen.
Så paddles kan ikke gøre noget du ikke kan gøre med fodbremsepedalen.
Jeg bruger dem hele tiden...
Er der ikke one pedal drive til fuld stop hvis man ikke piller ved de paddles?HansH skrev: Jeg bruger dem hele tiden.
Synes det er meget bekvemt lige at give den et klik eller to (eller tre) når jeg nærmer mig et T-kryds, et rødt lys eller whatever ...
Fremfor at bremse bilen ned med bremsepedalen.
I "B" er der noget der minder om, men ikke til fuld stop, man skal selv bremse de sidste cirka 5 km/t. Pre-ACC bremser dog til fuld stop.Skoulsen skrev: ↑12. mar 2024, 23:33Er der ikke one pedal drive til fuld stop hvis man ikke piller ved de paddles?HansH skrev: Jeg bruger dem hele tiden.
Synes det er meget bekvemt lige at give den et klik eller to (eller tre) når jeg nærmer mig et T-kryds, et rødt lys eller whatever ...
Fremfor at bremse bilen ned med bremsepedalen.
Aktien i det kriseramte amerikanske elbilselskab Fisker, med den danske ejer Henrik Fisker, faldt hele 47 pct. i det amerikanske eftermarked onsdag.
Årsagen er, at selskabet ifølge The Wall Street Journal er på vej mod en konkurs.
I hvert fald har elbilproducenten, som er stiftet af danske Henrik Fisker, hyret rådgivere til at udforme en mulig konkursbegæring ifølge den amerikanske avis.
Men efter 3 år, hvor meget skylder du så på dit banklån vs hvad er bilen værd?DanielPT skrev: ↑14. mar 2024, 13:00Jeg kunne godt finde på at hoppe på sådan en ID7 Tour til ca 519.000.
Men bank vil have jeg skal have 10 % selv så det ca dem for skodaen jeg kan få.
Så 467.000 fra banken. rente 3,75 % og en ÅOP 4,95.
Ydelse på 5880 før skat.
Det sku tænkt på leasing som ligger på 6000 ca.
Det kunne godt på leasing pga. usikkerheden på batterier osv.
Ja det så her mit matematik ikke er så godt.Korreborg skrev: ↑14. mar 2024, 13:19Men efter 3 år, hvor meget skylder du så på dit banklån vs hvad er bilen værd?DanielPT skrev: ↑14. mar 2024, 13:00Jeg kunne godt finde på at hoppe på sådan en ID7 Tour til ca 519.000.
Men bank vil have jeg skal have 10 % selv så det ca dem for skodaen jeg kan få.
Så 467.000 fra banken. rente 3,75 % og en ÅOP 4,95.
Ydelse på 5880 før skat.
Det sku tænkt på leasing som ligger på 6000 ca.
Det kunne godt på leasing pga. usikkerheden på batterier osv.
Jeg skylder 422.000 på en bil der på en god dag er 350.000 værd. Nok nærmerer 300.000.
Tjaaa. Er da glad for den endnu. Så det betyder jo ikke det vilde.
Hvis du har lånt pengene i banken, og du har lagt 20% i udbetaling, så kan du bare aflevere bilen til banken og gå derfra uden gæld.
Der skal noget mere til (heldigvis). Har skadet lidt fra det du linkede til… du skal være i økonomiske vanskeligheder i en sådan grad….Dikal skrev: ↑14. mar 2024, 16:36Hvis du har lånt pengene i banken, og du har lagt 20% i udbetaling, så kan du bare aflevere bilen til banken og gå derfra uden gæld.
https://www.ret-raad.dk/doedsbo-kan-ogs ... fgoerelse/
Jo jo, så er udbetalingen bare 40-50%GaSelle skrev:Man skal nok heller ikke komme og bede om et billån en anden gang, hvis man gør brug af den mulighed
Det lyder vildt, har du haft din Polestar i 3 år og skylder stadig 422.000 kr?Korreborg skrev: ↑14. mar 2024, 13:19Men efter 3 år, hvor meget skylder du så på dit banklån vs hvad er bilen værd?DanielPT skrev: ↑14. mar 2024, 13:00Jeg kunne godt finde på at hoppe på sådan en ID7 Tour til ca 519.000.
Men bank vil have jeg skal have 10 % selv så det ca dem for skodaen jeg kan få.
Så 467.000 fra banken. rente 3,75 % og en ÅOP 4,95.
Ydelse på 5880 før skat.
Det sku tænkt på leasing som ligger på 6000 ca.
Det kunne godt på leasing pga. usikkerheden på batterier osv.
Jeg skylder 422.000 på en bil der på en god dag er 350.000 værd. Nok nærmerer 300.000.
Er ID.Buzz større end S-Max?? Internettet siger de er ca samme udvendig størrelseCarsten Nielsen skrev: ↑14. mar 2024, 14:20S-max'en nærmer sig pensionsalderen. Med 3 store tøser har det været rart med 3 separate bagsæder. Vi har ikke fundet nogen elbiler der direkte kan matche på bagsædet. ID Buzz kan godt, men bliver for stor i hverdagen.
En Buzz er ca. 10 cm større i bredden samt ca. 25 cm i højdenTonny skrev: ↑15. mar 2024, 07:27Er ID.Buzz større end S-Max?? Internettet siger de er ca samme udvendig størrelseCarsten Nielsen skrev: ↑14. mar 2024, 14:20S-max'en nærmer sig pensionsalderen. Med 3 store tøser har det været rart med 3 separate bagsæder. Vi har ikke fundet nogen elbiler der direkte kan matche på bagsædet. ID Buzz kan godt, men bliver for stor i hverdagen.
Jeg er lidt ID-Buzz forelsket