vw 1.8 75hk og 1.8 90hk

Besvar
pede_1985
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26. aug 2010, 16:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

vw 1.8 75hk og 1.8 90hk

Indlæg af pede_1985 » 26. aug 2010, 19:12

hey har lige købt en meget fin vento, med kun 102.000 km på tællleren, men det er desværre kun en 1.8 75hk.

Så tænkte og der var nogle kloge hoveder herinde der ved hva forskellen er på en 90hk og en 75hk.

Christian Giersing
Helt nyt medlem
Indlæg: 25
Tilmeldt: 12. mar 2011, 17:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lyngby
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: vw 1.8 75hk og 1.8 90hk

Indlæg af Christian Giersing » 12. mar 2011, 18:02

1,8 med 75 hk (motorkode AAM eller ANN) har en kompression på 9 til 1 og kan køres med 92 oktan blyfri benzin, mens 90 hk udgaven (motorkode ABS, ADZ eller ANP) har 10 til 1 og skal køre på 95.

Derudover har 75 hk'eren en højere gearing, hvorved den maksimale hastighed opnås i fjerde gear, hvor den i 90 hk'eren først opnås i femte.

Motorkoden står på datamærkaten, som sidder dels i servicebogen og dels i bunden af bagagerummet nede ved reservehjulet.

Håber det kunne hjælpe dig bare lidt videre. Hilsen Christian

Oestergaard94
Helt nyt medlem
Indlæg: 65
Tilmeldt: 16. dec 2011, 14:29
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vesthimmerland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: vw 1.8 75hk og 1.8 90hk

Indlæg af Oestergaard94 » 10. dec 2012, 09:31

Hvordan er komp forskellig er det krumtappen eller top der er anderleds. ja eller stempler?
Og er det evt. til at bygge om til 90 hk.? :-)
Det skal røge, det skal larme, det skal se ud af noget.
Fuck guld og sølv, så længe vi har ladetryk, diesel og øl.!

Ejer af:
Vw vento 1,8i
Vw polo variant 1,9 tdi

pattmann
Nyt medlem
Indlæg: 454
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:36
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: vw 1.8 75hk og 1.8 90hk

Indlæg af pattmann » 11. dec 2012, 18:27

Udover den lavere kompression, så er knast, komplet udstødning inkl manifold anderledes, og så er motorstyringen ikke den samme, i hvert fald ikke softwaren, og så køre den med et andet tændings "program".

Jeg har været der selv, og endte med bare at køre den standard, den skal køres lidt anderledes, men køre overraskende langt på literen! Prøvede med en 90 hk knast, men det eneste der skate var den brugte mere benzin.
Altea FR tfsi.

Tidligere VAG biler: Typ 1G1 1.8, 191 16V, 155 GLS, 1H2 1.8, 86C "Hit", 32B 1.6D, 191 TD, 6V5 1.4, 1H2 "CLX", 3A2 2.0, 7M8 "Carat", 7M9 1.9 TDI, 1T1 1.9 TDI DSG.

Besvar

Tilbage til "Motor"