Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.0TDI

TraZvis
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 5. dec 2011, 17:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.0TDI

Indlæg af TraZvis » 13. apr 2012, 13:12

Hej vagcars

Nu har jeg været i den heldige situation at jeg står med en problembil nemlig 2.0 TDI (BMN) og har brugt utallige timer under motorhjelmen på min leon.. for at finde ud af hvad grunden er til olie i brændstof og sort brændstoffilter som i sikkert kender til på 2.0 TDI ;) mange skriver her inde det kan være topstykket og ovale huller i dysebrønden.. Ja måske men jeg tror problemer for det MESTE starter i tandempumpen..

Jeg har selv gjort mig den dumme fejl at starte ud med at skifte oringe ved dyser til ingen hverkens nytte.. det hjalp i hvert fald ikke i mit tilfælde.. da min leon stadig blandede olie i brændstoffet som gjorde at mit brændstof-filter stoppede til med snask allerede efter små 5000 km..

Jeg har lagt mærke til min Leon over en længere periode er begyndt og gå mere hårdt i tomgang og i de lave omdr tal omkring 1200-1800 omdr..

og en dag hakkede den så meget i accelrationerne at jeg ikke turde køre mere i den..

Da jeg så fik søgt her inde på Vagcars at nogle skriver det også kunne være tandemspumpen købt jeg sådan en og satte på.. OG VUPTI en helt anden bil med masser af kræfter igen.. ;) Så tag nu lige og få den tryk prøvet først eller lave en brændstofprøve ved at pille returslangen af fra pumpen og få noget brændstof i en klar dunk.. er det mørkegrønt eller sort.. ja så er den gal !!! der er andre tråde her inde hvor folk har lavet brændstofprøver hvor man tydligt kan se forskel på fremløb og retur..

efterfølgende har jeg så gået og undret mig over hvad problembet kunne have været i den pumpe.. så jeg skilte den ad.. her lidt billeder ;)
Vedhæftede filer
IMG_0389.jpg
defekt simmering til kompressorhjul og pasningshul..
IMG_0389.jpg (144.12 KiB) Vist 13544 gange
IMG_0386.jpg
Pumpehus med lejepasning og Kompressorhjul.. Dette hul bliver med tiden lidt stører sådan at der bliver slør i hulet og det ødelægger pakningen på bagsiden, som for olien til at løbe ind og blive blandet med brændstofet.. dette sker på suge siden af pumpen.
IMG_0386.jpg (109.87 KiB) Vist 13544 gange
IMG_0384.jpg
Brændstofpumpen hvor der i det midderstehul har siddet en simmering og kompressorhjul til brændstof..
IMG_0384.jpg (151.31 KiB) Vist 13559 gange
IMG_0382.jpg
kompresserhjulet hvor man skal se de riller som har lavet utæthed mellem vacumdelen af pumpen og brændstofpumpen. med tiden bliver dette kompressorhjul så slidt at der kommer slør imellem hjulet her og knasten at pumpen har problember med at levere nok brændstof i de lave omdr. kan føles som ujævntræk.
IMG_0382.jpg (86.5 KiB) Vist 13559 gange
IMG_0383.jpg
Her er den defekte del som skyldes olie i brændstof.. Da brændstof pumpen er leje fri og kompressorhjulet som laver brændstoftryk på 10.5 til dyserne kun er styret at simmering og pasningshul i huset.. så vil slid lave utætheder.. dette kan både ses på pakning og akselen som er drevet af knastakslen.

Der er nogle små slidriller som har gjort at olien fra motoren har kunne blande sig på suge siden af pumpen og er kommet med ind i dyser.. og med returslange tilbage igen og ned i tanken
IMG_0383.jpg (89.16 KiB) Vist 13559 gange
IMG_0379.jpg
Til højre ses vacumdelen af pumpen.. og til venstre ses brændstofpumpen..
IMG_0379.jpg (148 KiB) Vist 13559 gange

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Indlæg: 3172
Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af clausvp » 14. apr 2012, 09:45

Perfekt fremlæggelse og vidensdeling! ;)

Brugeravatar
Duzty
Nyt medlem
Indlæg: 361
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jerslev - Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af Duzty » 14. apr 2012, 10:10

Super fedt du deler det der med os andre! TAK :)
Lækre billeder BTW.
Seat Leon TDi

Forkammer Diesel rykker :) Nu med GT30R@3,0Bar :twisted: 1/4 mile: 13,21

TraZvis
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 5. dec 2011, 17:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af TraZvis » 14. apr 2012, 11:56

mange tak håber det kan hjælpe jer andre ;)

Golf58
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 17. maj 2012, 10:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af Golf58 » 17. maj 2012, 10:17

Hey

Super illustrativ forklaring på denne problematik. Har selv lige fået skiftet pumpen på min Passat 2.0 tdi fra 2006 med 92.000 km på klokken. Ca. 5000 km efter service med skift af brændstoffiltre begyndte den at hoste og hakke. Jeg havde selv mistanke til brændstoffet og VW værkstedet bekræftede, at tanken var fuld af kulsort motorolieforurenet diesel. Fejlen lå (iflg. værkstedet) i tandempumpen. Må erkende, at jeg har valgt den foreskrevne (hamrende dyre) løsning med skift af dieslepumper, brændstoffiltre og tank !!! Fik i øvrigt også skiftet turboladeren for et par måneder siden, så den bil har trukket lidt økonomiske tænder ud på det sidste.

MEN - hvad er mon forklaringen på, at nogle tandempumper får disse problemer tidligt (50.000 - 100.000 km), mens andre af samme årgang åbenbart holder flere hundrede tusinde km ???

Hilsen fra en Passat ejer, der trods alt stadig er glad for sin bil ;)

skyrider
Medlem
Indlæg: 1394
Tilmeldt: 16. apr 2009, 12:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af skyrider » 17. maj 2012, 14:32

Er det muligt at reparere tandempumpe ?
______________________________________________
Mvh.

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af Morten16v » 17. maj 2012, 20:11

Hvorfor skiftede du tanken? :shock: Den kan gøres ren på en halv time + -
Porsche Tekniker.

skyrider
Medlem
Indlæg: 1394
Tilmeldt: 16. apr 2009, 12:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af skyrider » 17. maj 2012, 22:54

Morten16v skrev:Hvorfor skiftede du tanken? :shock: Den kan gøres ren på en halv time + -

Hvordan gør man den ren,
skal den afmonteres ?
______________________________________________
Mvh.

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af Morten16v » 18. maj 2012, 16:50

Jeg plejer at tage pumpen op i tanken; Tømme den med en suger eller lign og så ned med armen i dybet med Bremserens/Fortynder/Benzin eller lign på en klud. Man kan fjerne 98% af det olie der må sidde på indersiden. Måske bare mine lange gorilla arme der er flexible :D
Porsche Tekniker.

skyrider
Medlem
Indlæg: 1394
Tilmeldt: 16. apr 2009, 12:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af skyrider » 18. maj 2012, 21:16

Morten16v skrev:Jeg plejer at tage pumpen op i tanken; Tømme den med en suger eller lign og så ned med armen i dybet med Bremserens/Fortynder/Benzin eller lign på en klud. Man kan fjerne 98% af det olie der må sidde på indersiden. Måske bare mine lange gorilla arme der er flexible :D
Hvordan tager du pumpen op, hvis man har en varevogns model, hvor der metal plader i bunden i stedet for bagsæder, pumpen skal vel op den vej ?
______________________________________________
Mvh.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af ph » 18. maj 2012, 22:13

skyrider skrev:
Morten16v skrev:Jeg plejer at tage pumpen op i tanken; Tømme den med en suger eller lign og så ned med armen i dybet med Bremserens/Fortynder/Benzin eller lign på en klud. Man kan fjerne 98% af det olie der må sidde på indersiden. Måske bare mine lange gorilla arme der er flexible :D
Hvordan tager du pumpen op, hvis man har en varevogns model, hvor der metal plader i bunden i stedet for bagsæder, pumpen skal vel op den vej ?
samme vej ...bare ud med varevognsbund først... Hvis du er rigtigt heldig så er den lagt i en ramme som også dækker over dæksel ...så skal rammen også ud...!
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Golf58
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 17. maj 2012, 10:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af Golf58 » 19. maj 2012, 10:33

Værkstedet oplyste, at VW foreskriver at tanken skiftes. Jeg tyggede lidt på det og undersøgte alternativet - at få renset tanken. Det ville dog også løbe op i arbejdsløn - så for at være på den (helt) sikre side (og have en ordentlig garanti på reparationen) valgte jeg en udskiftning.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af ph » 19. maj 2012, 22:13

Passat58 skrev:Værkstedet oplyste, at VW foreskriver at tanken skiftes. Jeg tyggede lidt på det og undersøgte alternativet - at få renset tanken. Det ville dog også løbe op i arbejdsløn - så for at være på den (helt) sikre side (og have en ordentlig garanti på reparationen) valgte jeg en udskiftning.
Hvor meget koster en ny tank +tid til udskiftning??
Det kan da max (nok også højt sat)tage 1½.time at tømme og rense en tank
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

skvulp1
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 16. jun 2008, 06:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kastrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af skvulp1 » 23. maj 2012, 09:35

Hvor sidder tanddem pumpen og hvilket formål tjener den?

Min touran fra 2005 med 2.0tdi motoren hugger også ved acceleration, den har lige været til 120000km service og et brændstof filter fyldt med olie ville de vel have fortalt mig om, hvis de altså skifter det ved service.

Golf58
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 17. maj 2012, 10:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af Golf58 » 23. maj 2012, 13:26

Hele affæren - inkl. lånebil mv. - løber op i 19 K. Har også fået skiftet turbolader, så nu må den gerne rulle uden defekter i de kommende år :o Havde ikke problemer under acceleration - det var mere under jævn kørsel motoren huggede og en dag døde den helt. Jeg må erkende, at jeg havde tillid til, at 2.0 tdi maskinen fra de årgange var mere robust, men er blevet klogere.

skyrider
Medlem
Indlæg: 1394
Tilmeldt: 16. apr 2009, 12:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af skyrider » 29. maj 2012, 12:46

Hej,

Er det nogen som kender forskellen mellem disse varer nr. på tandempumpen,
Jeg ville lige være sikkert inden jeg bestiller.

Motor 2.0 tdi 16v BKD
03g145209
03g145209c

Kan den fåes som ombytningsdel ?

på forhånd tak.
______________________________________________
Mvh.

TraZvis
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 5. dec 2011, 17:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af TraZvis » 30. maj 2012, 18:15

er næsten sikker på det bare er fordi er C modelen er en opdateret model

03g145209
03g145209c

Da jeg skiftede min pumpe stod jeg med samme spørgsmål da den som sad på Min 2.0 tdi Seat leon fr var en 03g145209c og den nye pumpe jeg købte hos seat var en 03g145209D så tror det er fordi frabrikken laver opdateringer af deres varenummere eller dele en gang i mellem..

Hilsen TraZvis

skyrider
Medlem
Indlæg: 1394
Tilmeldt: 16. apr 2009, 12:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af skyrider » 30. maj 2012, 18:26

TraZvis skrev:er næsten sikker på det bare er fordi er C modelen er en opdateret model

03g145209
03g145209c

Da jeg skiftede min pumpe stod jeg med samme spørgsmål da den som sad på Min 2.0 tdi Seat leon fr var en 03g145209c og den nye pumpe jeg købte hos seat var en 03g145209D så tror det er fordi frabrikken laver opdateringer af deres varenummere eller dele en gang i mellem..

Hilsen TraZvis
Tak, ja 03g145209d er den seneste version, jeg ved dog ikke om den holder bedre.

Kan folk skrive om hvor langt jeres pumper holder, min holdt ca. 160.000km og det er en 03g145209c model.
______________________________________________
Mvh.

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af superbeszzz » 30. maj 2012, 18:29

Min er ikke gået - små 200.000 km.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

skyrider
Medlem
Indlæg: 1394
Tilmeldt: 16. apr 2009, 12:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af skyrider » 6. jun 2012, 08:12

Jeg skal have tandemspumpen skiftet, hvordan får jeg vacuum slangen af på pumpen.

Skal jeg bare hive den af eller skal den skrues af? Takker
______________________________________________
Mvh.

Brugeravatar
sjettal
Medlem
Indlæg: 522
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 6 times

Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.0TDI

Indlæg af sjettal » 6. jun 2012, 16:48

Hvad koster pumpen i sig selv? Og kunne man renovere den?
--

Mvh.

Søren

skyrider
Medlem
Indlæg: 1394
Tilmeldt: 16. apr 2009, 12:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af skyrider » 6. jun 2012, 17:03

sjettal skrev:Hvad koster pumpen i sig selv? Og kunne man renovere den?
Koster ca. 2000+moms og pakningen ca. 65+moms orginalt (03G145209D). Jeg har ikke set man kan skaffe reservedele til pumpen, så det er en ny pumpe der skal til.
Fåes billigere i Tyskland.
These users thanked the author skyrider for the post:
Godbid1
______________________________________________
Mvh.

TraZvis
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 5. dec 2011, 17:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af TraZvis » 18. feb 2013, 22:13

Selv i VW orginale værksteds manuel er de nu begyndt at lave notater om hvordan man kontrollere defekt pumpe med et specilt værktøj som måler om der er hul i pakningen mellem olieside og brændstofside...
Vedhæftede filer
seal check.jpg
seal check.jpg (117.74 KiB) Vist 11768 gange

TraZvis
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 5. dec 2011, 17:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af TraZvis » 18. feb 2013, 22:19

Jeg har stadig problemer med olie som lukker mit filter..

Men jeg har taget brændstof prøver direkte fra retur på pumpen efter jeg har skiftet den.. og der er dieselen klar som den skal være.. men jeg er næsten sikker på jeg har gammel olierester tilbage i min tank.. som har lagt sig som en tyk tærremasse i búnden af min tank.. jeg har nemlig kørt næsten 20.000 km siden jeg skiftede min defekte pumpe.. men mine filtere bliver stadig sorte af olierester..

Så nu ryger den på liften fredag eftermiddag og så kommer lappen ned i tanken for at kontrollere om der er gammel smøreolie i bunden af tanken..

TraZvis
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 5. dec 2011, 17:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af TraZvis » 24. feb 2013, 00:21

Så kom dommen..

Min tandemspumpe var defekt for mere en 20.000 km siden,, og har døjet med tilstoppet filter lige siden..

Igår aftes fik jeg hevet pumpen og af tanken for at kigge hvad der var iden.. og det er tydeligt at se på billederne at der var meget meget gammel smøreolie i tanken.. dette kan også ses på de billederne jeg har taget af selve tankpumpen den er fyldt af gammel motor olie..

Så hvis i døjer med tilstoppede filtere efter defekt pumpe.. så skal i nok skifte tanken.. jeg prøvede på at rense tanken igår.. men det kan slet ikke lade sig gøre med alle de skulpekammere der i tanken.. og det meste af olien har sat sig som en hård skal på indersiden...

Så på med en tank fra en hugger helst fra en 1.9 tdi og ny tankpumpe...
Vedhæftede filer
IMG_0092.JPG
IMG_0092.JPG (83.57 KiB) Vist 11636 gange
IMG_0091.JPG
IMG_0091.JPG (97 KiB) Vist 11636 gange
IMG_0090.JPG
IMG_0090.JPG (40.2 KiB) Vist 11636 gange
IMG_0089.JPG
IMG_0089.JPG (68.04 KiB) Vist 11636 gange
IMG_0087.JPG
IMG_0087.JPG (92.39 KiB) Vist 11636 gange
IMG_0086.JPG
IMG_0086.JPG (97.36 KiB) Vist 11636 gange
IMG_0088.JPG
IMG_0088.JPG (100.75 KiB) Vist 11636 gange

TraZvis
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 5. dec 2011, 17:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af TraZvis » 26. feb 2013, 20:50

Det lykkedes mig her søndag og få gjort tanken ren... :lol:

Med noget bremserens og en god klud..

Sammentidig har jeg renset alle brændstofslangerne med bremserens og trykluft...

Så nu er jeg spændt på og se når bilen har kørt 3000 km med det nye filter... SMILER :D

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af Sorens2 » 26. feb 2013, 21:05

En dyse der er ved at være godt brugt.
Vedhæftede filer
Dyse (Custom).jpg
Dyse (Custom).jpg (107.52 KiB) Vist 11487 gange
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

TraZvis
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 5. dec 2011, 17:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af TraZvis » 26. feb 2013, 22:35

Den har dælme fået noget smøreolie den dyse der. Jeg har lige haft mine dyser oppe og de var heldigvis rigtig pæne.. :)

SeatByMichael
Nyt medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 28. nov 2011, 12:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af SeatByMichael » 4. apr 2015, 09:28

Nu havde jeg lige en snak med en bekendt den anden dag omkring dette emne, skal tanken virkelig rengøres når tandempumpen er defekt? Så er jo temmelig omfattende.

Hvad vil det mest optimale være hvis man skal have skiftet tandempumpe - tandempumpe og brændstoffilter på samme tid, eller skifte tandempumpe og så kører lidt med filteret og så skifte det?
Michael Hovgaard

Nuværende - Seat Leon 1p 2,0 TDI FR
Tidligere - Seat Altea 1,9 TDI Stylance

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: Mysteriet om defekt tandempumpe.. og olie i brændstof 2.

Indlæg af ac242 » 4. apr 2015, 09:38

SeatByMichael skrev:Nu havde jeg lige en snak med en bekendt den anden dag omkring dette emne, skal tanken virkelig rengøres når tandempumpen er defekt? Så er jo temmelig omfattende.

Hvad vil det mest optimale være hvis man skal have skiftet tandempumpe - tandempumpe og brændstoffilter på samme tid, eller skifte tandempumpe og så kører lidt med filteret og så skifte det?
kan da godt svare når nu der bliver hevet op i et 2 år gammelt emne ;)

jeg gjorde intet ved tanken. skiftede tandempumpe/filter, og skiftede så filter et stykke tid senere, og jeg trillede da 60.000km efterfølgende uden problemer.

grunden til motoren hakker er jo pga filteret er snasket til i olie så skift samtidigt med tandempumpe. kør xxxx km og skift filter igen.
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

Besvar

Tilbage til "Motor"