Golf V R32 larm bagi bilen

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Martin Brigsted
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 14. nov 2009, 22:53
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af Martin Brigsted » 26. jun 2013, 21:20

Hej...

Har en Golf V R32 med 226.000 km på klokken.

Når jeg drejer skarpt ved lave hastigheder så "rumler" det omme bagi bilen.

Har været hos VW og de siger at det kan være et differentiale der er ved at gå men den har sagt sådan i over 6 måneder... Andre siger at det er bøsningerne i bagbroen som skal skiftes og andre at det er et hjulleje...

Hilfe..! Gider ikke bare at VW prøver at skifte et differentiale for måske at finde ud af at det ikke var det...

Er der nogle kloge hoveder derude der har prøvet det samme i en Golf V eller nogle som ved hvad det er?

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af ph » 27. jun 2013, 00:57

Martin Brigsted skrev:Hej...

Har en Golf V R32 med 226.000 km på klokken.

Når jeg drejer skarpt ved lave hastigheder så "rumler" det omme bagi bilen.

Har været hos VW og de siger at det kan være et differentiale der er ved at gå men den har sagt sådan i over 6 måneder... Andre siger at det er bøsningerne i bagbroen som skal skiftes og andre at det er et hjulleje...

Hilfe..! Gider ikke bare at VW prøver at skifte et differentiale for måske at finde ud af at det ikke var det...

Er der nogle kloge hoveder derude der har prøvet det samme i en Golf V eller nogle som ved hvad det er?
er det en 4wd? start med at skifte olie
Hjulleje så burde den vel sige sjove lyde når du drejer så meget som ved lidt kraftigt vognbaneskift
bøsninger i bagbro Hmmm... tjaeee måske og så alligevel nej vel... eller så burde det vel også klage ved højere hastighed mindre ratudslag
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Martin Brigsted
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 14. nov 2009, 22:53
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af Martin Brigsted » 27. jun 2013, 06:19

ph: mener du at jeg skal prøve at skifte olie på differentialerne? både for og bag?

Da jeg var nede hos VW der sagde de at de ikke kunne skifte olie på differentialerne men at de kun kunne skifte til et nyt. Er det bare for at sælge noget mere så?

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af ph » 27. jun 2013, 08:14

Ja! På en Honda CR-V er rumlen tegn på død olie på diff.
Og ja jeg tillod mig at gå ud fra at man kunne skifte olie på diff.
Kan man jo ...selv! på en Honda
Så hvorfor skulle vw være designet så latterligt at det ikke skulle være muligt
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af Realtor » 27. jun 2013, 08:17

Det er vel haldexen der skal skiftes olie på, det skal der jo også være gjort løbende ifb. med service mener jeg.
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
Cralle
Nyt medlem
Indlæg: 370
Tilmeldt: 6. mar 2009, 10:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af Cralle » 27. jun 2013, 08:19

Hvis det er det bagerste diff/bagtøj de snakker, så kan man altså godt skifte olien.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af ph » 27. jun 2013, 09:25

Cralle skrev:Hvis det er det bagerste diff/bagtøj de snakker, så kan man altså godt skifte olien.
Så er det bare hvor man finder et værksted der magter opgaven
Den lokale autoriserede gør nok ikke!!!
Måske vw Allerød. Men er jo lidt langt
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Kimb
Aktiv medlem
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af Kimb » 27. jun 2013, 10:48

Man kan undre sig over hvad det er for et såkaldt autoriseret VW værksted du har været på, hvis de ikke engang har set eller serviceret en Haldex før !!! :roll:

Olie og filter skal skiftes på Haldex for hver km. 60.000, så start der som de andre også skriver. Hvis der ikke er andre i nærheden der magter den opgave, så kontakt Michael Koldsø, M.K Transmission, Østre Alle 44, 4200 Slagelse. Tel 24 63 96 03.
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

Martin Brigsted
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 14. nov 2009, 22:53
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af Martin Brigsted » 27. jun 2013, 13:37

Bilen har overholdt alle service så de burde jo have skiftet olien på min Haldex - må lige tjekke fakturaerne når jeg kommer hjem...

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af ph » 27. jun 2013, 13:41

Jeg TROR at det er dit bagtøj der Rumler og skal ha skiftet olie
men uanset hvad så ville jeg få skiftet Alt det olie der kan skiftes ...incl. gearkasse
...Lyder ikke som om de har specielt meget styr på det der hvor du plejer at komme... :oops:

Forstår godt de ikke har rodet med det
de skal jo ind under bilen... og er noget med manuelt arbejde... ikke bare at nulstille comp.fejl! :lol: :lol:
Senest rettet af ph 28. jun 2013, 22:47, rettet i alt 1 gang.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Martin Brigsted
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 14. nov 2009, 22:53
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af Martin Brigsted » 27. jun 2013, 14:06

Har lige tjekket mine fakturaer og haldex olien er skiftet ved 60.000, 120.000 og 180.000 km så dette er gjort...

ph: Det du siger at jeg skal have gjort er at få skiftet olie i mit bagerste differentiale, right?

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af ph » 27. jun 2013, 14:15

Martin Brigsted skrev:Har lige tjekket mine fakturaer og haldex olien er skiftet ved 60.000, 120.000 og 180.000 km så dette er gjort...

ph: Det du siger at jeg skal have gjort er at få skiftet olie i mit bagerste differentiale,
right?
Men Samme værksted der siger at man ikke kan skifte olie på bagtøjet???
Lugter lidt af at de bare har sat kryds i et eller andet felt uden at vide hvad det betød...

Ja olie og filterskift på bagerste diff.


Jeg ville få skiftet alt hvad der er at finde af olie og filtre på transmission
Hvor langt har den kørt nu?


Hvornår er der sidst skiftet olie på gearkassen?
Har de kun skiftet olie på Haldex eller også filter på Haldex
Har den noget centerspær og i så fald hvordan ser det ud med service på det?

Når CR-V begynder at rumle så er det fordi olien er så træt at pladerne ikke får lov at fedte men hugger imod hinanden når hjul køre med forskellig hastighed
indtil andet er bevist så vil jeg tro at det er det samme der sker i din
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Martin Brigsted
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 14. nov 2009, 22:53
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af Martin Brigsted » 27. jun 2013, 15:07

ph: Den har gået 226.000 km nu...

Har ikke nogen grund til at tro at de ikke har skiftet DSG olien eller olie på Haldex da jeg har været tilfreds men værkstedet indtil nu... MEN det undrer mig super meget at de siger at man ikke kan skifte olie på et diff når folk herinde siger at det kan man... Argh...

Jeg ved ikke om jeg har et centerdiff men det vil jeg lige undersøge... Og så vil jeg se at få skiftet olien i hele transmissionen - bare for at være sikker på at der ikke er noget som ikke er skiftet...

Hvis det værksted som jeg har brugt indtil nu ikke kan/vil så må jeg jo tage fat i nogle andre evt. VW Allerød som en skrev...

Tak for hjælpen...

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af ph » 27. jun 2013, 20:17

Tjaee hvis den har kørt meget ligeud så passer km meget godt med at det er ved at være tid til olieskift på bagtøj.
Senest rettet af ph 28. jun 2013, 22:49, rettet i alt 1 gang.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Michael_VW
Nyt medlem
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af Michael_VW » 28. jun 2013, 20:21

Hej Martin, selvfølgelig kan der da skiftes olie på dit bagtøj/differentiale. Det skal måske også lige nævnes at på Martins R32 er der oliespild fra det forreste differentiale. Har tidligere haft sådan et adskildt og mener ikke der var nogle data fra VW omkring adskillelse. Det er en spøgs lyd Martins bil laver, og drejes kardanakslen rundt under bilen føles det som om noget "skraber" imod inde i bagtøjet så fejlen kunne sagtens ligge herinde. Men frisk olie kunne da være et forsøg til og starte med, tror nu heller ikke et autoriseret værksted "bare" skifter løs på din regning. Hilsen "din" mekaniker :)

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af RIX » 28. jun 2013, 20:49

Michael_VW skrev:Hej Martin, selvfølgelig kan der da skiftes olie på dit bagtøj/differentiale. Det skal måske også lige nævnes at på Martins R32 er der oliespild fra det forreste differentiale. Har tidligere haft sådan et adskildt og mener ikke der var nogle data fra VW omkring adskillelse. Det er en spøgs lyd Martins bil laver, og drejes kardanakslen rundt under bilen føles det som om noget "skraber" imod inde i bagtøjet så fejlen kunne sagtens ligge herinde. Men frisk olie kunne da være et forsøg til og starte med, tror nu heller ikke et autoriseret værksted "bare" skifter løs på din regning. Hilsen "din" mekaniker :)
hvis det er begyndt og larme vil jeg mene det er forsent,lyde fra gearkassen er altså ikke sammenlignlig med en service lampe.
vw skifter ikke olie på bagtøjet da de ikke forskriver det ligeså på manuel gearkasse da olie skulle være for livstid,at man så i den virkelige verden gør noget andet.
men køre du til m.k og få det fikset,havde det været foran havde jeg skudt på en trækakslen,men kommer lyden inden fra diff. så er det nok et leje eller noget der inden og det kan olie ikke repparere,det skulle man nok have skiftet noget før hvis de skulle hjælpe.

VH.

Hepe
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 7. jun 2010, 21:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af Hepe » 28. jun 2013, 21:07

Jeg har før skifte bagtøjsolie på en golf V R32, det er lige som på alle andre biler, løsen bundprop, sæt proppen i, løsen påfyldningsprop og fyld på til det render ud, sæt prop i igen. Haldex olie har ikke noget med bagtøjet og gøre, det er seperat.
Start med og få skiftet olie i bagtøjet, det kan jo være den mangler olie eller det bare er blevet dårligt, så vil det jo støje, og det er da et billigt sted og starte fejlsøgningen

Mvh Henrik P

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af ph » 28. jun 2013, 22:54

Sorry My bad ...så youtube "Haldex olieskift" klip som om det var bagtøjet han skiftede olie på men kan godt se at han er længere fremme end det...!

ændrer dog ikke på at jeg mener at rumlen er fra et bagtøj der trænger seriøst til et olieskift
om du skal skifte på Haldex og DSG i samme omgang ...pas!! du skriver at de har taget penge for det til service
må jo gå ud fra at de så også Har skiftet det....

...Har de skiftet filter på Haldex? Hvis ikke så ville jeg skifte olie og filter



#RIX Det er ikke lyde fra gearkasse men fra bagtøj og med mindre at diff. er meget anderledes opbygget end på en Honda CR-V så er det "helt normal støj" når man ikke har skiftet olie "i tide" ...ved godt/ HAR læst at der ikke er skifteinterval på...
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Martin Brigsted
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 14. nov 2009, 22:53
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af Martin Brigsted » 29. jun 2013, 19:29

Michael:

Har nu heller aldrig haft opfattelsen af at I bare skifter løs ;o)

Har lige tilladt mig at sende dig en PB

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af fjeppe » 29. jun 2013, 19:39

Et Haldex service er ihvertfald det billigste at starte med, fortog det selv på min egen, tager ca 1 time incl. aftapning og filterskifte.

Der sidder jo en haldex kobling som ændre belastning al efter hvordan du kører, her også når du drejer.

Og selv diffet, er heller ikke dumt og skifte olie på, og den gamle olie kan fortælle dig rigtig meget om hvordan dit diff har det.

Iøvrigt har jeg læst om flere VW værksteder, hvor man har glemt og skifte Haldex olie.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af ph » 22. okt 2013, 05:25

fundet ud af hvad der var galt???
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
hestech
Medlem
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Syd-Vestjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32 larm bagi bilen

Indlæg af hestech » 22. okt 2013, 16:08

Måske sporkugleleje Item 18
Vedhæftede filer
xsl=4.pdf
(158.68 KiB) Downloadet 78 gange
xsl=3.pdf
(98.42 KiB) Downloadet 53 gange

Besvar

Tilbage til "Transmission"