DSG 6 problemer

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
henrikr69
Nyt medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 3. jun 2013, 07:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kjellerup
Has thanked: 9 times
Been thanked: 0

DSG 6 problemer

Indlæg af henrikr69 » 27. jan 2014, 17:33

Hej VAG`s

Min Seat Leon 2,0 TDI DSG fra 07 kørt 39600 km startede i weekenden med noget ubehageligt.....
Lørdag morgen da jeg skulle køre, og startede den som altid i P og med en fod på bremsen, da motoren starter rykker bilen baglæns.... og går i stå, trækker den ud af P men kan mærke at den går lidt træg i gearvælgeren pga. gearlåsen. starter den igen nu uden problemer...
resten af dagen køre den fejlfri, Søndag morgen sker det samme...
Sagde til min kæreste at hun skulle sætte den i N i dag mandag inden hun starter, og den rykker igen bagud, selv om hun har en fod på bremsen...
Har lige kørt en automatisk test med VCDS og der er ingen fejl...

Er der nogen der har en god idè ?


Mvh Henrik
VW Golf 7 Highline 2.0 TDI DSG 2014
VW Polo Blue GT ACT DSG 2016 Tidligere bil.
Seat Leon 2.0 TDI DSG 2007 Tidligere bil.

MikkelVAG
Medlem
Indlæg: 594
Tilmeldt: 9. feb 2012, 20:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: DSG 6 problemer

Indlæg af MikkelVAG » 27. jan 2014, 17:42

Hmm, forstår ikke helt det du skriver, mener du at bilen kører baglæns selvom den står i P eller N?
Umiddelbart kunne det være P-låsen der skal justeres, men lyder meget mærkeligt.
Tidligere
Golf MKVI GTI

henrikr69
Nyt medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 3. jun 2013, 07:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kjellerup
Has thanked: 9 times
Been thanked: 0

Re: DSG 6 problemer

Indlæg af henrikr69 » 27. jan 2014, 17:59

Gearlåsen virker som den skal, men selvom bilen står i P eller N vil bilen køre baglæns når den starts første gang om morgenen, lige som om den startes i bakgear....
VW Golf 7 Highline 2.0 TDI DSG 2014
VW Polo Blue GT ACT DSG 2016 Tidligere bil.
Seat Leon 2.0 TDI DSG 2007 Tidligere bil.

henrikr69
Nyt medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 3. jun 2013, 07:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kjellerup
Has thanked: 9 times
Been thanked: 0

Re: DSG 6 problemer

Indlæg af henrikr69 » 27. jan 2014, 20:00

Slet ingen med en ide til hvad det kan være ???
VW Golf 7 Highline 2.0 TDI DSG 2014
VW Polo Blue GT ACT DSG 2016 Tidligere bil.
Seat Leon 2.0 TDI DSG 2007 Tidligere bil.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: DSG 6 problemer

Indlæg af fjeppe » 27. jan 2014, 20:07

For og komme lidt nærmere problemets kerne skal der nok lidt mere info til.

Som f.eks. når nu I har kørt en god lang tur, gør den det så lige efter igen, eller kræver det at bilen er blevet kold? (stået stille i længere tid)

Når den så endelig gør det, føles det så som om den er i gear når den laver det ryk bagud, jeg tænker lidt at det burde være umuligt for den og røre sig når nu i har foden på bremsen.

henrikr69
Nyt medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 3. jun 2013, 07:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kjellerup
Has thanked: 9 times
Been thanked: 0

Re: DSG 6 problemer

Indlæg af henrikr69 » 27. jan 2014, 20:57

Den gør det kun når den har holdt stille natten over, første gang vi starter den om morgenen vi kan køre i den flere gange i løbet af dagen uden problemer, føles som om den står i bakgear når vi starter den om morgenen. den har gjort det de sidste 3 dage.
Og der er ingen mislyde eller noget, køre og skifter perfekt.
Men det føles som at starte en bil med manuel gear der står i bak, uden at træde koblingen ned.
VW Golf 7 Highline 2.0 TDI DSG 2014
VW Polo Blue GT ACT DSG 2016 Tidligere bil.
Seat Leon 2.0 TDI DSG 2007 Tidligere bil.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: DSG 6 problemer

Indlæg af fjeppe » 27. jan 2014, 23:03

Kan det virkelig passe at bilen ikke har gået mere end de knap 40kkm på 6 år?

Har du fået skifte olie på gearkassen? der er jo år og km.

Jeg vil være tilbøjelig til og mistænke en relation til olien i og med der ingen problemer er så snart den er varm.

henrikr69
Nyt medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 3. jun 2013, 07:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kjellerup
Has thanked: 9 times
Been thanked: 0

Re: DSG 6 problemer

Indlæg af henrikr69 » 28. jan 2014, 05:41

købte den i sommers der havde den kørt 28000 km så ja det er rigtig nok. den fik tandrem vandpumpe og olieskift på både motor og gear da jeg købte den . det var på et mekonomen værksted, men det burde vel være ok....
VW Golf 7 Highline 2.0 TDI DSG 2014
VW Polo Blue GT ACT DSG 2016 Tidligere bil.
Seat Leon 2.0 TDI DSG 2007 Tidligere bil.

aageb
Nyt medlem
Indlæg: 199
Tilmeldt: 20. jun 2008, 21:14
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: møn
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG 6 problemer

Indlæg af aageb » 28. jan 2014, 07:01

hej jeg ved ikke om det betyder noget hvis en pære på stoplys eller stoplyskontakten er defekt ?? måske en ting som skal være i orden Hilsen Aageb

henrikr69
Nyt medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 3. jun 2013, 07:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kjellerup
Has thanked: 9 times
Been thanked: 0

Re: DSG 6 problemer

Indlæg af henrikr69 » 28. jan 2014, 07:20

stoplys virker, var også en af mine tanker... skal den ikle koble ud når bremse aktiveres?
VW Golf 7 Highline 2.0 TDI DSG 2014
VW Polo Blue GT ACT DSG 2016 Tidligere bil.
Seat Leon 2.0 TDI DSG 2007 Tidligere bil.

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: DSG 6 problemer

Indlæg af Gigel » 28. jan 2014, 08:58

Du kan prøve at sætte nøglen på tædning og IKKE starte bilen.
Tryk på bremsen.
Kan du høre sikring låsen til gearstangen som kobler fra ?

Parkere du bilen på en bakke ?
Hvonår blev olie og olie filter skiftet ?
Det er lidt koldt disse dage og kan godt være din olie er ikke lengere optimelt til disse temperatur og når den er kold så kan den ikke slipper olien igennem valvene på mechatronic enheden.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: DSG 6 problemer

Indlæg af Sorens2 » 28. jan 2014, 09:00

henrikr69 skrev:stoplys virker, var også en af mine tanker... skal den ikle koble ud når bremse aktiveres?
Stoplys kontakten er så vidt jeg husker en to kreds kontakt.
Så stoplyset kan godt virke uden styringen får besked.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: DSG 6 problemer

Indlæg af RIX » 28. jan 2014, 10:22

men så lidt km er det da total spild med en diesel, olie på gear og motor bliver jo aldrig ordentlig varm,????
tror jeg ville prøve med nyt olie og filter på gearkassen, og en grund indstilling evt. kør ned og få gigel til og lave den
VH:

henrikr69
Nyt medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 3. jun 2013, 07:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kjellerup
Has thanked: 9 times
Been thanked: 0

Re: DSG 6 problemer

Indlæg af henrikr69 » 28. jan 2014, 16:55

Er godt klar over at det er lavt km tal med de år, men jeg købte den først i sommer og vi køre ca 25 - 30000km årligt.
Den har kørt ca 12000km siden gear olie og filter blev skiftet ved et Mekonomen værksted af den bilhandler jeg købte bilen af, men overvejer at skifte det igen..... er det bedst at købe orginal olie ? eller er der nogle godt forslag ?
VW Golf 7 Highline 2.0 TDI DSG 2014
VW Polo Blue GT ACT DSG 2016 Tidligere bil.
Seat Leon 2.0 TDI DSG 2007 Tidligere bil.

henrikr69
Nyt medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 3. jun 2013, 07:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kjellerup
Has thanked: 9 times
Been thanked: 0

Re: DSG 6 problemer

Indlæg af henrikr69 » 28. jan 2014, 20:21

Gigel : Jeg kan godt høre sikringslåsen til gearstangen klikker når jeg trykker på bremsen.
Jeg parkere aldrig på en bakke, der er fladt.
Olie og filter blev skiftet i Juli, ca 12000 km siden.
Hvad gearolie vil du anbefale til den ?
VW Golf 7 Highline 2.0 TDI DSG 2014
VW Polo Blue GT ACT DSG 2016 Tidligere bil.
Seat Leon 2.0 TDI DSG 2007 Tidligere bil.

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: DSG 6 problemer

Indlæg af Gigel » 29. jan 2014, 00:29

Jeg bruge altid original olie men andre er også ok hvis de respektere normen.
Jeg har bare en fornemelse at din filter er forstoppet eller olien er for tyk og derfor den brokker sig.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

henrikr69
Nyt medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 3. jun 2013, 07:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kjellerup
Has thanked: 9 times
Been thanked: 0

Re: DSG 6 problemer

Indlæg af henrikr69 » 28. feb 2014, 21:11

Lige en opdate...
Har ikke haft problemer siden temperaturen udenfor er steget fra de ca -8 grader.
Men har i dag valgt at skifte olie og filter på gearkassen, har købt både original filter og olie.
Jeg tappede 5,6 liter olie af.....
Fyldte det samme på igen, startede bilen, og vcds viste at olien var 36 grader.
Holdte bremsen nede og kørte den gennem gearene ca 5 sek i hvert gear.
gjorde det 2 gange, og mens den stod i tomgang i P. tog jeg bundskruen af igen... der løb nøjagtig 1 liter ud inden det var små dryp.
Så det værksted der skiftede olie og filter da jeg købte den må havde fyldt for meget olie på.
Den køre perfekt og fejlfri, så håber ikke på flere problemer

Mvh Henrik
VW Golf 7 Highline 2.0 TDI DSG 2014
VW Polo Blue GT ACT DSG 2016 Tidligere bil.
Seat Leon 2.0 TDI DSG 2007 Tidligere bil.

Besvar

Tilbage til "Transmission"