DSG6 Optimering

Alt vedr. gear, kobling mv.
bluzzer
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja

DSG6 Optimering

Indlæg af bluzzer » 25. maj 2014, 19:25

Nu sidder jeg og kigger på youtube og der er flere biler der har fået opgraderet DSG gearet med enten HPA eller Unitronic software.

Hvad gør folk er hjemme for at få de lækre og meget hurtigere skift? :D
Golf 4 TDI 90hk
Seat Leon 2.0 TDI
Nissan Skyline R33 GTR Lemans

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3012
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af DJ_Gran » 25. maj 2014, 19:35

Jeg kørte til landberg... [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
http://www.CarTrends.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarTrends.dk! Klik!

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 898
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af Ozona » 25. maj 2014, 19:41

Link??
Apr 2018 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

bluzzer
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af bluzzer » 25. maj 2014, 19:42

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GOfKUWRDmA8[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=GOfKUWRDmA8[


Nu tænker jeg jo på et skift som det her ^
Golf 4 TDI 90hk
Seat Leon 2.0 TDI
Nissan Skyline R33 GTR Lemans

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 13348
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af Watcher » 25. maj 2014, 19:55

Vi laver dsg optimering for 1495kr hos landberg, det virker ret fornuftigt :)
Mercedes S500L 4Matic W222 som familiebil
Audi A3 8V Darkside som pendlerbil
VW Polo 1.6TDI Cartrends Edition som Kone bil
Husk og like vores facebook side http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice TLF: 31 32 33 34
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Rheinlaender
Medlem
Indlæg: 824
Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aarup 5560

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af Rheinlaender » 25. maj 2014, 20:32

Watcher skrev:Vi laver dsg optimering for 1495kr hos landberg, det virker ret fornuftigt :)
Hej hvordan arter sådan en gearkasse sig så anderledes efter sådan en optimering :)
Venlig Hilsen
Bjørn Rheinlænder
LinkedIn

Kodning med originalt VCDS

VW GOLF PLUS 2.0 TDI DSG Sportsline 2007
Volvo V60 T6 AWD 2012

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3012
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af DJ_Gran » 25. maj 2014, 20:34

By kørsel er meget blødere skift, og den virker mere afslappet at køre i. Når du trykker pedalen i bund synes jeg ikke jeg kan mærke forskel, men det er tydeligst ved byen, helt anden bil at køre i føles det til [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
http://www.CarTrends.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarTrends.dk! Klik!

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 13348
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af Watcher » 25. maj 2014, 20:38

what he said:)
Mercedes S500L 4Matic W222 som familiebil
Audi A3 8V Darkside som pendlerbil
VW Polo 1.6TDI Cartrends Edition som Kone bil
Husk og like vores facebook side http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice TLF: 31 32 33 34
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3012
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af DJ_Gran » 25. maj 2014, 20:41

Kan godt lige prøve at lave noget film en dag jeg skal på lukket bane... Måske der er forskel ved fuld pedal [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
http://www.CarTrends.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarTrends.dk! Klik!

Brugeravatar
i-s
Aktiv medlem
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af i-s » 25. maj 2014, 21:21

Fredslund måtte opgive overfor min.
Han kunne ikke skrive til den ... :?
/Søren.
Passat Variant DSG 2018 + Skoda Citigo AUT 2013

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 811
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af Gigel » 25. maj 2014, 21:45

Ved pedal i bund er ingen forskæl normalt , det er motoren som taler der :) men det kan også pilles ved.

Men jeg kan "optimere" lidt mere end andre på både DSG6 og 7.
Nogen standard ændringe som kan laves er :

Aktivere Launch Control på biler som ikke har den.(diesel)
Kortere Shiftingtime
Fjernelse af Torque Limit
Øget Red Line (kan ændres efeter behøv)
Deaktiver Kick-down i M-mode
Deaktivere auto up shift i M mode.

Andre ændringe som personaliseret skift at hver enkelt gear/rpm tage lidt mere tid da de er forskæl på software ved hver bil/gearkasse type så det er pris efter aftale.
Software kan skrives i ALLE gearkasse :)
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html

bluzzer
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af bluzzer » 26. maj 2014, 05:24

Er det ikke hårdere for gearkassen med kortere shifting time?
Golf 4 TDI 90hk
Seat Leon 2.0 TDI
Nissan Skyline R33 GTR Lemans

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 811
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af Gigel » 30. maj 2014, 18:09

bluzzer skrev:Er det ikke hårdere for gearkassen med kortere shifting time?
Nope:)
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html

Fabia Combi
Medlem
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af Fabia Combi » 30. maj 2014, 18:49

Kan du lave noget Lupo 3L-agtigt, hvor den ikke motorbremser før man rører bremsen?

Hvis ja, kan gearkassen så fange det rigtige gear igen, når man giver gas - i modsætning til Lupo 3L?

Silver
Medlem
Indlæg: 872
Tilmeldt: 24. aug 2009, 23:31
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af Silver » 30. maj 2014, 21:28

Gigel skrev:Ved pedal i bund er ingen forskæl normalt , det er motoren som taler der :) men det kan også pilles ved.

Men jeg kan "optimere" lidt mere end andre på både DSG6 og 7.
Nogen standard ændringe som kan laves er :

Aktivere Launch Control på biler som ikke har den.(diesel)
Kortere Shiftingtime
Fjernelse af Torque Limit
Øget Red Line (kan ændres efeter behøv)
Deaktiver Kick-down i M-mode
Deaktivere auto up shift i M mode.

Andre ændringe som personaliseret skift at hver enkelt gear/rpm tage lidt mere tid da de er forskæl på software ved hver bil/gearkasse type så det er pris efter aftale.
Software kan skrives i ALLE gearkasse :)

Det ser ud til du kan blive en travl mand når flere og flere racerbiler kommer til at køre med det kælling gear :mrgreen:
Privat: Sharan 1,9 TDI
BMW 318TI Compact, Youngtimer Racer
Audi S2 Avant(solgt) VW Golf 2 GTI Syncro(solgt) VW Polo Coupe Turbo/lattergas (solgt) VW Polo 6n Open Air Silver, Rotrex (solgt)
Audi 200 Turbo Quattro (solgt) Audi 80 2,0 16V Quattro (solgt Audi 80 Coupe 2,9 Quattro (solgt)
VW Scirocco Rallycrosser 1,8 16V Rotrex kompressor (solgt) VW Golf 2 Rallycrosser 2,1 16V Rotrex kompressor (Solgt)

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 811
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af Gigel » 2. jun 2014, 09:36

Fabia Combi skrev:Kan du lave noget Lupo 3L-agtigt, hvor den ikke motorbremser før man rører bremsen?

Hvis ja, kan gearkassen så fange det rigtige gear igen, når man giver gas - i modsætning til Lupo 3L?
Det er KUN et par biler (nyere end 2011) som har denne "trille" (rolling) funktion men normalt når du sætte bilen i N mens du køre så kan den sagtens finde den rigtige gear igen :)
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html

Fabia Combi
Medlem
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af Fabia Combi » 2. jun 2014, 15:37

Gigel skrev:
Fabia Combi skrev:Kan du lave noget Lupo 3L-agtigt, hvor den ikke motorbremser før man rører bremsen?

Hvis ja, kan gearkassen så fange det rigtige gear igen, når man giver gas - i modsætning til Lupo 3L?
Det er KUN et par biler (nyere end 2011) som har denne "trille" (rolling) funktion men normalt når du sætte bilen i N mens du køre så kan den sagtens finde den rigtige gear igen :)
Kan du lave det eller ej? Eller kan det kun laves på (visse) biler nyere end 2011?

thg
Medlem
Indlæg: 933
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af thg » 2. jun 2014, 16:20

Er der forskellige programmer (både standard og modificeret) til DSG6 alt efter bil/motor?

Jeg har en Golf 6 GTI 12/09 som har væsentlig tydeligere skift ned end mine forældres VW Passat 2.0 TDI 09/11?

Kortere Shiftingtime = hvordan kan det lade sig gøre og hvorfor har VW ikke allerede valgt dette?

Fjernelse af Torque Limit = er det noget man skal bruge når man tuner bilen? Hvor meget er torque limet standard?

Øget Red Line = hvad er det?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 811
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af Gigel » 2. jun 2014, 16:29

Fabia Combi : Ikke alle software understøtte denne "trille" funktion, så på nogen biler kan man, på andre kan man ikke.

thg :
Software i benziner er anderles end den for TDI mht. moment, rpm osv.
Torque limit på næsten alle software er omkring 400Nm. på DSG6.
Kortere skift tider .. kort sagt, alle bil producenter har en standard norm som bliver lagt ind i motor , gearkasse osv. Det er derfor man kan tune / optimere bilerne. Derfor kan man også tune DSG gearkassene , man optimere bare det som VW har lagt ind som standard.

Øget Red Line : Fx. på diesel biler skifte den som standard ved 4500-4800rpm alt afængig af moment og speeder position. På benziner ved 5500-5800rpm. Man kan flytte den grænse op til 5000-5300 rpm på diesel (eller mere) og over 6000rpm på benziner.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html

thg
Medlem
Indlæg: 933
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af thg » 2. jun 2014, 16:31

Gigel skrev:Fabia Combi : Ikke alle software understøtte denne "trille" funktion, så på nogen biler kan man, på andre kan man ikke.

thg :
Software i benziner er anderles end den for TDI mht. moment, rpm osv.
Torque limit på næsten alle software er omkring 400Nm. på DSG6.
Kortere skift tider .. kort sagt, alle bil producenter har en standard norm som bliver lagt ind i motor , gearkasse osv. Det er derfor man kan tune / optimere bilerne. Derfor kan man også tune DSG gearkassene , man optimere bare det som VW har lagt ind som standard.

Øget Red Line : Fx. på diesel biler skifte den som standard ved 4500-4800rpm alt afængig af moment og speeder position. På benziner ved 5500-5800rpm. Man kan flytte den grænse op til 5000-5300 rpm på diesel (eller mere) og over 6000rpm på benziner.


Og hvad sker der hvis man tuner sin bil til mere end de 400 nm og ikke ændrer DSG softwaren?

Har gearkassen godt af at fjerne denne torque limit? Jeg tænker at VW jo netop har lavet dette, for ikke at beskadige gearkassen og normalt siger VW jo at DSG6 er optil 350 nm. så at gå over 400 nm. er måske ikke det bedste?
Senest rettet af thg 2. jun 2014, 16:36, rettet i alt 1 gang.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

thg
Medlem
Indlæg: 933
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af thg » 2. jun 2014, 16:33

Watcher skrev:Vi laver dsg optimering for 1495kr hos landberg, det virker ret fornuftigt :)
Hej Rene

Hvad ændrer denne DSG optimering på en Golf 6 GTI?
Ændrer den shifting time og torque limit som "Gigel's"?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

melander1980
Medlem
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

DSG6 Optimering

Indlæg af melander1980 » 2. jun 2014, 16:34

thg skrev:
Gigel skrev:Fabia Combi : Ikke alle software understøtte denne "trille" funktion, så på nogen biler kan man, på andre kan man ikke.

thg :
Software i benziner er anderles end den for TDI mht. moment, rpm osv.
Torque limit på næsten alle software er omkring 400Nm. på DSG6.
Kortere skift tider .. kort sagt, alle bil producenter har en standard norm som bliver lagt ind i motor , gearkasse osv. Det er derfor man kan tune / optimere bilerne. Derfor kan man også tune DSG gearkassene , man optimere bare det som VW har lagt ind som standard.

Øget Red Line : Fx. på diesel biler skifte den som standard ved 4500-4800rpm alt afængig af moment og speeder position. På benziner ved 5500-5800rpm. Man kan flytte den grænse op til 5000-5300 rpm på diesel (eller mere) og over 6000rpm på benziner.


Og hvad sker der hvis man tuner sin bil til mere end de 400 nm og ikke ændrer DSG softwaren?
Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.
Med venlig hilsen
Martin

Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!

thg
Medlem
Indlæg: 933
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af thg » 2. jun 2014, 16:39

melander1980 skrev:
thg skrev:
Gigel skrev:Fabia Combi : Ikke alle software understøtte denne "trille" funktion, så på nogen biler kan man, på andre kan man ikke.

thg :
Software i benziner er anderles end den for TDI mht. moment, rpm osv.
Torque limit på næsten alle software er omkring 400Nm. på DSG6.
Kortere skift tider .. kort sagt, alle bil producenter har en standard norm som bliver lagt ind i motor , gearkasse osv. Det er derfor man kan tune / optimere bilerne. Derfor kan man også tune DSG gearkassene , man optimere bare det som VW har lagt ind som standard.

Øget Red Line : Fx. på diesel biler skifte den som standard ved 4500-4800rpm alt afængig af moment og speeder position. På benziner ved 5500-5800rpm. Man kan flytte den grænse op til 5000-5300 rpm på diesel (eller mere) og over 6000rpm på benziner.


Og hvad sker der hvis man tuner sin bil til mere end de 400 nm og ikke ændrer DSG softwaren?
Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.

Hvad tager Revo for sådan en DSG optimering og gør den også gearskiftene blødere og hurtigere?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 13348
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Kontakt:

DSG6 Optimering

Indlæg af Watcher » 2. jun 2014, 16:40

thg skrev:
Watcher skrev:Vi laver dsg optimering for 1495kr hos landberg, det virker ret fornuftigt :)
Hej Rene

Hvad ændrer denne DSG optimering på en Golf 6 GTI?
Ændrer den shifting time og torque limit som "Gigel's"?
Yes ;) og blødere gearskifte som du også selv nævner
Senest rettet af Watcher 2. jun 2014, 16:41, rettet i alt 1 gang.
Mercedes S500L 4Matic W222 som familiebil
Audi A3 8V Darkside som pendlerbil
VW Polo 1.6TDI Cartrends Edition som Kone bil
Husk og like vores facebook side http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice TLF: 31 32 33 34
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af kimhemm » 2. jun 2014, 16:41

melander1980 skrev:Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.
Standard DSG6 uden nogen ændringer på en TFSI med et KO4 kit på. Har kørt 2 år uden problemer nu
Billede
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

melander1980
Medlem
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af melander1980 » 2. jun 2014, 16:47

thg skrev:
melander1980 skrev:
thg skrev:

Og hvad sker der hvis man tuner sin bil til mere end de 400 nm og ikke ændrer DSG softwaren?
Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.

Hvad tager Revo for sådan en DSG optimering og gør den også gearskiftene blødere og hurtigere?
Revo skulle eftersigende have deres DSG6 optimeringen klar meget snart. De har haft en testet og afprøvet SW i en Audi. Undertegnet venter i spænding ;-)
Med venlig hilsen
Martin

Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!

thg
Medlem
Indlæg: 933
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af thg » 2. jun 2014, 16:50

melander1980 skrev:
thg skrev:
melander1980 skrev: Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.

Hvad tager Revo for sådan en DSG optimering og gør den også gearskiftene blødere og hurtigere?
Revo skulle eftersigende have deres DSG6 optimeringen klar meget snart. De har haft en testet og afprøvet SW i en Audi. Undertegnet venter i spænding ;-)

Så din DSG optimering er ikke fra Revo?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

melander1980
Medlem
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af melander1980 » 2. jun 2014, 16:51

kimhemm skrev:
melander1980 skrev:Så blokerer DSG gearkassen ved de små 400 nm. Har det problem ved min DSG6 indtil det bliver optimeret.
Standard DSG6 uden nogen ændringer på en TFSI med et KO4 kit på. Har kørt 2 år uden problemer nu
Billede
Hvad er så det som evt. holder min R tilbage? Føles sådan :-)
Skal lige nævnes, at den ikke har været på rullefelt efter de sidste dele er monteret, men den føles ikke så aggressiv (tænker her på nm), som ex. en forhjulstrækket VW Golf GTI eller min tidligere Seat.
Med venlig hilsen
Martin

Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!

melander1980
Medlem
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af melander1980 » 2. jun 2014, 16:52

thg skrev:
melander1980 skrev:
thg skrev:
Hvad tager Revo for sådan en DSG optimering og gør den også gearskiftene blødere og hurtigere?
Revo skulle eftersigende have deres DSG6 optimeringen klar meget snart. De har haft en testet og afprøvet SW i en Audi. Undertegnet venter i spænding ;-)

Så din DSG optimering er ikke fra Revo?
Nope. Standard VW (indtil videre) ;-)
Med venlig hilsen
Martin

Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!

thg
Medlem
Indlæg: 933
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej

Re: DSG6 Optimering

Indlæg af thg » 2. jun 2014, 16:53

Kan man lave en DSG optimering uden at ændre Red Line og uden at deaktivere auto up/downshift i manuel mode, som jeg egentlig godt kan lide, da den jo alligevel først gør dette, når man er helt ude i yderlighederne?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Besvar

Tilbage til "Transmission"