Indlæg
af Target » 21. jan 2022, 08:13
Uden at vide helt præcist, hvordan systemet med push-beskeder er designet, så forestiller jeg mig, at når man sender en besked afsted til bilen, så lander den i en kø et sted i skyen. Og softwaren i bilen er designet til, at "kigge" i denne kø med et givent interval (f.eks. hvert minut eller hvert femte minut), hvorfor der kan være noget forsinkelse på hvornår bilen rent faktisk reagerer på beskeden.
Hvis det skulle foregå realtime, så ville det kræve at bilen var konstant online og lavede opslag i køen konstant (hvert sekund eller lignende). Det vil dels bruge mere datatrafik (som nogen betaler for) men også bruge noget mere strøm.
Uden at kende til Tesla Sentry Mode, så tænker jeg at det trækker strøm fra bilens "store" batteri, hvorfor det måske ikke betyder alverden, at den oftere tjekker i sin besked kø. Hvorimod når den ikke er i Sentry mode, så tages strømmen måske fra 12V batteriet, hvorfor man vil "spare" lidt mere på strømforbruget?
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk