BMW 320D
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 153
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 15:19
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: BMW 320D
Reglen om de 900 kr i privatbenyttelses afgift gælder for biler mellem 2. juni
1998 og til og med 24. april 2007
Og de skal veje under 2 tons i tilladte totalvægt.
Er de efter 24 april 2007 så er det 5040 kr.
En BMW 2002 320D Touring 150 hk Diesel vejer 1450 kg og må laste 500 kg = 1950 kg i tilladte totalvægt = 900 kr i Privat benyttelses afgift.
Og det skulle ikke have noget at gøre med registreringsafgiften.
Under værdi fastsættelser, så kan man se flere 320D 150 hk, som kun har kostet 30-40.000 kr i Registrerings afgift, så det burde kunne lade sig gøre, at finde et godt eksemplar til omkring 100.000 kr med afgift, og til den lille privat benyttelses afgift. Min kammerat har gjort det med hans A3 før i år. Og han betaler også kun 900 i privatbenyttelses afgift.
Han fik en Audi A3 1,9 tdi 130 hk S-Line med alt i udstyr og ca. 140.000 km til under 100.000 på gule plader, og han gav en da lidt ekstra for bilen uden afgift, da den var købt herhjemme, samt han brugte 5000 kr på at få den bygget om ved et firma.
1998 og til og med 24. april 2007
Og de skal veje under 2 tons i tilladte totalvægt.
Er de efter 24 april 2007 så er det 5040 kr.
En BMW 2002 320D Touring 150 hk Diesel vejer 1450 kg og må laste 500 kg = 1950 kg i tilladte totalvægt = 900 kr i Privat benyttelses afgift.
Og det skulle ikke have noget at gøre med registreringsafgiften.
Under værdi fastsættelser, så kan man se flere 320D 150 hk, som kun har kostet 30-40.000 kr i Registrerings afgift, så det burde kunne lade sig gøre, at finde et godt eksemplar til omkring 100.000 kr med afgift, og til den lille privat benyttelses afgift. Min kammerat har gjort det med hans A3 før i år. Og han betaler også kun 900 i privatbenyttelses afgift.
Han fik en Audi A3 1,9 tdi 130 hk S-Line med alt i udstyr og ca. 140.000 km til under 100.000 på gule plader, og han gav en da lidt ekstra for bilen uden afgift, da den var købt herhjemme, samt han brugte 5000 kr på at få den bygget om ved et firma.
Golf 4 1,9 tdi pd 130 hk, nu med mere krudt i, tak til rittersport
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 59
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:43
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: BMW 320D
Er bruger på både vagcars.dk og BMWE30.dk, da jeg også er en af dem der er skiftet fra VW til BMW. Man kan få rigitig god hjælp på BMWE30.dk, specielt til ældre BMW modeller. Når det drejer sig om nyere modeller er der længere imellem svarene.ABT skrev:Du har ret, det er VAGcars og ikke ALLcars det her..
Så hvad med at leve op til det og Forumsreglerne?
Der må efterhånden være nok tilhængere til at lave en ny hjemmeside om BMW?•Hold indlæg om andre bilmærker end VW, Seat, Skoda, Audi og Porsche på et absolut minimum.
Prøv nu lige og respektere hjemmesiden lidt..
Vagcars er bare det bedste bilforum, så lad nu være med at ødelægge Vagcars ved at begænse generel bil snak. Der er jo allerede mangel på interessante emner efter Supermule er væk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 153
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 15:19
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: BMW 320D
Men nu går jeg også hen og bliver lidt nervøs for de der gas spjæld problemer.
Hvis de virkelig kan sende skruer ind gennem motoren og turboen, og smadre det hele, så bekymrer det mig meget.
Lyder til det er sket en del gange. Det vil ikke være sjovt at stå med en regning på 50-60.000 lige pludselig.
Hvor udbredt er det, nogen der ved det..?
Man hører jo om mange vag 2.0 tdi, som smadrer toppen, men der kører jo også mange rundt af dem, og det er måske ikke så stor en % del som der er problemer med.
Ved ikke om det samme gælder for bmw diesel 2,0
Hvis de virkelig kan sende skruer ind gennem motoren og turboen, og smadre det hele, så bekymrer det mig meget.
Lyder til det er sket en del gange. Det vil ikke være sjovt at stå med en regning på 50-60.000 lige pludselig.
Hvor udbredt er det, nogen der ved det..?
Man hører jo om mange vag 2.0 tdi, som smadrer toppen, men der kører jo også mange rundt af dem, og det er måske ikke så stor en % del som der er problemer med.
Ved ikke om det samme gælder for bmw diesel 2,0
Golf 4 1,9 tdi pd 130 hk, nu med mere krudt i, tak til rittersport
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 59
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:43
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: BMW 320D
320d er super bil, har selv en 2002.
Turboen er et svagt punkt, min blev skiftet ved 215.000 km. (17.000,- kr. )
Turboen er et svagt punkt, min blev skiftet ved 215.000 km. (17.000,- kr. )
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 59
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:43
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: BMW 320D
Jeg har aldrig hørt om det på 320d, men kun på 330d og 530d...og jeg har googlet mange timer om 320d.dampbarn skrev:Men nu går jeg også hen og bliver lidt nervøs for de der gas spjæld problemer.
Hvis de virkelig kan sende skruer ind gennem motoren og turboen, og smadre det hele, så bekymrer det mig meget.
Lyder til det er sket en del gange. Det vil ikke være sjovt at stå med en regning på 50-60.000 lige pludselig.
Hvor udbredt er det, nogen der ved det..?
Man hører jo om mange vag 2.0 tdi, som smadrer toppen, men der kører jo også mange rundt af dem, og det er måske ikke så stor en % del som der er problemer med.
Ved ikke om det samme gælder for bmw diesel 2,0
Min har nu rundet 268.000 km. uden problemer. De sidste 35.000 km. kun med olieskift som udgift
- marwie
- Medlem
- Indlæg: 782
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 16:37
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: BMW 320D
jeg mener heller ik 320 gør det, men det er ikke noget du skal være bange for, bmw er jo opmærksom på detdampbarn skrev:Men nu går jeg også hen og bliver lidt nervøs for de der gas spjæld problemer.
Hvis de virkelig kan sende skruer ind gennem motoren og turboen, og smadre det hele, så bekymrer det mig meget.
Lyder til det er sket en del gange. Det vil ikke være sjovt at stå med en regning på 50-60.000 lige pludselig.
Hvor udbredt er det, nogen der ved det..?
Man hører jo om mange vag 2.0 tdi, som smadrer toppen, men der kører jo også mange rundt af dem, og det er måske ikke så stor en % del som der er problemer med.
Ved ikke om det samme gælder for bmw diesel 2,0
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 666 times
Re: BMW 320D
...men det er ikke noget du skal være bange for, bmw er jo opmærksom på det[/quote]
Er du ikke lige rigeligt bmw naiv nu?
Bare fordi BMW er opmærksom på et problem, så er det vel ikke ens betydende med at det ikke kan gå i stykker.
Jeg er ret overbevist om at VAG også godt kender til problematikken omkring 2.0TDI topstykkerne, men derfor syntes jeg da godt man kan være bekymret
Er du ikke lige rigeligt bmw naiv nu?
Bare fordi BMW er opmærksom på et problem, så er det vel ikke ens betydende med at det ikke kan gå i stykker.
Jeg er ret overbevist om at VAG også godt kender til problematikken omkring 2.0TDI topstykkerne, men derfor syntes jeg da godt man kan være bekymret
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 413
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 23 times
Re: BMW 320D
Det er et problem på de modeller osse. Men hvis det er det der holder dig tilbage fra at købe sådan en vogn, så er det synd, for du ved ikke hvad du går glip af
Hvis du er fingersnild så afmonterer du selv manifolden og piller de spjæld ud. Der findes diy guider til det på engelsk . Det værste er at afmontere manifolden da motoren er usmart monteret i motorrummet + der ikke er så meget plads osv. Er du doven så køber du en hvor de er fjernet, mener Schmiedmann sælger dem og evt. får dem til at montere den.
Hvis du er fingersnild så afmonterer du selv manifolden og piller de spjæld ud. Der findes diy guider til det på engelsk . Det værste er at afmontere manifolden da motoren er usmart monteret i motorrummet + der ikke er så meget plads osv. Er du doven så køber du en hvor de er fjernet, mener Schmiedmann sælger dem og evt. får dem til at montere den.
- marwie
- Medlem
- Indlæg: 782
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 16:37
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: BMW 320D
nej jeg er ikke naiv
top stykkerne kan gå på 2,0 tdi (vag)
gas spjældne ryger på Q7
men dette ville ikke holde mig fra at købe en.
top stykkerne kan gå på 2,0 tdi (vag)
gas spjældne ryger på Q7
men dette ville ikke holde mig fra at købe en.
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1908
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 345 times
- Been thanked: 222 times
Re: BMW 320D
De ryger os på 320D. Men ja tag lorte ud. Så det problem løst...
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 153
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 15:19
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: BMW 320D
Kan man bare pille skidtet ud, og er det så det..?
Så er det jo meget nemt, men hvad fanden laver skidtet derinde så, hvis der er så mange problemer med dem.
Så burde BMW selv pille dem ud ved service, for de ved vel godt, at det er et problem.
Så er det jo meget nemt, men hvad fanden laver skidtet derinde så, hvis der er så mange problemer med dem.
Så burde BMW selv pille dem ud ved service, for de ved vel godt, at det er et problem.
Golf 4 1,9 tdi pd 130 hk, nu med mere krudt i, tak til rittersport
- Obel
- Medlem
- Indlæg: 1224
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 38 times
Re: BMW 320D
Hvor gammel var den A3? Troede faktisk ikke man kunne få en alm. A3 på gule skilte...dampbarn skrev:Reglen om de 900 kr i privatbenyttelses afgift gælder for biler mellem 2. juni
1998 og til og med 24. april 2007
Og de skal veje under 2 tons i tilladte totalvægt.
Er de efter 24 april 2007 så er det 5040 kr.
En BMW 2002 320D Touring 150 hk Diesel vejer 1450 kg og må laste 500 kg = 1950 kg i tilladte totalvægt = 900 kr i Privat benyttelses afgift.
Og det skulle ikke have noget at gøre med registreringsafgiften.
Under værdi fastsættelser, så kan man se flere 320D 150 hk, som kun har kostet 30-40.000 kr i Registrerings afgift, så det burde kunne lade sig gøre, at finde et godt eksemplar til omkring 100.000 kr med afgift, og til den lille privat benyttelses afgift. Min kammerat har gjort det med hans A3 før i år. Og han betaler også kun 900 i privatbenyttelses afgift.
Han fik en Audi A3 1,9 tdi 130 hk S-Line med alt i udstyr og ca. 140.000 km til under 100.000 på gule plader, og han gav en da lidt ekstra for bilen uden afgift, da den var købt herhjemme, samt han brugte 5000 kr på at få den bygget om ved et firma.
Er det den nye model som ligner lidt en st.car?? (Kan ikk huske den korrekte betegnelse)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 153
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 15:19
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: BMW 320D
det var en 2001 eller 2003.
De kan godt komme på gule plader ligesom en golf 4
De kan godt komme på gule plader ligesom en golf 4
Golf 4 1,9 tdi pd 130 hk, nu med mere krudt i, tak til rittersport
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 666 times
- MartinC
- Medlem
- Indlæg: 687
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: ved Herning
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: BMW 320D
herre jesuit hvor ville jeg være en glad ejer af en 3.0tdi med automatiske gear.. det er det hidtil mest komfortable jeg har kørt i,,, og så var det endda i en touareg, tør kun drømme om komforten af samme motor i en lille bil.
Mvh MartinC
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 153
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 15:19
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: BMW 320D
En A4 3,0 TDI, kan man vel først få fra 2005 ikke..?
Den vil nok være en del mere dyr, end en 2002-2003 BMW 320D.
Derudover så vejer den langt over 2000 kg i tilladte totalvægt, så der kommer en straf afgift på 5040 kr. årligt, hvor den kun er 900 kr på BMW´en.
Og km/l er der nok også en rimelig stor forskel. Jeg kører trods alt 50-60.000 km om året, så det er ikke lige meget om en bil går 12 km/l eller 18 km/l.
Og mon ikke også veligeholdelse koster en del mere på audién.
Det er ellers en fed bil, og lige præcis den bil/model jeg har overvejet, hvis vi flytter til tyskland i løbet af 2011, som det er planen
Den vil nok være en del mere dyr, end en 2002-2003 BMW 320D.
Derudover så vejer den langt over 2000 kg i tilladte totalvægt, så der kommer en straf afgift på 5040 kr. årligt, hvor den kun er 900 kr på BMW´en.
Og km/l er der nok også en rimelig stor forskel. Jeg kører trods alt 50-60.000 km om året, så det er ikke lige meget om en bil går 12 km/l eller 18 km/l.
Og mon ikke også veligeholdelse koster en del mere på audién.
Det er ellers en fed bil, og lige præcis den bil/model jeg har overvejet, hvis vi flytter til tyskland i løbet af 2011, som det er planen
Golf 4 1,9 tdi pd 130 hk, nu med mere krudt i, tak til rittersport
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 666 times
Re: BMW 320D
Undskyld det er mig der ikke har styr på de BMW betegnelser, jeg troede E46 var 05 og frem modellen. Havde det været det kostede de nemlig ca det samme.dampbarn skrev:En A4 3,0 TDI, kan man vel først få fra 2005 ikke..?
Den vil nok være en del mere dyr, end en 2002-2003 BMW 320D.
Derudover så vejer den langt over 2000 kg i tilladte totalvægt, så der kommer en straf afgift på 5040 kr. årligt, hvor den kun er 900 kr på BMW´en.
Og km/l er der nok også en rimelig stor forskel. Jeg kører trods alt 50-60.000 km om året, så det er ikke lige meget om en bil går 12 km/l eller 18 km/l.
Og mon ikke også veligeholdelse koster en del mere på audién.
Det er ellers en fed bil, og lige præcis den bil/model jeg har overvejet, hvis vi flytter til tyskland i løbet af 2011, som det er planen
Vægtmæssigt så vejer den 1705, mon ikke den kan vejes ned til under 2000kg
Og ja km/l er noget mindre - ca 13km/l
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 153
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 15:19
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: BMW 320D
Tror ikke man kan lave det nummer med at veje dem ned mere, det hul er lukket.
Golf 4 1,9 tdi pd 130 hk, nu med mere krudt i, tak til rittersport
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6279
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2113 times
- Been thanked: 696 times
Re: BMW 320D
Det er det.dampbarn skrev:Tror ikke man kan lave det nummer med at veje dem ned mere, det hul er lukket.
Og jeg forstår ikke det med at du regner med at importere en og så slippe med 900 kr i ekstra afgift. Det gælder kun for biler indregistreret før 25. april 2007 og det kan du jo ikke opfylde når det er en importbil. Alt efter den dato koster min 5040 kr.
-No one is more hated than he who speaks the truth-
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 153
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 15:19
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: BMW 320D
Jeg hjalp min kammerat med at få en hentet en audi a3, som vi lavede på gule plader til ham. Det var i foråret. Han betaler 900 kr om året i misundelses afgift.
Ja det er meget forvirrende det med afgift og misundelses afgift
Ja det er meget forvirrende det med afgift og misundelses afgift
Golf 4 1,9 tdi pd 130 hk, nu med mere krudt i, tak til rittersport
- Obel
- Medlem
- Indlæg: 1224
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 38 times
Re: BMW 320D
jansom skrev:Det er det.dampbarn skrev:Tror ikke man kan lave det nummer med at veje dem ned mere, det hul er lukket.
Og jeg forstår ikke det med at du regner med at importere en og så slippe med 900 kr i ekstra afgift. Det gælder kun for biler indregistreret før 25. april 2007 og det kan du jo ikke opfylde når det er en importbil. Alt efter den dato koster min 5040 kr.
Hvis man kigger på skat.dk og nysynet.dk skriver de begge, at det er 1. reg. dato der tæller.
Om det så er 1. reg. dato i DK.... Det er der vist i virkeligheden ingen der ved
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4134
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 481 times
Re: BMW 320D
nægter også at tro at du kan slippe med 900kr årligt og 50% afgift. Ville selv importere en golf her i sensommeren, og der fik jeg at vide at den var den dato bilen blev indreg. i DK for 1. gang der var gældende.
valget var:
50% / 5.040kr
90% / 900kr
valget var:
50% / 5.040kr
90% / 900kr
2020 Audi E-tron 55
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 153
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 15:19
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: BMW 320D
Min kammerat betaler kun 900 kr for hans A3 på gule plader, og jeg er 99% sikker på, at han betalte 50% afgift (husk det kun er muligt med biler med en tilladt totalvægt på under 2000 kg).
Mener de vurderede hans A3 130 hk tdi s-line til omkring 55-60.000 kr uden afgift, og med afgift, ombygning (4000 kr) plader og syn, kunne den lige holde sig under 100.000 kr, så de 50% passer vel fint i hans tilfælde.
Det er en jungel uden lige, det det afgift/misundelses afgift, for det er også lavet om mange gange, samt tilladt totalvægt og 1. indregistrerings dato også spiller ind osv. Må heller søge et bindende svar hos skat, på en bestemt bil, og se hvad de siger.
Hvis man tager udgangs punkt i nedstående bil, så burde det kunne lade sig gøre. Sælger skriver godt nok ingen misundelses afgift, men han mener nok 900 kr, som vel også passer med beløbet på 3500 kr årligt i afgift vægt/misundelses.
Det er en ligende bil jeg ønsker at hente i tyskland, måske bare et år nyere, og med færre km. på klokken.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=60625545
Mener de vurderede hans A3 130 hk tdi s-line til omkring 55-60.000 kr uden afgift, og med afgift, ombygning (4000 kr) plader og syn, kunne den lige holde sig under 100.000 kr, så de 50% passer vel fint i hans tilfælde.
Det er en jungel uden lige, det det afgift/misundelses afgift, for det er også lavet om mange gange, samt tilladt totalvægt og 1. indregistrerings dato også spiller ind osv. Må heller søge et bindende svar hos skat, på en bestemt bil, og se hvad de siger.
Hvis man tager udgangs punkt i nedstående bil, så burde det kunne lade sig gøre. Sælger skriver godt nok ingen misundelses afgift, men han mener nok 900 kr, som vel også passer med beløbet på 3500 kr årligt i afgift vægt/misundelses.
Det er en ligende bil jeg ønsker at hente i tyskland, måske bare et år nyere, og med færre km. på klokken.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=60625545
Golf 4 1,9 tdi pd 130 hk, nu med mere krudt i, tak til rittersport
- Obel
- Medlem
- Indlæg: 1224
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 17:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 38 times
Re: BMW 320D
Du har jo ingen ide om hvornår den bil er reg. / importeret.dampbarn skrev:Min kammerat betaler kun 900 kr for hans A3 på gule plader, og jeg er 99% sikker på, at han betalte 50% afgift (husk det kun er muligt med biler med en tilladt totalvægt på under 2000 kg).
Mener de vurderede hans A3 130 hk tdi s-line til omkring 55-60.000 kr uden afgift, og med afgift, ombygning (4000 kr) plader og syn, kunne den lige holde sig under 100.000 kr, så de 50% passer vel fint i hans tilfælde.
Det er en jungel uden lige, det det afgift/misundelses afgift, for det er også lavet om mange gange, samt tilladt totalvægt og 1. indregistrerings dato også spiller ind osv. Må heller søge et bindende svar hos skat, på en bestemt bil, og se hvad de siger.
Hvis man tager udgangs punkt i nedstående bil, så burde det kunne lade sig gøre. Sælger skriver godt nok ingen misundelses afgift, men han mener nok 900 kr, som vel også passer med beløbet på 3500 kr årligt i afgift vægt/misundelses.
Det er en ligende bil jeg ønsker at hente i tyskland, måske bare et år nyere, og med færre km. på klokken.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=60625545
Der var lige en overgangsperiode inden den nye afgift trådte i kraft. Der fik jeg selv en 2004 Passat på gule skilte til lav misundelsesafgift
I realiteten er der næsten ikke to biler der er ens med den misindelsesafgift. Det er komplet umuligt at finde ud af.
Jeg er ret sikker på, at de går efter 1 reg. dato i DK, hvilket betyder at du ikke kan få den til de 900 om året.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 153
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 15:19
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: BMW 320D
Du har jo ingen ide om hvornår den bil er reg. / importeret.
Der var lige en overgangsperiode inden den nye afgift trådte i kraft. Der fik jeg selv en 2004 Passat på gule skilte til lav misundelsesafgift
I realiteten er der næsten ikke to biler der er ens med den misindelsesafgift. Det er komplet umuligt at finde ud af.
Jeg er ret sikker på, at de går efter 1 reg. dato i DK, hvilket betyder at du ikke kan få den til de 900 om året.
Du har ret i, at det er en jungel at finde ud af.
Og reglerne er lavet om mange gange. Den A3 min kammerat fik på gule plader før i år, var først indregistreret i italien, og så i sverige, og blev først indregistreret i danmark her i år. Den koster 900 i misundelses afgift, og så vidt jeg kan regne ud, har han også kun betalt 50% afgift.
Jeg må hellere sende en mail til Skat, og høre dem om et svar på en bestemt bil.
På deres side om misundelses afgift, står der ikke noget om 50/90 % afgift.
Der er beløbet fastsat efter totalvægt. Det er dog ikke muligt med biler efter april 2007. Her er det 5040 kr. for alle gule plade biler.
Golf 4 1,9 tdi pd 130 hk, nu med mere krudt i, tak til rittersport
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 27. sep 2009, 21:10
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: BMW 320D
Hedegaard har ret du kan ikke kun betale 50% i afgift og nøjed med 900,- har selv regget bil på gule for 6mdr siden, det gir jo også sig selv hvorfor faen skulle man så betale 90%.....
Golf IV GTI TDI 150
- MartinC
- Medlem
- Indlæg: 687
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: ved Herning
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: BMW 320D
der er en vis mængde harmoni i sådan en bmw, 320d er meget mere lydløs end det vi kender, og har ikke umiddelbart de irritationsmomenter jeg gennem tiden har oplevet med mine vw diesel'er..
ultimativt, og hvis penge ikke var et issue, ville jeg tage en 330d med automatgear... det er som fløjl mod din nossepose at køre i sådan en, og hvis du klemmer pedalen er det som ridt med en rødhåret
, for lige at holde det i julefrokostsprog.
ultimativt, og hvis penge ikke var et issue, ville jeg tage en 330d med automatgear... det er som fløjl mod din nossepose at køre i sådan en, og hvis du klemmer pedalen er det som ridt med en rødhåret
, for lige at holde det i julefrokostsprog.
Mvh MartinC
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: BMW 320D
Jeg gætter på at de swirl flaps er dem som lukker lufttilførslen når du slukker motoren. Det betyder at den slukker blødt og ikke hak-hak-hak.dampbarn skrev:Kan man bare pille skidtet ud, og er det så det..?
Så er det jo meget nemt, men hvad fanden laver skidtet derinde så, hvis der er så mange problemer med dem.
Så burde BMW selv pille dem ud ved service, for de ved vel godt, at det er et problem.
Det betyder åbenbart så meget på en BMW, at man er villig til at købe en ny motor, bare den ikke siger som en ægte diesel bør, når man slukker den.
På næsten alle dieselmotorer er der sådan en anordning, man skal vist ca. 10+år tilbage for at finde en dieselmotor uden sådan en fætter i indsugningen.
Jeg har selv overvejet at kigge på 320D til min næste bil, men jeg er sgu så nærig at det bliver en skoda octavia i stedet for
Alle biler der koster over 150kkr er spild i DK
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 153
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 15:19
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: viborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: BMW 320D
Har lige været inde på skat, for at finde min kammerats Audi A3, som han kun betaler 900 kr for i privatbenyttelses afgift.
Har han ikke kun betalt 50% afgift på den..?
Art Varebil
Mærke AUDI
Model A3
Typebetegnelse AMBIENTE
Registreret 1. gang 04/02-2002
Karosseri type / antal døre 3 døre
Motor Cylindre 1896 cc 130 HK ventiler
Gear / drivkraft / km / D / 168000 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand
--------------------------------------------------------------------------------
Værdiansat pr. 23/02-2009
Oprindelig nypris incl.afg. 239000
Afgiftspligtig værdi 89538
Registreringsafgift 36462
Handelspris inkl. afgift 126000
Har han ikke kun betalt 50% afgift på den..?
Art Varebil
Mærke AUDI
Model A3
Typebetegnelse AMBIENTE
Registreret 1. gang 04/02-2002
Karosseri type / antal døre 3 døre
Motor Cylindre 1896 cc 130 HK ventiler
Gear / drivkraft / km / D / 168000 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand
--------------------------------------------------------------------------------
Værdiansat pr. 23/02-2009
Oprindelig nypris incl.afg. 239000
Afgiftspligtig værdi 89538
Registreringsafgift 36462
Handelspris inkl. afgift 126000
Golf 4 1,9 tdi pd 130 hk, nu med mere krudt i, tak til rittersport
- marwie
- Medlem
- Indlæg: 782
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 16:37
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: BMW 320D
kan man egentlig bare gå ind på skat.dk og se hvad der er betalt i afgift osv. på alle import biler...
siden du har alle de tal
siden du har alle de tal
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....