Super ujævn tomgang Golf 3 1,8 cl 1994

Besvar
Mikkelstig
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 16. aug 2009, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Super ujævn tomgang Golf 3 1,8 cl 1994

Indlæg af Mikkelstig » 6. sep 2010, 18:48

Dav

Jeg har forsøgt at læse mig frem til svar, men er ikke så god i motorlære. Min Golf - en 3er 1,8 benzin fra 94 med 260.000 km på tælleren er begynd at gå meget meget ujævnt i tomgang når motoren er driftvarm. Den trækker og kører fint ellers synes jeg - men nu har jeg heller ikke noget at sammenligne med...

Der er noget med additiv i brændstoffet, dyserens på dieselmodeller eller defekt temperaturføler.

I dont know what to do.

Håber på mange uddybende svar.

På forhånd tak

Mikkel

Seat Lars
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 25. jul 2008, 16:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kjellerup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Super ujævn tomgang Golf 3 1,8 cl 1994

Indlæg af Seat Lars » 6. sep 2010, 18:55

hej har du prøvet og have en tester på det kunne jo godt være en luft mængde måler men du skulle starte med og få den udlæst for fejl det kunne også tyde på den for falsk luft så evt en vacum slange der var revnet nogen gange er det en lille ting der er galt
Lars
Lars
egen vogn Audi A6 2,5 TDI AUT trækmaskine for campingvogn derfor kun med 18" hjul og Zenon
konens Vogn VW G3 GTI med gevind undervogn og g4 front

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Super ujævn tomgang Golf 3 1,8 cl 1994

Indlæg af GolfTDI » 6. sep 2010, 18:57

En 1,8cl golf 3 med luftmængdemåler? ;)
Det kan sagtens være noget vacum som er utæt. Evt. din flance under monopoint enheden (din karburator)
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T

redline
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. maj 2009, 10:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Super ujævn tomgang Golf 3 1,8 cl 1994

Indlæg af redline » 6. sep 2010, 19:27

Har du tjekket slangen fra bremseforstærkeren den plejer at revne

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Super ujævn tomgang Golf 3 1,8 cl 1994

Indlæg af Prodigy » 7. sep 2010, 07:48

Ja som de andre siger tjek vacum slangen som sidder på bremseforstærkeren, den revner ofte og giver falsk luft..

Og prøv med motoren kørende i tomgang at hive lidt fra side til side i den sorte runde tingest som sidder midt oppe på motoren (din indsprøjtnings enhed) hvis den ændrer på motorgangen så er den store flanche som den er monteret med ved at være færdig..
Medlem siden: 2003/05/14

Mikkelstig
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 16. aug 2009, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Super ujævn tomgang Golf 3 1,8 cl 1994

Indlæg af Mikkelstig » 7. sep 2010, 17:55

tak for alle svarene - jeg går ud og hiver lidt i den... eller hva det hedder, og vender sikkert tilbage med flere spørgsmål....

MEOLSEN
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 5. apr 2010, 21:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Super ujævn tomgang Golf 3 1,8 cl 1994

Indlæg af MEOLSEN » 7. sep 2010, 20:36

Havde samme problem med min Golf 2. Startede og gik perfekt når den var kold. Men efter en kort køretur gik den dårligt i tomgang.

Jeg fik udlæst fejlene ved VW, og så skiftede jeg en temp.føler og lambdasonde. Så gik den perfekt igen - Og pludselig kørte den næsten 1.5 km længere på literen.

Mikkelstig
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 16. aug 2009, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Super ujævn tomgang Golf 3 1,8 cl 1994

Indlæg af Mikkelstig » 12. sep 2010, 17:58

Så er fejlen fundet - og det var de to "indsugningsstudser" der sidder på vacuumslangen til bremseforstærkeren der var utætte.... der sad sådan to halvt opløste plasthætter som SMC sjovt nok ikke skiftede da de ifbm en anden reperation skidtede selve slangen... det er da rimelig stupidt synes jeg.

Anyways, to stykker brændstofslange fra en nitromodelbil med en træprop i hver og bilen kører perfekt;-)

Hvorfor er der overhovedet de to indsugningshuller når de alligevel skal være stoppet til?

Det er sgu et godt forum det her.

Tak for hjælpen til alle

MIkkel

Besvar

Tilbage til "Motor"