Fejlkode U0140

Alt vedr. el og elektriske dele
Besvar
Damkel
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 8. apr 2014, 09:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Fejlkode U0140

Indlæg af Damkel » 27. jun 2020, 19:56

Hej

Er lidt i tvivl om dette hører under el?

Min golf 7 1.4 122 har i et stykke tid drillet med at de forreste vinduer ikke vil køre op/ned ved “et tryks betjening” (ved ikke hvad det hedder håber I forstår), samt at dørene ikke altid låses når der låses på fjernbetjeningen.
For nogen tid siden skete der det, at da jeg skulle sætte igang ved indkørsel til en rundkørsel, trak bilen selv håndbremsen, stoppede motoren og begyndte at flashe fejl på stort set alt.
Intet på bilen syntes at virke.
Efter måske et minut, måske mindre, begyndte fejlene at aftage og til sidst var der kun fejl på den elektriske håndbremse. Når jeg forsøgte at slippe håndbremsen fik jeg at vide at tjenesten ikke var til rådighed.
Efter kort tid forsvandt denne fejl også og bilen kunne starte og køre normalt igen.
Jeg havde tilfældigvis min Mobilsvar siddende i stikket og startede app’en, denne fortalte at der var to fejl og at de var begge U0140 “Ukendt fejl”.

Efter at have fået fejlen igen en morgen konen skulle køre på arbejde, googlede jeg at vw var følsom overfor et defekt batteri og selvom batteriet tilsyneladende ikke fejlede noget og viste 70% i displayet skiftede jeg det.
Herefter gik der vel 3 uger uden fejlen og jeg troede faktisk det var løst, men her forleden var den gal igen da konen skulle hjem fra arbejde.

Det skal tilføjes at når motoren efterfølgende stoppes og startes igen melder mobilscan at der ikke er nogen fejlkoder.

Phyy, beklager det blev langt men syntes alt skulle med...

Jeg kan ikke finde noget som helst mht. golf 7 og fejl U0140, men har læst lidt om generelt om U0140 uden at blive meget klogere...

Er der nogen som har et bud på hvad i alverden dette er, hvad det skyldes, hvordan jeg evt. fejlsøger og retter det?

Besvar

Tilbage til "El"