DSG og mange KM ??

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

DSG og mange KM ??

Indlæg af Tommy » 20. feb 2009, 12:52

Hvordan har den efterhånde velprøvede DSG6 gearkasse det med at have kørt mange KM ????

F.eks. 180.000km
eller 250.000km i en taxa...

Holder den til det? Giver det nogle dyre vedligeholdelses regninger? Hvad med koblingerne, hvor langt holder de?
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af Kenneth J » 20. feb 2009, 14:52

Min kollegas A3 Sportback 2.0 TDi med DSG har nu kørt snart 290.000km, og det eneste der er blevet lavet på den er svinghjulet der blev skiftet ved ca. 250.000km pga. en ganske svag mislyd. ;)
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af kimhemm » 20. feb 2009, 15:05

Selve gearkassen ville jeg ikke være så nervøs for, det at den er automatisk gør jo netop at den ikke er blevet mishandlet på samme måde som en manuel kasse kan blive det.
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af Kenneth J » 20. feb 2009, 15:11

Der er jeg ikke helt enig med Kim. En DSG kasse er tryksmurt ligesom motoren, og derfor er det lige så vigtigt at man lader gearkassen opnå drifts-temperatur før man begynder at give den kniven, som det er med motoren, og det er der måske nogen der ikke tænker over. Jeg kender mange der tror at i det sekund vand-temperaturmåleren når 90 grader, der er bilen driftsvarm... :roll:
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af Tommy » 20. feb 2009, 15:33

Kenneth J skrev:Min kollegas A3 Sportback 2.0 TDi med DSG har nu kørt snart 290.000km, og det eneste der er blevet lavet på den er svinghjulet der blev skiftet ved ca. 250.000km pga. en ganske svag mislyd. ;)
Meget interessant.
Andre der har erfaringer (eller kender nogle) der har kørt mange KM med DSG (eller har en bil med mange km på tælleren) ?
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Brugeravatar
Philip
Aktiv medlem
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Arden
Has thanked: 5 times
Been thanked: 38 times

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af Philip » 20. feb 2009, 15:55

Dette er IKKE HELT pålideligt.. Men har hørt flere taxavognmænd som angiveligt skulle ha fået skiftet DSG gearkasse, ved ikk om andre har hørt samme historier?

Brugeravatar
Kenneth J
Aktiv medlem
Indlæg: 4461
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af Kenneth J » 20. feb 2009, 16:03

Nu kan jeg kun tale for mig selv, men jeg er skam ganske pålidelig. :lol:

Derimod vil jeg næppe kalde det helt pålideligt at du har HØRT om nogle vognmænd som har fået skiftet DSG gearkasse. Dermed ikke sagt at jeg sagtens kunne forestille mig at det er sket, men jeg kender ingen KONKRETE tilfælde. Faktisk har jeg ALDRIG set eller hørt om nogle konkrete tilfælde, hvor nogle har fået skiftet en DSG gearkasse. ;)
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!

Brugeravatar
Philip
Aktiv medlem
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Arden
Has thanked: 5 times
Been thanked: 38 times

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af Philip » 20. feb 2009, 16:18

Kenneth J skrev:Nu kan jeg kun tale for mig selv, men jeg er skam ganske pålidelig. :lol:

Derimod vil jeg næppe kalde det helt pålideligt at du har HØRT om nogle vognmænd som har fået skiftet DSG gearkasse. Dermed ikke sagt at jeg sagtens kunne forestille mig at det er sket, men jeg kender ingen KONKRETE tilfælde. Faktisk har jeg ALDRIG set eller hørt om nogle konkrete tilfælde, hvor nogle har fået skiftet en DSG gearkasse. ;)
Jeg er skam også 8-) men ikke sikkert mine kilder er ;) Okay lad mig omformulere - jeg er 80% sikker på at der kører en passat rundt i Randers hvor de skfitede gearkassen, men igen - jeg kender ikke årsagssammenhængen

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af Tommy » 20. feb 2009, 16:19

Hov, jeg har faktisk kørt med en taxavognmand (også i Randers), der havde lidt problemer i en sort Passat TDI 170 DSG... han fik skiftet kassen (det var vist nogle el-problemer eller styringen af kassen).
Men nu er det 140hk modellerne jeg tænker på... og ikke ex-taxa'er.... Jeg vil påstå der er meget forskel på en almindelig mands kørsel i privatbilen, og så den måde en taxa bliver kørt på.

Men et must er vel at den er passat på aut. værksted, så den har fået skiftet olie og filtre som den skal ??
(tænker på noget med omkring 190.000km på klokken)
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6588
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 928 times
Kontakt:

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af i-s » 20. feb 2009, 17:15

Der findes også flere generationer af DSG. De første har ihvertfald en række kendte problemer. Der er også kommet flere trin i med tiden og koblingerne er blevet ændret. Det var en af problemerne på de første. De første var også lidt hysteriske med olien.
Men sammenlignet med en trad. aut. gearkasse, så har de ikke mange problemer. Nok nærmere noget der ligner en manuel gearkasse. Sagen er selvfølgelig, at når det går galt med en DSG kasse, så koster det virkelig knapper.
/Søren.

Brugeravatar
Duzty
Nyt medlem
Indlæg: 361
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jerslev - Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af Duzty » 20. feb 2009, 17:33

Tommy skrev: Men et must er vel at den er passat på aut. værksted, så den har fået skiftet olie og filtre som den skal ??
(tænker på noget med omkring 190.000km på klokken)
Nu arbejder jeg ikke på aut. VAG værskted, men når vi laver service på DSG køretøjer skifter vi også filter og olie på gearbox'erne. ;)
Seat Leon TDi

Forkammer Diesel rykker :) Nu med GT30R@3,0Bar :twisted: 1/4 mile: 13,21

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af kimhemm » 20. feb 2009, 17:35

Duzty skrev:
Tommy skrev: Men et must er vel at den er passat på aut. værksted, så den har fået skiftet olie og filtre som den skal ??
(tænker på noget med omkring 190.000km på klokken)
Nu arbejder jeg ikke på aut. VAG værskted, men når vi laver service på DSG køretøjer skifter vi også filter og olie på gearbox'erne. ;)
Det er hver 60000 km der skal skiftes olie på DSG gearkassen idag så vidt jeg ved
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af ICON » 20. feb 2009, 17:40

Autobild havde store problemer med DSG-gearkassen på en Passat m. 170 hk TDi. Efter omkring 19.000 km, blev skiftende meget ujævne, og den var næsten umulig at få i bakgear, når det var koldt udenfor. Det var sådan en artikel, hvor de testede bilen over en 100.000 km periode. Mener den var i Autobild for 1½ måned siden. De var bestemt ikke tilfredse med gearkassen. Men det har jo selvfølgelig som sådan, intet med DSG og mange kørte km at gøre, men bare et eksempel på, at de i hvert fald sagtens kan give anledning, til større problemer. En automat-gearkassen kan vel aldrig blive ligeså pålidelig, som en manuel (det er i hvert fald min opfattelse).
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1909
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 345 times
Been thanked: 222 times

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af The Micktrix / Dk » 20. feb 2009, 18:05

MiniEpo skrev:
Kenneth J skrev:Nu kan jeg kun tale for mig selv, men jeg er skam ganske pålidelig. :lol:

Derimod vil jeg næppe kalde det helt pålideligt at du har HØRT om nogle vognmænd som har fået skiftet DSG gearkasse. Dermed ikke sagt at jeg sagtens kunne forestille mig at det er sket, men jeg kender ingen KONKRETE tilfælde. Faktisk har jeg ALDRIG set eller hørt om nogle konkrete tilfælde, hvor nogle har fået skiftet en DSG gearkasse. ;)
Jeg er skam også 8-) men ikke sikkert mine kilder er ;) Okay lad mig omformulere - jeg er 80% sikker på at der kører en passat rundt i Randers hvor de skfitede gearkassen, men igen - jeg kender ikke årsagssammenhængen
Det har der os gjort i Esbjerg. Sølv Passat som taxa. 2.0 TDI 170 HK, fik hele pisset skifte. DSG gear kassen og turbo samtidig. Møj dyrt !!
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af kristian » 20. feb 2009, 20:03

har lige skiftet en kasse i tirsdags på en touran 1.9 tdi med 401.000 km på klokken haft 150hk siden ny og den var fandme kørt i mødding :D
Touareg 3,0TDI
Aalborg

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af Tommy » 20. feb 2009, 21:53

Ja ja, det lyder alt i alt ikke helt vildt skræmmende...

Men Søren...
i-s skrev:Der findes også flere generationer af DSG. De første har ihvertfald en række kendte problemer. Der er også kommet flere trin i med tiden og koblingerne er blevet ændret. Det var en af problemerne på de første. De første var også lidt hysteriske med olien.
Men sammenlignet med en trad. aut. gearkasse, så har de ikke mange problemer. Nok nærmere noget der ligner en manuel gearkasse. Sagen er selvfølgelig, at når det går galt med en DSG kasse, så koster det virkelig knapper.
... er der nogle gearkasse-koder man bør undgå ?
De har vel alle 6 trin (ja undtagen de nye DSG-7) ?

Kristian, hvad koster sådan en gearkasse ?
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af kristian » 20. feb 2009, 21:59

jamen fandt en tysk brugt med under 30 på klokken og den forlangte jeg 20 for. du kan få en ny i tyskland til 25 og i dktil 33 så vidt jeg husker det er plus moms priser

de danske huggere forlanger netto 16-18 netto plus moms for noget med mange km.

vil hellere tjene lidt mindre og så sælge noget der er iorden det gir mindre bøvl til mig
Touareg 3,0TDI
Aalborg

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6810
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af RIX » 21. feb 2009, 00:22

Kenneth J skrev:Der er jeg ikke helt enig med Kim. En DSG kasse er tryksmurt ligesom motoren, og derfor er det lige så vigtigt at man lader gearkassen opnå drifts-temperatur før man begynder at give den kniven, som det er med motoren, og det er der måske nogen der ikke tænker over. Jeg kender mange der tror at i det sekund vand-temperaturmåleren når 90 grader, der er bilen driftsvarm... :roll:
det er så kun op til golf 3 det passer for på de nyere vwér viser den først 90 grader i vandet når olien er 50-60 grader
tjek det selv på vagcom ;) ,det er smart ikke.det er temp måler for tumper og det er de fleste bilister det er et få tal
der har mekanisk føling :D .
ved ihvertfald at på golf 4 er det sådan(har set det på en golf 4 r32)

Vh.

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af Uffe » 21. feb 2009, 15:09

RIX skrev:
Kenneth J skrev:Der er jeg ikke helt enig med Kim. En DSG kasse er tryksmurt ligesom motoren, og derfor er det lige så vigtigt at man lader gearkassen opnå drifts-temperatur før man begynder at give den kniven, som det er med motoren, og det er der måske nogen der ikke tænker over. Jeg kender mange der tror at i det sekund vand-temperaturmåleren når 90 grader, der er bilen driftsvarm... :roll:
det er så kun op til golf 3 det passer for på de nyere vwér viser den først 90 grader i vandet når olien er 50-60 grader
tjek det selv på vagcom ;) ,det er smart ikke.det er temp måler for tumper og det er de fleste bilister det er et få tal
der har mekanisk føling :D .
ved ihvertfald at på golf 4 er det sådan(har set det på en golf 4 r32)

Vh.

DET gad jeg godt have på min fabia! Den når satme næsten aldrig op på 1/2 målerviser på vand- så gad vide hvad olien er. Her om vinteren er det i hvert fald kun motorvej der får den derop...og jeg har da alligevel 60km på arbejde...hehe.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1106
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 97 times
Been thanked: 74 times

Re: DSG og mange KM ??

Indlæg af Ozona » 21. feb 2009, 15:28

Det er sjovt jeg har nøjagtigt samme "problem"
Maj 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus
Jan 2024 - Apr. 2024 Mercedes A220 D (Midlertidig firmabil)
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"
-------
Konebil:
Maj 2024 - E-Golf 2020

Besvar

Tilbage til "Transmission"