Alt vedr. gear, kobling mv.
-
dsgfugt
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 3. nov 2017, 09:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af dsgfugt » 8. dec 2017, 08:17
dsj skrev:mit forsvandt helt, de første 2500 km... Der var hverken microslip eller rysten overhoved........ Men så kom det igen
altså når belægningen er væk....
hej, som jeg forstår det er det ikke belægningen der forsvinder med olietrykket der sættes ned over tid.
Derfor oplever jeg at den ændrer sig når man har kørt nok til at grundindstillingen er væk. Hvis man får den grundindstillet igen kører den perfekt igen.
Det er rigtigt nok at microslip er en "egenskab", når bilen er kold - men det må ikke forekomme når den er varm.
Jeg har også fået skiftet flere gange på garanti, og det starter bare igen når man har kørt ca. 1 måned.
-
madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
-
Has thanked:
15 times
-
Been thanked:
24 times
Indlæg
af madsobh » 8. dec 2017, 08:29
dsgfugt skrev:dsj skrev:mit forsvandt helt, de første 2500 km... Der var hverken microslip eller rysten overhoved........ Men så kom det igen
altså når belægningen er væk....
hej, som jeg forstår det er det ikke belægningen der forsvinder med olietrykket der sættes ned over tid.
Derfor oplever jeg at den ændrer sig når man har kørt nok til at grundindstillingen er væk. Hvis man får den grundindstillet igen kører den perfekt igen.
Det er rigtigt nok at microslip er en "egenskab", når bilen er kold - men det må ikke forekomme når den er varm.
Jeg har også fået skiftet flere gange på garanti, og det starter bare igen når man har kørt ca. 1 måned.
Nej microslip er der ALTID..... det skal være der for at reducere vibration fra motoren forplanter sig via drivlinien.... Det du oplever er IKKE microslip
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
-
Has thanked:
15 times
-
Been thanked:
24 times
Indlæg
af madsobh » 8. dec 2017, 08:33
Alle DSG og nye "almindelig" AUTOMAT gearkasser som "låser conveteren 100%" Ja de køre alle med et lille bitte slip.... på dq200 gearkassen er setpunktet 10omdr/min og det ved jeg fordi jeg rent faktisk har kigget dq200 tcu mappet igennenm
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
Ullerdk
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af Ullerdk » 8. dec 2017, 08:38
madsobh skrev:dsgfugt skrev:dsj skrev:mit forsvandt helt, de første 2500 km... Der var hverken microslip eller rysten overhoved........ Men så kom det igen
altså når belægningen er væk....
hej, som jeg forstår det er det ikke belægningen der forsvinder med olietrykket der sættes ned over tid.
Derfor oplever jeg at den ændrer sig når man har kørt nok til at grundindstillingen er væk. Hvis man får den grundindstillet igen kører den perfekt igen.
Det er rigtigt nok at microslip er en "egenskab", når bilen er kold - men det må ikke forekomme når den er varm.
Jeg har også fået skiftet flere gange på garanti, og det starter bare igen når man har kørt ca. 1 måned.
Nej microslip er der ALTID..... det skal være der for at reducere vibration fra motoren forplanter sig via drivlinien.... Det du oplever er IKKE microslip
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
VAG/branchen må kalde “problemet” hvad de vil, men fakta er, at min Octavia med DSG7 kører ad h. til (specielt når den er kold) og det virker som om, at Skoda ikke aner hvad der er galt, men nu forsøger de at fikse med en ny type kobling fra fabrikken. Jeg er gået så vidt nu, som at købe en anden bil, for det er ikke til at holde ud at køre i bilen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
-
Has thanked:
15 times
-
Been thanked:
24 times
Indlæg
af madsobh » 8. dec 2017, 08:40
Men det er jo for dumt at bruge en betegnelse som ikke er fejl til at beskrive en fejl.
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
Ullerdk
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af Ullerdk » 8. dec 2017, 08:45
madsobh skrev:Men det er jo for dumt at bruge en betegnelse som ikke er fejl til at beskrive en fejl.
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Enig, sådan generelt set, da jeg ikke har teknisk forstand på Mikro-slip.
Men hvad skal vi så kalde “problemet”? Måske bare det som trådstarter har kaldt tråden oprindeligt, for det beskriver problemet meget godt (i mit tilfælde)?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
-
Has thanked:
15 times
-
Been thanked:
24 times
Indlæg
af madsobh » 8. dec 2017, 08:46
Hvad med bare at kalde det slip ?
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1805
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
291 times
Indlæg
af claussor » 8. dec 2017, 08:49
Enig med Mads her må jeg sige. Det rykkeri og mange har inkluderet mig selv er noget andet. Vores eget "maxislip" er nok det mest dækkende.
-
dsgfugt
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 3. nov 2017, 09:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af dsgfugt » 8. dec 2017, 11:23
Ja, det lyder rigtigt.
Stadig sjovt at forhandlerne kalder det for microslip, men det er måske med vilje.
-
madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
-
Has thanked:
15 times
-
Been thanked:
24 times
Indlæg
af madsobh » 8. dec 2017, 11:32
dsgfugt skrev:Ja, det lyder rigtigt.
Stadig sjovt at forhandlerne kalder det for microslip, men det er måske med vilje.
Det vel fordi det lyder som en ubetydelig lille ting..... når nu det er"micro"
Desuden er de så dårlig oplyst at de formentlig selv tror at det der sker i virkeligheden er microslip..... men
Microslip = 10omdr
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
henningdalgaard
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 27. nov 2015, 09:52
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
1 time
-
Been thanked:
1 time
Indlæg
af henningdalgaard » 8. dec 2017, 12:48
Hvordan tester jeg nemmest for fejl, hvis jeg prøvekører en dsg7 bil? Den har gået ca 30k.
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1805
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
291 times
Indlæg
af claussor » 8. dec 2017, 13:03
Den skal være helt kold når du tester. Dvs. den må ikke have kørt 20 minutter før. Så er olien mv. Stadig varm. Det er når DQ200 er kold de fleste problemer er tydelige. I mit tilfælde skulle der omkring 15 minutters kørsel til før den var til at holde ud at køre med (varmet op).
I mit tilfælde gled og hakkede den i kobling under let,medium og max pedal. Dvs. Ikke noget specielt scenarie. Dette til trods for utallige koblinger og til sidst komplet gearkasse.
-
henningdalgaard
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 27. nov 2015, 09:52
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
1 time
-
Been thanked:
1 time
Indlæg
af henningdalgaard » 8. dec 2017, 13:11
Tak for svaret.
Kan man bede om en historik på bilen så man kan se om der er nulstillet, skiftet kobling etc, og kan man regne med at få det hele med? Hvordan sikrer jeg at de ikke udelader noget?
-
madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
-
Has thanked:
15 times
-
Been thanked:
24 times
Indlæg
af madsobh » 8. dec 2017, 13:39
henningdalgaard skrev:Tak for svaret.
Kan man bede om en historik på bilen så man kan se om der er nulstillet, skiftet kobling etc, og kan man regne med at få det hele med? Hvordan sikrer jeg at de ikke udelader noget?
Hvis de mener den er 100% iorden så få lavet en tilbagekøbsaftale ved fejl på gearkassen indenfor de først 2000km
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5605
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
332 times
-
Been thanked:
376 times
Indlæg
af GranTurismo » 8. dec 2017, 15:49
henningdalgaard skrev:Hvordan tester jeg nemmest for fejl, hvis jeg prøvekører en dsg7 bil? Den har gået ca 30k.
Test med vælgeren i manuel og lad den trække fra helt lave omdrejninger med fuld gas og hold øje med om omdrejningstælleren stiger jævnt eller bevæger sig i ryk.
Test begge koblinger ved at gøre ovenstående i både lige og ulige gear, f.eks. 3. og 4. gear.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
claussor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1805
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
186 times
-
Been thanked:
291 times
Indlæg
af claussor » 8. dec 2017, 21:04
GranTurismo skrev:henningdalgaard skrev:Hvordan tester jeg nemmest for fejl, hvis jeg prøvekører en dsg7 bil? Den har gået ca 30k.
Test med vælgeren i manuel og lad den trække fra helt lave omdrejninger med fuld gas og hold øje med om omdrejningstælleren stiger jævnt eller bevæger sig i ryk.
Test begge koblinger ved at gøre ovenstående i både lige og ulige gear, f.eks. 3. og 4. gear.
Dette er EN måde at teste på, men den er ikke universal. Mange af dem jeg har prøvet som har haft problemer, gør det lige så meget ved jævn acceleration som ved fuld acceleration.
-
strandgaard
- Medlem
- Indlæg: 1196
- Tilmeldt: 28. jul 2008, 11:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ebeltoft
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
3 times
Indlæg
af strandgaard » 11. dec 2017, 12:06
kGlerup skrev:strandgaard skrev:DSG6 laver nu også microslip, så det er ikke en løsning
Sent from my iPhone using Tapatalk
Laver den også maxislip som (nogen) DQ200 gearkasser?
Nej, ikke nær så meget som DSG7, men nok til at det kan ses på omdrejningstælleren.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jan Strandgaard
The only real wisdom is knowing you know nothing
2022 Skoda Enyaq iV 80
2020 VW eGolf
-
Sep4
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 27. sep 2017, 21:02
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af Sep4 » 18. dec 2017, 22:35
Nogen der kan bekræfte at der skulle være kommet en ny type kobling til dsg7 i november måned 2017.??
-
Ullerdk
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af Ullerdk » 18. dec 2017, 22:38
Sep4 skrev:Nogen der kan bekræfte at der skulle være kommet en ny type kobling til dsg7 i november måned 2017.??
Min O3 skal på værksted mellem jul og nytår og have nyt kobling. Værkstedet skrev at fabrikken ville sende en ny type kobling. Om det så reelt er det, aner jeg intet om og om det løser problemet må tiden vise....
Sent from my iPad using Tapatalk
-
madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
-
Has thanked:
15 times
-
Been thanked:
24 times
Indlæg
af madsobh » 19. dec 2017, 06:47
Janke skrev:Den kører rigtig godt nu.
Har jo ikke kørt mange kilometer endnu, men det føles som en anden bil.
Håber at kunne teste for slippet i morgen tidlig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hey... Janke hvordan går det med bilen nu hvor vejret er blevet koldere og fugtigere?
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
Dsj
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 19. okt 2017, 21:01
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
1 time
-
Been thanked:
0
Indlæg
af Dsj » 19. dec 2017, 09:23
Jep vw har lavet en helt ny kobling til dsg7 i november 2017...
-
Ullerdk
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af Ullerdk » 19. dec 2017, 09:24
Dsj skrev:Jep vw har lavet en helt ny kobling til dsg7 i november 2017...
Har du erfaring med den? Løser den permanent de problemer som denne tråd omhandler?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
-
Has thanked:
15 times
-
Been thanked:
24 times
Indlæg
af madsobh » 19. dec 2017, 09:31
Ullerdk skrev:Dsj skrev:Jep vw har lavet en helt ny kobling til dsg7 i november 2017...
Har du erfaring med den? Løser den permanent de problemer som denne tråd omhandler?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Altså vi har hørt den før... Altså at de har lavet en nye kobling..... sidst virkede det mest som et "holdkæft bolche".... men de fik jo ro så længe at man gik og ventede på den....
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
hrjonas
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
2 times
Indlæg
af hrjonas » 19. dec 2017, 09:48
Dsj skrev:Jep vw har lavet en helt ny kobling til dsg7 i november 2017...
Hvorfor skulle de dog det? Der er jo intet i vejen med den gamle?
-
havsgaard
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 59
- Tilmeldt: 5. aug 2013, 14:51
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
11 times
-
Been thanked:
15 times
Indlæg
af havsgaard » 19. dec 2017, 10:06
Dsj skrev:Jep vw har lavet en helt ny kobling til dsg7 i november 2017...
Hvor kan man se informationen omkring dette?
-
shs100
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 97
- Tilmeldt: 11. okt 2015, 09:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
1 time
-
Been thanked:
0
Indlæg
af shs100 » 19. dec 2017, 11:19
Min er begyndt så småt at trække ujævnt primært i 7 gear. (Skoda Fabia 1,0 TSI) 8.000 km / 3 måneder gammel.
Min mekaniker (Skoda værkføre) og god bekendt bad mig om at gøre nedenstående for at afhjælpe problemet.
Jeg syntes faktisk det har hjulpet noget, men måske ikke 100 % men har kun kørt 100 km. siden jeg gjorde det.
Det skal siges han plejer at være meget hjælpsom og fair.
Er der andre der har prøvet nedenstående og har det hjulpet evt. i længere tid ?
_____________________________________________________
Prøv at varme koblingerne op.
Træk håndbremsen sæt bilen i D og giv lidt gas efter 5 sekunder sætter du den i R og giver lidt gas efter 5 sekunder sætter du igen bilen i D gentag dette 7 -8 gange.
Prøv derefter om den ikke er OK
_______________________________________________________
-
hrjonas
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
2 times
Indlæg
af hrjonas » 19. dec 2017, 11:22
LOL... WTF? Skal siges jeg kan afhjælpe mit problem ved at varme koblingerne op, men det er ved at køre friskt i bilen.
Det der tør jeg sgu ikke.
shs100 skrev:Min er begyndt så småt at trække ujævnt primært i 7 gear. (Skoda Fabia 1,0 TSI) 8.000 km / 3 måneder gammel.
Min mekaniker (Skoda værkføre) og god bekendt bad mig om at gøre nedenstående for at afhjælpe problemet.
Jeg syntes faktisk det har hjulpet noget, men måske ikke 100 % men har kun kørt 100 km. siden jeg gjorde det.
Det skal siges han plejer at være meget hjælpsom og fair.
Er der andre der har prøvet nedenstående og har det hjulpet evt. i længere tid ?
_____________________________________________________
Prøv at varme koblingerne op.
Træk håndbremsen sæt bilen i D og giv lidt gas efter 5 sekunder sætter du den i R og giver lidt gas efter 5 sekunder sætter du igen bilen i D gentag dette 7 -8 gange.
Prøv derefter om den ikke er OK
_______________________________________________________
-
King_Neumann
- Nyt medlem
- Indlæg: 377
- Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
7 times
-
Been thanked:
18 times
Indlæg
af King_Neumann » 20. dec 2017, 22:53
Skandale er ordet..!
At man overhovedet skal bekymre sig om at varme en “kobling” op
- For at kunne køre i sin bil, det er ren galskab det her. Glad for at have solgt min til en forhandler, og byttet om til en med manuel pind igen. Skal nu kun bekymre mig om at køre bilen, ikke hvordan.
-
Sep4
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 27. sep 2017, 21:02
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af Sep4 » 3. jan 2018, 13:58
Hej er der nogen der har fået skiftet til ny type dsg7 kobling siden nov 2017 og er der erfaring med det.
Har nemlig fået og vide de skulle være i restordre til dk. Ca 85 stk. Både audi vw seat og skoda ???
-
Ullerdk
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 10. aug 2017, 22:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af Ullerdk » 3. jan 2018, 14:01
Sep4 skrev:Hej er der nogen der har fået skiftet til ny type dsg7 kobling siden nov 2017 og er der erfaring med det.
Har nemlig fået og vide de skulle være i restordre til dk. Ca 85 stk. Både audi vw seat og skoda ???
Min O3 fik ny kobling mellem jul og nytår - ifølge værkstedet den nye type, men jeg har ikke mere info end det.
Udskiftningen har hjulpet rigtig meget, men jeg synes stadig ikke den kører perfekt. Tøvende igangsætning i 1. Gear og stadig en smule hakken mellem 80 og 100 km/T.
Så har bedt om ny tid på værkstedet....
Sent from my iPhone using Tapatalk