Passat B7 - IAT (G42) - signal for kraftigt
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 14. sep 2009, 12:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Passat B7 - IAT (G42) - signal for kraftigt
Passat B7 Variant 2010/2011, 2.0 TDI, 140 hk, CFFB motor
Motor lampe (Kat. fejl) lyser
VCDS siger Signal for kraftigt for G42. Er det en selvstændig sensor (og hvor er den så placeret) eller er den bygget sammen med G31, som jeg har set for nogle modeller?
1 fejl fundet:
5282 - Føler for indsugningslufttemperatur (G42)
P0113 00 [175] - Signal for kraftigt
Fejllampe aktiveret - Bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 66
Kørestrækning: 210993 km
Dato: 2019.01.25
Tid: 17:02:34
Motoromdrejningstal: 1876.50 /min
Normeret belastningsværdi: 9.8 %
Kørehastighed: 111 km/t
Kølevæsketemperatur: 83 °C
Inds.lufttemperatur: -38 °C
Barometerstand lufttryk: 1010 mbar
Spænding kl. 30: 14.980 V
Nulstillingstæller: EOBD: 40
Readiness: 1 1 0 0 1
Motor lampe (Kat. fejl) lyser
VCDS siger Signal for kraftigt for G42. Er det en selvstændig sensor (og hvor er den så placeret) eller er den bygget sammen med G31, som jeg har set for nogle modeller?
1 fejl fundet:
5282 - Føler for indsugningslufttemperatur (G42)
P0113 00 [175] - Signal for kraftigt
Fejllampe aktiveret - Bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 66
Kørestrækning: 210993 km
Dato: 2019.01.25
Tid: 17:02:34
Motoromdrejningstal: 1876.50 /min
Normeret belastningsværdi: 9.8 %
Kørehastighed: 111 km/t
Kølevæsketemperatur: 83 °C
Inds.lufttemperatur: -38 °C
Barometerstand lufttryk: 1010 mbar
Spænding kl. 30: 14.980 V
Nulstillingstæller: EOBD: 40
Readiness: 1 1 0 0 1
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Passat B7 - IAT (G42) - signal for kraftigt
Ja den er bygget sammen med ladetryksføler (G31)
Sidder i indsugningsrøret foran på motoren godt gemt bag klimakompressor og generator
Foran på motoren sammen med den ene bolt til starteren er der et beslag som holder ledningsnettet og nogle ledningsstik
Her er der et stik med fire ledninger i og de fire ledninger går til den føler ( G31/42)
Ledningerne har det med at knække ved det stik
Sidder i indsugningsrøret foran på motoren godt gemt bag klimakompressor og generator
Foran på motoren sammen med den ene bolt til starteren er der et beslag som holder ledningsnettet og nogle ledningsstik
Her er der et stik med fire ledninger i og de fire ledninger går til den føler ( G31/42)
Ledningerne har det med at knække ved det stik
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 14. sep 2009, 12:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Passat B7 - IAT (G42) - signal for kraftigt
Tak for tilbagemeldingen og fin vejledning!
Jeg må ind under og kigge.
Mvh Steen
Jeg må ind under og kigge.
Mvh Steen
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 14. sep 2009, 12:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Passat B7 - IAT (G42) - signal for kraftigt
Har læst lidt i Haynes. Der står at sensoren skal tilgåes nedefra på slangen/røret der kommer fra intercooler - eller er det en anden sensor. Står beskrevet som "Charge air pressure/temperatur sensor".
Mvh Steen
Mvh Steen
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Passat B7 - IAT (G42) - signal for kraftigt
Ja det er den
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 14. sep 2009, 12:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Passat B7 - IAT (G42) - signal for kraftigt
Super - så er jeg på rette spor Det er virkeligt pænt af dig at hjælpe!
Jeg har fundet denne tegning, som jeg formoder er stik og føler for G31/G42. Formodning 1:
Da G31 ikke melder fejl, må stel (Pin 1) og +5V (Pin 3) være OK?
Formodning 2:
NTC resistor (Pin 2) må være IAT/G42?
Formodning 3:
VCDS siger spændingen på IAT er 4,8 V. Jeg formoder derfor at den anden ende af modstanden er koblet til stel (Pin 1)?
Spørgsmål (hvis mine formodninger er korrekt):
Hvad skal modstanden mellem Pin 2 og Pin 1 ca. være (0 grader på værkstedet - brrrrr)?
Hvor finder jeg den anden ende af ledningen til Pin 2 (for måling med ohm-meter) - kører den ubrudt op til motorstyrings boksen, eller er der et stik før?
Mvh Steen
Jeg har fundet denne tegning, som jeg formoder er stik og føler for G31/G42. Formodning 1:
Da G31 ikke melder fejl, må stel (Pin 1) og +5V (Pin 3) være OK?
Formodning 2:
NTC resistor (Pin 2) må være IAT/G42?
Formodning 3:
VCDS siger spændingen på IAT er 4,8 V. Jeg formoder derfor at den anden ende af modstanden er koblet til stel (Pin 1)?
Spørgsmål (hvis mine formodninger er korrekt):
Hvad skal modstanden mellem Pin 2 og Pin 1 ca. være (0 grader på værkstedet - brrrrr)?
Hvor finder jeg den anden ende af ledningen til Pin 2 (for måling med ohm-meter) - kører den ubrudt op til motorstyrings boksen, eller er der et stik før?
Mvh Steen
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Passat B7 - IAT (G42) - signal for kraftigt
Der er jo et stik der ved starteren som jeg beskrev tidligere
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 14. sep 2009, 12:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Passat B7 - IAT (G42) - signal for kraftigt
Yep - det skrev du - beklager jeg er glemsom eller langsomt opfattende
Mvh Steen
Mvh Steen
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Passat B7 - IAT (G42) - signal for kraftigt
Hej
Min passat B7 har samme fejl.
Hvad var løsningen?
Venlig hilsen Bo
Min passat B7 har samme fejl.
Hvad var løsningen?
Venlig hilsen Bo
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 14. sep 2009, 12:45
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Passat B7 - IAT (G42) - signal for kraftigt
Sensoren blev skiftet og derefter var alt OK.
Mvh Steen
Mvh Steen
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Passat B7 - IAT (G42) - signal for kraftigt
Nu har jeg ledningerne fr ca 25 cm bagud af stik, og jeg kan ikke se de er afbrudt.
Sope viser stabil temp og tryk når den holder her i garage, og selvom jeg hiver i ledninger ændrer det sig ikke.
Hvis jeg starter bilen hopper temp og ladetryk op og ned.
Mon ikke det bare er sensor.
Alternativt, er der en der ved hvor ledninger plejer at blive afbrudt?
Sope viser stabil temp og tryk når den holder her i garage, og selvom jeg hiver i ledninger ændrer det sig ikke.
Hvis jeg starter bilen hopper temp og ladetryk op og ned.
Mon ikke det bare er sensor.
Alternativt, er der en der ved hvor ledninger plejer at blive afbrudt?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Passat B7 - IAT (G42) - signal for kraftigt
Nå fandt det.
Multistik under luftfilter, bag starter.
Multistik under luftfilter, bag starter.
- Vedhæftede filer
-
- g42.jpg (114.59 KiB) Vist 300 gange
- These users thanked the author Bopjensen for the post:
- carstenhjorth
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Passat B7 - IAT (G42) - signal for kraftigt
Fedt nu er den kørende igen, og det kostede 0 KR. og en Søndag