Manglende turbotryk på TFSI
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 20. jan 2014, 11:03
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Manglende turbotryk på TFSI
Hej, jeg kæmper lidt med manglende turbotryk over 3-4000 omdrejninger.
Jeg har en Cupra 1P fra 08 sat op med APR stage 2+.
Der er ingen fejl at læse ud på den.
Har tjekket trykslanger, vakuumslanger, tændrør, wastegate igennem og
alt ser normalt ud.
En sjov ting er at N75 ventilen kun er tilsluttet til ledningsstikket, dvs. ingen slanger er tilsluttet til de 3 studser, men sådan
har den altid været mens jeg har ejet den. Sikkert siden den blev opgraderet til APR.
Nogen som har gode idé'er?
Jeg har en Cupra 1P fra 08 sat op med APR stage 2+.
Der er ingen fejl at læse ud på den.
Har tjekket trykslanger, vakuumslanger, tændrør, wastegate igennem og
alt ser normalt ud.
En sjov ting er at N75 ventilen kun er tilsluttet til ledningsstikket, dvs. ingen slanger er tilsluttet til de 3 studser, men sådan
har den altid været mens jeg har ejet den. Sikkert siden den blev opgraderet til APR.
Nogen som har gode idé'er?
Seat Leon Cupra 2008 APR Stage II+
Audi S4 B8 2009 Stock
Audi S4 B8 2009 Stock
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Det lyder helt forkert at N75 ikke er tilsluttet. Kører du med en anden ladetrykscontroller?
Det har helt sikkert ikke noget med APR-opgraderingen at gøre, at de er pillet af. Hele ladetryksstyringen i APR's program er bygget til at spille sammen med N75.
Det har helt sikkert ikke noget med APR-opgraderingen at gøre, at de er pillet af. Hele ladetryksstyringen i APR's program er bygget til at spille sammen med N75.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 20. jan 2014, 11:03
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Nej det tror jeg godt på.Stefan skrev:Det lyder helt forkert at N75 ikke er tilsluttet. Kører du med en anden ladetrykscontroller?
Det har helt sikkert ikke noget med APR-opgraderingen at gøre, at de er pillet af. Hele ladetryksstyringen i APR's program er bygget til at spille sammen med N75.
Nogen som har en idé til hvorfor?
Seat Leon Cupra 2008 APR Stage II+
Audi S4 B8 2009 Stock
Audi S4 B8 2009 Stock
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Måske den har kørt med en ekstern controller hos en tidligere ejer, som så er blevet fjernet. Alternativt kan der have været mekaniske problemer, der gør at den ikke kører/har kørt korrekt med N75 monteret.
Som det ser ud nu (hvis der går en slange direkte til aktuatoren), kører du bare på wastegatetrykket. Så er det ikke så mærkeligt, at du ikke opnår det ønskede tryk.
Få tilsluttet slangerne korrekt til N75 og se om det ikke hjælper!
Som det ser ud nu (hvis der går en slange direkte til aktuatoren), kører du bare på wastegatetrykket. Så er det ikke så mærkeligt, at du ikke opnår det ønskede tryk.
Få tilsluttet slangerne korrekt til N75 og se om det ikke hjælper!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 20. jan 2014, 11:03
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Men den har jo kørt fint uden indtil nu?Stefan skrev:Måske den har kørt med en ekstern controller hos en tidligere ejer, som så er blevet fjernet. Alternativt kan der have været mekaniske problemer, der gør at den ikke kører/har kørt korrekt med N75 monteret.
Som det ser ud nu (hvis der går en slange direkte til aktuatoren), kører du bare på wastegatetrykket. Så er det ikke så mærkeligt, at du ikke opnår det ønskede tryk.
Få tilsluttet slangerne korrekt til N75 og se om det ikke hjælper!
Jeg prøver at få tilsluttet slangerne korrekt. tak.
Seat Leon Cupra 2008 APR Stage II+
Audi S4 B8 2009 Stock
Audi S4 B8 2009 Stock
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Den kører sikkert "fint" på den måde, men du opnår langt fra den samme ydelse, som den ellers ville med N75 monteret. Det bliver sikkert som at få en ny bil.
Har du logget, hvad den kører med af tryk? Det lyder sådan, siden du skriver, at du kæmper med manglende tryk. Hvad kører den med nu?
Har du logget, hvad den kører med af tryk? Det lyder sådan, siden du skriver, at du kæmper med manglende tryk. Hvad kører den med nu?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 20. jan 2014, 11:03
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Jeg har nu live målt trykket med APR mobile og den kører med 1.7 bar så der er masser af tryk, den "N75" ventil jeg snakkede om som ikke er
tilsluttet nogen slanger ser sådan her ud. Syntes ikke den ligner de andre jeg har set.
tilsluttet nogen slanger ser sådan her ud. Syntes ikke den ligner de andre jeg har set.
Seat Leon Cupra 2008 APR Stage II+
Audi S4 B8 2009 Stock
Audi S4 B8 2009 Stock
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Der findes et hav af forskellige N75 i VAG-gruppen. Den der ligner nu meget godt dem der normalt sidder monteret på turboen. Har du skruet den af turboen, eller hvor har du fundet den i motorrummet?
De målte 1,7bar er det 1700mbar eller 2700mbar? Husk at det er det absolutte tryk der måles, hvilket vil sige, at du skal trække det atmosfæriske tryk (~1000mbar) fra målingen.
De målte 1,7bar er det 1700mbar eller 2700mbar? Husk at det er det absolutte tryk der måles, hvilket vil sige, at du skal trække det atmosfæriske tryk (~1000mbar) fra målingen.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 20. jan 2014, 11:03
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Den målte til 2700mbar så det må passe med 1,7bar, nu prøvede at jeg at pille den helt af ledningsstikket og fik også en fejl på APR mobile som hed "Turbo Charger Bypass Valve Control Circuit".
Jeg må jo prøve at få trukket nogle slanger til den. Kan godt være jeg er noget grøn på det her område men jeg forstår ikke det er lavet sådan hvis APR kører efter data fra den ventil.
Her er et par billeder, den sorte cirkel er det stik at ventilen sad på.
Jeg må jo prøve at få trukket nogle slanger til den. Kan godt være jeg er noget grøn på det her område men jeg forstår ikke det er lavet sådan hvis APR kører efter data fra den ventil.
Her er et par billeder, den sorte cirkel er det stik at ventilen sad på.
Seat Leon Cupra 2008 APR Stage II+
Audi S4 B8 2009 Stock
Audi S4 B8 2009 Stock
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Find ud af hvor den slange der går til din aktuator på turboen kommer fra og om der evt. er monteret en anden form for bleederventil.
Men igen - meget mærkeligt at fjerne den/N75!
Men igen - meget mærkeligt at fjerne den/N75!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 20. jan 2014, 11:03
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Var lige ude og logge lidt på vej fra arbejde, fik dog ikke MAF med.
Bilen føles faktisk OK nu, det eneste den mangler nu er det spark i røven man plejede at få i 3 og 4 gear.
Ved ikke om man kalder det overboost?
Log gennem 3 gear.
Bilen føles faktisk OK nu, det eneste den mangler nu er det spark i røven man plejede at få i 3 og 4 gear.
Ved ikke om man kalder det overboost?
Log gennem 3 gear.
Seat Leon Cupra 2008 APR Stage II+
Audi S4 B8 2009 Stock
Audi S4 B8 2009 Stock
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Det er ikke APR der har fjernet den ventil, men noget tidligere ejer har fået lavet engang. Den har dog kørt med den opsætning i 3-4 år så vidt jeg ved og APR software i 2 år.Stefan skrev:Find ud af hvor den slange der går til din aktuator på turboen kommer fra og om der evt. er monteret en anden form for bleederventil.
Men igen - meget mærkeligt at fjerne den/N75!
Lasse vi kan lige prøve at få samlet det hele korrekt igen og sætte en anden dump ventil på der er lavet til bilen og se om det gør nogen forskel
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Er jeg slet ikke i tvivl om Kim!kimhemm skrev:Det er ikke APR der har fjernet den ventil, men noget tidligere ejer har fået lavet engang. Den har dog kørt med den opsætning i 3-4 år så vidt jeg ved og APR software i 2 år.Stefan skrev:Find ud af hvor den slange der går til din aktuator på turboen kommer fra og om der evt. er monteret en anden form for bleederventil.
Men igen - meget mærkeligt at fjerne den/N75!
Lasse vi kan lige prøve at få samlet det hele korrekt igen og sætte en anden dump ventil på der er lavet til bilen og se om det gør nogen forskel
Er også helt enig i, at der skal prøves uden den Forge DV. De skaber vist generelt flere problemer end de gør gavn.Stefan skrev:Det lyder helt forkert at N75 ikke er tilsluttet. Kører du med en anden ladetrykscontroller?
Det har helt sikkert ikke noget med APR-opgraderingen at gøre, at den er pillet af. Hele ladetryksstyringen i APR's program er bygget til at spille sammen med N75.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 20. jan 2014, 11:03
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Ja kim, det kunne være lækkert at få gået den igennem så det hele spiller.kimhemm skrev:Det er ikke APR der har fjernet den ventil, men noget tidligere ejer har fået lavet engang. Den har dog kørt med den opsætning i 3-4 år så vidt jeg ved og APR software i 2 år.Stefan skrev:Find ud af hvor den slange der går til din aktuator på turboen kommer fra og om der evt. er monteret en anden form for bleederventil.
Men igen - meget mærkeligt at fjerne den/N75!
Lasse vi kan lige prøve at få samlet det hele korrekt igen og sætte en anden dump ventil på der er lavet til bilen og se om det gør nogen forskel
Det kom efter at bilen mistede alt turbotryk og herefter fandt vakuumslangen fra DV til indsugning var flækket, efter den blev skiftet spillede det igen på nær at
den aldrig har fået det enorme træk den før havde i 3 gear og op. Dog ser den ud fra målinger ud til at have masser af tryk.
Jeg har været alle slanger igennem og ingen er flækket.
Jeg har haft forge ventilen skildt ad og smurt den uden ændring.
Jeg ringer lige til dig på et tidspunkt Kim så vi kan aftale en dag.
Seat Leon Cupra 2008 APR Stage II+
Audi S4 B8 2009 Stock
Audi S4 B8 2009 Stock
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Hvis du generelt bare savner power, så er du tilfældigvis ikke kommet til at skifte program ved en fejl?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 20. jan 2014, 11:03
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Argh nu gør den det igen, ingen power i de højere gear. Den har ellers været normal.
På det sidste har det været meget periodisk om den vil lave tryk i de højere gear (4-6), nu vil den slet ikke.
I første til 3 gear er der masser af power?
Har tjekket alle slanger for utætheder, nye tændrør, DV skilt ad og smurt.
Jeg skal have sat et turbo ur på i den kommende uge og tjekket hvad den reelt laver af tryk.
Der er ingen fejl at udlæse.
Det er bare weird at det kan komme og forsvinde sådan.
På det sidste har det været meget periodisk om den vil lave tryk i de højere gear (4-6), nu vil den slet ikke.
I første til 3 gear er der masser af power?
Har tjekket alle slanger for utætheder, nye tændrør, DV skilt ad og smurt.
Jeg skal have sat et turbo ur på i den kommende uge og tjekket hvad den reelt laver af tryk.
Der er ingen fejl at udlæse.
Det er bare weird at det kan komme og forsvinde sådan.
Seat Leon Cupra 2008 APR Stage II+
Audi S4 B8 2009 Stock
Audi S4 B8 2009 Stock
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Det er det egentligt ikke, motorstyringen adapterer jo og eksempelvis hvis en specifik parameter tillades op til 25% afvigelse (højtryksbrændstoftryk eksempelvis) så vil motorstyringen bare korrigere op til de 25% men under bestemte forhold kan de 25% blive oversteget og motorstyring vil holde igen med ydelsen.lassej skrev:Argh nu gør den det igen, ingen power i de højere gear. Den har ellers været normal.
På det sidste har det været meget periodisk om den vil lave tryk i de højere gear (4-6), nu vil den slet ikke.
I første til 3 gear er der masser af power?
Har tjekket alle slanger for utætheder, nye tændrør, DV skilt ad og smurt.
Jeg skal have sat et turbo ur på i den kommende uge og tjekket hvad den reelt laver af tryk.
Der er ingen fejl at udlæse.
Det er bare weird at det kan komme og forsvinde sådan.
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Altså nu er det et lang skud
hvis bilen er med manuel gear kan der så være en slange der kommer i klemmen når du skifter op i gear ?
Jeg havde selv et problem med en vacuumslange der var revnet og mistede derved en del hk og der var heller ingen fejl at læse
hvis bilen er med manuel gear kan der så være en slange der kommer i klemmen når du skifter op i gear ?
Jeg havde selv et problem med en vacuumslange der var revnet og mistede derved en del hk og der var heller ingen fejl at læse
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 20. jan 2014, 11:03
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende turbotryk på TFSI
Det vil jeg da tjekke. Jeg har lige været ude og logge data i 4 gear som jeg har vedhæftet.
I må gerne skrive hvis der er noget der ser helt galt ud eller evt. andre parameter jeg kan logge.
Burde N75 duty cycle ikke falde mere end den gør imens rpm stiger?
I må gerne skrive hvis der er noget der ser helt galt ud eller evt. andre parameter jeg kan logge.
Burde N75 duty cycle ikke falde mere end den gør imens rpm stiger?
- Vedhæftede filer
-
- session.11edit.csv
- (14.59 KiB) Downloadet 10 gange
Seat Leon Cupra 2008 APR Stage II+
Audi S4 B8 2009 Stock
Audi S4 B8 2009 Stock
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 20. jan 2014, 11:03
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende turbotryk på TFSI
For lige at afslutte denne sag så var det et stoppet benzinfilter for efter det blev skiftet var alt power tilbage.
Seat Leon Cupra 2008 APR Stage II+
Audi S4 B8 2009 Stock
Audi S4 B8 2009 Stock