2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 23. jun 2015, 18:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?
Hej VAGcars
Her forleden var jeg oppe at besøge min kammerat på hans værksted, og hans makker mente at min kære Leon "tikkede" lige lovligt meget.
Da jeg desværre ikke selv er en kyndig mekaniker, og derfor ikke har øre for sådan noget, har jeg her til eftermiddag optaget en lille snas efter køreturen hjem fra arbejde.
Hvad siger folket? Lyder den som den skal eller er der noget galt? Håber kvaliteten er ok.
Det skal måske lige nævnes at der, udover Neuspeed P-flo indsugningen, ikke er monteret noget hardware; ej heller noget software.
https://www.youtube.com/watch?v=p60VRBj ... e=youtu.be
Her forleden var jeg oppe at besøge min kammerat på hans værksted, og hans makker mente at min kære Leon "tikkede" lige lovligt meget.
Da jeg desværre ikke selv er en kyndig mekaniker, og derfor ikke har øre for sådan noget, har jeg her til eftermiddag optaget en lille snas efter køreturen hjem fra arbejde.
Hvad siger folket? Lyder den som den skal eller er der noget galt? Håber kvaliteten er ok.
Det skal måske lige nævnes at der, udover Neuspeed P-flo indsugningen, ikke er monteret noget hardware; ej heller noget software.
https://www.youtube.com/watch?v=p60VRBj ... e=youtu.be
- BCBC
- Medlem
- Indlæg: 840
- Tilmeldt: 15. mar 2013, 19:37
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 12 times
Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?
Syntes den lyder som en diesel Ja der skal gøres et eller andet, men hvad?
-
- Medlem
- Indlæg: 1333
- Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hadsten
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?
Det lyder ikke helt skævt men der kommer da lidt for meget kæde støj ud af den. Lidt svært at vurdere uden at høre den selv
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'
-
- Medlem
- Indlæg: 1333
- Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hadsten
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 134
- Tilmeldt: 12. jan 2014, 21:09
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vordingborg
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?
Jeg har netop fået skiftet kæder, strammere og glidere på min Passat.
Det er godt nok en 1.8 tsi og jeg havde slet ikke så kraftig støj, som du har lagt op her.
Jeg kan dog genkende den tikkende "diesellyd", som er så godt som væk på min bil efter reparationen.
Jeg synes ikke det lød eller at det på din optagelse lyder som det kommer fra kæden.
Min tanke er mere ventiler, men det kan måske også relatere til kæden.
Jeg ville starte med at checke hvor mange hakker strammeren eventuelt har flyttet sig.
Det er godt nok en 1.8 tsi og jeg havde slet ikke så kraftig støj, som du har lagt op her.
Jeg kan dog genkende den tikkende "diesellyd", som er så godt som væk på min bil efter reparationen.
Jeg synes ikke det lød eller at det på din optagelse lyder som det kommer fra kæden.
Min tanke er mere ventiler, men det kan måske også relatere til kæden.
Jeg ville starte med at checke hvor mange hakker strammeren eventuelt har flyttet sig.
2008 VW Passat Variant 1.8 TSI - 3C5 - B6 - BZB
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 23. jun 2015, 18:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?
Tak folkens. Skal skifte olie og oliefilter i næste weekend med en kammerat, så prøver vi lige at tjekke kæde og kædestrammer i samme ombæring.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?
Den skal da ha skiftet kæde , strammer , forstiller og ventilløfter til benzinpumpen
Og det kan da kun gå for langsomt inden den æder knastakslen
Og det kan da kun gå for langsomt inden den æder knastakslen
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 23. jun 2015, 18:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?
Hej igen
Nu har jeg været en tur ved SEAT og de kunne bekræfte at tikke-lyden kommer fra kæden
Vha. af servicebogen kan jeg se at tandremmen sidst er skiftet 21/2-2011 ved 84.000 km, der står ikke noget om kæden.
Jeg købte bilen i september i år og den har nu gået 144.000. Bør jeg få skiftet tandremmen i samme ombæring?
Derudover vil jeg gerne høre om i har noget bud på, hvad en sådan operation bør løbe op i. Både med og uden skift af tandrem samtidig.
Jeg kører i gennemsnit ca. 10.000 km årligt.
Håber i kan være behjælpelige endnu engang
Nu har jeg været en tur ved SEAT og de kunne bekræfte at tikke-lyden kommer fra kæden
Vha. af servicebogen kan jeg se at tandremmen sidst er skiftet 21/2-2011 ved 84.000 km, der står ikke noget om kæden.
Jeg købte bilen i september i år og den har nu gået 144.000. Bør jeg få skiftet tandremmen i samme ombæring?
Derudover vil jeg gerne høre om i har noget bud på, hvad en sådan operation bør løbe op i. Både med og uden skift af tandrem samtidig.
Jeg kører i gennemsnit ca. 10.000 km årligt.
Håber i kan være behjælpelige endnu engang
- Seth-Enoch
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1646
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holstebro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?
En motor har enten tandrem eller kæde til at trække knastakslen, ikke begge dele.Andreas J skrev:Hej igen
Nu har jeg været en tur ved SEAT og de kunne bekræfte at tikke-lyden kommer fra kæden
Vha. af servicebogen kan jeg se at tandremmen sidst er skiftet 21/2-2011 ved 84.000 km, der står ikke noget om kæden.
Jeg købte bilen i september i år og den har nu gået 144.000. Bør jeg få skiftet tandremmen i samme ombæring?
Derudover vil jeg gerne høre om i har noget bud på, hvad en sådan operation bør løbe op i. Både med og uden skift af tandrem samtidig.
Jeg kører i gennemsnit ca. 10.000 km årligt.
Håber i kan være behjælpelige endnu engang
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!
Jordan B. Peterson er min helt!
-
- Medlem
- Indlæg: 1112
- Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?
BWA (som trådstarters sikkert er) kører i hvertfald både med tandrem og kæde. En lille knastkæde og en tandrem. Min egen fik skiftet tandrem for 10.000 km siden, og er også begyndt at snakke lidt fra kæden, så denne står for udskiftning snarest.Seth-Enoch skrev:En motor har enten tandrem eller kæde til at trække knastakslen, ikke begge dele.Andreas J skrev:Hej igen
Nu har jeg været en tur ved SEAT og de kunne bekræfte at tikke-lyden kommer fra kæden
Vha. af servicebogen kan jeg se at tandremmen sidst er skiftet 21/2-2011 ved 84.000 km, der står ikke noget om kæden.
Jeg købte bilen i september i år og den har nu gået 144.000. Bør jeg få skiftet tandremmen i samme ombæring?
Derudover vil jeg gerne høre om i har noget bud på, hvad en sådan operation bør løbe op i. Både med og uden skift af tandrem samtidig.
Jeg kører i gennemsnit ca. 10.000 km årligt.
Håber i kan være behjælpelige endnu engang
2021 Model 3
2020 e-Up!
2020 e-Up!
- Seth-Enoch
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1646
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holstebro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?
Der kan man bare seJonas Kristiansen skrev:BWA (som trådstarters sikkert er) kører i hvertfald både med tandrem og kæde. En lille knastkæde og en tandrem. Min egen fik skiftet tandrem for 10.000 km siden, og er også begyndt at snakke lidt fra kæden, så denne står for udskiftning snarest.Seth-Enoch skrev:En motor har enten tandrem eller kæde til at trække knastakslen, ikke begge dele.Andreas J skrev:Hej igen
Nu har jeg været en tur ved SEAT og de kunne bekræfte at tikke-lyden kommer fra kæden
Vha. af servicebogen kan jeg se at tandremmen sidst er skiftet 21/2-2011 ved 84.000 km, der står ikke noget om kæden.
Jeg købte bilen i september i år og den har nu gået 144.000. Bør jeg få skiftet tandremmen i samme ombæring?
Derudover vil jeg gerne høre om i har noget bud på, hvad en sådan operation bør løbe op i. Både med og uden skift af tandrem samtidig.
Jeg kører i gennemsnit ca. 10.000 km årligt.
Håber i kan være behjælpelige endnu engang
Hvad er fordelen ved begge systemer i éen bil?
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!
Jordan B. Peterson er min helt!
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?
Krumtappen trækker via en tandrem den ene knast, i modsatte ende af knasterne sidder der så en kæde som så trækker den anden knastSeth-Enoch skrev:Der kan man bare seJonas Kristiansen skrev:BWA (som trådstarters sikkert er) kører i hvertfald både med tandrem og kæde. En lille knastkæde og en tandrem. Min egen fik skiftet tandrem for 10.000 km siden, og er også begyndt at snakke lidt fra kæden, så denne står for udskiftning snarest.Seth-Enoch skrev: En motor har enten tandrem eller kæde til at trække knastakslen, ikke begge dele.
Hvad er fordelen ved begge systemer i éen bil?
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?
Det er ret normalt. 1.8 tsi kører også med kæde til knast og ligesom på 2.0 med kæde mellem knasterne. 1.8 har derimod en egen lille tandrem der kun trækker vandpumpen.
At det så er en træls konstruktion med flere svagheder er en anden snak. Mig bekendt sidder der to store tandhjul på de fleste andre bilers motorer (for enden af knasterne) og de strækker sig ikke som en kæde.
At det så er en træls konstruktion med flere svagheder er en anden snak. Mig bekendt sidder der to store tandhjul på de fleste andre bilers motorer (for enden af knasterne) og de strækker sig ikke som en kæde.
Senest rettet af Anders D 1. dec 2015, 19:45, rettet i alt 1 gang.
- Seth-Enoch
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1646
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holstebro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
- Kontakt:
Re: 2.0 TFSI motorlyd. God eller dårlig?
Ja ok, på den faconm power skrev:Krumtappen trækker via en tandrem den ene knast, i modsatte ende af knasterne sidder der så en kæde som så trækker den anden knast
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!
Jordan B. Peterson er min helt!