Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
Min 2011 1,4 tsi 122 HK er chippet til 183+ HK og 317 NM. Køre upåklageligt her 6 måneder efter og har gået ialt 125000 km.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 2. jan 2017, 18:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
[quote="Aceman"]Min 2011 1,4 tsi 122 HK er chippet til 183+ HK og 317 NM. Køre upåklageligt her 6 måneder efter og har gået ialt 125000 km.
Det er da en effektforøgelse der vil noget ...
Er det en standard motor der er chippet?
Hvem har chippet den?
Det er da en effektforøgelse der vil noget ...
Er det en standard motor der er chippet?
Hvem har chippet den?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
Standard motor ja, det er WD tuning i Helsinge
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
LoLAceman skrev:Standard motor ja, det er WD tuning i Helsinge
Sent from my iPhone using Tapatalk
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- keller
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2045
- Tilmeldt: 6. nov 2009, 16:56
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 20 times
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
Plejer de ikke kun at lave 150hk med chip?Aceman skrev:Min 2011 1,4 tsi 122 HK er chippet til 183+ HK og 317 NM. Køre upåklageligt her 6 måneder efter og har gået ialt 125000 km.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
Jo, min var nok bare mere taknemmelig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
Hvorfor Lol?Charlimike skrev:LoLAceman skrev:Standard motor ja, det er WD tuning i Helsinge
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"
- Play4Fun
- Medlem
- Indlæg: 834
- Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
+1Aceman skrev:Hvorfor Lol?Charlimike skrev:LoLAceman skrev:Standard motor ja, det er WD tuning i Helsinge
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
Nogle tunere har et rullefelt som viser ca. 10% for meget. Ingen nævnt. Men flere har målt pågældendes arbejde og kan bekræfte det.
Ja 1.4 tsi 122 får somregel 150 hk +-.
Man er ikke i tvivl hvis er golf har 180+ hk.
Ja 1.4 tsi 122 får somregel 150 hk +-.
Man er ikke i tvivl hvis er golf har 180+ hk.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
Har ikke en golf, og jeg er heller ikke i tvivl om den har der oppe omkring, der er virkelig riv i den nu. Den er målt med et mobilt rullefelt, af flere omgange
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
De målinger vil jeg gerne se.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
Tja, jeg har ikke behov for at bevise det, jeg har selv haft Vr6 og V6 4motion, og den giver samme fornemmelse som dem når pedalen ryger i bund, det er fint for mig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
Nu er det ikke vr6 jeg hentyder til, men 1.4 tsi som tråden også handler om.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
Det er jeg klar over, men de har omtrent de samme heste som det min 1,4 tsi har nu, og fornemmelsen af accelerationen kan direkte sammenlignes
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5582
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 371 times
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
En af dem som er gode til at få mange heste på en standardmotor er JD i Holland.
De skriver 150 Hk og 265 Nm på en 122'er.
https://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-122pk-en-125pk/
183 Hk og 317 Nm er ret tæt på hvad en 140 eller 150 hestes får. Og den har større turbo end 122/125 motoren.
De skriver 150 Hk og 265 Nm på en 122'er.
https://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-122pk-en-125pk/
183 Hk og 317 Nm er ret tæt på hvad en 140 eller 150 hestes får. Og den har større turbo end 122/125 motoren.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
Nu snakker i ud fra hvad de fleste tuner motoren til, ikke ud fra hvad motoren kan, jeg ved den ligger lige på kanten af hvad koblingen kan holde til. Og ud fra min ganske langvarige erfaring med accelerationen fra de kraftigere motore vil jeg vove at påstå at målingen ikke er helt forkert. Men da det er foretaget med et mobilt rullefelt er det naturligvis ikke nødvendigvis spot on. Men den er ikke langt fra !
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
Der er ikke meget luft i den lille turbo som 1.4 tsi 122 har. Som sagt laver de gerne 150hk, men der er ikke luft til yderligere 30-35 hk, og slet ikke uden hardware opgraderinger. Turboen er flaskehalsen på den motor.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5582
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 371 times
Re: Forskel på 1,4 tsi og 1,8 tsi
Det er ikke koblingen men den lille turbo som sætter begrænsningen.Aceman skrev:Nu snakker i ud fra hvad de fleste tuner motoren til, ikke ud fra hvad motoren kan, jeg ved den ligger lige på kanten af hvad koblingen kan holde til. Og ud fra min ganske langvarige erfaring med accelerationen fra de kraftigere motore vil jeg vove at påstå at målingen ikke er helt forkert. Men da det er foretaget med et mobilt rullefelt er det naturligvis ikke nødvendigvis spot on. Men den er ikke langt fra !
Sent from my iPhone using Tapatalk
JD begrænser heller ikke 150 hestes udgaven for at skåne koblingen. De tilbyder 330 Nm til både DSG og manuelt gear. Ved 1,8'eren begynder JD først at drosle på motorstyringen for at skåne koblingen på DSG'en. Der får en med manuelt gear ca 370 Nm, hvor DSG versionerne drosles ned til 330 Nm.
http://www.jdengineering.nl/1-8-tfsi-180pk/
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system