Ohøj
Datterens Polo 6N fra 1999 motorkode APQ vil ikke starte.
Den kørte fint da den blev parkeret, og kunne så ikke starte et par dage efter.
Motoren tørner fint rundt og batteriet er ladet helt op med C-tek lader.
VCDS melder ingen fejlkoder på motorstyring
Alle sikringer er tjekket = OK.
Synes den lugter lidt af bensin, når man forsøger at starte, så tror at brændstof pumpen kører fint.
Der kommer ingen forbrænding overhovedet, den hoster ikke engang lidt.
Jeg har skiftet tændspolen/tændingsmodul, en helt ny fra Biltema.
Har renset rotoren og de fire poler inde i strømfordeleren, da de så lidt anløbne ud. Men er ellers helt tør og ren.
Men det giver ingen forskel.
Det eneste jeg lige har målt er at der +12V på tændingsmodulet når der er tændning på.
Har desværre ikke haft mulighed for at teste om der er tænding ude ved tændrørene, men det er jeg ret sikker på at der ikke er.
Nogen gode ideer, kan hallgiveren ved strømfordeleren være problemet?
Gode fif modtages med kyshånd.
Polo 6N 1.4 APQ vil ikke starte.
- Play4Fun
- Medlem
- Indlæg: 834
- Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Polo 6N 1.4 APQ vil ikke starte.
Op med et tændrør og se om der er gnist på, så er det da udelukket
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt
- ClausP
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3598
- Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 25 times
Re: Polo 6N 1.4 APQ vil ikke starte.
Har ikke lige haft mulighed for det, da jeg har stået alene med det.
Men tror det ikke, da der ingen liv er overhovedet.
Har målt at der er 12V på +/- på stikket til hallgiveren.
Har afmonteret hallgiveren og når jeg drejer den, er der ikke rigtigt nogen forskel på spændingen på udbenet, ville forvente at den lave en puls.
Men der er konstant ca. 9V.
Så måske er hall giveren defekt.
Nogen der ved hvad man helt nøjagtigt skal kunne måle på hallgiveren.
Edit: fandt ud af at der skulle monteres en pullup modstand på ca. 1Kohm over udgang.
Da den kom på viste det sig at hall giveren er OK, den laver 5V pulser.
Men tror det ikke, da der ingen liv er overhovedet.
Har målt at der er 12V på +/- på stikket til hallgiveren.
Har afmonteret hallgiveren og når jeg drejer den, er der ikke rigtigt nogen forskel på spændingen på udbenet, ville forvente at den lave en puls.
Men der er konstant ca. 9V.
Så måske er hall giveren defekt.
Nogen der ved hvad man helt nøjagtigt skal kunne måle på hallgiveren.
Edit: fandt ud af at der skulle monteres en pullup modstand på ca. 1Kohm over udgang.
Da den kom på viste det sig at hall giveren er OK, den laver 5V pulser.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
- ClausP
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3598
- Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 25 times
Re: Polo 6N 1.4 APQ vil ikke starte.
Lige for at runde den af.
Fik målt tænding og hall sensor ud, al tænding var OK.
Brændstofpumpe viste sig at være defekt.
Fik målt tænding og hall sensor ud, al tænding var OK.
Brændstofpumpe viste sig at være defekt.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung