Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Besvar
AML
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af AML » 27. maj 2017, 18:16

Hej!

Jeg har en passat 2,0 tdi 140 hk, bmp
den udfordrer mig lidt i tiden. - igen
går i nødprogram under regenerering, samtidig med at den kører helt vild dårlig, kører ekstrem ujævnt.
Haft den på værksted, partikelfilter fyldt - skiftet - problem er der stadig
efterfølgende er egr ventil skiftet, da den hang. Det gav egentlig god mening, og troede at problemet var løst.
Men nej, i går fejlede den igen, ca 400 km i mellem regenerering.

Glødelampe lyser og går i nødprogram, i går kom motorlampen så også.

Kan det være dyser ?
Iflg måling er de ok, en afviger en anelse, men stadig inden for normen

nogen forslag ??

Jeg er træt af det, men tror bestemt også mekanikeren er :-)

vh alex

Joker22
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kalundborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af Joker22 » 27. maj 2017, 18:35

Fejlkoder?
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine

AML
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af AML » 27. maj 2017, 18:40

Har ikke fejlkoder, mekanikeren siger dog at de fejl han kan læse ud er ladetryksfejl, hvilket egentlig gav god mening med egr der stod åben, eller ?
Er på værksted nu, der bliver læst koder ud igen på mandag.

AML
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af AML » 30. maj 2017, 16:20

Hej Igen!

Dyse nr 4 har været sendt til kontrol, den bestod ikke :-)

Den bliver skiftet, så håber jeg problemet er løst.

/alex

Brugeravatar
G6r-line
Nyt medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 9. okt 2016, 07:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 48 times
Been thanked: 18 times

Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af G6r-line » 3. jun 2017, 16:43

Hej. Jeg er bange for at mit partikelfilter er gået, og skal skiftes. Det er svært at gennemskue HVOR dyrt sådan et egentlig er. Hvor meget kostede det til dit filter? Min går godt nok ikke i nødprogram, eller noget der tyder på fejl, andet end den oser ret kraftigt ved fuld gas.


Sent from my iIiiiighPhone using Tapatalk

AML
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af AML » 3. jun 2017, 18:14

Min mekaniker fandt et brugt fra en bil der ikke havde kørt så meget, det fik jeg til halv pris af et nyt.
Mener at de ligger på omkring 12.000 + montage, dette er dog ikke et originalt som er endnu dyrere.
Jeg tumler stadig med min, partikelfilteret er ok, men målingerne viser at den er ved at blive fyldt igen.
Efterfølgende er der skiftet egr ventil og dyse 4.
Bilen kører vældig godt og mere økonomisk end før, men den har lige fejlet under regenering igen idag, spirallampen lyser og bilen går i nødprogram.
Det er fint at folk spørger på fejlkoder, hvis det er det eneste man kan finde fejlen udfra, er det en umulig opgave, da fejlkoden er en følgevirkning af noget andet der sker under regenerering.
Jeg tror jeg giver op nu, den har kostet ca 100.000 i rep omkostninger de sidste 3 år.
Tror stort set ikke der kan nævnes en ting der ikke er skiftet

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af ESN » 3. jun 2017, 20:57

Uoriginale egrventiler og partikelfiltre fungerer bare ikke,så her må man bare betale ved kasse 1, hvilket er pisse surt mener at partikelfiltret koster ca 20000,-kr ren reservedels pris uden mont osv.
Hvis en dyse hænger kan der komme uforbrændt diesel til partikelfiltret hvilket gir en hel del røg, da det antændes i filtret og derfor osse soder filtret og resten af udstødningssystemet godt til.
Jeg havde en slem mistanke til min tidligere 1,6 tdi cr cayb for netop at indimellem hænge i en dyse og derfor lave denne voldsomme røgudvikling, som ihvertfald ikke er godt for partikelfilteret som da osse begyndte at regenerere for hver 200-300 km som i min optik er alt for hyppigt.
Den Skoda fik jeg heldigvis solgt, til en forhandler inden jeg skulle betale ved kasse 1 :D
No Letting the Old Man In!

AML
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af AML » 4. jun 2017, 08:31

Jeg har "kun" problemer ved regenerering.
Ingen røgudvikling på noget tidspunkt, kører og trækker uden problemer.
Men under regenerering kører den ekstrem ujævn, og fejlen "ladetryk" opstår og bilen går i nødprogram.

Inden partikelfilteret blev skiftet var der røgudvikling lige når den startede på regenerering, ellers ikke.

Nogen gode ideer ?

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af ESN » 4. jun 2017, 12:27

Har du også udsk diffrenstrykfølerern i forbindelse med filterskiftet ?
No Letting the Old Man In!

Brugeravatar
G6r-line
Nyt medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 9. okt 2016, 07:17
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 48 times
Been thanked: 18 times

Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af G6r-line » 4. jun 2017, 15:00

AML skrev:Min mekaniker fandt et brugt fra en bil der ikke havde kørt så meget, det fik jeg til halv pris af et nyt.
Mener at de ligger på omkring 12.000 + montage, dette er dog ikke et originalt som er endnu dyrere.
Jeg tumler stadig med min, partikelfilteret er ok, men målingerne viser at den er ved at blive fyldt igen.
Efterfølgende er der skiftet egr ventil og dyse 4.
Bilen kører vældig godt og mere økonomisk end før, men den har lige fejlet under regenering igen idag, spirallampen lyser og bilen går i nødprogram.
Det er fint at folk spørger på fejlkoder, hvis det er det eneste man kan finde fejlen udfra, er det en umulig opgave, da fejlkoden er en følgevirkning af noget andet der sker under regenerering.
Jeg tror jeg giver op nu, den har kostet ca 100.000 i rep omkostninger de sidste 3 år.
Tror stort set ikke der kan nævnes en ting der ikke er skiftet
Av av... Det var sgu mange penge. Håber bestemt ikke at jeg skal igang med sådan en omgang. Billede Kan godt forstå at du er ved at give op, for det er skruen uden ende.


Sent from my iPhone using Tapatalk

AML
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af AML » 5. jun 2017, 08:07

differenstrykføleren blev skiftet for et år siden, regner med den er ok.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 613 times
Been thanked: 350 times

Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af kGlerup » 5. jun 2017, 11:45

AML skrev:differenstrykføleren blev skiftet for et år siden, regner med den er ok.
Det er der ingen garanti for... Har måttet skifte én som var få måneder gammel, original vel at mærke.

AML
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af AML » 5. jun 2017, 16:14

Vil der så ikke komme en fejlkode på differenstrykmålere. ?

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af ESN » 5. jun 2017, 17:06

Jo den burde melde fejl på differensføler, hvis den er defekt, det er mere for at danne et billed af hvad du har fået udsk/rep.
Det partikelfilter som der blev købt brugt ,hvilken historik har det? er det originalt og hvor mange km havde det kørt inden du overtog det?
Umiddelbart kunne det lyde som om at der skal et nyt partikelfilter til for at løse dit problem.
No Letting the Old Man In!

AML
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af AML » 5. jun 2017, 17:29

Det er et originalt filter med ca 100.000 km på bagen.
Modtryksdata var tip top efter udskiftning.
... 1. regenerering gik uden fejl, 2. gang fejlede den og modtrykket var begyndt at stige igen.
Ca 400 km i mellem reg - 200 km i mellem reg inden skift.

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af ESN » 5. jun 2017, 20:12

Jeg ved ikke om der også på din model sidder 2 temp følere en i toppen og en i afgang af filtret som på min tidligere 1,6 tdi cr men der må være noget data på hvad de skal vise under regenerering , hvis de altså fungerer.
Du nævner at modtrykket er begyndt at stige, det må være her at den begynder at lave fejlmeldinger, hvis den måske ikke kan opnå den meget høje temp som skal til for at gøre sodmassen til aske og derfor istedet får modtrykket til at stige pga den manglende udbrænding.
Hvis der er tale om en kombinationsfejl som ikke umiddelbart kan udlæses med vcds er det jo en af de lidt mere drillesyge situationer som du er havnet i.
No Letting the Old Man In!

AML
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af AML » 5. jun 2017, 20:32

Ved ikke om der er følere som du beskriver.
Jeg kan undgå fejlen hvis jeg, når den begynder på reg, holder den jævnt på ca 3000 omdrejninger indtil den er færdig, det er ca 15 km jeg skal køre.
Det er dog ikke altid at forholdene er til det, det virker også lidt blød hat agtigt at køre i byen i første og anden gear med høje omdrejninger.
... men det er situationen lige nu :-)

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram

Indlæg af ESN » 5. jun 2017, 23:07

Det var næsten det samme jeg var nødt til mht at kører ufrivillige motorvejsture når det passede møgspanden samt litervis af dyre adjektiver og derfor blev den osse udskiftet med en alm benzin bil der kan holde til vores blandede kørsels behov.
No Letting the Old Man In!

Besvar

Tilbage til "Motor"