Egr, Partikelfilter, Nødprogram
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Egr, Partikelfilter, Nødprogram
Hej!
Jeg har en passat 2,0 tdi 140 hk, bmp
den udfordrer mig lidt i tiden. - igen
går i nødprogram under regenerering, samtidig med at den kører helt vild dårlig, kører ekstrem ujævnt.
Haft den på værksted, partikelfilter fyldt - skiftet - problem er der stadig
efterfølgende er egr ventil skiftet, da den hang. Det gav egentlig god mening, og troede at problemet var løst.
Men nej, i går fejlede den igen, ca 400 km i mellem regenerering.
Glødelampe lyser og går i nødprogram, i går kom motorlampen så også.
Kan det være dyser ?
Iflg måling er de ok, en afviger en anelse, men stadig inden for normen
nogen forslag ??
Jeg er træt af det, men tror bestemt også mekanikeren er
vh alex
Jeg har en passat 2,0 tdi 140 hk, bmp
den udfordrer mig lidt i tiden. - igen
går i nødprogram under regenerering, samtidig med at den kører helt vild dårlig, kører ekstrem ujævnt.
Haft den på værksted, partikelfilter fyldt - skiftet - problem er der stadig
efterfølgende er egr ventil skiftet, da den hang. Det gav egentlig god mening, og troede at problemet var løst.
Men nej, i går fejlede den igen, ca 400 km i mellem regenerering.
Glødelampe lyser og går i nødprogram, i går kom motorlampen så også.
Kan det være dyser ?
Iflg måling er de ok, en afviger en anelse, men stadig inden for normen
nogen forslag ??
Jeg er træt af det, men tror bestemt også mekanikeren er
vh alex
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Kalundborg
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram
Fejlkoder?
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine
VW UP! 2013 60HK CHY Engine
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram
Har ikke fejlkoder, mekanikeren siger dog at de fejl han kan læse ud er ladetryksfejl, hvilket egentlig gav god mening med egr der stod åben, eller ?
Er på værksted nu, der bliver læst koder ud igen på mandag.
Er på værksted nu, der bliver læst koder ud igen på mandag.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram
Hej Igen!
Dyse nr 4 har været sendt til kontrol, den bestod ikke
Den bliver skiftet, så håber jeg problemet er løst.
/alex
Dyse nr 4 har været sendt til kontrol, den bestod ikke
Den bliver skiftet, så håber jeg problemet er løst.
/alex
- G6r-line
- Nyt medlem
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: 9. okt 2016, 07:17
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 18 times
Egr, Partikelfilter, Nødprogram
Hej. Jeg er bange for at mit partikelfilter er gået, og skal skiftes. Det er svært at gennemskue HVOR dyrt sådan et egentlig er. Hvor meget kostede det til dit filter? Min går godt nok ikke i nødprogram, eller noget der tyder på fejl, andet end den oser ret kraftigt ved fuld gas.
Sent from my iIiiiighPhone using Tapatalk
Sent from my iIiiiighPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram
Min mekaniker fandt et brugt fra en bil der ikke havde kørt så meget, det fik jeg til halv pris af et nyt.
Mener at de ligger på omkring 12.000 + montage, dette er dog ikke et originalt som er endnu dyrere.
Jeg tumler stadig med min, partikelfilteret er ok, men målingerne viser at den er ved at blive fyldt igen.
Efterfølgende er der skiftet egr ventil og dyse 4.
Bilen kører vældig godt og mere økonomisk end før, men den har lige fejlet under regenering igen idag, spirallampen lyser og bilen går i nødprogram.
Det er fint at folk spørger på fejlkoder, hvis det er det eneste man kan finde fejlen udfra, er det en umulig opgave, da fejlkoden er en følgevirkning af noget andet der sker under regenerering.
Jeg tror jeg giver op nu, den har kostet ca 100.000 i rep omkostninger de sidste 3 år.
Tror stort set ikke der kan nævnes en ting der ikke er skiftet
Mener at de ligger på omkring 12.000 + montage, dette er dog ikke et originalt som er endnu dyrere.
Jeg tumler stadig med min, partikelfilteret er ok, men målingerne viser at den er ved at blive fyldt igen.
Efterfølgende er der skiftet egr ventil og dyse 4.
Bilen kører vældig godt og mere økonomisk end før, men den har lige fejlet under regenering igen idag, spirallampen lyser og bilen går i nødprogram.
Det er fint at folk spørger på fejlkoder, hvis det er det eneste man kan finde fejlen udfra, er det en umulig opgave, da fejlkoden er en følgevirkning af noget andet der sker under regenerering.
Jeg tror jeg giver op nu, den har kostet ca 100.000 i rep omkostninger de sidste 3 år.
Tror stort set ikke der kan nævnes en ting der ikke er skiftet
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram
Uoriginale egrventiler og partikelfiltre fungerer bare ikke,så her må man bare betale ved kasse 1, hvilket er pisse surt mener at partikelfiltret koster ca 20000,-kr ren reservedels pris uden mont osv.
Hvis en dyse hænger kan der komme uforbrændt diesel til partikelfiltret hvilket gir en hel del røg, da det antændes i filtret og derfor osse soder filtret og resten af udstødningssystemet godt til.
Jeg havde en slem mistanke til min tidligere 1,6 tdi cr cayb for netop at indimellem hænge i en dyse og derfor lave denne voldsomme røgudvikling, som ihvertfald ikke er godt for partikelfilteret som da osse begyndte at regenerere for hver 200-300 km som i min optik er alt for hyppigt.
Den Skoda fik jeg heldigvis solgt, til en forhandler inden jeg skulle betale ved kasse 1
Hvis en dyse hænger kan der komme uforbrændt diesel til partikelfiltret hvilket gir en hel del røg, da det antændes i filtret og derfor osse soder filtret og resten af udstødningssystemet godt til.
Jeg havde en slem mistanke til min tidligere 1,6 tdi cr cayb for netop at indimellem hænge i en dyse og derfor lave denne voldsomme røgudvikling, som ihvertfald ikke er godt for partikelfilteret som da osse begyndte at regenerere for hver 200-300 km som i min optik er alt for hyppigt.
Den Skoda fik jeg heldigvis solgt, til en forhandler inden jeg skulle betale ved kasse 1
No Letting the Old Man In!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram
Jeg har "kun" problemer ved regenerering.
Ingen røgudvikling på noget tidspunkt, kører og trækker uden problemer.
Men under regenerering kører den ekstrem ujævn, og fejlen "ladetryk" opstår og bilen går i nødprogram.
Inden partikelfilteret blev skiftet var der røgudvikling lige når den startede på regenerering, ellers ikke.
Nogen gode ideer ?
Ingen røgudvikling på noget tidspunkt, kører og trækker uden problemer.
Men under regenerering kører den ekstrem ujævn, og fejlen "ladetryk" opstår og bilen går i nødprogram.
Inden partikelfilteret blev skiftet var der røgudvikling lige når den startede på regenerering, ellers ikke.
Nogen gode ideer ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram
Har du også udsk diffrenstrykfølerern i forbindelse med filterskiftet ?
No Letting the Old Man In!
- G6r-line
- Nyt medlem
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: 9. okt 2016, 07:17
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 18 times
Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram
Av av... Det var sgu mange penge. Håber bestemt ikke at jeg skal igang med sådan en omgang. Kan godt forstå at du er ved at give op, for det er skruen uden ende.AML skrev:Min mekaniker fandt et brugt fra en bil der ikke havde kørt så meget, det fik jeg til halv pris af et nyt.
Mener at de ligger på omkring 12.000 + montage, dette er dog ikke et originalt som er endnu dyrere.
Jeg tumler stadig med min, partikelfilteret er ok, men målingerne viser at den er ved at blive fyldt igen.
Efterfølgende er der skiftet egr ventil og dyse 4.
Bilen kører vældig godt og mere økonomisk end før, men den har lige fejlet under regenering igen idag, spirallampen lyser og bilen går i nødprogram.
Det er fint at folk spørger på fejlkoder, hvis det er det eneste man kan finde fejlen udfra, er det en umulig opgave, da fejlkoden er en følgevirkning af noget andet der sker under regenerering.
Jeg tror jeg giver op nu, den har kostet ca 100.000 i rep omkostninger de sidste 3 år.
Tror stort set ikke der kan nævnes en ting der ikke er skiftet
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram
differenstrykføleren blev skiftet for et år siden, regner med den er ok.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 613 times
- Been thanked: 350 times
Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram
Det er der ingen garanti for... Har måttet skifte én som var få måneder gammel, original vel at mærke.AML skrev:differenstrykføleren blev skiftet for et år siden, regner med den er ok.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram
Jo den burde melde fejl på differensføler, hvis den er defekt, det er mere for at danne et billed af hvad du har fået udsk/rep.
Det partikelfilter som der blev købt brugt ,hvilken historik har det? er det originalt og hvor mange km havde det kørt inden du overtog det?
Umiddelbart kunne det lyde som om at der skal et nyt partikelfilter til for at løse dit problem.
Det partikelfilter som der blev købt brugt ,hvilken historik har det? er det originalt og hvor mange km havde det kørt inden du overtog det?
Umiddelbart kunne det lyde som om at der skal et nyt partikelfilter til for at løse dit problem.
No Letting the Old Man In!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram
Det er et originalt filter med ca 100.000 km på bagen.
Modtryksdata var tip top efter udskiftning.
... 1. regenerering gik uden fejl, 2. gang fejlede den og modtrykket var begyndt at stige igen.
Ca 400 km i mellem reg - 200 km i mellem reg inden skift.
Modtryksdata var tip top efter udskiftning.
... 1. regenerering gik uden fejl, 2. gang fejlede den og modtrykket var begyndt at stige igen.
Ca 400 km i mellem reg - 200 km i mellem reg inden skift.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram
Jeg ved ikke om der også på din model sidder 2 temp følere en i toppen og en i afgang af filtret som på min tidligere 1,6 tdi cr men der må være noget data på hvad de skal vise under regenerering , hvis de altså fungerer.
Du nævner at modtrykket er begyndt at stige, det må være her at den begynder at lave fejlmeldinger, hvis den måske ikke kan opnå den meget høje temp som skal til for at gøre sodmassen til aske og derfor istedet får modtrykket til at stige pga den manglende udbrænding.
Hvis der er tale om en kombinationsfejl som ikke umiddelbart kan udlæses med vcds er det jo en af de lidt mere drillesyge situationer som du er havnet i.
Du nævner at modtrykket er begyndt at stige, det må være her at den begynder at lave fejlmeldinger, hvis den måske ikke kan opnå den meget høje temp som skal til for at gøre sodmassen til aske og derfor istedet får modtrykket til at stige pga den manglende udbrænding.
Hvis der er tale om en kombinationsfejl som ikke umiddelbart kan udlæses med vcds er det jo en af de lidt mere drillesyge situationer som du er havnet i.
No Letting the Old Man In!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 27. maj 2017, 11:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram
Ved ikke om der er følere som du beskriver.
Jeg kan undgå fejlen hvis jeg, når den begynder på reg, holder den jævnt på ca 3000 omdrejninger indtil den er færdig, det er ca 15 km jeg skal køre.
Det er dog ikke altid at forholdene er til det, det virker også lidt blød hat agtigt at køre i byen i første og anden gear med høje omdrejninger.
... men det er situationen lige nu
Jeg kan undgå fejlen hvis jeg, når den begynder på reg, holder den jævnt på ca 3000 omdrejninger indtil den er færdig, det er ca 15 km jeg skal køre.
Det er dog ikke altid at forholdene er til det, det virker også lidt blød hat agtigt at køre i byen i første og anden gear med høje omdrejninger.
... men det er situationen lige nu
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Egr, Partikelfilter, Nødprogram
Det var næsten det samme jeg var nødt til mht at kører ufrivillige motorvejsture når det passede møgspanden samt litervis af dyre adjektiver og derfor blev den osse udskiftet med en alm benzin bil der kan holde til vores blandede kørsels behov.
No Letting the Old Man In!