Træt turbo.............måske
Træt turbo.............måske
Turboen i min octavia Tdi 110hk ASV (146000Km) er begyndt at hyle meget også når den er varm, nogle gange har den også en snerrende lyd de første 10-30 sekunder efter man starter den kold, så jeg er lidt bange for at den er ved at stå af, men hvad gør man lige, er det en ny eller hedder det en ombytter, og hvem skal man vælge skoda eller dagbjerg hvad kan bedst betale sig, og hvad skifter man jeg kan se at manifold og udstødningshus er ud i et?????
- kristian
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4512
- Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Træt turbo.............måske
tror nu nærmere det er noget andet der siger lyde
Touareg 3,0TDI
Aalborg
Aalborg
Re: Træt turbo.............måske
Jeg er ikke i tvivl om at det kommer fra turboen, det kan man hører tydeligt i forhold til omdrejningerne..
- kristian
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4512
- Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Træt turbo.............måske
hva med revne i trykslange
må sige det er meget meget meget sjældent at man skifter turbo pga en lyd
må sige det er meget meget meget sjældent at man skifter turbo pga en lyd
Touareg 3,0TDI
Aalborg
Aalborg
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Træt turbo.............måske
Nu følger en turbo ikke din motors omdrejninger sådan lige med det samme, den bruger trykket i udstødningen til at drive turbinen, og hvis der ikke er specielt meget last på din motor så spinner turboen ikke helt så meget op som hvis den er lastet, gør den?leon16v skrev:Jeg er ikke i tvivl om at det kommer fra turboen, det kan man hører tydeligt i forhold til omdrejningerne..
Langt indlæg kort: Prøv at tjekke trykslangerne som kristian foreslår.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Re: Træt turbo.............måske
Netop det at lyden ikke følger motoromdrejningerne, gør at jeg er helt sikker på at lyden kommer fra turboen, der er ingen tegn på effekttab, og det ville der vel være hvis der var revnet en trykslange eller..
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Træt turbo.............måske
Hvis "slangerne" er lavet i plastik, så kan der være en ganske lille revne i dem som der ikke slipper så meget luft ud af, sådan at du kan mærke det på bilen men stadig nok til at det giver en lyd fra sig.leon16v skrev:Netop det at lyden ikke følger motoromdrejningerne, gør at jeg er helt sikker på at lyden kommer fra turboen, der er ingen tegn på effekttab, og det ville der vel være hvis der var revnet en trykslange eller..
Du kunne jo tjekke slangerne efter, alternativet med din teori er at skifte turboen, eller at renovere turboen. De to sidste forslag lyder dyre, mens det første alligevel skal tjekkes når du skifter turboen.
Det ville da være træls at sende turboen til renovering og finde ud af at den var helt ok, eller at købe en anden turbo og finde ud af at problemet stadig var der...
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.