Diesel motor korte ture " go eller no go"

Besvar
TorbenFeldthusen1977
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af TorbenFeldthusen1977 » 27. aug 2018, 17:10

Hej kære venner

jeg har kig på en Passat fra 7/2008 med en 2,0 tdi 140 hk motor der har gået 324,000 km. Den er fuldt serviceret

jeg har 2 spørgsmål:

1: Jeg ved godt at korte ture og diesel ikke hænger sammen men tillader mig at spørge panelet alligevel. Hvis turen maks er på 2-3 km til og fra job plus lidt små indkøb er det så "no go".? der vil naturligvis også være nogle lidt længere ture, men i det daglige så er det begrænset.
Jeg har laddet mig fortælle at det er en gammel skrøne og at det kun er gamle diesel motorer der ikke kan holde til korte ture. Hvis man nu engang i mellem kører en hård lang tur på motrovejen kan man så få renset motoren og partikelfilter ved at køre en lang tur? ( Er lidt i tvivl om den har partikelfilter)

2: er der noget med at dysserne på 140 hk motorene brænder af? har læst at det er et problem på denne motor type

tak for de af jer der vil svare

stor hilsen herfra

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af i-s » 27. aug 2018, 20:53

Tja, det er op til dig selv. Vil ikke sige det at det bare er "no go", men på den anden side hvorfor ? Med de småture bliver diesel dyrere end benzin.
Men for at have et sundt diesel kørsels-mønster, så skal du nok nærmere spørge dig selv om, hvordan du vil få den op og køre med 90+ km/t konstant i 20+ minutter ca. 3-4 gange i ugen. Ellers kan jeg med sikkerhed sige dig, du får problemer med DPF'en. Alternativt må du køre en omvej på ca. 30 km hjem et par gange i ugen. Men så er regnskabet virkelig i minus.
These users thanked the author i-s for the post (total 2):
TorbenFeldthusen1977DanielB12
/Søren.

TorbenFeldthusen1977
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af TorbenFeldthusen1977 » 27. aug 2018, 21:06

i-s skrev:
27. aug 2018, 20:53
Tja, det er op til dig selv. Vil ikke sige det at det bare er "no go", men på den anden side hvorfor ? Med de småture bliver diesel dyrere end benzin.
Men for at have et sundt diesel kørsels-mønster, så skal du nok nærmere spørge dig selv om, hvordan du vil få den op og køre med 90+ km/t konstant i 20+ minutter ca. 3-4 gange i ugen. Ellers kan jeg med sikkerhed sige dig, du får problemer med DPF'en. Alternativt må du køre en omvej på ca. 30 km hjem et par gange i ugen. Men så er regnskabet virkelig i minus.
Hej Søren
tak for dit indspark
Årsagen er at vi gerne vi have skiftet vores Skoda fra 2007 ud da den er ved at være lidt træt. Trænger også til lidt "luft forandring" men det skal fruen ikke vide :-)
Du har ret i det med kørsel mønster og jeg skal da også sige at vi da i løbet af ugen kører en tur på mere end 3 km, men vi er på ingen måde pendlere så det er kun hverdags små ture + et par ture til jylland i ny og næ.
Er det diesel partikel filteret du mener? er faktisk i tvivl om det er monteret eller om det er på de nyere årgange det er monteret. Er det godt hvis der ikke er partikel filter monteret? eller er det bedre hvis det er monteret?

Jeg fik fortalt at man kunne tilføje noget additiv som kunne løsne op for problemet.
These users thanked the author TorbenFeldthusen1977 for the post:
Blackfinger

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 178 times

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af vartaz » 27. aug 2018, 22:30

Men med 324km på. Klokken bliver det nok en dyr fornøjelse
...
Der flere probs ved 2.0 pd

Diesel er ikke godt at køre. Korte tur. I...

HamSjelv
Medlem
Indlæg: 663
Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af HamSjelv » 28. aug 2018, 08:43

Hmm,

2-3 km til arbejde....

Cykel?
Elcykel?
Segway?

Og så bruge selvtænderen til de lidt længere stræk?

:?:

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af HHKP » 28. aug 2018, 08:46

Hvis du får blændet EGR'en af og indimellem får den "brændt" godt i gennem og motoren PT er 100% tip top, kan det være at du slipper for dyre rep. inden for 50.000 km, men men den er dyre i ejerafgift og du skal ikke regne med mange km/L så det bedste vil nu nok være en 2.0 TFSI. Mit valg vil IKKE være diesel med det kørsels mønster / behov !
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4125
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af Realtor » 28. aug 2018, 09:21

Jeg har haft samme kørselsmønster som trådstarter, og haft mange dieselbiler uden at det har givet problemer. Dog har disse typisk været en tand nyere end den omtalte.

Jeg vil nok anbefale dig at finde lidt mere mønt, og finde en der enten har gået knap så langt eller er nyere.

En passat med de km og 10 år på bagen er med garanti også træt.
2020 Audi E-tron 55

TorbenFeldthusen1977
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af TorbenFeldthusen1977 » 28. aug 2018, 09:36

HamSjelv skrev:
28. aug 2018, 08:43
Hmm,

2-3 km til arbejde....

Cykel?
Elcykel?
Segway?

Og så bruge selvtænderen til de lidt længere stræk?

:?:
enig i at der ikke er langt til arbejde men med 2 børn er det besværligt med en segway :-)

TorbenFeldthusen1977
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af TorbenFeldthusen1977 » 28. aug 2018, 09:39

HHKP skrev:
28. aug 2018, 08:46
Hvis du får blændet EGR'en af og indimellem får den "brændt" godt i gennem og motoren PT er 100% tip top, kan det være at du slipper for dyre rep. inden for 50.000 km, men men den er dyre i ejerafgift og du skal ikke regne med mange km/L så det bedste vil nu nok være en 2.0 TFSI. Mit valg vil IKKE være diesel med det kørsels mønster / behov !
jeg er helt sikker på at vi nok skal få brændt motoren igennem løbende, men kan godt høre at diesel måske ikke er den rette løsning. Jeg tænker jo bare at i og med at vi løbende har nogle lidt længere ture så kunne det være at det gjorde at motoren blev renset igennem

TorbenFeldthusen1977
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af TorbenFeldthusen1977 » 28. aug 2018, 09:41

Realtor skrev:
28. aug 2018, 09:21
Jeg har haft samme kørselsmønster som trådstarter, og haft mange dieselbiler uden at det har givet problemer. Dog har disse typisk været en tand nyere end den omtalte.

Jeg vil nok anbefale dig at finde lidt mere mønt, og finde en der enten har gået knap så langt eller er nyere.

En passat med de km og 10 år på bagen er med garanti også træt.
spændende. Oplevede du så også den, i tråden omtalte dårlig brændstof økonomi?
ja måske jeg skulle gå efter en med færre km på tælleren

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4125
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af Realtor » 28. aug 2018, 09:52

jeg har 6km på arbejde og 6km hjem. Ren bykørsel. Jeg er nok på motorvej 50km+ en gang hver anden uge, og har derudover lidt landevejskørsel samt en del yderligere bykørsel. Kører ca. 15.000 årligt. Min erfaring er, at diesel typisk ender på noget under det angivne, men det gør benzinbiler også. Min tidligere bmw 320d opgjort til 22.7km/l gik ca. 14km/l med min kørsel, og min nuværende 530d opgivet til 17,5 går nok ca. 12.
2020 Audi E-tron 55

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 202 times

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af peter w » 28. aug 2018, 10:08

TorbenFeldthusen1977 skrev:
28. aug 2018, 09:36
HamSjelv skrev:
28. aug 2018, 08:43
Hmm,

2-3 km til arbejde....

Cykel?
Elcykel?
Segway?

Og så bruge selvtænderen til de lidt længere stræk?

:?:
enig i at der ikke er langt til arbejde men med 2 børn er det besværligt med en segway :-)
Jeg tænker også, at det mest indlysende vil være at cykle. Børn kan også cykle 2 km. Er de for små kunne en cykel med kasse være en god mulighed.
Hvorfor er du så glad for diesel - vælges normalt kun af personer, der har kørselsmønstret til det. Diesel forurener mere, har større risiko for meget store mekanikerregninger, larmer og nu dårligere gensalgsværdi.
Held og lykke med at finde en løsning.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af Peder » 28. aug 2018, 12:57

Jeg satsede også på en diesel denne gang, mest fordi jeg ikke gad DSG7 dq200 mere.

Jeg har 17 km på arbejde (og retur), derudover er jeg ugentligt på en anden lokation ca. 55 km fra min arbejdsplads (og retur), dertil ofte på famlie/vennebesøg omkring Aalborg, som er 50 km fra hjemmet.

Alt i alt et par ture ugentligt til Aalborg fra Hjørring med motorvejsfart, en del landevej og fremover nok også en køreferie syd på. Jeg anslår mit kørselsbehov passer til en diesel, selvom mit arbejde ikke er så langt hjemmefra. Årligt bliver det til 30.000 km.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af wahlstrom » 28. aug 2018, 13:04

Har en 1.9 TDI som både kører korte og mellem lange ture..
3-30km.. i ny og næ længere..
Har ingen problemer..
Kører så max 15000km på olieskift, egr blev blændet af ved køb(6 år siden) og den får olie rens ved olieskift..
Har ingen dyre udgifter på den

Ingen problemer

Køb diesel hvis du vil have diesel, benzin hvis det er det du ønsker

Forurening er et abstrakt problem. Du bliver straffet på en gamle PD’er økonomisk
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af ac242 » 28. aug 2018, 13:35

min gamle Octavia 2,0 tdi dsg fra 2006 kørte 5-6 km bykørsel med 1 til 2 stop om morgenen. og det samme om eftermiddagen. den fik så lidt længere ture ca 1-3 gange om ugen. det gjorde den i 6 år og ca. 80000km. den gik omkring 12-15km/L i den periode. ved 62.000km(4år) fik den renset egr ventil. den var slem sagde værkstedet. ved knap 80000km fik den skiftet tandem pumpen.

den klarede 9 år og 124000km i familien. den fik så lidt bedre vilkår da vi flyttede ud af københavn og den kørte 2x30km om dagen de sidste 3 år vi havde den. Det kunne den godt lide og forbruget lå på omkring 15-17km/L.

dengang i 2006 skulle vi nok have valgt en benzin bil, men valget dengang var hvis jeg husker rigtigt kun 2,0 benzin og alm pløreturbine automatgear. den ville helt sikkert ikke have gået en dag over 10km/l med samme kørsel og gearkassen havde nok stået af på et eller andet tidspunkt. så alt i alt tror jeg alligevel det var det rigtige valg dengang. eller ikke. der var nok andre muligheder, men jeg kom da ind i vag familien og har været her lige siden :-P

skal lige siges at den ikke havde partikelfilter og vil gætte mig til at vilkårene ville have været temmelig forringet hvis den havde haft det.
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 202 times

Re: Diesel motor korte ture

Indlæg af peter w » 28. aug 2018, 13:38

wahlstrom skrev:
28. aug 2018, 13:04
Har en 1.9 TDI som både kører korte og mellem lange ture..
3-30km.. i ny og næ længere..
Har ingen problemer..
Kører så max 15000km på olieskift, egr blev blændet af ved køb(6 år siden) og den får olie rens ved olieskift..
Har ingen dyre udgifter på den

Ingen problemer

Køb diesel hvis du vil have diesel, benzin hvis det er det du ønsker

Forurening er et abstrakt problem. Du bliver straffet på en gamle PD’er økonomisk
Beklager, men forurening i denne sammenhæng er ikke et abstrakt problem. Det er meget nærværende og tydeligt.

Kunne grunden til, at du ikke oplever problemer ikke være, at der ikke er partikelfilter monteret på din dyt - jeg tænker, at der ikke er partikelfilter på en årgang 2004?
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

TorbenFeldthusen1977
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Diesel motor korte ture

Indlæg af TorbenFeldthusen1977 » 28. aug 2018, 17:11

wahlstrom skrev:
28. aug 2018, 13:04
Har en 1.9 TDI som både kører korte og mellem lange ture..
3-30km.. i ny og næ længere..
Har ingen problemer..
Kører så max 15000km på olieskift, egr blev blændet af ved køb(6 år siden) og den får olie rens ved olieskift..
Har ingen dyre udgifter på den

Ingen problemer

Køb diesel hvis du vil have diesel, benzin hvis det er det du ønsker

Forurening er et abstrakt problem. Du bliver straffet på en gamle PD’er økonomisk
hvordan blænder man den EGR ventil af og hvad betyder det i praksis/ hvad gør den?
hvad mener du med "PD`er økonomisk"

TorbenFeldthusen1977
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af TorbenFeldthusen1977 » 28. aug 2018, 17:17

peter w skrev:
28. aug 2018, 10:08
TorbenFeldthusen1977 skrev:
28. aug 2018, 09:36
HamSjelv skrev:
28. aug 2018, 08:43
Hmm,

2-3 km til arbejde....

Cykel?
Elcykel?
Segway?

Og så bruge selvtænderen til de lidt længere stræk?

:?:
enig i at der ikke er langt til arbejde men med 2 børn er det besværligt med en segway :-)
Jeg tænker også, at det mest indlysende vil være at cykle. Børn kan også cykle 2 km. Er de for små kunne en cykel med kasse være en god mulighed.
Hvorfor er du så glad for diesel - vælges normalt kun af personer, der har kørselsmønstret til det. Diesel forurener mere, har større risiko for meget store mekanikerregninger, larmer og nu dårligere gensalgsværdi.
Held og lykke med at finde en løsning.
@Peter. Tror bare at Diesel er mere økonomisk men det kan jeg næsten forstå den ikke er på den lange bane

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 9 times
Been thanked: 49 times

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af HenrikH29 » 28. aug 2018, 19:14

Min forrige bil var en Ford Mondeo 2.0 TDCI der i de ca. 9 1/2 år jeg havde den havde følgende kørselsmønster.

Dagligt 7 km på arbejde og hjem igen. Hver 2-3 uge måske en lidt længere tur - typisk motorvej. En gang årligt en tur til Italien med en Campingvogn bagefter - ca. 4.000 km på ferien. Årlig kørsel ca. 20-25.000, hvor langt størstedelen var de små korte ture hjem/arbejde.

Den havde kørt 157.000 km da jeg solgte den.

Ingen problemer med tilsodning eller tilstoppe dieselpartikelfilter - kan godt være den var det, men jeg oplevede ikke noget.

Brugte kun additiver sporadisk og kun i de senere år.

Nuværende bil er Audi Q5 3.0 TDI med samme kørselsmønster. Den kommer jeg så dog additiver i ved stort set hver tankning (Bell Add Diesel City). Udlæsning af værdier for dieselpartikelfileter mv. med VCDS ser fornuftigt ud - holder løbende øje med den. Hustru har lige fået arbejde 30 km væk - tror hun får lov at låne den en gang i mellem. :D

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Diesel motor korte ture

Indlæg af i-s » 28. aug 2018, 20:29

wahlstrom skrev:
28. aug 2018, 13:04
Har en 1.9 TDI som både kører korte og mellem lange ture..
3-30km.. i ny og næ længere..
Har ingen problemer..
Kører så max 15000km på olieskift, egr blev blændet af ved køb(6 år siden) og den får olie rens ved olieskift..
Har ingen dyre udgifter på den

Ingen problemer

Køb diesel hvis du vil have diesel, benzin hvis det er det du ønsker

Forurening er et abstrakt problem. Du bliver straffet på en gamle PD’er økonomisk
Det er også en helt anden sag med en så gammel bil uden DPF. Det er selvsagt, at det er svært at få DPF problemer med den.
/Søren.

TorbenFeldthusen1977
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 28. apr 2018, 19:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af TorbenFeldthusen1977 » 28. aug 2018, 21:27

Er der en der ved hvornår modellen bliver leveret med dpf?

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af wahlstrom » 29. aug 2018, 09:35

i-s skrev:
wahlstrom skrev:
28. aug 2018, 13:04
Har en 1.9 TDI som både kører korte og mellem lange ture..
3-30km.. i ny og næ længere..
Har ingen problemer..
Kører så max 15000km på olieskift, egr blev blændet af ved køb(6 år siden) og den får olie rens ved olieskift..
Har ingen dyre udgifter på den

Ingen problemer

Køb diesel hvis du vil have diesel, benzin hvis det er det du ønsker

Forurening er et abstrakt problem. Du bliver straffet på en gamle PD’er økonomisk
Det er også en helt anden sag med en så gammel bil uden DPF. Det er selvsagt, at det er svært at få DPF problemer med den.
Nu er dpf ikke det eneste der ikke kan lide korte kolde ture...

Og du ved heller ikke om jeg har dpf på min Billede
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Diesel motor korte ture

Indlæg af i-s » 29. aug 2018, 18:02

wahlstrom skrev:
29. aug 2018, 09:35

Og du ved heller ikke om jeg har dpf på min Billede
Det ved jeg, for din motor kan ikke køre med et aktiv DPF. Hvis du har noget, så er det et eftermonteret passiv DPF, som netop ikke kan stoppe til. Så du har slet ikke regenereringsproblematikken - det var sådan set pointen.
/Søren.

Gogi
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. sep 2016, 19:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 23 times

Re: Diesel motor korte ture " go eller no go"

Indlæg af Gogi » 29. aug 2018, 21:09

Jeg ville ikke gøre det. Alene af den grund at du altid vil køre rundt med en halvkold motor og specielt i vinterhalvåret er det ikke særligt sjovt. Taler af erfaring. Hvis du vil være sød ved din motor, kan du heller ikke lige trykke den af mens den ikke er gennemvarm.


Så kan et oliefyr komme på tale, men så bruger det brændstof og med de korte ture du kører, så vil batteriet nok også aflades mere end den kan nå at fylde på.

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk


Besvar

Tilbage til "Motor"