Audi E Tron SUV tråden
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Tror det er godt du ikke tog den i grå.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 666 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Jeg kan godt lide når noget er det stik modsatte af "biler der stiger i værdi" tråden
Tillykke med EL-bilen
Tillykke med EL-bilen
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6030
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6459 times
- Been thanked: 1639 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Den farve er super fed
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 6. apr 2010, 19:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 27 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Måske er der noget jeg overser, men nu tager jeg lige rollen som djævelens advokat, så bær' over med mig
Den er fin, ja. Men en bil på næsten 3 ton, til en pris på +1 mio (med tilvalg), og som på papiret kan køre 400km, men i Bjørns anden test, kun præsterer 330km...og det er med 90 km/t.
Køredynamik i en 2.700kg tung bil med højt tyngdepunkt, tænker jeg ikke er noget at skrive hjem om.
Rækkevidde er ditto, jeg ville ikke turde tage en tur fra det nordlige Århus til Kbh i et stræk.
Prisen ligger på et niveau, hvor du kan få rigtig meget andet spændende, som ikke har de 'skavanker', men selvfølgelig ikke ren el.
Jeg kan overhovedet ikke se det. Hvad er det Audi har gjort, som I mener er et skridt i den rigtige retning?
Afgift eller ej, var der et meget interessant indlæg fra VW's chef på klimatopmødet sidste uge omkring elbiler, som netop nævnte, at elbiler på ingen måde vil blive hver mands eje inden for nærmeste fremtid, da de simpelthen er for dyre at fremstille med den teknologi der er til rådighed i dag.
Den er fin, ja. Men en bil på næsten 3 ton, til en pris på +1 mio (med tilvalg), og som på papiret kan køre 400km, men i Bjørns anden test, kun præsterer 330km...og det er med 90 km/t.
Køredynamik i en 2.700kg tung bil med højt tyngdepunkt, tænker jeg ikke er noget at skrive hjem om.
Rækkevidde er ditto, jeg ville ikke turde tage en tur fra det nordlige Århus til Kbh i et stræk.
Prisen ligger på et niveau, hvor du kan få rigtig meget andet spændende, som ikke har de 'skavanker', men selvfølgelig ikke ren el.
Jeg kan overhovedet ikke se det. Hvad er det Audi har gjort, som I mener er et skridt i den rigtige retning?
Afgift eller ej, var der et meget interessant indlæg fra VW's chef på klimatopmødet sidste uge omkring elbiler, som netop nævnte, at elbiler på ingen måde vil blive hver mands eje inden for nærmeste fremtid, da de simpelthen er for dyre at fremstille med den teknologi der er til rådighed i dag.
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Og det er 1+ mio uden den store afgift. Forestil dig hvad den ville koste, hvis den blev pålagt samme afgift som en 911 Turbo S.HamDenFede skrev: ↑30. jan 2019, 13:18Måske er der noget jeg overser, men nu tager jeg lige rollen som djævelens advokat, så bær' over med mig Den er fin, ja. Men en bil på næsten 3 ton, til en pris på +1 mio (med tilvalg)
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Prøv at hælde det udstyr i en Q8. Så er vi på den anden side af 2 mill.
Har kørt Tesla så kender rækkevidde. Og har andre biler.
Det er altså genialt med el bil, men bor man på landet eller kører meget er hybrid da klart at foretrække.
Har kørt Tesla så kender rækkevidde. Og har andre biler.
Det er altså genialt med el bil, men bor man på landet eller kører meget er hybrid da klart at foretrække.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6030
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6459 times
- Been thanked: 1639 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Helt enigAU-R8 skrev:Prøv at hælde det udstyr i en Q8. Så er vi på den anden side af 2 mill.
Har kørt Tesla så kender rækkevidde. Og har andre biler.
Det er altså genialt med el bil, men bor man på landet eller kører meget er hybrid da klart at foretrække.
I mit eget tilfælde er jeg afhængig af bilen og nogle gange nogle længere ture, uden mulighed for at lade på de stop jeg har.
Hvis jeg havde råd til en ekstra bil når behovet er der, så ville det være fint, problemet er bare at jeg ikke engang har råd til en e-Tron uden udstyr
Sammenligningen med Q8 skulle nok være begge biler uden afgift, men mon ikke de så kostede næsten det samme? Eller?
En hybrid med en lidt længere rækkevidde end en GTE, og så med god plads til familien kunne være godt, så den de daglige ture kunne klares på ren el
Og så til samme pris - eller lavere - som en diesel eller benzin koster i dag
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Havde håbet selv på en Q8 med hybrid og 100 km på ren el.
Det må vente et par år siger de.
Det må vente et par år siger de.
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Vil du ikke også have den i guldlakering med diamantbesatte forlygter, nu du er i gang?
Så snart elbilerne bliver populære, kan jeg garantere dig for at den til enhver tid siddende regering nok skal få løftet afgiften på dem op i nærheden af 150% igen. Der er ingen der har lyst til at gå glip af de 20 milliarder kroner, registreringsafgiften bidrager med hvert år.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6030
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6459 times
- Been thanked: 1639 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Der er ikke enighed om den del, men desværre er der ikke nok der kan se fornuften i at fjerne afgifterne.Dakota skrev:Vil du ikke også have den i guldlakering med diamantbesatte forlygter, nu du er i gang?
Så snart elbilerne bliver populære, kan jeg garantere dig for at den til enhver tid siddende regering nok skal få løftet afgiften på dem op i nærheden af 150% igen. Der er ingen der har lyst til at gå glip af de 20 milliarder kroner, registreringsafgiften bidrager med hvert år.
Man skulle måske se på hvad det kunne give af bidrag til samfundet uden disse afgifter
Jeg mener ikke det er realistisk at biler skal blive dyrere i Danmark - heller ikke med ny teknologi. Det nuværende udbud og priser på elbiler gør i hvert tilfælde at jeg beholder min dieselbil, og måske endda køber en ny tilsvarende næste gang.
Der er desværre ikke mange familiebiler som elbil i et prisleje op til 500.000 kr, hvor du stadig får meget benzin og dieselbil for pengene. Hybridbilerne kan fås i det prisleje, men med en alt for kort rækkevidde på el.
Skal det være realistisk, så skal prisen være på niveau med tilsvarende benzin og dieselbiler, det kan selvfølgelig gøres på flere måder
- mindre afgift på el og hybrid biler (som man gør lidt af i dag).
- større afgift på benzin og diesel biler.
- vente på teknologien har nået et modenhedsniveau hvor det er rentabelt for producenterne, så de kan sælge til en større kundegruppe.
De to første metoder er uholdbare - specielt på lang sigt. Og der er sikkert flere metoder.
Men hvis du skal have en fornuftig og sikker familiebil fra ny, så er mange biler i prislejet 300-500.000 kr, uden at der står hverken Audi, Mercedes eller BMW på bagsmækken, men nærmere Skoda, VW eller Opel. Og her mener jeg biler som både klarer en barnevogn og ferieoppakning altså ikke en lille hatchback
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 30
- Tilmeldt: 6. apr 2010, 19:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 27 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Afgifter eller ej, så er faktum vel at elbiler er dyre at producere, pga., at særligt batterne er dyre. Det er også derfor at mange elbiler i dag er noget dyrere uden afgift end tilsvarande større benzin/diesel biler med afgift. En Hyundai Kona, som er meget populær lige nu, men som har en størrelse der, i min optik, ikke er familiestørrelse, koster noget mere end en Octavia stationcar, og næsten det samme som en skrabet passat. Forskellen er bare, at den lille bil er uden afgifter, og den store er med. Og skulle de få lyst til at lægge afgifter på elbilerne igen, så bliver en stor del af dem vel nærmest usælgelige.
- These users thanked the author HamDenFede for the post (total 2):
- BrianDS • i-s
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Fede lys
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
En E Tron koster ca. det samme som en Q8HamDenFede skrev: ↑30. jan 2019, 19:56Afgifter eller ej, så er faktum vel at elbiler er dyre at producere, pga., at særligt batterne er dyre. Det er også derfor at mange elbiler i dag er noget dyrere uden afgift end tilsvarande større benzin/diesel biler med afgift. En Hyundai Kona, som er meget populær lige nu, men som har en størrelse der, i min optik, ikke er familiestørrelse, koster noget mere end en Octavia stationcar, og næsten det samme som en skrabet passat. Forskellen er bare, at den lille bil er uden afgifter, og den store er med. Og skulle de få lyst til at lægge afgifter på elbilerne igen, så bliver en stor del af dem vel nærmest usælgelige.
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1740
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 694 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Tror såmænd ikke at du overser så megetHamDenFede skrev: ↑30. jan 2019, 13:18Måske er der noget jeg overser, men nu tager jeg lige rollen som djævelens advokat, så bær' over med mig
......som på papiret kan køre 400km, men i Bjørns anden test, kun præsterer 330km...og det er med 90 km/t.
.......
Har det helt på samme måde. Elbiler er helt klart interessante på mange måder... Men der er godt nok også nogle kompromisser. Har set flere af Bjørns videoer og jeg bliver så træt indvendigt når man ser på opladning "undervejs"... Bjørn siger selv i en af videoerne (på en længere tur, med flere opladninger undervejs) noget i retning af: at første gang han skulle lade var det fint nok, der fik han tiden til at gå med spisning, en tur på potten, snackindkøb etc. Men ved efterfølgende opladninger var han ikke sulten etc. Så nu skulle han bare vente.....
Til en pris af +1 mio. forventer jeg egentlig ikke at skulle leve med ret mange kompromisser. En rækkevidde som hurtigt kan være omkring/under 300km (motorvejs hastighed, evt. køligt vejr) og "optankningstider" som er langt over et alm. tankstationsbesøg er noget af et kompromis i min bog.
Men betragter man den bare som bil nr. 2 er rækkevidden vel ok og ved hjemmeladning vil den jo også være klar med fuld rækkevidde altid....
Men: I det prissegment kunne jeg nok finde en del andet som også var meget interessant.
Personligt er jeg ikke så optaget af, hvad der driver hjulene. Så at det er El er ikke i sig selv et argument for at vælge en given bil....
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1632
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 202 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
De har lavet en kæmpe bil, med en rimelig rækkevidde, der ikke forurener, er meget støjsvag, har et lavt klimaaftryk og som er med til at bane vejen for at nedbringe CO2-udledningen fra transportsektoren, der står for ca. 30 % af verdens samlede CO2-udledning. Ikke andet end det.HamDenFede skrev: ↑30. jan 2019, 13:18Jeg kan overhovedet ikke se det. Hvad er det Audi har gjort, som I mener er et skridt i den rigtige retning.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:40
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 56 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Og du lader gratis på arbejde, med ekstra grøn solenergi.AU-R8 skrev: ↑29. jan 2019, 17:26Har Clever brik.
Der følger en ladeboks med hjemme, endnu ikke fastlagt hvad.
Bilen er forberedt til træk, regner med der kommer noget svingbart, aft træk er sgu yt på sådan en fin bil. Har træk på V bussen.
Bruger aldrig panorama nu den har 4 zone klima og det stjæler højde.
Nu skal vi vel egentligt blot sikre, at du også derhjemme kan lade med solenergi... og eventuelle ekstra firma adresser burde jo også fyldes med solceller - du kender nummeret, så ring bare
Du bliver så grøn at du får bøgegrene ud af ørerne
Nuværende:
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Hvis vi skal vurdere det samlede klimaaftryk for en Peugeot 108 mod en Audi e-tron, er jeg ret sikker på hvem vinderen bliver.peter w skrev: ↑31. jan 2019, 12:49De har lavet en kæmpe bil, med en rimelig rækkevidde, der ikke forurener, er meget støjsvag, har et lavt klimaaftryk og som er med til at bane vejen for at nedbringe CO2-udledningen fra transportsektoren, der står for ca. 30 % af verdens samlede CO2-udledning. Ikke andet end det.
PS: Transportsektoren omfatter også færger, fragtskibe, flytrafik, togtrafik, busser osv.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1632
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 202 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Ja, Audien vinder. I hvertfald i Norden, hvor vi har en meget høj andel af vedvarende energi i vores el-mix. Derudover er det nødvendigt, at der er nogen, der går foran, når nye teknologier skal rulles ud.Dakota skrev: ↑31. jan 2019, 13:17Hvis vi skal vurdere det samlede klimaaftryk for en Peugeot 108 mod en Audi e-tron, er jeg ret sikker på hvem vinderen bliver.peter w skrev: ↑31. jan 2019, 12:49De har lavet en kæmpe bil, med en rimelig rækkevidde, der ikke forurener, er meget støjsvag, har et lavt klimaaftryk og som er med til at bane vejen for at nedbringe CO2-udledningen fra transportsektoren, der står for ca. 30 % af verdens samlede CO2-udledning. Ikke andet end det.
PS: Transportsektoren omfatter også færger, fragtskibe, flytrafik, togtrafik, busser osv.
Personbiler stod for 16 % af CO2-udledingen i DK. Færger, tog, busser, varevogne og "indenrigslastbiler" kommer også på el inden for en overskuelig fremtid.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2769
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 506 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Det er vel ikke mere banebrydende end andre elbiler, ud over størrelsen.peter w skrev: ↑31. jan 2019, 12:49De har lavet en kæmpe bil, med en rimelig rækkevidde, der ikke forurener, er meget støjsvag, har et lavt klimaaftryk og som er med til at bane vejen for at nedbringe CO2-udledningen fra transportsektoren, der står for ca. 30 % af verdens samlede CO2-udledning. Ikke andet end det.HamDenFede skrev: ↑30. jan 2019, 13:18Jeg kan overhovedet ikke se det. Hvad er det Audi har gjort, som I mener er et skridt i den rigtige retning.
Mht. klimaaftryk, så er der mange meninger om det, men det er ikke udelukkende grønt/sundt - men den diskussion bør ikke være her
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1632
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 202 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Enig. Det var bare hamdenfede, der spurgte, hvad det var, at Audi gjorde rigtigt.Nicklossi skrev: ↑31. jan 2019, 13:26Det er vel ikke mere banebrydende end andre elbiler, ud over størrelsen.peter w skrev: ↑31. jan 2019, 12:49De har lavet en kæmpe bil, med en rimelig rækkevidde, der ikke forurener, er meget støjsvag, har et lavt klimaaftryk og som er med til at bane vejen for at nedbringe CO2-udledningen fra transportsektoren, der står for ca. 30 % af verdens samlede CO2-udledning. Ikke andet end det.HamDenFede skrev: ↑30. jan 2019, 13:18Jeg kan overhovedet ikke se det. Hvad er det Audi har gjort, som I mener er et skridt i den rigtige retning.
Mht. klimaaftryk, så er der mange meninger om det, men det er ikke udelukkende grønt/sundt - men den diskussion bør ikke være her
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Han er kun bøgegrøn, indtil han går ned i ......... kælderen.....
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Hvis du seriøst tror, der bliver brugt MINDRE energi, FÆRRE naturressourcer og udledt MINDRE CO2 på at producere en e-tron end en Peugeot 108, så tror jeg du lige skal læse lidt op på tingene...peter w skrev: ↑31. jan 2019, 13:25Ja, Audien vinder. I hvertfald i Norden, hvor vi har en meget høj andel af vedvarende energi i vores el-mix. Derudover er det nødvendigt, at der er nogen, der går foran, når nye teknologier skal rulles ud.Dakota skrev: ↑31. jan 2019, 13:17Hvis vi skal vurdere det samlede klimaaftryk for en Peugeot 108 mod en Audi e-tron, er jeg ret sikker på hvem vinderen bliver.peter w skrev: ↑31. jan 2019, 12:49De har lavet en kæmpe bil, med en rimelig rækkevidde, der ikke forurener, er meget støjsvag, har et lavt klimaaftryk og som er med til at bane vejen for at nedbringe CO2-udledningen fra transportsektoren, der står for ca. 30 % af verdens samlede CO2-udledning. Ikke andet end det.
PS: Transportsektoren omfatter også færger, fragtskibe, flytrafik, togtrafik, busser osv.
Personbiler stod for 16 % af CO2-udledingen i DK. Færger, tog, busser, varevogne og "indenrigslastbiler" kommer også på el inden for en overskuelig fremtid.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1632
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 202 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Naturligvis bruges der flere ressourcer på at producere en E-tron end en lille øse, men hele ideen med elbiler er jo, at man skal se på CO2-udledningen over bilens livscyklus og ikke kun på produktionen af bilen. Jeg gik naturligvis ud fra,at du talte om CO2-aftrykket på bilens livscyklus, og ikke kun på et enkelt element i livscyklussen.Dakota skrev: ↑31. jan 2019, 13:49Hvis du seriøst tror, der bliver brugt MINDRE energi, FÆRRE naturressourcer og udledt MINDRE CO2 på at producere en e-tron end en Peugeot 108, så tror jeg du lige skal læse lidt op på tingene...peter w skrev: ↑31. jan 2019, 13:25Ja, Audien vinder. I hvertfald i Norden, hvor vi har en meget høj andel af vedvarende energi i vores el-mix. Derudover er det nødvendigt, at der er nogen, der går foran, når nye teknologier skal rulles ud.
Personbiler stod for 16 % af CO2-udledingen i DK. Færger, tog, busser, varevogne og "indenrigslastbiler" kommer også på el inden for en overskuelig fremtid.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6030
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6459 times
- Been thanked: 1639 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Interessant den høje andel af vedvarende energi er sol, vand og vind - lidt over halvdelen, holder den hvis forbruget stiger markant med fem nye store datacentre og meget mere elektrisk transport?peter w skrev:Ja, Audien vinder. I hvertfald i Norden, hvor vi har en meget høj andel af vedvarende energi i vores el-mix. Derudover er det nødvendigt, at der er nogen, der går foran, når nye teknologier skal rulles ud.Dakota skrev: ↑31. jan 2019, 13:17Hvis vi skal vurdere det samlede klimaaftryk for en Peugeot 108 mod en Audi e-tron, er jeg ret sikker på hvem vinderen bliver.peter w skrev: ↑31. jan 2019, 12:49De har lavet en kæmpe bil, med en rimelig rækkevidde, der ikke forurener, er meget støjsvag, har et lavt klimaaftryk og som er med til at bane vejen for at nedbringe CO2-udledningen fra transportsektoren, der står for ca. 30 % af verdens samlede CO2-udledning. Ikke andet end det.
PS: Transportsektoren omfatter også færger, fragtskibe, flytrafik, togtrafik, busser osv.
Personbiler stod for 16 % af CO2-udledingen i DK. Færger, tog, busser, varevogne og "indenrigslastbiler" kommer også på el inden for en overskuelig fremtid.
Hvad er en overskuelig fremtid? Jeg kunne se en god ide i at netop erhvervstransport blev mere grønt, men der er ikke mange eksempler på det i stor skala endnu?
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 6. aug 2012, 13:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 56 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
Jeg arbejder ved en af landets største transportselskaber. Umiddelbart kan jeg ikke finde en eneste lastbil der kan bruges til de behov pt, ej heller ikke dem der er i pipeline.BrianDS skrev:Interessant den høje andel af vedvarende energi er sol, vand og vind - lidt over halvdelen, holder den hvis forbruget stiger markant med fem nye store datacentre og meget mere elektrisk transport?peter w skrev:Ja, Audien vinder. I hvertfald i Norden, hvor vi har en meget høj andel af vedvarende energi i vores el-mix. Derudover er det nødvendigt, at der er nogen, der går foran, når nye teknologier skal rulles ud.
Personbiler stod for 16 % af CO2-udledingen i DK. Færger, tog, busser, varevogne og "indenrigslastbiler" kommer også på el inden for en overskuelig fremtid.
Hvad er en overskuelig fremtid? Jeg kunne se en god ide i at netop erhvervstransport blev mere grønt, men der er ikke mange eksempler på det i stor skala endnu?
- These users thanked the author SzleeperDK for the post:
- BrianDS
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1632
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 202 times
Re: Audi E Tron SUV tråden
De er der, men primært på forsøgsniveau. Husk, at jeg primært taler om lastbiler, der kører indenrigs, og derfor kan oplades dagligt. Jeres brancheorganisation er interesset i emnet - naturligvis. I første omgang vil der dog blive brugt gaslastbiler, der kører på biogas. De er der. Og gasbusserne er der. Danmarks længste busrute - eller en af dem - linje 5C i Kbh kører udelukkende på biogas, og de kører mange kilometer.SzleeperDK skrev: ↑31. jan 2019, 13:59Jeg arbejder ved en af landets største transportselskaber. Umiddelbart kan jeg ikke finde en eneste lastbil der kan bruges til de behov pt, ej heller ikke dem der er i pipeline.BrianDS skrev:Interessant den høje andel af vedvarende energi er sol, vand og vind - lidt over halvdelen, holder den hvis forbruget stiger markant med fem nye store datacentre og meget mere elektrisk transport?peter w skrev: Ja, Audien vinder. I hvertfald i Norden, hvor vi har en meget høj andel af vedvarende energi i vores el-mix. Derudover er det nødvendigt, at der er nogen, der går foran, når nye teknologier skal rulles ud.
Personbiler stod for 16 % af CO2-udledingen i DK. Færger, tog, busser, varevogne og "indenrigslastbiler" kommer også på el inden for en overskuelig fremtid.
Hvad er en overskuelig fremtid? Jeg kunne se en god ide i at netop erhvervstransport blev mere grønt, men der er ikke mange eksempler på det i stor skala endnu?
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.