Vi var ude og se på den nye Passat i dag, og der er ingen tvivl om at vi er på rette spor…
Bilen vi kigger på, er en Passat Elegance Plus hvor vi påtænker at tilkøbe følgende ekstraudstyr:
- DK teknikpakke
Navigation Discover Pro (digitalt cocpit)
Rullegardiner i bagdøre
BLIS og Rear assist.
Køreprofilindstilling
Lydsystem Dynaudio
Rat med varme.
4 års garanti
Træk (ikke svingbart, men aftageligt)
Vinterhjul
Men det store spørgsmål, for mig, er hvilken motor der skal i? Da jeg kører en del korte ture og ikke kommer over 25kkm/år har jeg besluttet mig for en TSI og tænker, at det skal være en 2,0 med 190 hk. Men jeg er kommet lidt i tvivl herom.
Jeg vil gerne betale ekstra for at få en kvik bil med ekstra overskud. Men når jeg taler med forhandleren, siger de, at det ikke er pengene værd. Samtidig siger de, at der ikke er problemer med DQ200 og 1,5 TSI, hvilket får mig til at tvivle på om man overhovedet kan stole på noget af det de siger… (efter at have læst her inde og på motor-talk.de)
Da det PT ikke er muligt, at prøvekøre en Passat 2,0 TSI med 190 HK, vil jeg høre om der er nogen af Jer derude, som har nogle input, gerne med baggrund i Jeres erfaringer med andre VAG biler med samme motor (Octavia, Superb, Arteon)
Hvad siger I? er 2,0 TSI 190 HK spild af penge eller hvad? Eller er det værd at betale 40k Kr. for de ekstra 40 HK (og undgå DQ200).
Til info: Jeg kommer aldrig til at trække en campingvogn, så det skal ikke være argumentet for valg af motor.
En sidste ting: hvad skal man kunne forhandle i rabat på en Passat til ca. 540k Kr.?
Mvh
VAGVirgin