Tak @HansH
Du har helt ret. Hvis jeg husker rigtig, så blev de 6c i okt 17 da de fik adblue. I princippet er 6c og 6d-temp ens. Forskellen ligger i, at 6d-temp er opgivet efter wltp. Men nu snakker de allerede om Euro 7.
Tak @HansH
Der bliver eksporteret masser af 7 - 15 år gamle dieselbiler til øst Europa og Rusland. Efterspørgslen er helt enorm, så jeg tror der er masser af købere også om 10 år, så prisen vil blive holdt oppe - selv hvis efterspørgslen i DK skulle forsvinde helt.BrianDS skrev: ↑5. apr 2021, 20:57Jeg er relativt enig, men jeg tror dog også du ser ICE biler på salgslisterne i 2029, medmindre der sker en revolution i udviklingen af enten BEV, eller andet, så alle behov kan dækkes - der er lige et stykke vej endnu, så jeg tror ikke det er helt grotesk at købe en diesel eller benzin bil i dag, der skal nok være nogen der har behovet også om både 5 og 10 år - om ikke andet så dem der køber brugt.Thor-thor skrev:Præcis. Elbiler har en relativ høj miljøbelastning ved produktion, men lav i drift. Så jo flere km, jo større fordel ved eldrift (også økonomisk).
Derudover er producenternes udmelding naturligvis en betragtning på globalt plan, hvor fossile biler uden tvivl vil have en del år foran sig, især i lande med lavere velstandsniveau og dårligere infrastruktur.
I den relativt velstående del af verden, formentlig i særlig grad Nordeuropa, med fornuftig infrastruktur/forsyningsikkerhed/grønt elmix etc. vil omstillingen til el, alt andet lige gå relativt stærkt, både pga. politisk fokus/støtte, men også pga. at flere og flere vil se fordele i det.
Så man skal næppe forestille sig at fossilbiler har en lang og glorværdig fremtid foran sig i DK og omegn....
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
Jeg er helt enig, og hvis vi begynder at købe færre nye, så falder efterspørgslen i Østeuropa ikke af den grund - der er lidt længere til nyere og mere elektriske biler der, så det kan endda ende med priserne vil stige - det er ikke til at vide, men jeg tror ikke en TDI er et meget mere usikkert køb end andre biler.i-s skrev:Der bliver eksporteret masser af 7 - 15 år gamle dieselbiler til øst Europa og Rusland. Efterspørgslen er helt enorm, så jeg tror der er masser af købere også om 10 år, så prisen vil blive holdt oppe - selv hvis efterspørgslen i DK skulle forsvinde helt.BrianDS skrev: ↑5. apr 2021, 20:57Jeg er relativt enig, men jeg tror dog også du ser ICE biler på salgslisterne i 2029, medmindre der sker en revolution i udviklingen af enten BEV, eller andet, så alle behov kan dækkes - der er lige et stykke vej endnu, så jeg tror ikke det er helt grotesk at købe en diesel eller benzin bil i dag, der skal nok være nogen der har behovet også om både 5 og 10 år - om ikke andet så dem der køber brugt.Thor-thor skrev: Præcis. Elbiler har en relativ høj miljøbelastning ved produktion, men lav i drift. Så jo flere km, jo større fordel ved eldrift (også økonomisk).
Derudover er producenternes udmelding naturligvis en betragtning på globalt plan, hvor fossile biler uden tvivl vil have en del år foran sig, især i lande med lavere velstandsniveau og dårligere infrastruktur.
I den relativt velstående del af verden, formentlig i særlig grad Nordeuropa, med fornuftig infrastruktur/forsyningsikkerhed/grønt elmix etc. vil omstillingen til el, alt andet lige gå relativt stærkt, både pga. politisk fokus/støtte, men også pga. at flere og flere vil se fordele i det.
Så man skal næppe forestille sig at fossilbiler har en lang og glorværdig fremtid foran sig i DK og omegn....
Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
Har du overhovedet læst hvad jeg skriver?Morten Hedensted skrev: ↑6. apr 2021, 18:15Hvorfor mener du, at værditabet bliver større end på en Highline+ - Det giver da ingen mening, overhovedet, R Line er super populær som brugt, netop derfor hentes der så mange via import!
Og så er det lidt kedeligt, at dit had til alt diesel er så udtalt, så du fremturer igen og igen med problemer du mener alle har, men som kun en marginal gruppe oplever. Ligesom det er lidt sørgeligt, når nu du er så indædt diesel modstander, at du så ikke har styr på noget så basalt som euronormer. Det er fint at ha en skarp holdning, men så læs da op på tingene.
Måske der sidder folk og læser med, der bare æder dine indlæg råt.
Valget af diesel kan handle om andet end økonomi, fx kan det handle om måden bilen kører på, sådan en 190 HK diesel, kører da langt federe og mere tilbagelænet end en tilsvarende TSI. Jeg er selv lige skiftet fra TDI til TSI med samme effekt, så min påstand er ikke grebet ud af den blå luft!