Periodisk gearproblem Passat

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
DenGrumme
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18. aug 2009, 21:12
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Periodisk gearproblem Passat

Indlæg af DenGrumme » 18. aug 2009, 21:34

Jeg har et problem med min Passat ’96 motor 2,0 AGG.
Sidste uge da jeg skulle køre hjem fra købmanden, ville den ikke i bakgear (gjorde modstand og hvæssede tænder) men jeg fik den derned, men nu ville den ikke i 1. gear.. Men jeg fik den op i 3. og trillede stille hjem. Efter jeg fik slukket motoren var der ingen problemer med at skifte rundt, så jeg startede den igen og der var ingen problemer, gearskift kørte let og elegant som altid?
Nu (500 km efter) er problemet her så igen, og denne gang er det ikke nok at stoppe motoren.
Der har ikke været nogle indikationer før på at koblingen skulle være slidt.
Har udluftet den Hydrauliske kobling, og hvis jeg slukker motoren sætter den i gear, og starter så virker koblingspunkter helt normalt.
Nogle bud?

Mvh.
Jesper

Brugeravatar
hestech
Medlem
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Syd-Vestjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodisk gearproblem Passat

Indlæg af hestech » 18. aug 2009, 21:54

Åbn din motorhjelm, kig ned på de ledforbindelser som har fat i de 2 kabler som kommer inde fra gearstangen, bed fruen eller en anden bevæge gearstangen stllle og rolig og tjek om der er noget der er revnet ,faldet fra hinanden eller på anden måde løs.

DenGrumme
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18. aug 2009, 21:12
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Periodisk gearproblem Passat

Indlæg af DenGrumme » 20. aug 2009, 19:13

Tror jeg har fundet problemet!
2 steder på gearvælgeren er der så meget slør pga. slidtage at den har svært ved at finde den rigtige position. Men fik lavet lidt nødreparation med skiver og dimser så nu køre den, til jeg finder en i bedre stand hos ophuggeren.
Mærkeligt at den er slidt efter kun 420.000 km :lol:
Tak for hjælpen

Besvar

Tilbage til "Transmission"