Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9 TDI
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 16. nov 2011, 22:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9 TDI
Købte for 6 mdr siden passat stc. 1.9 TDI 3BG 130 hk. tiptronic årg. 6/2001.
Problem: Forsinket turbotryk (evt. ikke nok tryk?), samt den viser absolut max. 185 km/t på toppen (170 i modvind !)
Relevant info:
- Maskinen har gået snart 400.000 km, det har turboen sikkert også. (Den bruger hverken vand eller olie)
- Indsugning har været afmont, hvor jeg fjernede sod (det der svarer til størrelsen af 2 knyttede hænder), det gav meget bedre økonomi og speederrespons men ikke den ønskede effekt motormæssigt
- Har haft VAGCOM på for lidt tid siden, dog ikke efter rens af indsug. Jeg mener den skrev noget med en høj indsug. luft temp. samt ikke helt nok turbotryk.
- Har brugt bell-add i tank og indsug. både før og efter adskillelsen
Mit eget bud:
- Turbo slidt eller fuld af sod (Den pind der kommer ud af turboen bevæges nemt)
- Katalysator faldet sammen eller stoppet (Udstødning stoppet)
- Luftmængdemåler (Kan den være skyld i så meget effekttab?)
- Dyser ?
Er der nogle der har andre ideér til hvad der kan være galt eller evt. løsningsforslag ?
Hvad går tilsvarende modeller på toppen ?
Mvh. Michael
Problem: Forsinket turbotryk (evt. ikke nok tryk?), samt den viser absolut max. 185 km/t på toppen (170 i modvind !)
Relevant info:
- Maskinen har gået snart 400.000 km, det har turboen sikkert også. (Den bruger hverken vand eller olie)
- Indsugning har været afmont, hvor jeg fjernede sod (det der svarer til størrelsen af 2 knyttede hænder), det gav meget bedre økonomi og speederrespons men ikke den ønskede effekt motormæssigt
- Har haft VAGCOM på for lidt tid siden, dog ikke efter rens af indsug. Jeg mener den skrev noget med en høj indsug. luft temp. samt ikke helt nok turbotryk.
- Har brugt bell-add i tank og indsug. både før og efter adskillelsen
Mit eget bud:
- Turbo slidt eller fuld af sod (Den pind der kommer ud af turboen bevæges nemt)
- Katalysator faldet sammen eller stoppet (Udstødning stoppet)
- Luftmængdemåler (Kan den være skyld i så meget effekttab?)
- Dyser ?
Er der nogle der har andre ideér til hvad der kan være galt eller evt. løsningsforslag ?
Hvad går tilsvarende modeller på toppen ?
Mvh. Michael
2001 Passat 3BG stc, AVF m/tiptr.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 243
- Tilmeldt: 9. okt 2009, 12:31
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
Hej
Jeg har selv en 03 3bg tdi 100 og den kan godt nå et par hundrede, efter spedo. uden at blive alt for forpustet.
Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at konstatere om turboen sætter tryk nok?? Hvis det er tilfældet, ville jeg kigge på LMM.
Der er flere herinde, der er stenhårde i tdi motorer. Hvis du bruger søge funk. finder du svar på dit spørgsmål
Jeg har selv en 03 3bg tdi 100 og den kan godt nå et par hundrede, efter spedo. uden at blive alt for forpustet.
Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at konstatere om turboen sætter tryk nok?? Hvis det er tilfældet, ville jeg kigge på LMM.
Der er flere herinde, der er stenhårde i tdi motorer. Hvis du bruger søge funk. finder du svar på dit spørgsmål
Leon FR stc Hybrid 2021
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7786
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
det kan sagtens være luftmassemåleren der er ved at være træt.... den mister meget trækkraft hvis den ikke er på toppen
men det kan også være turboen der hænger i justermekanismen.....
men det kan også være turboen der hænger i justermekanismen.....
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- Thomas Landberg
- Nyt medlem
- Indlæg: 281
- Tilmeldt: 19. jun 2008, 00:06
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: www.chiptuning.nu
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
Det er jo relativt let at fejlsøge på. Du kan starte med at lave en logfil i 3. eller 4. gear hvor du måler blot 01, 08 og 11. Så kan man se om ladetrykket følger det ønskede og om alle limiters står som de skal og om motoren får diesel nok.
MVH
Thomas Landberg
Landberg.dk ApS er pr. 1. september 2014 delt i to firmaer. Derfor:
Olie fra Castrol, autopærer fra Philips og Osram, Bell Add, Bosch viskerblade og en masse andet biltilbehør til landets bedste priser - så er det https://landberg.dk
Chiptuning, rullefelttest, Utune, EGRMOD osv. - så er det http://chiptuning.nu. Forhandlere i hele landet, bl.a. http://www.racetech.dk i Ringsted, http://www.cartrends.dk i Rødovre, http://www.au2sound.dk i Næsteved, NT Auto i Vejle, Procarshop i Odense og Insight Racing i Hedehusene..
Thomas Landberg
Landberg.dk ApS er pr. 1. september 2014 delt i to firmaer. Derfor:
Olie fra Castrol, autopærer fra Philips og Osram, Bell Add, Bosch viskerblade og en masse andet biltilbehør til landets bedste priser - så er det https://landberg.dk
Chiptuning, rullefelttest, Utune, EGRMOD osv. - så er det http://chiptuning.nu. Forhandlere i hele landet, bl.a. http://www.racetech.dk i Ringsted, http://www.cartrends.dk i Rødovre, http://www.au2sound.dk i Næsteved, NT Auto i Vejle, Procarshop i Odense og Insight Racing i Hedehusene..
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 24. nov 2011, 10:01
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
Har du tjekket dine vacum slanger det startede jeg med da min skoda octavia tdi 110hk heller ikke ville trække og så bagefter satte jeg en tester for at se om der var nogle fejl det er altid et godt sted at starte
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 24. nov 2011, 10:01
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
Undskyld havde ikke lige fået læst at du har haft vag.com på
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 42
- Tilmeldt: 19. dec 2009, 22:47
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
havde en tryk slange /turbo rør`s forbindelse ved højre side der var flækket neden under så man ikke lige kunne finde det det tog ligesom det sjove af min gamle passat ! held og lykke
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 16. nov 2011, 22:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
Har haft vagcom på igen og har været lidt mere seriøs denne gang (Det er dog ikke min, derfor er info lige det jeg kan huske) !
Inspr. dyserne er vist ikke så gode, cyl. 1 er værst, den viser mellem -2.60/-3.00, mener de andre var mere ens i plusværdier.
Luftmængdemåler der ikke holdte sig inden for spec. i tomgang samt ikke regulerede ret meget/hurtigt.
... og sidst men ikke mindst en utæt EGR-ventil...
De dyser koster jo spidsen af en jetjager og er garanteret noget hø at skifte, - anyone ?
Hvis ikke det skal ende i en anden maskine for at få ydelsen tilbage, er alternativet vel at finde 1-4 brugte dyser, på med vagcom og håbe værdierne er acceptable (samt selvfølgelig udskifte LMM og EGR til ny).
Kan man finde de dyser brugt overhovedet ?
Er der andre alternativer ?
Jeg ved godt der går nærigrøv i den mht, brugte stumper, men maskinen har kørt 400.000 km. så hvad kan man forvente...
Afslutter hermed den danske stil i håb om gode råd og vejledning fra dette forums kloge medlemmer
Passat 3BG AVF
Inspr. dyserne er vist ikke så gode, cyl. 1 er værst, den viser mellem -2.60/-3.00, mener de andre var mere ens i plusværdier.
Luftmængdemåler der ikke holdte sig inden for spec. i tomgang samt ikke regulerede ret meget/hurtigt.
... og sidst men ikke mindst en utæt EGR-ventil...
De dyser koster jo spidsen af en jetjager og er garanteret noget hø at skifte, - anyone ?
Hvis ikke det skal ende i en anden maskine for at få ydelsen tilbage, er alternativet vel at finde 1-4 brugte dyser, på med vagcom og håbe værdierne er acceptable (samt selvfølgelig udskifte LMM og EGR til ny).
Kan man finde de dyser brugt overhovedet ?
Er der andre alternativer ?
Jeg ved godt der går nærigrøv i den mht, brugte stumper, men maskinen har kørt 400.000 km. så hvad kan man forvente...
Afslutter hermed den danske stil i håb om gode råd og vejledning fra dette forums kloge medlemmer
Passat 3BG AVF
2001 Passat 3BG stc, AVF m/tiptr.
- Krog
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4941
- Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8362 Hørning
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 16 times
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
Du bliver nødt til at få fat i den komplette udlæsning, ellers er det jo gætværk. Ham som har udlæst for dig, må have en kopi.. Næste gang, så sørg for at vedkommende til at give dig en kopi af udlæsningen, det gør det hele så meget nemmere..
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 16. nov 2011, 22:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
Jeg ved det er de dyser, men det er jo lidt svært at huske eksakte værdier...
+ der er de 2 andre fejl jeg også er helt bevidst om...
(han har en kende IT problemer, som er grunden til jeg ikke har filen/udlæsningen endnu)
Det jeg søger er om nogen ved, om man kan købe brugte dyser som man kan forvente virker?
evt hvor ?
samt ca. pris og er det kolort at skifte dem ?
Det er det der ville danne grundlag for det videre forløb, anden maskine i til x kr. eller forsøg rep. af gammel jern med brugte dyser samt ny EGR og LMM til x kr. Det kan vel aldrig gå at smide 4 ny dyser i en bil der har kørt 400000, det koster vel rask væk 12-14 af de lange og så en LMM og en EGR oveni, så er prisen vel deroppe hvor man kan få en motor med lavere km i stedet for?
+ der er de 2 andre fejl jeg også er helt bevidst om...
(han har en kende IT problemer, som er grunden til jeg ikke har filen/udlæsningen endnu)
Det jeg søger er om nogen ved, om man kan købe brugte dyser som man kan forvente virker?
evt hvor ?
samt ca. pris og er det kolort at skifte dem ?
Det er det der ville danne grundlag for det videre forløb, anden maskine i til x kr. eller forsøg rep. af gammel jern med brugte dyser samt ny EGR og LMM til x kr. Det kan vel aldrig gå at smide 4 ny dyser i en bil der har kørt 400000, det koster vel rask væk 12-14 af de lange og så en LMM og en EGR oveni, så er prisen vel deroppe hvor man kan få en motor med lavere km i stedet for?
2001 Passat 3BG stc, AVF m/tiptr.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7786
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
er du dikker på at du har styr på det der vmed de dyser....????
den der viser mindst er den cylinder der kører bedst
den samlede mængde gir altid 0
dem der ligger i plus for mer diesel end dem der ligger i minus , dette er gjort for at balancere motorgangen
den der viser mindst er den cylinder der kører bedst
den samlede mængde gir altid 0
dem der ligger i plus for mer diesel end dem der ligger i minus , dette er gjort for at balancere motorgangen
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 495
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:13
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
Kunne man ikke skifte LMMen og afblænde EGRen og se hvad der sker
mvh
mvh
- Erik
- Medlem
- Indlæg: 569
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
Hej
Luftmængdemåler skal bare være ok ellers mister man effekt
Læs evt her omkring et problem jeg havde med min passat AVF
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... t=variabel
mvh Erik
Luftmængdemåler skal bare være ok ellers mister man effekt
Læs evt her omkring et problem jeg havde med min passat AVF
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... t=variabel
mvh Erik
Mvh Erik
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 197
- Tilmeldt: 7. nov 2008, 20:06
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 6800
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
Hejsa
Har selv rodet en del med 1.9 tdi moter på både min 3b og 3bg med manglende træk, og hastighed.
Somregel turboen der var sodet fuldstændig til da jeg fik den adskildt og renset og den kørte som en drøm igen.
skiftet luftrør de bliver påvirket af varmen efter 400.000 taler af erfaring min 3b havde rundet 550.000 da jeg solgte den.
Har selv rodet en del med 1.9 tdi moter på både min 3b og 3bg med manglende træk, og hastighed.
Somregel turboen der var sodet fuldstændig til da jeg fik den adskildt og renset og den kørte som en drøm igen.
skiftet luftrør de bliver påvirket af varmen efter 400.000 taler af erfaring min 3b havde rundet 550.000 da jeg solgte den.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 16. nov 2011, 22:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
Har endelig fået fat i det data der er blevet logget, smider det lige op her og beder indtrængende om oversættelse til "dansk"
Jeg ved der sidder nogle eksperter på dette forum, og håber på hjælp til at lokalisere div. fejl og løsningsforslag udfra disse data.
Er der evt. andre data der er relevante til troubleshooting her, må i sige til og jeg vil skaffe det.
- På forhånd tak for hjælpen
------------------------------------------------------------------------
Dato for log 20. dec (til info mht. div. lufttemperaturer)
adresse 01: Motor (038 906 019 EN)
20:02:39 Måleblok 013: Tomgangsudglatning (indsprøjtningsmængde afvigelse) (tomg. >80°C)
-2.40 mg/slag Indspr. cyl.1 -2.8 2.8 mg/slag x
1.18 mg/slag Indspr. cyl.2 -2.8 2.8 mg/slag
0.68 mg/slag Indspr. cyl.3 -2.8 2.8 mg/slag x
0.49 mg/slag Indspr. cyl.4 -2.8 2.8 mg/slag
20:02:39 Måleblok 007: Temperatur - Kold motor stoppet
57.6°C Brændst.temp. ~omgivelses.temp. x
0.0 % Brændst.køling status x
20.7°C Inds.lufttemp. ~omgivelses.temp. x
72.0°C Kølevæsketemp. ~omgivelses.temp. x
20:02:39 Måleblok 003: EGR - Tomgang >80°C
882 /min Motoromdrejninger x
265.0 mg/slag Luftmasse (Skal) 230 310 mg/slag
289.1 mg/slag Luftmasse (Er) 210 350 mg/slag x
51.8 % EGR tastforhold 40 75 x
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
adresse 01: Motor (038 906 019 EN)
20:09:51 Måleblok 013: Tomgangsudglatning (indsprøjtningsmængde afvigelse) (tomg. >80°C)
-2.33 mg/slag Indspr. cyl.1 -2.8 2.8 mg/slag x
1.11 mg/slag Indspr. cyl.2 -2.8 2.8 mg/slag
0.54 mg/slag Indspr. cyl.3 -2.8 2.8 mg/slag x
0.64 mg/slag Indspr. cyl.4 -2.8 2.8 mg/slag
20:09:51 Måleblok 020: Inspr.mængdeindgreb (Fra ABS via CAN)
882 /min Motoromdrejninger (G28)
32.0 Nm Motormoment x
70.0 mg/slag ASR-Indgreb x
0.0 mg/slag MSR-Indgreb x
20:09:51 Måleblok 003: EGR - Tomgang >80°C
882 /min Motoromdrejninger x
265.0 mg/slag Luftmasse (Skal) 230 310 mg/slag
382.2 mg/slag Luftmasse (Er) 210 350 mg/slag x
4.8 % EGR tastforhold 40 75 x
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
adresse 01: Motor (038 906 019 EN)
20:09:57 Måleblok 013: Tomgangsudglatning (indsprøjtningsmængde afvigelse) (tomg. >80°C)
-2.19 mg/slag Indspr. cyl.1 -2.8 2.8 mg/slag x
1.08 mg/slag Indspr. cyl.2 -2.8 2.8 mg/slag
0.52 mg/slag Indspr. cyl.3 -2.8 2.8 mg/slag x
0.52 mg/slag Indspr. cyl.4 -2.8 2.8 mg/slag
20:09:57 Måleblok 020: Inspr.mængdeindgreb (Fra ABS via CAN)
882 /min Motoromdrejninger (G28)
34.0 Nm Motormoment x
70.0 mg/slag ASR-Indgreb x
0.0 mg/slag MSR-Indgreb x
20:09:57 Måleblok 003: EGR - Tomgang >80°C
882 /min Motoromdrejninger x
265.0 mg/slag Luftmasse (Skal) 230 310 mg/slag
382.2 mg/slag Luftmasse (Er) 210 350 mg/slag x
4.8 % EGR tastforhold 40 75 x
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
20:14:56
35.1°C Inds.lufttemp. ~omgivelses.temp. x
69.3°C Kølevæsketemp. ~omgivelses.temp. x
245.0 mg/slag Inds.luftmasse x
1017.9 Ladetryk 2100...2600 mbar
-2.35 mg/slag Indspr. cyl.1 -2.8 2.8 mg/slag x
1.11 mg/slag Indspr. cyl.2 -2.8 2.8 mg/slag
0.66 mg/slag Indspr. cyl.3 -2.8 2.8 mg/slag x
0.54 mg/slag Indspr. cyl.4 -2.8 2.8 mg/slag
882 /min Motoromdrejninger (G28)
Gear. 1 Automatgear (J217) x
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
20:14:59
36.0°C Inds.lufttemp. ~omgivelses.temp. x
69.3°C Kølevæsketemp. ~omgivelses.temp. x
269.5 mg/slag Inds.luftmasse x
1029.6 Ladetryk 2100...2600 mbar
-2.38 mg/slag Indspr. cyl.1 -2.8 2.8 mg/slag x
1.11 mg/slag Indspr. cyl.2 -2.8 2.8 mg/slag
0.61 mg/slag Indspr. cyl.3 -2.8 2.8 mg/slag x
0.59 mg/slag Indspr. cyl.4 -2.8 2.8 mg/slag
882 /min Motoromdrejninger (G28)
Gear. 1 Automatgear (J217) x
20:18:57
18.0°C Inds.lufttemp. ~omgivelses.temp. x
72.0°C Kølevæsketemp. ~omgivelses.temp. x
509.6 mg/slag Inds.luftmasse x
1450.8 Ladetryk 2100...2600 mbar
-3.01 mg/slag Indspr. cyl.1 -2.8 2.8 mg/slag x
1.76 mg/slag Indspr. cyl.2 -2.8 2.8 mg/slag
0.12 mg/slag Indspr. cyl.3 -2.8 2.8 mg/slag x
1.22 mg/slag Indspr. cyl.4 -2.8 2.8 mg/slag
2016 /min Motoromdrejninger (G28)
Gear. 1 Automatgear (J217) x
Jeg ved der sidder nogle eksperter på dette forum, og håber på hjælp til at lokalisere div. fejl og løsningsforslag udfra disse data.
Er der evt. andre data der er relevante til troubleshooting her, må i sige til og jeg vil skaffe det.
- På forhånd tak for hjælpen
------------------------------------------------------------------------
Dato for log 20. dec (til info mht. div. lufttemperaturer)
adresse 01: Motor (038 906 019 EN)
20:02:39 Måleblok 013: Tomgangsudglatning (indsprøjtningsmængde afvigelse) (tomg. >80°C)
-2.40 mg/slag Indspr. cyl.1 -2.8 2.8 mg/slag x
1.18 mg/slag Indspr. cyl.2 -2.8 2.8 mg/slag
0.68 mg/slag Indspr. cyl.3 -2.8 2.8 mg/slag x
0.49 mg/slag Indspr. cyl.4 -2.8 2.8 mg/slag
20:02:39 Måleblok 007: Temperatur - Kold motor stoppet
57.6°C Brændst.temp. ~omgivelses.temp. x
0.0 % Brændst.køling status x
20.7°C Inds.lufttemp. ~omgivelses.temp. x
72.0°C Kølevæsketemp. ~omgivelses.temp. x
20:02:39 Måleblok 003: EGR - Tomgang >80°C
882 /min Motoromdrejninger x
265.0 mg/slag Luftmasse (Skal) 230 310 mg/slag
289.1 mg/slag Luftmasse (Er) 210 350 mg/slag x
51.8 % EGR tastforhold 40 75 x
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
adresse 01: Motor (038 906 019 EN)
20:09:51 Måleblok 013: Tomgangsudglatning (indsprøjtningsmængde afvigelse) (tomg. >80°C)
-2.33 mg/slag Indspr. cyl.1 -2.8 2.8 mg/slag x
1.11 mg/slag Indspr. cyl.2 -2.8 2.8 mg/slag
0.54 mg/slag Indspr. cyl.3 -2.8 2.8 mg/slag x
0.64 mg/slag Indspr. cyl.4 -2.8 2.8 mg/slag
20:09:51 Måleblok 020: Inspr.mængdeindgreb (Fra ABS via CAN)
882 /min Motoromdrejninger (G28)
32.0 Nm Motormoment x
70.0 mg/slag ASR-Indgreb x
0.0 mg/slag MSR-Indgreb x
20:09:51 Måleblok 003: EGR - Tomgang >80°C
882 /min Motoromdrejninger x
265.0 mg/slag Luftmasse (Skal) 230 310 mg/slag
382.2 mg/slag Luftmasse (Er) 210 350 mg/slag x
4.8 % EGR tastforhold 40 75 x
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
adresse 01: Motor (038 906 019 EN)
20:09:57 Måleblok 013: Tomgangsudglatning (indsprøjtningsmængde afvigelse) (tomg. >80°C)
-2.19 mg/slag Indspr. cyl.1 -2.8 2.8 mg/slag x
1.08 mg/slag Indspr. cyl.2 -2.8 2.8 mg/slag
0.52 mg/slag Indspr. cyl.3 -2.8 2.8 mg/slag x
0.52 mg/slag Indspr. cyl.4 -2.8 2.8 mg/slag
20:09:57 Måleblok 020: Inspr.mængdeindgreb (Fra ABS via CAN)
882 /min Motoromdrejninger (G28)
34.0 Nm Motormoment x
70.0 mg/slag ASR-Indgreb x
0.0 mg/slag MSR-Indgreb x
20:09:57 Måleblok 003: EGR - Tomgang >80°C
882 /min Motoromdrejninger x
265.0 mg/slag Luftmasse (Skal) 230 310 mg/slag
382.2 mg/slag Luftmasse (Er) 210 350 mg/slag x
4.8 % EGR tastforhold 40 75 x
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
20:14:56
35.1°C Inds.lufttemp. ~omgivelses.temp. x
69.3°C Kølevæsketemp. ~omgivelses.temp. x
245.0 mg/slag Inds.luftmasse x
1017.9 Ladetryk 2100...2600 mbar
-2.35 mg/slag Indspr. cyl.1 -2.8 2.8 mg/slag x
1.11 mg/slag Indspr. cyl.2 -2.8 2.8 mg/slag
0.66 mg/slag Indspr. cyl.3 -2.8 2.8 mg/slag x
0.54 mg/slag Indspr. cyl.4 -2.8 2.8 mg/slag
882 /min Motoromdrejninger (G28)
Gear. 1 Automatgear (J217) x
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
20:14:59
36.0°C Inds.lufttemp. ~omgivelses.temp. x
69.3°C Kølevæsketemp. ~omgivelses.temp. x
269.5 mg/slag Inds.luftmasse x
1029.6 Ladetryk 2100...2600 mbar
-2.38 mg/slag Indspr. cyl.1 -2.8 2.8 mg/slag x
1.11 mg/slag Indspr. cyl.2 -2.8 2.8 mg/slag
0.61 mg/slag Indspr. cyl.3 -2.8 2.8 mg/slag x
0.59 mg/slag Indspr. cyl.4 -2.8 2.8 mg/slag
882 /min Motoromdrejninger (G28)
Gear. 1 Automatgear (J217) x
20:18:57
18.0°C Inds.lufttemp. ~omgivelses.temp. x
72.0°C Kølevæsketemp. ~omgivelses.temp. x
509.6 mg/slag Inds.luftmasse x
1450.8 Ladetryk 2100...2600 mbar
-3.01 mg/slag Indspr. cyl.1 -2.8 2.8 mg/slag x
1.76 mg/slag Indspr. cyl.2 -2.8 2.8 mg/slag
0.12 mg/slag Indspr. cyl.3 -2.8 2.8 mg/slag x
1.22 mg/slag Indspr. cyl.4 -2.8 2.8 mg/slag
2016 /min Motoromdrejninger (G28)
Gear. 1 Automatgear (J217) x
2001 Passat 3BG stc, AVF m/tiptr.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 16. nov 2011, 22:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
Anone ?
Evt. nogen der kan rulle den og fejlfinde nærmere med vagcom, omkring Vejle/Horsens området - mod betaling selvf.
Evt. nogen der kan rulle den og fejlfinde nærmere med vagcom, omkring Vejle/Horsens området - mod betaling selvf.
2001 Passat 3BG stc, AVF m/tiptr.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
kør op til landberg det har han vel rodet med endel gange
hvad med diesel filter hvornår er det sidst skiftet.
jeg ville skifte egr,lmm og tjekke luftfilter og diesel filter
også et smut til landberg
evt. skodacombi i silkeborg
VH:
hvad med diesel filter hvornår er det sidst skiftet.
jeg ville skifte egr,lmm og tjekke luftfilter og diesel filter
også et smut til landberg
evt. skodacombi i silkeborg
VH:
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 16. nov 2011, 22:59
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
Diesel og luftfilter er lige skiftet...
Har fået fat i en brugt reservedelsmotor og har jo dermed andre dyser, hvis det skulle vise sig at være nødvendigt, men det kunne jo være en fordel om man vidste om de virkede eller ej.
Nogen der ved hvem der kan teste sådan nogle ?
Har fået fat i en brugt reservedelsmotor og har jo dermed andre dyser, hvis det skulle vise sig at være nødvendigt, men det kunne jo være en fordel om man vidste om de virkede eller ej.
Nogen der ved hvem der kan teste sådan nogle ?
2001 Passat 3BG stc, AVF m/tiptr.
-
- Medlem
- Indlæg: 1412
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: mj auto/montage
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Manglende motorkraft samt tophastighed - Passat 3BG 1.9
jeg kan godt finde fejlen for dig men bor i silkeborg du kan bare skrive en pb så finder vi ud af noget.....michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto