Sætter ud HJÆLP? (Ibiza 1.8t) UPDATE* UPDATE* :(

Besvar
Brugeravatar
streetfigter
Nyt medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 1. feb 2010, 19:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Sætter ud HJÆLP? (Ibiza 1.8t) UPDATE* UPDATE* :(

Indlæg af streetfigter » 28. dec 2011, 17:46

Hey drenge...

Har rodet en del igennem med min Seat nu for at finde ud af hvorfor den sætter ud og ikke vil over 0.7-9 bar i ladetryk..
Troede først det var N75 det var galt med- men den er åbenbart pillet fra.. så spild af penge (nogen som mangler)
har skiftet tændrør til NGK racing oppe fra JVK os uden held.. (dog lidt bedre motorgang)
Så har jeg haft kig på ledninger, tændspoler men ser ud til at fungere det hele..
Havde derefter luftmassemåleren i tankerne da den gik mere jævnt da jeg pillede den fra..

men efter en trilletur idag med testeren på- lagde jeg lige mærke til spændingen ifg. testeren kun var 12-12.8v

kan det ikke være det som udgør det store problem- altså når den skal arbejde så er der ikk power nok til tændspolerne og rørene blir derfor blæst ud ?
eller ?


På forhånd tak..



---------------------------------------------------------------------------------


Så fik jeg idag målt lidt mere på Seat'n.... Fik en generator hjem- dog skulle det vise sig at min generator ikke fejlede noget..
Da jeg lige ville checke om den ladede inden jeg gik igang havde den en spænding på 13.4v i motorrummet, dog kun 12.2v
ved sikrings boksen.. tænkte det var mystisk og slukkede den igen og gik rundt og målte og kiggede lidt sådan.. trak en ny stel
mellem motor og karros. da jeg så igen ville starte bilen var den helt flad... det viser sig at batteriet var all done..
Troede ellers ikk det kunne lade sig gøre med sådan et Exido Maxxima 900 spiral batteri.. men jo..

Nyt batteri i bilen og vupti 14v hele vejen rundt, motor og sikrings boks...
Mystisk nok køre lader den os 1.4bar igen nu...

Så modtager jeg den nye LMM i morgen- håber på det er den som driller med det sidste- dog er jeg stadig ret usikker..
men køre mere jævn når stikket ikk sidder på..



------------------------------------------------------------------


Nu har jeg idag skiftet LMM på Seat'n.. UDEN HELD... arghhh...
nå men æv var det i hvert fald.. er sku ved at være lidt blank- kan jo ikk bare blive ved med at skifte og skifte..
Nu må jeg have noget konkret at gå efter- kan man udmåle tændspolerne på en eller anden måde..
de skulle jo os være svage på de her motore..

håber der er nogen som kan hjælpe- som evt. er lidt klogere end mig..


Billede
Billede
Senest rettet af streetfigter 30. dec 2011, 15:09, rettet i alt 2 gange.
TESTED
80% addicted too VAG's......

TDI
Tekniker Vestjysk-Automobiler Varde

Brugeravatar
streetfigter
Nyt medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 1. feb 2010, 19:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: for lav spænding = udsættere ? (Ibiza 1.8t palms gamle)

Indlæg af streetfigter » 29. dec 2011, 21:30

Så fik jeg idag målt lidt mere på Seat'n.... Fik en generator hjem- dog skulle det vise sig at min generator ikke fejlede noget..
Da jeg lige ville checke om den ladede inden jeg gik igang havde den en spænding på 13.4v i motorrummet, dog kun 12.2v
ved sikrings boksen.. tænkte det var mystisk og slukkede den igen og gik rundt og målte og kiggede lidt sådan.. trak en ny stel
mellem motor og karros. da jeg så igen ville starte bilen var den helt flad... det viser sig at batteriet var all done..
Troede ellers ikk det kunne lade sig gøre med sådan et Exido Maxxima 900 spiral batteri.. men jo..

Nyt batteri i bilen og vupti 14v hele vejen rundt, motor og sikrings boks...
Mystisk nok køre lader den os 1.4bar igen nu...

Så modtager jeg den nye LMM i morgen- håber på det er den som driller med det sidste- dog er jeg stadig ret usikker..
men køre mere jævn når stikket ikk sidder på..
TESTED
80% addicted too VAG's......

TDI
Tekniker Vestjysk-Automobiler Varde

Brugeravatar
streetfigter
Nyt medlem
Indlæg: 140
Tilmeldt: 1. feb 2010, 19:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Sætter ud HJÆLP? (Ibiza 1.8t) UPDATE* UPDATE* :(

Indlæg af streetfigter » 2. jan 2012, 17:06

Nu er elektrode afstanden ændret til 0.5 alle 4 spoler har 12.9v og en modstand som ligger mellem 1250 og 1390ohm...
Har skiftet benzinfilter.. Er godt nok ved at være på bar bund...

Men brændstof for den rigeligt af- rørene er sodet godt til...
TESTED
80% addicted too VAG's......

TDI
Tekniker Vestjysk-Automobiler Varde

Besvar

Tilbage til "Motor"