Peder skrev:
Bls går igen rigtig meget herinde med problemer - og gennemsnitligt burde der vel ikke være flere af dem, end andre versioner
Har dog ikke nogen dokumentation for det
Det tror jeg.
Jeg havde en ATD i den gamle fabia, det var ikke mange modeller der havde sådan en. Golf IV, Beetle og Fabia 1 indtil 2003 havde ATD motorer. Det var en snæver gruppe. Min version var den tidlige med hydraulisk remstrammer på tandrem.
BXE bliver tilsyneladende brugt i Touran, Octavia, Passat og garanteret også nogle Golf V'er. Det tænker jeg giver et meget højere antal motorer der er ude at køre - min gamle ATD var der næppe rapporteret om mange fejl på, mens BXE har flere fejlrapporteringer. Men der er ikke taget hensyn til hvor mange der er ude at køre.
Så den viden jeg kan tilegne mig her på fora'et er ikke noget jeg kan bruge til at vurdere med hvilken sandsynlighed MIN BXE vil fejle.
ATD'en døde jo også for mig... men efter knap 400.000km. Det er da ikke så ringe.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.