Ingen fejlkoder på motor.
Der er skiftet brændstoffilter.
Kan finde på at gå i stå ved udkobling, og er næsten umulig at få i gang igen.
Eft. en længere tur på 2 x 150km ingen problemer ved udkobling, kun hakken ved acceleration.
Jeg har haft åbnet ned i tanken for at tjekke eft. motorolie.
Selvfølgelig er det ikke rent, bilen har trods alt kørt 330kkm.
Oliestanden i motor er normal.
Dyser er ikke tjekket med VCDS.
Ledningsnet er ikke skiftet, men så burde den vel smide fejlkoder el. gå amok med ESP
De slanger der sidder ned i tanken, hvordan får man dem nemmest af? Det er jo hård plast .
Pumpen i tanken kører.
Problemet er kommet fra fra den ene dag til den anden.
Idag har bilen kørt normalt, intet hakken el. andet.
Det gamle filter er adskilt og jeg har vredet det og indholdet er mig noget sort.
Tandempumpe el. ?
3BG 130hk tdi hakker meget ved acceleration.Billed af filter
-
- Medlem
- Indlæg: 1268
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 22 times
Re: 3BG 130hk tdi hakker meget ved acceleration.Billed af fi
Vredet filter og sort diesel.
- Vedhæftede filer
-
- CIMG0933 - Kopi.JPG (186.63 KiB) Vist 325 gange
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk
- clausvp
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3172
- Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
-
- Medlem
- Indlæg: 1268
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 22 times
Re: 3BG 130hk tdi hakker meget ved acceleration.Billed af fi
Når man sætter tænding på, hvor meget skal pumpen i tanken så spytte ud?
Bare lige for at være sikker på om den er ok, el. også skal skiftes.
Bare lige for at være sikker på om den er ok, el. også skal skiftes.
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: 3BG 130hk tdi hakker meget ved acceleration.Billed af fi
Den gir en del.
Man skal ike ha den i en ½ L flaske ret mange sek. før den er fuld.
Ny tandempumpe.
Man skal ike ha den i en ½ L flaske ret mange sek. før den er fuld.
Ny tandempumpe.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Medlem
- Indlæg: 1268
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 22 times
Re: 3BG 130hk tdi hakker meget ved acceleration.Billed af fi
Ja tandempumpen bliver skiftet nu, men det skal pumpen i tanken vidst også. For lige når der kommer tænding på spytter den ikke engang 1dl ud de få sek. den kører.
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: 3BG 130hk tdi hakker meget ved acceleration.Billed af fi
Prøv at aktivere pumpen via VCDS.
Så skal den køre hele tiden og det giver et langt bedre billede.
Den kører kun 1-2 sek når du sætter tænding på.
Jeg har set mange af dem hvor pumpen i tanken slet ikke virker men tandempumpen suger bare fra tanken.
Så den skal altså ikke gi ret meget før det virker.
Så skal den køre hele tiden og det giver et langt bedre billede.
Den kører kun 1-2 sek når du sætter tænding på.
Jeg har set mange af dem hvor pumpen i tanken slet ikke virker men tandempumpen suger bare fra tanken.
Så den skal altså ikke gi ret meget før det virker.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.