Ladetryksproblemer Efter Skift Af Tandrem
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 28. aug 2014, 20:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ladetryksproblemer Efter Skift Af Tandrem
Hej,
jeg vil lige høre eksperternes mening herinde
jeg har haft min audi a6 avant 2,0 tdi fra 2006 til stort service med skift af tandrem.
Efter jeg har fået bilen tilbage kører jeg en længere tur på motorvej og efter 80-100 km begynder gløderørslampen at blinke og bilen går i nødprogram (frakobler turboen). Jeg stopper og starter motoren hvorefter den kun kører normalt i få km, inden jeg får samme problem. Efter dette har gentaget sig nogle gange, begynder også "motorcheck" lampen at lyse. Denne lyser konstant. Da jeg et par dage senere skal køre samme længere tur hjem igen lyser motorcheck lampen stadig , men jeg får ikke problemet med glødelampen og at bilen går i nødprogram.
Jeg forbinder selvfølgelig straks problemet med det netop udførte service, og kører bilen ned på værkstedet igen. Efter en dags tid ringer mekanikeren tilbage og siger, at der er ingen sammenhæng mellem fejlen (han forklarer noget med, at turboen er for langsom til at reagere, når trykket bliver for højt) og den reparation de har lavet. De har målt om knastaksler og ventiler står korrekt og det står 100% som de skal. Han forklarer, at denne perfekte justering måske er bedre end før, dermed har bilen højere effekt og dette er måske årsagen til, at turboen nu pludselig reagerer. Det lyder lidt som en søforklaring i mine ører, men jeg har ikke meget forstand på denne slags teknik.
Min spørgsmål er nu: kan der være nogen som helst sammenhæng mellem det at skifte tandrem og at bilen pludselig ikke kan styre ladetrykket korrekt eller kan dette kun være et tilfældigt sammentræf (jeg synes det er et næsten utroligt sammentræf, hvis turboen skulle give problemer indenfor 100 km efter et service, hvis ikke der er en sammenhæng).
Lige et lille tillægsspørgsmål. Han har ridset siden af min midterkonsol under servicet med nogle temmelig store og dybe ridser. Hvordan ville i forholde jer til det. Nedslag i pris - og i så fald hvor meget - eller krav om udskiftning eller noget tredje?
jeg vil lige høre eksperternes mening herinde
jeg har haft min audi a6 avant 2,0 tdi fra 2006 til stort service med skift af tandrem.
Efter jeg har fået bilen tilbage kører jeg en længere tur på motorvej og efter 80-100 km begynder gløderørslampen at blinke og bilen går i nødprogram (frakobler turboen). Jeg stopper og starter motoren hvorefter den kun kører normalt i få km, inden jeg får samme problem. Efter dette har gentaget sig nogle gange, begynder også "motorcheck" lampen at lyse. Denne lyser konstant. Da jeg et par dage senere skal køre samme længere tur hjem igen lyser motorcheck lampen stadig , men jeg får ikke problemet med glødelampen og at bilen går i nødprogram.
Jeg forbinder selvfølgelig straks problemet med det netop udførte service, og kører bilen ned på værkstedet igen. Efter en dags tid ringer mekanikeren tilbage og siger, at der er ingen sammenhæng mellem fejlen (han forklarer noget med, at turboen er for langsom til at reagere, når trykket bliver for højt) og den reparation de har lavet. De har målt om knastaksler og ventiler står korrekt og det står 100% som de skal. Han forklarer, at denne perfekte justering måske er bedre end før, dermed har bilen højere effekt og dette er måske årsagen til, at turboen nu pludselig reagerer. Det lyder lidt som en søforklaring i mine ører, men jeg har ikke meget forstand på denne slags teknik.
Min spørgsmål er nu: kan der være nogen som helst sammenhæng mellem det at skifte tandrem og at bilen pludselig ikke kan styre ladetrykket korrekt eller kan dette kun være et tilfældigt sammentræf (jeg synes det er et næsten utroligt sammentræf, hvis turboen skulle give problemer indenfor 100 km efter et service, hvis ikke der er en sammenhæng).
Lige et lille tillægsspørgsmål. Han har ridset siden af min midterkonsol under servicet med nogle temmelig store og dybe ridser. Hvordan ville i forholde jer til det. Nedslag i pris - og i så fald hvor meget - eller krav om udskiftning eller noget tredje?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 454
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:36
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ladetryksproblemer Efter Skift Af Tandrem
At VTG'en sætter sig på en turbo er der intet prækært i, og det lyder som om det er det der er problemet, også når han nævner for højt ladetryk, det og tandrem har intet med hinanden at gøre, men et utrolig uheldigt sammentræf.
Midterkonsollen skal han udbedre, om det så er med nyt, eller noget tilsvarende unden skader vil jeg ikke blande mig i.
Midterkonsollen skal han udbedre, om det så er med nyt, eller noget tilsvarende unden skader vil jeg ikke blande mig i.
Altea FR tfsi.
Tidligere VAG biler: Typ 1G1 1.8, 191 16V, 155 GLS, 1H2 1.8, 86C "Hit", 32B 1.6D, 191 TD, 6V5 1.4, 1H2 "CLX", 3A2 2.0, 7M8 "Carat", 7M9 1.9 TDI, 1T1 1.9 TDI DSG.
Tidligere VAG biler: Typ 1G1 1.8, 191 16V, 155 GLS, 1H2 1.8, 86C "Hit", 32B 1.6D, 191 TD, 6V5 1.4, 1H2 "CLX", 3A2 2.0, 7M8 "Carat", 7M9 1.9 TDI, 1T1 1.9 TDI DSG.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 28. aug 2014, 20:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ladetryksproblemer Efter Skift Af Tandrem
Tak for svar, pattmann.
Men hvad betyder det at vtg'en sætter sig. Er det alvorligt, som i en ny turbo, eller er det noget der er let løst?
Han snakkede om, at han ville sprøjte ét eller andet skum ind i turboen for at rense den og at der var 80% chance for at det ville løse problemet. Men det afviste jeg, da jeg faktisk ikke har lyst til at han skal skrue mere i min bil (sidste gang han havde fingre i den, smed den al motorolien i løbet af det første døgn så jeg måtte hentes af falck, da han havde revet hul på ét eller andet olierør).
Men hvad betyder det at vtg'en sætter sig. Er det alvorligt, som i en ny turbo, eller er det noget der er let løst?
Han snakkede om, at han ville sprøjte ét eller andet skum ind i turboen for at rense den og at der var 80% chance for at det ville løse problemet. Men det afviste jeg, da jeg faktisk ikke har lyst til at han skal skrue mere i min bil (sidste gang han havde fingre i den, smed den al motorolien i løbet af det første døgn så jeg måtte hentes af falck, da han havde revet hul på ét eller andet olierør).
- BCBC
- Medlem
- Indlæg: 840
- Tilmeldt: 15. mar 2013, 19:37
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 12 times
Re: Ladetryksproblemer Efter Skift Af Tandrem
Hvis han har revet hul på et smøre rør allerede første gang han så din bil, hvorfor er den så havnet der igen??MoBak skrev:Tak for svar, pattmann.
Men hvad betyder det at vtg'en sætter sig. Er det alvorligt, som i en ny turbo, eller er det noget der er let løst?
Han snakkede om, at han ville sprøjte ét eller andet skum ind i turboen for at rense den og at der var 80% chance for at det ville løse problemet. Men det afviste jeg, da jeg faktisk ikke har lyst til at han skal skrue mere i min bil (sidste gang han havde fingre i den, smed den al motorolien i løbet af det første døgn så jeg måtte hentes af falck, da han havde revet hul på ét eller andet olierør).
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Ladetryksproblemer Efter Skift Af Tandrem
Værksted handler om tillid.
Har du ikke tillid så find en anden.
Men han har fat i noget.
Tandremmen står ret tit forkert og jeg måler op til 10-12 hk for lidt.
Så der kan være en sammenhæng.
Turboen har ofte det problem og det Bell Add skum kan afhjælpe problemet.
Jeg tager ham sgu lidt i forsvar her.
At han så har ridset din bil skal han bare fixe.
Det med olierøret . . . . Hmmm. Træls.
Som sagt. Tillid.
Har du ikke tillid så find en anden.
Men han har fat i noget.
Tandremmen står ret tit forkert og jeg måler op til 10-12 hk for lidt.
Så der kan være en sammenhæng.
Turboen har ofte det problem og det Bell Add skum kan afhjælpe problemet.
Jeg tager ham sgu lidt i forsvar her.
At han så har ridset din bil skal han bare fixe.
Det med olierøret . . . . Hmmm. Træls.
Som sagt. Tillid.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14515
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 848 times
- Kontakt:
Re: Ladetryksproblemer Efter Skift Af Tandrem
Han var nok billigBCBC skrev:Hvis han har revet hul på et smøre rør allerede første gang han så din bil, hvorfor er den så havnet der igen??MoBak skrev:Tak for svar, pattmann.
Men hvad betyder det at vtg'en sætter sig. Er det alvorligt, som i en ny turbo, eller er det noget der er let løst?
Han snakkede om, at han ville sprøjte ét eller andet skum ind i turboen for at rense den og at der var 80% chance for at det ville løse problemet. Men det afviste jeg, da jeg faktisk ikke har lyst til at han skal skrue mere i min bil (sidste gang han havde fingre i den, smed den al motorolien i løbet af det første døgn så jeg måtte hentes af falck, da han havde revet hul på ét eller andet olierør).
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 28. aug 2014, 20:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ladetryksproblemer Efter Skift Af Tandrem
Ja, det kan jo undre. Men jeg havde fået værkstedet anbefalet, og tænkte, at han nok bare havde været uheldig første gang. Samtidig er det et lokalt værksted, og jeg foretrækker at støtte det lokale erhvervsliv, når det er muligt. Denne gang er det dog gået helt galt for ham, så fremover får han ikke engang lov til at pumpe mine dæk!BCBC skrev:Hvis han har revet hul på et smøre rør allerede første gang han så din bil, hvorfor er den så havnet der igen??MoBak skrev:Tak for svar, pattmann.
Men hvad betyder det at vtg'en sætter sig. Er det alvorligt, som i en ny turbo, eller er det noget der er let løst?
Han snakkede om, at han ville sprøjte ét eller andet skum ind i turboen for at rense den og at der var 80% chance for at det ville løse problemet. Men det afviste jeg, da jeg faktisk ikke har lyst til at han skal skrue mere i min bil (sidste gang han havde fingre i den, smed den al motorolien i løbet af det første døgn så jeg måtte hentes af falck, da han havde revet hul på ét eller andet olierør).
Kan i øvrigt som opfølgning på historien (som jo er ved at være lidt gammel) fortælle at efter han havde kigget på den igen og konstateret, at fejlen ikke havde noget med hans reparation at gøre, har fejlen været pist væk. En anden mekaniker, som jeg har meget stor tillid til, har fortalt, at man ved skifte a tandrem kan komme til at sætte en slange eller ét eller andet i klemme, så der går ged i styring af turboen (jeg har ikke forstand på den slags, så måske er forklaringen uforståelig). Så mon ikke min "kære" mekaniker alligevel har fundet en lille fejl han har lavet, og så forsøgte at ville skjule den ved at tilbyde en rens af turboen. Det er i hvert fald fortsat min tese.
Som Sorens2 nævnte, er tillid vigtigt i den her slags sager. Jeg har gennem dette forløb både mistet tilliden til mekanikeren og min bil. Så han har faktisk været årsag til, at jeg nu har valgt at skifte bilen ud og på onsdag får jeg min "nye" 2012 Passat.
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Ladetryksproblemer Efter Skift Af Tandrem
Det er jo nærmest det værste slutning på dette.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- ClausP
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3598
- Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 25 times
Re: Ladetryksproblemer Efter Skift Af Tandrem
En masse gætterier fra din og andres sider.
Men jeg tror faktisk mekanikeren har ret.
Har svært ved at se hvordan han skulle kunne klemme en vacuum slange, de sidder da ikke i nærheden af hvor solenoid boksen og slangen til VTG justeringen på turboen, og kan faktisk ikke se hvordan man om muligt skulle kunne klemme en slange, de sidder ikke nogen steder hvor der er trangt med plads.
Hans udtalelse om 80% chance for succes ved at fjerne sod med rensepray er også lige spot on, nogle gange virker det og andre gange ikke.
Det er fair nom at du ikke vil bruge mekanikeren igen, hvis du er i tvivl om hans evner og ikke har tillid til ham.
Men at du ligefrem vil skifte bil, fordi at du har mistet tilliden til bilen er det ikke at overreagere lidt?
Men jeg tror faktisk mekanikeren har ret.
Har svært ved at se hvordan han skulle kunne klemme en vacuum slange, de sidder da ikke i nærheden af hvor solenoid boksen og slangen til VTG justeringen på turboen, og kan faktisk ikke se hvordan man om muligt skulle kunne klemme en slange, de sidder ikke nogen steder hvor der er trangt med plads.
Hans udtalelse om 80% chance for succes ved at fjerne sod med rensepray er også lige spot on, nogle gange virker det og andre gange ikke.
Det er fair nom at du ikke vil bruge mekanikeren igen, hvis du er i tvivl om hans evner og ikke har tillid til ham.
Men at du ligefrem vil skifte bil, fordi at du har mistet tilliden til bilen er det ikke at overreagere lidt?
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Ladetryksproblemer Efter Skift Af Tandrem
Helt enig.ClausP skrev: Har svært ved at se hvordan han skulle kunne klemme en vacuum slange, de sidder da ikke i nærheden af hvor solenoid boksen og slangen til VTG justeringen på turboen, og kan faktisk ikke se hvordan man om muligt skulle kunne klemme en slange, de sidder ikke nogen steder hvor der er trangt med plads.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.