Privat Import elbil
- vandhunden
- Medlem
- Indlæg: 1387
- Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 154 times
Privat Import elbil
Hej
Jeg har købt min første elbil i Tyskland og har nu brug for panelets ekspertise
Hjemtransport og registrerings/toldsyn har jeg helt styr på.
Er der nogen der ved hvor lang ventetid der er hvis jeg selv vil anmelde bilen til SKAT ?
Det er en Fiat 500e til 18.500,00 Euro så ingen afgift på den.
Jeg har købt min første elbil i Tyskland og har nu brug for panelets ekspertise
Hjemtransport og registrerings/toldsyn har jeg helt styr på.
Er der nogen der ved hvor lang ventetid der er hvis jeg selv vil anmelde bilen til SKAT ?
Det er en Fiat 500e til 18.500,00 Euro så ingen afgift på den.
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1059
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 173 times
Re: Privat Import elbil
Skat skriver at sagsbehandlingstiden for værdifastsættelse ved import er op til fem uger.vandhunden skrev: ↑13. jun 2024, 16:59Hej
Jeg har købt min første elbil i Tyskland og har nu brug for panelets ekspertise
Hjemtransport og registrerings/toldsyn har jeg helt styr på.
Er der nogen der ved hvor lang ventetid der er hvis jeg selv vil anmelde bilen til SKAT ?
Det er en Fiat 500e til 18.500,00 Euro så ingen afgift på den.
Jeg hentede en bil i 2018 og ventede ca. to uger på værdifastsættelsen og jeg mener Skat dengang skrev at sagsbehandlingstiden var op til fire uger.
- These users thanked the author Tor Morrison for the post:
- vandhunden
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
Livet er for kort til kedelige biler!
Livet er for kort til kedelige biler!
- kitora
- Medlem
- Indlæg: 846
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 15:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 350 times
Re: Privat Import elbil
Quickimport kan frigive den i systemet så snart den er toldsynet. Jeg gav 1500 for 2 år siden hvor jeg fik en BMW i3S hjem fra Tyskland. Jeg monterede nummerpladerne 5 timer efter autotransporten havde læsset bilen af på mit arbejde.
- These users thanked the author kitora for the post:
- vandhunden
1974 Alfa Romeo GT 1300 Junior (Til salg - send PM)
2016 Amber Whiskey Harley Davidson Street Glide Special
2015 Audi A3 limousine 1.4 TFSI COD
1988 Volkswagen T3 - EJ25 Subaru motor
2016 Amber Whiskey Harley Davidson Street Glide Special
2015 Audi A3 limousine 1.4 TFSI COD
1988 Volkswagen T3 - EJ25 Subaru motor
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1840
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 310 times
Re: Privat Import elbil
Hvis der er tale om en ny bil er der kort behandling hos Motorstyrelsen.vandhunden skrev: ↑13. jun 2024, 16:59Hej
Jeg har købt min første elbil i Tyskland og har nu brug for panelets ekspertise
Hjemtransport og registrerings/toldsyn har jeg helt styr på.
Er der nogen der ved hvor lang ventetid der er hvis jeg selv vil anmelde bilen til SKAT ?
Det er en Fiat 500e til 18.500,00 Euro så ingen afgift på den.
- vandhunden
- Medlem
- Indlæg: 1387
- Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 154 times
Re: Privat Import elbil
Den er brugt
Jeg kører til dagligt i Tyskland og ser ofte biler på vej mod Danmark med danske prøveskilte men som jeg læser det kan de kun bruges fra Danmark og ind i Tyskland og ikke omvendt ?
Jeg får bilen leveret i Flensborg så skal have den transporteret over grænsen.
Jeg kører til dagligt i Tyskland og ser ofte biler på vej mod Danmark med danske prøveskilte men som jeg læser det kan de kun bruges fra Danmark og ind i Tyskland og ikke omvendt ?
Jeg får bilen leveret i Flensborg så skal have den transporteret over grænsen.
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
-
- Medlem
- Indlæg: 1243
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 837 times
- Been thanked: 726 times
Re: Privat Import elbil
Du kan sagtens købe prøveplader der gør at du må køre fra Flensborg til en synshal i Danmarkvandhunden skrev: ↑13. jun 2024, 22:38Den er brugt
Jeg kører til dagligt i Tyskland og ser ofte biler på vej mod Danmark med danske prøveskilte men som jeg læser det kan de kun bruges fra Danmark og ind i Tyskland og ikke omvendt ?
Jeg får bilen leveret i Flensborg så skal have den transporteret over grænsen.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... nnzeichen/
Quickimport har også en beskrivelse af hvordan du selv kan køre den til Danmark på deres hjemmesideWer ein Auto mit Kurzzeitkennzeichen ins Ausland überführen will, muss wissen: Deutschland hat nur mit Österreich, Italien, Dänemark und der Schweiz Abkommen über die gegenseitige Anerkennung der jeweiligen nationalen Überführungs- und Probekennzeichen sowie der entsprechenden Fahrzeugpapiere.
https://quickimport.dk/guide-til-koeb-af-bil-tyskland/
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5110
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4613 times
- Been thanked: 2039 times
- Kontakt:
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2086
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 540 times
Re: Privat Import elbil
Du må ikke bruge danske prøvemærker under transport fra Tyskland til Danmark.vandhunden skrev: ↑13. jun 2024, 22:38Den er brugt
Jeg kører til dagligt i Tyskland og ser ofte biler på vej mod Danmark med danske prøveskilte men som jeg læser det kan de kun bruges fra Danmark og ind i Tyskland og ikke omvendt ?
Jeg får bilen leveret i Flensborg så skal have den transporteret over grænsen.
Jeg skal selv have en bil hjem på onsdag og det er fandens til menageri, især idet det er umuligt at opstøve nogen danske forsikringsfirmaer, der vil kaskoforsikre bilen før den er indregistreret. Når bilen ikke er dyrere ville jeg, som det er foreslået af andre, få tyske eksportplader på og køre den direkte hjem/toldsyn og tage chancen uden kasko.
Herrebil: 2023 Mercedes EQE AMG 53 4-matic+ - Manufaktur hvid, Nappa læder, Hyperscreen, 4-hjulsstyring, Premium-plus, træk, Carbon interiør, alcantara-himmel oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
-
- Medlem
- Indlæg: 1243
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 837 times
- Been thanked: 726 times
Re: Privat Import elbil
Kommer an på hvor i Flensborg den er leveret De har nogle ret heftige bakker dernede, for at komme ud fra Flensborg skal du enten via harrislee straße, appenrader straße eller den vej der går forbi citti og alle de 3 veje er stejle som bare fanden.
Det giver næsten et traume at have cyklet på dem i de gode gamle dage
-
- Medlem
- Indlæg: 1243
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 837 times
- Been thanked: 726 times
Re: Privat Import elbil
Enig. Vi havde samme problem med teslaen. Kasko er nogo. Tror dog muligvis at der findes nogle tyske selskaber hvor du kan få lov til at købe kasko på bilen - har jeg hørt. Men hvordan man lige finder dem er et godt spørgsmål.superbeszzz skrev: ↑14. jun 2024, 07:09Du må ikke bruge danske prøvemærker under transport fra Tyskland til Danmark.vandhunden skrev: ↑13. jun 2024, 22:38Den er brugt
Jeg kører til dagligt i Tyskland og ser ofte biler på vej mod Danmark med danske prøveskilte men som jeg læser det kan de kun bruges fra Danmark og ind i Tyskland og ikke omvendt ?
Jeg får bilen leveret i Flensborg så skal have den transporteret over grænsen.
Jeg skal selv have en bil hjem på onsdag og det er fandens til menageri, især idet det er umuligt at opstøve nogen danske forsikringsfirmaer, der vil kaskoforsikre bilen før den er indregistreret. Når bilen ikke er dyrere ville jeg, som det er foreslået af andre, få tyske eksportplader på og køre den direkte hjem/toldsyn og tage chancen uden kasko.
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 920
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 269 times
Re: Privat Import elbil
Man må godt køre med danske prøveskilte i Tyskland, du må ikke køre fra Tyskland ind i DK, men fra DK til DE er ikke et problem.
Hvis man køber privat har jeg tit fået lov at køre hjem på sælgers nr plader og forsikring.
Hvis man køber privat har jeg tit fået lov at køre hjem på sælgers nr plader og forsikring.
-
- Medlem
- Indlæg: 810
- Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 216 times
- Been thanked: 381 times
Re: Privat Import elbil
Så skal du vel sørge for at skifte til danske prøveskilte ved grænsen ikk?
Man må som udgangspunkt ikke køre (som dansker) i bil med udenlandske plader, i Danmark …
Måske der er særregler for kort periode ifm import?
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1059
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 173 times
Re: Privat Import elbil
Man må gerne køre med udenlandske nummerplader ved import. Man skal give Skat besked inden man gør det.
- These users thanked the author Tor Morrison for the post (total 2):
- u_bull • KMDTHY
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
Livet er for kort til kedelige biler!
Livet er for kort til kedelige biler!
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2086
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 540 times
Re: Privat Import elbil
enigTor Morrison skrev: ↑15. jun 2024, 12:22Man må gerne køre med udenlandske nummerplader ved import. Man skal give Skat besked inden man gør det.
- These users thanked the author superbeszzz for the post:
- u_bull
Herrebil: 2023 Mercedes EQE AMG 53 4-matic+ - Manufaktur hvid, Nappa læder, Hyperscreen, 4-hjulsstyring, Premium-plus, træk, Carbon interiør, alcantara-himmel oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 920
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 269 times
Re: Privat Import elbil
Som hovedregel må du ikke køre et køretøj medu_bull skrev:Så skal du vel sørge for at skifte til danske prøveskilte ved grænsen ikk?
Man må som udgangspunkt ikke køre (som dansker) i bil med udenlandske plader, i Danmark …
Måske der er særregler for kort periode ifm import?
udenlandske plader, når du selv bor i Danmark.
Du kan dog få lov at køre på udenlandske plader i en begrænset periode, hvis du:
importerer et køretøj.
har lånt et køretøj på et udenlandsk autoværksted, fordi din egen bil skal til service i udlandet.
skal teste udstyr til køretøjer eller teste et udenlandsk registreret køretøj. Læs hvad der menes med test.
I disse tilfælde skal du give Motorstyrelsen besked via denne formular, inden du krydser grænsen til Danmark.
https://info.skat.dk/data.aspx?oid=2247702
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1487
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 519 times
Re: Privat Import elbil
Skat behøver dog ikke besked hvis det er korttidsnummerplader
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2201
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 708 times
- Been thanked: 480 times
Re: Privat Import elbil
Hvorfor så ikke det?
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 520.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 520.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1487
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 519 times
Re: Privat Import elbil
Det sagde de til mig da jeg ringede og spurgte. Det var godt nok i 2019, så ved ikke om reglerne er ændret.
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
- vandhunden
- Medlem
- Indlæg: 1387
- Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 154 times
Re: Privat Import elbil
Talte med en der importerer biler fra Tyskland og han fortalte at de tager deres prøveskilte og skruer på bilen i Tyskland og kører hjem.
Han er stoppet en gang hvor han fik en bøde af tysk politi
Danskerne er ligeglade for når han møder dem er han i Danmark hvor han kan bruge sine prøveskilte
Han er stoppet en gang hvor han fik en bøde af tysk politi
Danskerne er ligeglade for når han møder dem er han i Danmark hvor han kan bruge sine prøveskilte
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 358
- Tilmeldt: 22. jun 2008, 08:30
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 42 times
Re: Privat Import elbil
Man kan jo tage alle de chancer, som man ellers har samvittighed til, men hvad så, hvis du/ man bliver involveret i et uheld på "forkerte" plader? Så er der vel ingen forsikring, der dækker?
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1487
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 519 times
Re: Privat Import elbil
Nej, men det er nemt, og det er det eneste, der bliver tænkt på, når en forhandler siger sådan noget....så tænkes der nemlig ikke på eventuelle ulykker.
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3370
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 416 times
- Been thanked: 269 times
Re: Privat Import elbil
Du skal bare have fat i korttidsprøveplader, altså dem der gælder i 5 dage og er gule i enderne.
De er fuldt ud gyldige at køre på i DK, altså, til hjem, til værksted og til syn.
Dog obs på, at der kun er ansvar på dem, men jeg vil bare kontakte mit eget forsikringsselskab og give dem stelnr. Så kan de sørge for, at der er kasko på, fra du kører fra Tyskland af.
De er fuldt ud gyldige at køre på i DK, altså, til hjem, til værksted og til syn.
Dog obs på, at der kun er ansvar på dem, men jeg vil bare kontakte mit eget forsikringsselskab og give dem stelnr. Så kan de sørge for, at der er kasko på, fra du kører fra Tyskland af.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Præventionen
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
2018 VW Touran Highline 2,0 TDI DSG - Containeren
1999 Porsche 911 Carrera - Caféraceren
2018 VW Touran Highline 2,0 TDI DSG - Containeren
-
- Medlem
- Indlæg: 1243
- Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 837 times
- Been thanked: 726 times
Re: Privat Import elbil
Stelnummer er ikke nok. Det var det i hvert fald ikke da vi hentede vores i 2021. De ville først tilbyde forsikring når bilen var indregistreret.KBoesen skrev: ↑16. jun 2024, 10:31Du skal bare have fat i korttidsprøveplader, altså dem der gælder i 5 dage og er gule i enderne.
De er fuldt ud gyldige at køre på i DK, altså, til hjem, til værksted og til syn.
Dog obs på, at der kun er ansvar på dem, men jeg vil bare kontakte mit eget forsikringsselskab og give dem stelnr. Så kan de sørge for, at der er kasko på, fra du kører fra Tyskland af.
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5110
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4613 times
- Been thanked: 2039 times
- Kontakt:
Re: Privat Import elbil
Samme her da ja undersøgte det, både hos Alm brand og Ida tryg. De skal have en nummerplade.
Det er jo bare for sjovt
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2086
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 540 times
Re: Privat Import elbil
Nej, kaskoforsikring er stort set umuligt. Jeg har endnu ikke fundet et sted, der vil kaskoforsikre en bil, der ikke er indregistreret. Jeg kører en hjem onsdag, så er ellers rimeligt motiveret og har vel talt med 6 forskellige forsikringsfirmaer nu.KBoesen skrev: ↑16. jun 2024, 10:31Du skal bare have fat i korttidsprøveplader, altså dem der gælder i 5 dage og er gule i enderne.
De er fuldt ud gyldige at køre på i DK, altså, til hjem, til værksted og til syn.
Dog obs på, at der kun er ansvar på dem, men jeg vil bare kontakte mit eget forsikringsselskab og give dem stelnr. Så kan de sørge for, at der er kasko på, fra du kører fra Tyskland af.
- These users thanked the author superbeszzz for the post (total 2):
- martinta • KMDTHY
Herrebil: 2023 Mercedes EQE AMG 53 4-matic+ - Manufaktur hvid, Nappa læder, Hyperscreen, 4-hjulsstyring, Premium-plus, træk, Carbon interiør, alcantara-himmel oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 920
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 269 times
Re: Privat Import elbil
Min far hentede en Bentley Bentayga hjem for 1,5 år siden, den kørte hjem på de gule tyske plader, og han havde kasko på den gennem TopDKsuperbeszzz skrev:Nej, kaskoforsikring er stort set umuligt. Jeg har endnu ikke fundet et sted, der vil kaskoforsikre en bil, der ikke er indregistreret. Jeg kører en hjem onsdag, så er ellers rimeligt motiveret og har vel talt med 6 forskellige forsikringsfirmaer nu.KBoesen skrev: ↑16. jun 2024, 10:31Du skal bare have fat i korttidsprøveplader, altså dem der gælder i 5 dage og er gule i enderne.
De er fuldt ud gyldige at køre på i DK, altså, til hjem, til værksted og til syn.
Dog obs på, at der kun er ansvar på dem, men jeg vil bare kontakte mit eget forsikringsselskab og give dem stelnr. Så kan de sørge for, at der er kasko på, fra du kører fra Tyskland af.
Jeg har altid selv taget chancen på tyske prøveplader uden kasko eller best case med sælgers private plader.
- Monze1980
- Medlem
- Indlæg: 1487
- Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 519 times
Re: Privat Import elbil
Vi kunne kaskoforsikre vores, men kun mens den stod hjemme i carporten uden plader, så stilstående.
Men jeg har da læst om selskaber herinde på forum/i FB-grupper, hvor det er lykkedes med kasko.
Men jeg har da læst om selskaber herinde på forum/i FB-grupper, hvor det er lykkedes med kasko.
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2086
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 540 times
Re: Privat Import elbil
Der er rigtigt mange, der fortæller historier om, at det er lykkes, men de kan aldrig helt referere til selskaber/personer etc. Tryg har gjort det, men informerer, at de er stoppet fuldstændigt.
Der er tidligere gået rygter om noget sønderjysk forsikring, der har gjort det og nu prøver jeg topDK.
Herrebil: 2023 Mercedes EQE AMG 53 4-matic+ - Manufaktur hvid, Nappa læder, Hyperscreen, 4-hjulsstyring, Premium-plus, træk, Carbon interiør, alcantara-himmel oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2086
- Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 540 times
Re: Privat Import elbil
Har lige talt med TopDK og de kan bestemt ikke forsikre uden at bilen er indregistreret i DK. Personen jeg talte med, havde faktisk for nylig haft lignende problemstilling og undersøgt forskelligt uden at finde en løsning. Hun endte med at sige, at jeg skulle prøve FDM.mortenmol skrev: ↑17. jun 2024, 08:49Min far hentede en Bentley Bentayga hjem for 1,5 år siden, den kørte hjem på de gule tyske plader, og han havde kasko på den gennem TopDKsuperbeszzz skrev:Nej, kaskoforsikring er stort set umuligt. Jeg har endnu ikke fundet et sted, der vil kaskoforsikre en bil, der ikke er indregistreret. Jeg kører en hjem onsdag, så er ellers rimeligt motiveret og har vel talt med 6 forskellige forsikringsfirmaer nu.KBoesen skrev: ↑16. jun 2024, 10:31Du skal bare have fat i korttidsprøveplader, altså dem der gælder i 5 dage og er gule i enderne.
De er fuldt ud gyldige at køre på i DK, altså, til hjem, til værksted og til syn.
Dog obs på, at der kun er ansvar på dem, men jeg vil bare kontakte mit eget forsikringsselskab og give dem stelnr. Så kan de sørge for, at der er kasko på, fra du kører fra Tyskland af.
Jeg har altid selv taget chancen på tyske prøveplader uden kasko eller best case med sælgers private plader.
Hvordan din far er lykkes med det, kan jeg ikke sige. Det er klart at en Bentayga, har en betydelig stålpris og han måske har adgang til noget helt særligt forsikringsmæssigt...eller også har han ikke helt vidst hvad han gjorde.
Herrebil: 2023 Mercedes EQE AMG 53 4-matic+ - Manufaktur hvid, Nappa læder, Hyperscreen, 4-hjulsstyring, Premium-plus, træk, Carbon interiør, alcantara-himmel oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 920
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 269 times
Re: Privat Import elbil
Jeg mener min far opgav den tyske nummerplade…superbeszzz skrev:Har lige talt med TopDK og de kan bestemt ikke forsikre uden at bilen er indregistreret i DK. Personen jeg talte med, havde faktisk for nylig haft lignende problemstilling og undersøgt forskelligt uden at finde en løsning. Hun endte med at sige, at jeg skulle prøve FDM.mortenmol skrev: ↑17. jun 2024, 08:49Min far hentede en Bentley Bentayga hjem for 1,5 år siden, den kørte hjem på de gule tyske plader, og han havde kasko på den gennem TopDKsuperbeszzz skrev: Nej, kaskoforsikring er stort set umuligt. Jeg har endnu ikke fundet et sted, der vil kaskoforsikre en bil, der ikke er indregistreret. Jeg kører en hjem onsdag, så er ellers rimeligt motiveret og har vel talt med 6 forskellige forsikringsfirmaer nu.
Jeg har altid selv taget chancen på tyske prøveplader uden kasko eller best case med sælgers private plader.
Hvordan din far er lykkes med det, kan jeg ikke sige. Det er klart at en Bentayga, har en betydelig stålpris og han måske har adgang til noget helt særligt forsikringsmæssigt...eller også har han ikke helt vidst hvad han gjorde.
Han har tidligere haft biler på tyske (faste) nummerplader forsikret gennem TopDK, da han delvist arbejdede i udlandet, bilerne var ejet af firmaet, registreret til ham i Tyskland og forsikret gennem TopDK.
Jeg kan garantere dig for han kender forskel på ansvar og kasko, det blev ordnet af hans erhvervs assurandør, ikke den almindelige kundeservice.
Ja stålprisen var lidt høj