Jeg søger hjælp da jeg har været ude for et trafikuheld, hvor jeg mener, at jeg ikke alene har skylden. Således har mit forsikringsselskab afgjort, at jeg alene har skylden for uheldet, hvorfor jeg skal betale fuld selvrisiko, som er signifikant.
Jeg vedlægger to ("2") stykker grafik, der respektivt viser området, hvor uheldet skete og den tekst jeg modtog fra forsikringsselskabet, hvilket er deres endelige afgørelse.
Grafik #1 viser (Google Maps) over området, hvor uheldet skete og den røde streg viser min planlagte rute.
Punkt #1 viser endvidere to vejbaner, der begge skal højredreje. Jeg er placeret i det højre af disse spor.
Punkt #2 viser, at stiplet afstrigning stopper. Det er min overbevisning, at stiplet afstribning fortæller, at der så vil være tale om vognbaneskift, hvis jeg skifter til venstre spor, hvorfor jeg ikke kan flette umiddelbart med mindre der blive gjort plads. Jeg afventer med at skifte til venstre spor til efter ophør at stiplet afstribning, da jeg mener, at det betyder, at der herefter er tale om indfletning mellem de 2 spor, hvilket bogstavligt betyder fletning og da jeg er foran køretøjet i venstre spor så skal venstre spor holde tilbage og jeg kan flette ind.
Punkt #3 viser det sted, hvor jeg er placeret i højre spor i en billængde foran lastbil, der er placeret i venstre spor. Jeg blinker og skifter ind i venstre spor, hvorefter jeg bliver påkørt af lastbilen på bagerste venstre del af mit køretøj (hjørnet).
Det er min antagelse (og visuelt bekræftet samt bevist på vedlagte billede), at der ikke er striber på vognbanen efter punkt #3 da der dermed gøres plads til sammenfletning for kørertøjer, der enten skal videre til 201 eller fortsætter ad Lyngbyvej ved adskillen ved punkt #4.
Mit forsikringsselskab ("TopDanmark") skriver yderligere følgende, ...
"...På strækningen hvor skaden er sket, er der 2 vognbaner. Det ses tydeligt i henhold til skiltningen på stedet uanset vejens slitage. Det betyder, at du har lavet et vognbaneskift og der dermed ikke er en sammenfletning..."
Jeg mener her, at forsikeringsselskabet ikke er objektiv i forbindelse med deres påstand om, at striber skulle være slidt væk.
"...Der er ikke tale om sammenfletning på skadestedet, da det er tydeligt at der er plads til 2 køretøjer ved siden af hinanden..."
Jeg håber, at i kan give mig konstruktive tilbagemeldinger, der enten viser at jeg har misforstået lovgivning eller, at jeg har ret (eller noget midt i mellem).
Pft