Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Brugeravatar
timan
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 31. okt 2009, 23:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 31 times
Been thanked: 14 times
Kontakt:

Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af timan » 10. jun 2020, 22:36

Jeg har haft en campingvogn med kasko forsikring som jeg har solgt for ca. 4 år siden jeg var helt overbevist om at forsikringen ville ophøre når campingvognen blev ejerskiftet, men der tog jeg fejl, den er kørt videre over betalings service fandt jeg ud af. Jeg har nu sagt forsikringen op, men forsikrings selskabet (Codan) siger det bare er ærgerligt og jeg ikke kan få pengene tilbage, er godt klar over jeg nok burde have opdaget det noget før, men kan det passe de kan sælge noget til mig som jeg reelt ikke har fået? eller er det bare sådan det er.

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af hpo » 10. jun 2020, 22:40

ja det er ærgeligt,men trailer og campingsvogn køre ikke automatisk som biler og mc,via motorkontoret
A3 3,2 vr6

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1375
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 393 times
Been thanked: 478 times

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af Monze1980 » 10. jun 2020, 22:41

Har de solgt noget du ikke har fået? Du har vel fået forsikring? At den så er glemt at blive opsagt, er i princippet ikke deres problem, vil jeg mene.

Jeg er ret sikker på at der intet er at gøre, og lur mig, om ikke det også står i deres betingelser.

Jeg er nødt til at høre, hvordan der kan gå flere år, før du opdager der fortsat betales til den forsikring?


Sent from my iPad using Tapatalk
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

KVL
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af KVL » 10. jun 2020, 22:47

Altså, du tænker de har har et ansvar, mens du prøver at fralægge dit? Er det ikke lidt som et at have glemt sit Netflix abonnement, og så bagefter sige man gerne vil have pengene retur fordi man ikke har brugt det..?

Brugeravatar
timan
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 31. okt 2009, 23:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 31 times
Been thanked: 14 times
Kontakt:

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af timan » 11. jun 2020, 20:57

Monze1980 skrev:
10. jun 2020, 22:41
Har de solgt noget du ikke har fået? Du har vel fået forsikring? At den så er glemt at blive opsagt, er i princippet ikke deres problem, vil jeg mene.

Jeg er ret sikker på at der intet er at gøre, og lur mig, om ikke det også står i deres betingelser.

Jeg er nødt til at høre, hvordan der kan gå flere år, før du opdager der fortsat betales til den forsikring?


Sent from my iPad using Tapatalk
De har vil solgt en forsikring til noget som ikke er i min besiddelse mere og som måske slet ikke eksistere mere :)
Undrer mig bare over det ikke køre automatisk når der betales vægtafgift som på bil, men hvis det er sådan det er, så er der jo ikke noget at gøre ved det. Årsagen er jeg havde flere forsikringer i samme selskab og ikke lige har gået dem igennem for nyligt, eller almindelig dumhed om du vil :)

Brugeravatar
timan
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 31. okt 2009, 23:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 31 times
Been thanked: 14 times
Kontakt:

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af timan » 11. jun 2020, 21:02

KVL skrev:
10. jun 2020, 22:47
Altså, du tænker de har har et ansvar, mens du prøver at fralægge dit? Er det ikke lidt som et at have glemt sit Netflix abonnement, og så bagefter sige man gerne vil have pengene retur fordi man ikke har brugt det..?
Kan ikke se jeg fralægger mig mit ansvar det er da mig der har betalt forsikringen, jeg undres bare over det ikke køre automatisk.

sailor
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. jul 2019, 22:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af sailor » 11. jun 2020, 21:11

Trailer og campingvogn skal ikke have ansvars forsikring, - da de er forsikret via bilen der trækker.
Du har betalt for er en Kasko forsikring, som ikke er Lovpligtigt og derfor helle ikke Auto matisk opsges

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1375
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 393 times
Been thanked: 478 times

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af Monze1980 » 11. jun 2020, 21:35

Ej, de har ikke solgt en forsikring til noget du ikke ejer.

Du har købt en forsikring til noget du ikke har.

Dette i og med du bare er fortsat med at betale forsikringen.

Det er ikke forsikringsfirmaets ansvar at opsige en sådan, det er din egen.

Sure penge, er jeg helt med på, håber ikke det var flere tusinde.


Sent from my iPad using Tapatalk
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af peter w » 12. jun 2020, 09:03

timan skrev:
10. jun 2020, 22:36
Jeg har haft en campingvogn med kasko forsikring som jeg har solgt for ca. 4 år siden jeg var helt overbevist om at forsikringen ville ophøre når campingvognen blev ejerskiftet, men der tog jeg fejl, den er kørt videre over betalings service fandt jeg ud af. Jeg har nu sagt forsikringen op, men forsikrings selskabet (Codan) siger det bare er ærgerligt og jeg ikke kan få pengene tilbage, er godt klar over jeg nok burde have opdaget det noget før, men kan det passe de kan sælge noget til mig som jeg reelt ikke har fået? eller er det bare sådan det er.
Ej, hvor surt. Har ondt af dig. Juridisk er der nok ikke noget at gøre. Håber dog for dig, at du måske kan få en aftale med Codan. Måske halv skade, men Codan hører vist ikke til de mest fleksible selskaber. Held og lykke.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

Brugeravatar
timan
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 31. okt 2009, 23:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 31 times
Been thanked: 14 times
Kontakt:

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af timan » 12. jun 2020, 22:22

Monze1980 skrev:
11. jun 2020, 21:35
Ej, de har ikke solgt en forsikring til noget du ikke ejer.

Du har købt en forsikring til noget du ikke har.

Dette i og med du bare er fortsat med at betale forsikringen.

Det er ikke forsikringsfirmaets ansvar at opsige en sådan, det er din egen.

Sure penge, er jeg helt med på, håber ikke det var flere tusinde.


Sent from my iPad using Tapatalk
Det korte af det lange er jeg ikke var klar over det ikke skete automatisk, nu det er et køretøj man betaler vægtafgift på som automatiskt ophøre når det ejerskiftes, men som man siger af skade bliver man klog men sjældent rig :)

Brugeravatar
timan
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 31. okt 2009, 23:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 31 times
Been thanked: 14 times
Kontakt:

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af timan » 12. jun 2020, 22:25

peter w skrev:
12. jun 2020, 09:03
timan skrev:
10. jun 2020, 22:36
Jeg har haft en campingvogn med kasko forsikring som jeg har solgt for ca. 4 år siden jeg var helt overbevist om at forsikringen ville ophøre når campingvognen blev ejerskiftet, men der tog jeg fejl, den er kørt videre over betalings service fandt jeg ud af. Jeg har nu sagt forsikringen op, men forsikrings selskabet (Codan) siger det bare er ærgerligt og jeg ikke kan få pengene tilbage, er godt klar over jeg nok burde have opdaget det noget før, men kan det passe de kan sælge noget til mig som jeg reelt ikke har fået? eller er det bare sådan det er.
Ej, hvor surt. Har ondt af dig. Juridisk er der nok ikke noget at gøre. Håber dog for dig, at du måske kan få en aftale med Codan. Måske halv skade, men Codan hører vist ikke til de mest fleksible selskaber. Held og lykke.
Jeg tror bare jeg må skrive det på tabskontoen, og blive klogerer.

Morian87
Nyt medlem
Indlæg: 280
Tilmeldt: 14. maj 2014, 10:28
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 62 times

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af Morian87 » 13. jun 2020, 06:17

Jeg er med på at det nok er din egen skyld at forsikringen ikke blir opsagt i tide men hvor mange år har du haft dine forsikringer hos Codan? Afhængigt af dit arrangements størrelse, din anciennitet samt skadeshistorik hos Codan så ville jeg lige tale med dem igen om f.eks halv skade hvis du er “god kunde”.
Alternativt kan du jo tage det som et tegn på at du måske skal have lavet et forsikringstjek hos et andet selskab - hvem ved, måske det samlet kunne blive billigere.
VW Passat Variant GTE 2021.
Polestar 2, SMLR 231 Hk 2022.

Brugeravatar
timan
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 31. okt 2009, 23:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 31 times
Been thanked: 14 times
Kontakt:

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af timan » 13. jun 2020, 11:51

Morian87 skrev:
13. jun 2020, 06:17
Jeg er med på at det nok er din egen skyld at forsikringen ikke blir opsagt i tide men hvor mange år har du haft dine forsikringer hos Codan? Afhængigt af dit arrangements størrelse, din anciennitet samt skadeshistorik hos Codan så ville jeg lige tale med dem igen om f.eks halv skade hvis du er “god kunde”.
Alternativt kan du jo tage det som et tegn på at du måske skal have lavet et forsikringstjek hos et andet selskab - hvem ved, måske det samlet kunne blive billigere.
Problemet er bare at jeg har skiftet forsikringsselskab. Det var den måde jeg fandt ud af at jeg stadig havde en campingvogns forsikring, da der stadig kom års opgørelse fra Codan selvom jeg ikke burde havde noget hos dem.

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6250
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2069 times
Been thanked: 673 times

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af jansom » 13. jun 2020, 11:57

En anden ting er jo nok at du ikke har helt styr på dit budget. Det burde altså ikke kunne ske 4 år i træk at du betaler for noget du ikke ejer.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af peter w » 13. jun 2020, 13:29

jansom skrev:
13. jun 2020, 11:57
En anden ting er jo nok at du ikke har helt styr på dit budget. Det burde altså ikke kunne ske 4 år i træk at du betaler for noget du ikke ejer.
Helt ærligt jansom. Jeg tror, at trådstarter er voksen nok til, at du ikke behøver at belære ham om sin privatøkonomi.
These users thanked the author peter w for the post (total 6):
atmblDanielB12Jay-JaySyndicateclaussorKevinff
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af hpo » 13. jun 2020, 17:18

timan skrev:
12. jun 2020, 22:25
peter w skrev:
12. jun 2020, 09:03
timan skrev:
10. jun 2020, 22:36
Jeg har haft en campingvogn med kasko forsikring som jeg har solgt for ca. 4 år siden jeg var helt overbevist om at forsikringen ville ophøre når campingvognen blev ejerskiftet, men der tog jeg fejl, den er kørt videre over betalings service fandt jeg ud af. Jeg har nu sagt forsikringen op, men forsikrings selskabet (Codan) siger det bare er ærgerligt og jeg ikke kan få pengene tilbage, er godt klar over jeg nok burde have opdaget det noget før, men kan det passe de kan sælge noget til mig som jeg reelt ikke har fået? eller er det bare sådan det er.
Ej, hvor surt. Har ondt af dig. Juridisk er der nok ikke noget at gøre. Håber dog for dig, at du måske kan få en aftale med Codan. Måske halv skade, men Codan hører vist ikke til de mest fleksible selskaber. Held og lykke.
Jeg tror bare jeg må skrive det på tabskontoen, og blive klogerer.
ja det er lidt sur ræv,men nu er de jo væk de kære penge,jeg har dog haft en lidt samme situation men en forsikring på en trailer som blev stjålet,jeg satte den på tabskontoen og købe en billig skrammel trailer,næsten 2 år efter snakker jeg med forsikringen af anden årsag og de nævner en forsikring på traileren som jo er væk,der lærte jeg at det ikke køre automatisk,en lang historie kort,jeg fik 12000 fra forsikringen pga en glemt forsikring til 700 kr om året,trailer kostede 16K fra ny og var 4 år ca da den forsvandt,skal siges det var erhverv og via firma og Top dk
A3 3,2 vr6

Brugeravatar
timan
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 31. okt 2009, 23:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 31 times
Been thanked: 14 times
Kontakt:

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af timan » 14. jun 2020, 13:39

jansom skrev:
13. jun 2020, 11:57
En anden ting er jo nok at du ikke har helt styr på dit budget. Det burde altså ikke kunne ske 4 år i træk at du betaler for noget du ikke ejer.
Jeg kan jo kun give dig ret. Selve budgettet passer godt nok, men det kræve jo man afstemmer sine betalinger, det er så ikke lige det jeg går mest op i :) har overvejet at droppe betalingsservice for det er da en sovepude, men der er flere og flere som kræver betalingsserve.
These users thanked the author timan for the post:
jansom

Brugeravatar
timan
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 31. okt 2009, 23:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 31 times
Been thanked: 14 times
Kontakt:

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af timan » 14. jun 2020, 13:43

hpo skrev:
13. jun 2020, 17:18

ja det er lidt sur ræv,men nu er de jo væk de kære penge,jeg har dog haft en lidt samme situation men en forsikring på en trailer som blev stjålet,jeg satte den på tabskontoen og købe en billig skrammel trailer,næsten 2 år efter snakker jeg med forsikringen af anden årsag og de nævner en forsikring på traileren som jo er væk,der lærte jeg at det ikke køre automatisk,en lang historie kort,jeg fik 12000 fra forsikringen pga en glemt forsikring til 700 kr om året,trailer kostede 16K fra ny og var 4 år ca da den forsvandt,skal siges det var erhverv og via firma og Top dk
Det var jo ren win win :D

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6250
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2069 times
Been thanked: 673 times

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af jansom » 14. jun 2020, 15:59

timan skrev:
jansom skrev:
13. jun 2020, 11:57
En anden ting er jo nok at du ikke har helt styr på dit budget. Det burde altså ikke kunne ske 4 år i træk at du betaler for noget du ikke ejer.
Jeg kan jo kun give dig ret. Selve budgettet passer godt nok, men det kræve jo man afstemmer sine betalinger, det er så ikke lige det jeg går mest op i :) har overvejet at droppe betalingsservice for det er da en sovepude, men der er flere og flere som kræver betalingsserve.
Jeg ville personligt også gerne undgå betalingsservice for at have lidt mere føling med betalingerne, fremfor at det bare sker automatisk. Men det er mere eller mindre umuligt.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af martinta » 14. jun 2020, 18:57

jansom skrev:
14. jun 2020, 15:59
timan skrev:
jansom skrev:
13. jun 2020, 11:57
En anden ting er jo nok at du ikke har helt styr på dit budget. Det burde altså ikke kunne ske 4 år i træk at du betaler for noget du ikke ejer.
Jeg kan jo kun give dig ret. Selve budgettet passer godt nok, men det kræve jo man afstemmer sine betalinger, det er så ikke lige det jeg går mest op i :) har overvejet at droppe betalingsservice for det er da en sovepude, men der er flere og flere som kræver betalingsserve.
Jeg ville personligt også gerne undgå betalingsservice for at have lidt mere føling med betalingerne, fremfor at det bare sker automatisk. Men det er mere eller mindre umuligt.
Nah, man kan godt , det koster bare et betalingsgebyr de fleste steder på 30-40 kroner - hvorimod betalingsservice betalinger typisk er gratis eller væsentligt billigere.

Dertil i øvrig, vi havde for nogle år siden nisser på kontoen, pengene var altid væk, så vi begyndte at ligge et budget, og kigge 1-2 gange om måneden hvad der var blevet trukket (tastet ind i budgettet), i vil undre jer over hvor mange fejl der sker selvom det jo burde være ret problemfrit med betalingsservice.

Latterlige ting som et teleselskab der trak 2 gange for én måned (de trak start måned, d. 29 i måneden, og så start måneden efter igen). Det samme med LLO, de var røget ind i noget udbryder ting på et tidspunkt, den havde jeg heller ikke opdaget hvis jeg ikke holdt øje, så både LLO og udbryderen benyttede betalingsservice aftalen med LLO (hvordan de så kunne det aner jeg ikke). Der sker flere fejl end man lige tror.
These users thanked the author martinta for the post:
Jensrodgaard

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1375
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 393 times
Been thanked: 478 times

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af Monze1980 » 14. jun 2020, 20:15

Jeg har aldrig oplevet problemer med BS.

Jeg kontrollerer altid vores månedlige betalinger, det tager få minutter.

Og ved årets afslutning eller begyndelse ligger jeg et (nyt) budget med hjælp fra vores aftaler med BS og eventuelle andre faste overførsler.
Det passer nærmest på kronen, så det er ret fedt.
These users thanked the author Monze1980 for the post:
Mike H
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
Bladerunner
Nyt medlem
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. jul 2012, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde omegn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af Bladerunner » 16. jun 2020, 12:44

timan skrev:
14. jun 2020, 13:39
jansom skrev:
13. jun 2020, 11:57
En anden ting er jo nok at du ikke har helt styr på dit budget. Det burde altså ikke kunne ske 4 år i træk at du betaler for noget du ikke ejer.
Jeg kan jo kun give dig ret. Selve budgettet passer godt nok, men det kræve jo man afstemmer sine betalinger, det er så ikke lige det jeg går mest op i :) har overvejet at droppe betalingsservice for det er da en sovepude, men der er flere og flere som kræver betalingsserve.
Altså.... der er da intet, der giver et bedre overblik end BS.... såfremt du selvfølgelig lige lader øjnene glide ned over posterne som er nydeligt formateret og detaljeret den ene gang om måneden :D

Jeg synes det er langt mere bøvlet med alle de firmaer, der insisterer på direkte Dankort træk.
Her mister jeg overblikket og kan ikke huske hvor mange steder jeg skal ind og rette når jeg får et nyt kort.
These users thanked the author Bladerunner for the post:
DanielB12
A4 B8 Avant 2010, 2,0 TFSI med 211 HK
Fiat 500X 2016, 1,4T med 140 HK (kone-gocart)

Jay-Jay
Nyt medlem
Indlæg: 328
Tilmeldt: 22. jun 2008, 08:30
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 127 times
Been thanked: 30 times

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af Jay-Jay » 16. jun 2020, 13:02

Bladerunner skrev:
16. jun 2020, 12:44

Jeg synes det er langt mere bøvlet med alle de firmaer, der insisterer på direkte Dankort træk.
Her mister jeg overblikket og kan ikke huske hvor mange steder jeg skal ind og rette når jeg får et nyt kort.
Den ene gang, jeg har skiftet kort, har jeg fået besked fra de firmaer, der trækker direkte, at kortet ee tæt på at udløbe, eller at det er udløbet.

Brugeravatar
Bladerunner
Nyt medlem
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. jul 2012, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde omegn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af Bladerunner » 16. jun 2020, 13:12

Jay-Jay skrev:
16. jun 2020, 13:02
Bladerunner skrev:
16. jun 2020, 12:44

Jeg synes det er langt mere bøvlet med alle de firmaer, der insisterer på direkte Dankort træk.
Her mister jeg overblikket og kan ikke huske hvor mange steder jeg skal ind og rette når jeg får et nyt kort.
Den ene gang, jeg har skiftet kort, har jeg fået besked fra de firmaer, der trækker direkte, at kortet ee tæt på at udløbe, eller at det er udløbet.
Mjaaa måske men når man - som den langhårede herhjemme - havde mistet sin pung og spærret kortet var det jo øvelse forfra begynd :(

Så en masse bøvl med at logge ind i MIT<firmanavn> alle de steder de kører med direkte træk + glemt password (selvfølgelig) og få opdateret. Når man så alligvel er derinde kan man så checke de sidste xx fakturaer som man ikke har gidet at finde frem hver måned.

BS til mig anyday - og jeg betaler gerne ekstra for det om nødvendigt :)
These users thanked the author Bladerunner for the post:
DanielB12
A4 B8 Avant 2010, 2,0 TFSI med 211 HK
Fiat 500X 2016, 1,4T med 140 HK (kone-gocart)

Brugeravatar
timan
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 31. okt 2009, 23:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 31 times
Been thanked: 14 times
Kontakt:

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af timan » 16. jun 2020, 21:58

Bladerunner skrev:
16. jun 2020, 12:44

Altså.... der er da intet, der giver et bedre overblik end BS.... såfremt du selvfølgelig lige lader øjnene glide ned over posterne som er nydeligt formateret og detaljeret den ene gang om måneden :D

Jeg synes det er langt mere bøvlet med alle de firmaer, der insisterer på direkte Dankort træk.
Her mister jeg overblikket og kan ikke huske hvor mange steder jeg skal ind og rette når jeg får et nyt kort.
BS er også smart og nemt hvis man husker at følge op på betalingerne, men for mig blive det lidt en sovepude fordi det er for nemt, jeg tror der er rigtig mange som har en betaling de ikke tænker over, som bare køre videre f.eks. medlemskab af et træningscenter eller andet. Direkte træk på dankort kan også være irriterende når man mister eller for spæret sit kort. Næh en god gammel faktura med et Girokort ved man hvad er :lol:

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4435 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Glemt at opsige forsikring på campingvogn

Indlæg af DanielB12 » 16. jun 2020, 22:00

Jeg har flere gange oplevet, ikke have overblik over dankorttrækninger, så jeg har betalt for ting jeg ikke bruger, feks, Saxo, TV2 play etc. Det især, da de trækninger jo ikke nødvendigvis ligger den 1. I måneden, så du skal have et godt overblik.. der er BS da genialt..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"