T5 multivan tsi i DK

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Brugeravatar
jonas_kofoed
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 28. aug 2011, 08:37
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

T5 multivan tsi i DK

Indlæg af jonas_kofoed » 19. okt 2020, 15:53

Er denne model aldrig solgt i Danmark?

Den matcher vores behov og der er en del af dem i Tyskland og Sverige.

Jeg ved bare ikke om man tør hente en hjem og søge afgift, der er jo ikke rigtig noget at sammenligne med.
Har forsøgt skats beregner, men man kan ikke vælge modellen med tsi.

Er der en der har et godt råd til hvordan vi kan finde den reelle pris?

Løsningen er ikke en TDI da vi kører rigtig mange korte ture på 4-7 km.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/det ... e: Petrol


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ejer af flere skønne biler, men 1. VAG i rækken blev en VW Sharan 2.8V(R)6 Highline triptronic. VW TOURAN 1.9 TDI Van fra 2003
Nu ejer af en VW Multivan T5.1 2.0 140 hk TDI DSG 7 sæder

demo
Nyt medlem
Indlæg: 249
Tilmeldt: 31. jan 2014, 07:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 27 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af demo » 19. okt 2020, 18:38

du kan jo få en uforpligtende / forpligtende vurdering ved at indsende link i annoncen til

automentor, quickimport, og en del flere (som du kan gååågle dig til)

det koster 2-500 ish og så har du noget konkret at forholde dig til

(fremgangsmåde er der god beskrivelse af på deres respektive hjemmesider
These users thanked the author demo for the post:
jonas_kofoed
A3 2,0 tdi - mit (fast) absolut alles

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af GaSelle » 19. okt 2020, 20:19

Søren fra Jels Biler kan også give dig et overslag; og mener ikke, det koster noget at spørge.
These users thanked the author GaSelle for the post:
jonas_kofoed

HenrikH
Medlem
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:49
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 81 times
Been thanked: 142 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af HenrikH » 20. okt 2020, 09:28

Jeg har en prisliste liggende fra 2017 og der er TSI modellerne også med i oversigten.
Hvor mange der blev solgt herhjemme ved jeg dog ikke.

En Comfortline 2.0 TSI DSG stod med en listepris på 770.000 (reg. Afgiften 440.000).

En Highline 2.0 TSI DSG 4Motion som du linker til havde en listepris på 933.000 (reg. Afgiften 537.000).

Brugeravatar
jonas_kofoed
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 28. aug 2011, 08:37
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af jonas_kofoed » 20. okt 2020, 14:53

HenrikH skrev:Jeg har en prisliste liggende fra 2017 og der er TSI modellerne også med i oversigten.
Hvor mange der blev solgt herhjemme ved jeg dog ikke.

En Comfortline 2.0 TSI DSG stod med en listepris på 770.000 (reg. Afgiften 440.000).

En Highline 2.0 TSI DSG 4Motion som du linker til havde en listepris på 933.000 (reg. Afgiften 537.000).
Kan man ud fra de priser siger hvad afgiften ville være idag eller vil det stadig være nødvendigt at i hente et bindende svar?
Jeg har aldrig set en multivan tsi til salg i dk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ejer af flere skønne biler, men 1. VAG i rækken blev en VW Sharan 2.8V(R)6 Highline triptronic. VW TOURAN 1.9 TDI Van fra 2003
Nu ejer af en VW Multivan T5.1 2.0 140 hk TDI DSG 7 sæder

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 510
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 159 times
Been thanked: 166 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af Mathiasen » 20. okt 2020, 15:19

Jeg tror din bedste mulighed er at finde præcis den bil du gerne vil have i Tyskland og kontakte fx dem som tidligere er nævnt her. Evt et par forskellige biler hvis der er flere du overvejer.

Hvis I er klar til at købe (selvf forudsat at prisen er rigtigt) Så ring til dem og hør hvad du skal gøre.

Jeg har tidligere talt en del med gut der importerede, stillede det halve års forhandler-garanti og indregistrerede bilen med plader, syn og det hele. Han var meget hjælpsom med at lede efter den rette model til det budget jeg havde. Jeg endte dog med at købe i DK af andre årsager. Men han var meget hjælpsom. https://www.tofthandel.dk
These users thanked the author Mathiasen for the post:
jonas_kofoed
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af GaSelle » 21. okt 2020, 06:39

Det er samme service Jels Biler tilbyder. Du kan enten sende et link direkte, eller udspecificere hvilken bil du leder efter, så klarer han at hente, gennemgå, klargøre, syne, indregistrere og det hele - og han kan også tage din brugte bil i bytte. Jeg har selv hentet en bil gennem ham, og flere andre herinde har gjort det samme. Andre aktier har jeg ikke i den butik.

Jeg tror ikke direkte du kan udlede noget ud fra nyprisen mht. afgift. Den bil jeg hentede var lige under halv pris ift. ny, når man sammenligner den danske listepris fra ny kontra det, jeg gav klargjort, synes og leveret i DK. Den var lige under to år gammel og havde kørt 58.000km. Jeg fik noget mere for pengene den vej rundt, kontra de danske, der stod til salg. Så det er klart værd at undersøge.
These users thanked the author GaSelle for the post (total 2):
Mathiasenjonas_kofoed

Brugeravatar
jonas_kofoed
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 28. aug 2011, 08:37
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af jonas_kofoed » 21. okt 2020, 16:08

GaSelle skrev:Det er samme service Jels Biler tilbyder. Du kan enten sende et link direkte, eller udspecificere hvilken bil du leder efter, så klarer han at hente, gennemgå, klargøre, syne, indregistrere og det hele - og han kan også tage din brugte bil i bytte. Jeg har selv hentet en bil gennem ham, og flere andre herinde har gjort det samme. Andre aktier har jeg ikke i den butik.

Jeg tror ikke direkte du kan udlede noget ud fra nyprisen mht. afgift. Den bil jeg hentede var lige under halv pris ift. ny, når man sammenligner den danske listepris fra ny kontra det, jeg gav klargjort, synes og leveret i DK. Den var lige under to år gammel og havde kørt 58.000km. Jeg fik noget mere for pengene den vej rundt, kontra de danske, der stod til salg. Så det er klart værd at undersøge.
Godt input.
Min udfordring er lidt at jeg ikke rigtig har en tilsvarende brugt bil i dk at sammenligne med, men måske Jels biler ved hvordan det takles.
Jeg vil prøve at kontakte dem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ejer af flere skønne biler, men 1. VAG i rækken blev en VW Sharan 2.8V(R)6 Highline triptronic. VW TOURAN 1.9 TDI Van fra 2003
Nu ejer af en VW Multivan T5.1 2.0 140 hk TDI DSG 7 sæder

demo
Nyt medlem
Indlæg: 249
Tilmeldt: 31. jan 2014, 07:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 27 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af demo » 21. okt 2020, 16:29

find 1-2-3 du kan bruge på mobile.de og send til dem,

overvej om du selv vil hente, der jo lidt ''bøvl'' ved det, men måske også en ok besparelse

har du tid til det ?, skal du af med en anden bil ? det kan være ting der afgør om det ''lønner'' sig / eller ej

import er som sådan ret nemt, du kan altid få grundig vejledning her på forum, eller direkte fra mig eller andre

NB det er umuligt at vurdere afgift, hvis der ikke er nogen tilsalg i dk, (men det kan dem der er pro på det)

gå helst efter en der +3 år, spækket med udstyr, og står som et ''slikket boljse'', og fra seriøs forhandler

om det tyskland eller sverige er sådan set ligegyldigt
These users thanked the author demo for the post:
jonas_kofoed
A3 2,0 tdi - mit (fast) absolut alles

Brugeravatar
jonas_kofoed
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 28. aug 2011, 08:37
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af jonas_kofoed » 1. dec 2020, 18:19

demo skrev:find 1-2-3 du kan bruge på mobile.de og send til dem,

overvej om du selv vil hente, der jo lidt ''bøvl'' ved det, men måske også en ok besparelse

har du tid til det ?, skal du af med en anden bil ? det kan være ting der afgør om det ''lønner'' sig / eller ej

import er som sådan ret nemt, du kan altid få grundig vejledning her på forum, eller direkte fra mig eller andre

NB det er umuligt at vurdere afgift, hvis der ikke er nogen tilsalg i dk, (men det kan dem der er pro på det)

gå helst efter en der +3 år, spækket med udstyr, og står som et ''slikket boljse'', og fra seriøs forhandler

om det tyskland eller sverige er sådan set ligegyldigt
Havde slet ikke set dit svar.
Jeg har nu holdt øje med nye biler på div tyske sider og udvalget er ikke stort.

Jels biler har hjulpet med at vurdere nogle stykker, men de stikker lidt af i forhold til budget, kan ikke forstå det skal være så dyrt at gå benzin vejen i T5.

Men nu skal vi altså snart have ny bil!

Vi har en bil idag, en zafira fra 09 som har tjent os godt, men er for lille nu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ejer af flere skønne biler, men 1. VAG i rækken blev en VW Sharan 2.8V(R)6 Highline triptronic. VW TOURAN 1.9 TDI Van fra 2003
Nu ejer af en VW Multivan T5.1 2.0 140 hk TDI DSG 7 sæder

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af GaSelle » 1. dec 2020, 19:44

jonas_kofoed skrev:
1. dec 2020, 18:19
demo skrev:find 1-2-3 du kan bruge på mobile.de og send til dem,

overvej om du selv vil hente, der jo lidt ''bøvl'' ved det, men måske også en ok besparelse

har du tid til det ?, skal du af med en anden bil ? det kan være ting der afgør om det ''lønner'' sig / eller ej

import er som sådan ret nemt, du kan altid få grundig vejledning her på forum, eller direkte fra mig eller andre

NB det er umuligt at vurdere afgift, hvis der ikke er nogen tilsalg i dk, (men det kan dem der er pro på det)

gå helst efter en der +3 år, spækket med udstyr, og står som et ''slikket boljse'', og fra seriøs forhandler

om det tyskland eller sverige er sådan set ligegyldigt
Havde slet ikke set dit svar.
Jeg har nu holdt øje med nye biler på div tyske sider og udvalget er ikke stort.

Jels biler har hjulpet med at vurdere nogle stykker, men de stikker lidt af i forhold til budget, kan ikke forstå det skal være så dyrt at gå benzin vejen i T5.

Men nu skal vi altså snart have ny bil!

Vi har en bil idag, en zafira fra 09 som har tjent os godt, men er for lille nu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Søren forklarede mig, at afgiften bla. vurderes ud fra de biler, der er til salg i DK. Og TSI´ere kan der ikke være mange af.

Et andet eksempel der understreger tåbeligheden er, at jeg i sommers skulle have en BMW 520d Touring hjem fra Tyskland gennem Søren. På Mobile fandt jeg en lidt tyndere udstyret bil af samme type, men som 530d. Den var, som jeg husker det, 1000€ dyrere, så altså stort set samme indkøbspris. Den ville koste 140.000kr mere end min 520d på danske plader (!) og forklaringen var, at der var flere 520´ere til salg så der var flere at vurdere ud fra.

Brugeravatar
jonas_kofoed
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 28. aug 2011, 08:37
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af jonas_kofoed » 1. dec 2020, 19:53

[mention]GaSelle [/mention]
Det giver bare ikke mening at vores afgiftssystem ikke kan tage højde for det.
Jeg kan ikke se os selv hoppe ned i en diesel med vores kørselsmønster, og skulle man lede efter et alternativ til en vw t5-6, så er det en Mercedes viano, og de findes heller ikke i Benz i dk.

Jeg overvejede på et tidspunkt noget privat leasing, men fidusen går lidt af når det er en bil vi formentlig vil køre nogle år, sådan har jeg i hvert fald forstået det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ejer af flere skønne biler, men 1. VAG i rækken blev en VW Sharan 2.8V(R)6 Highline triptronic. VW TOURAN 1.9 TDI Van fra 2003
Nu ejer af en VW Multivan T5.1 2.0 140 hk TDI DSG 7 sæder

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af GaSelle » 1. dec 2020, 19:56

Helt enig. Det er lorteland, når det kommer til biler.
These users thanked the author GaSelle for the post:
jonas_kofoed

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 510
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 159 times
Been thanked: 166 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af Mathiasen » 1. dec 2020, 20:20

jonas_kofoed skrev:
1. dec 2020, 19:53
@GaSelle
Det giver bare ikke mening at vores afgiftssystem ikke kan tage højde for det.
Jeg kan ikke se os selv hoppe ned i en diesel med vores kørselsmønster, og skulle man lede efter et alternativ til en vw t5-6, så er det en Mercedes viano, og de findes heller ikke i Benz i dk.

Jeg overvejede på et tidspunkt noget privat leasing, men fidusen går lidt af når det er en bil vi formentlig vil køre nogle år, sådan har jeg i hvert fald forstået det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er der ikke nogle Flexleasing selskaber der kan byde ind med noget? Der må være nogle der har erfaringer med lidt mere eksotiske biler, måske erfaringer med hvad man gør med afgiftsvurdering, restværdi osv, når leasingperioden udløber. Jeg ved flere selskaber tilbyder at de finder den rette bil i udlandet sammen med kunden.
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Brugeravatar
jonas_kofoed
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 28. aug 2011, 08:37
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af jonas_kofoed » 1. dec 2020, 20:33

Mathiasen skrev:
Er der ikke nogle Flexleasing selskaber der kan byde ind med noget? Der må være nogle der har erfaringer med lidt mere eksotiske biler, måske erfaringer med hvad man gør med afgiftsvurdering, restværdi osv, når leasingperioden udløber. Jeg ved flere selskaber tilbyder at de finder den rette bil i udlandet sammen med kunden.[/quote]

Jeg er ikke sikker på jeg selv ser fidusen i flexleasing, det er vel det samme som at lease. Altså at det ikke kan svare sig hvis man ønsker at beholde bilen.
Tager jeg fejl?


Vw Touran 1t1 1,9 TDI 101
Sendt fra Tapatalk.
Ejer af flere skønne biler, men 1. VAG i rækken blev en VW Sharan 2.8V(R)6 Highline triptronic. VW TOURAN 1.9 TDI Van fra 2003
Nu ejer af en VW Multivan T5.1 2.0 140 hk TDI DSG 7 sæder

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af DanielB12 » 1. dec 2020, 21:55

GaSelle skrev:
1. dec 2020, 19:44
Søren forklarede mig, at afgiften bla. vurderes ud fra de biler, der er til salg i DK. Og TSI´ere kan der ikke være mange af.

Et andet eksempel der understreger tåbeligheden er, at jeg i sommers skulle have en BMW 520d Touring hjem fra Tyskland gennem Søren. På Mobile fandt jeg en lidt tyndere udstyret bil af samme type, men som 530d. Den var, som jeg husker det, 1000€ dyrere, så altså stort set samme indkøbspris. Den ville koste 140.000kr mere end min 520d på danske plader (!) og forklaringen var, at der var flere 520´ere til salg så der var flere at vurdere ud fra.
Min onkel fik importeret en Jaguar XK-R for år siden. Det var en special-model, så ingen rigtige sammenligningsgrundlag. Der satte forhandlere 3 til salg på Bilbasen, til gunstige priser, og så havde skat noget at sammenligne med, så afgiften blev noget lavere end den nok skulle have været.

Jeg tror ikke skat er så blåøjet i dag, eller håber ikke, men ja, det viser hvor tåbeligt det er.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af KBoesen » 1. dec 2020, 22:17

I dit tilfælde vil SKAT(Og de andre firmaer) tage udgangspunkt i dem der står med diesel motor, og som regel køre ud fra den afskrivningsprocent bilerne har haft, kontra nypris. :-)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
jonas_kofoed
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 28. aug 2011, 08:37
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af jonas_kofoed » 1. dec 2020, 22:30

KBoesen skrev:I dit tilfælde vil SKAT(Og de andre firmaer) tage udgangspunkt i dem der står med diesel motor, og som regel køre ud fra den afskrivningsprocent bilerne har haft, kontra nypris. :-)
Tak.
Jeg må vidst bare se at komme igang med at finde den rette bil.


Vw Touran 1t1 1,9 TDI 101
Sendt fra Tapatalk.
Ejer af flere skønne biler, men 1. VAG i rækken blev en VW Sharan 2.8V(R)6 Highline triptronic. VW TOURAN 1.9 TDI Van fra 2003
Nu ejer af en VW Multivan T5.1 2.0 140 hk TDI DSG 7 sæder

Brugeravatar
jonas_kofoed
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 28. aug 2011, 08:37
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af jonas_kofoed » 14. jan 2021, 17:48

Nu har jeg undersøgt nogle stykker og fået jels biler til at hjælpe med pris på dem.
Det er jo helt i skoven med de nye afgifter, bilerne jeg har set på bliver dyrere end de der står i dk(som diesel), man kan finde 5 år nyere diesel versioner i dk som stadig er billigere.
Der må da være noget galt med den nye afgiftsberegner.
Det ender jo med vi må købe 2 biler og køre rundt i røven på hinanden.


Vw Touran 1t1 1,9 TDI 101
Sendt fra Tapatalk.
Ejer af flere skønne biler, men 1. VAG i rækken blev en VW Sharan 2.8V(R)6 Highline triptronic. VW TOURAN 1.9 TDI Van fra 2003
Nu ejer af en VW Multivan T5.1 2.0 140 hk TDI DSG 7 sæder

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af KBoesen » 14. jan 2021, 20:04

Var det så ikke det værd, at købe en diesel og så engang hver 14 dag køre en tur op 40-50 km, hvor den lige bliver luftet godt ud.
Så ville jeg ikke bekymre mig mere om det. :-)
These users thanked the author KBoesen for the post:
jonas_kofoed
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
jonas_kofoed
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 28. aug 2011, 08:37
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af jonas_kofoed » 14. jan 2021, 20:24

KBoesen skrev:Var det så ikke det værd, at købe en diesel og så engang hver 14 dag køre en tur op 40-50 km, hvor den lige bliver luftet godt ud.
Så ville jeg ikke bekymre mig mere om det. :-)
Tvivler på det er nok, vi kører jo kun 8 km hver vej, og på den tur har fruen 2 stop hvor ungerne afleveres.
Den ugentlig udblæsning er for mig en nødløsning jeg helst ville undgå.
Jeg må nok lede lidt videre efter det perfekte valg, men det 4 barn kommer til juli, og til den tid bliver den nuværende bil for lille Billede
Har i andre forslag til bil valg?


Vw Touran 1t1 1,9 TDI 101
Sendt fra Tapatalk.
Ejer af flere skønne biler, men 1. VAG i rækken blev en VW Sharan 2.8V(R)6 Highline triptronic. VW TOURAN 1.9 TDI Van fra 2003
Nu ejer af en VW Multivan T5.1 2.0 140 hk TDI DSG 7 sæder

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af KBoesen » 14. jan 2021, 20:33

Altså hvad priser snakker vi, af det som Jels biler har regnet på dig?

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 94dbd93b8b

Denne her har jeg lige prøvet at regne på, og hvis jeg skulle sætte afgift på den her, ville den være hjemme i 355.000,- med afgift.
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
jonas_kofoed
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 28. aug 2011, 08:37
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af jonas_kofoed » 14. jan 2021, 20:52

Den der har jeg faktisk slet ikke set, den er nok faldet uden for søgningen fordi den ikke er valgt som multivan eller caravelle.

Den ender dog langt fra dem jeg har fået regnet på, de ender på den gale side af 500.000kr og er kun et enkelt år nye, det er dog en 4motion, men dette er ikke et krav.

Fx denne:

https://www.autoscout24.com/offers/volk ... aign=share

Final price: € 32,990.-
Mileage: 99,413 km
First registration: 04/2013


Vw Touran 1t1 1,9 TDI 101
Sendt fra Tapatalk.
Ejer af flere skønne biler, men 1. VAG i rækken blev en VW Sharan 2.8V(R)6 Highline triptronic. VW TOURAN 1.9 TDI Van fra 2003
Nu ejer af en VW Multivan T5.1 2.0 140 hk TDI DSG 7 sæder

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af KBoesen » 14. jan 2021, 21:03

Så ville jeg kigge den her vej https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 76a99a59ce hvis du alligevel er deroppe.
Så hellere en T6'er. :-) Den er hjemme i ca. 550.000,-

Men prøv at tage fat i et par stykker mere - Du skal sku kunne komme ned omkring 190-200.000,- i afgift, på sådan en som den jeg linkede til før. :-)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
jonas_kofoed
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 28. aug 2011, 08:37
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af jonas_kofoed » 14. jan 2021, 21:12

Ja jeg troede faktisk også at jeg ville lande i 300-350.000kr totalt, men det har jels i hvert fald ikke kunne få nogle hjem til desværre, og vi har kigget på en del synes jeg.

Hvordan regner du dem ud?


Vw Touran 1t1 1,9 TDI 101
Sendt fra Tapatalk.
Ejer af flere skønne biler, men 1. VAG i rækken blev en VW Sharan 2.8V(R)6 Highline triptronic. VW TOURAN 1.9 TDI Van fra 2003
Nu ejer af en VW Multivan T5.1 2.0 140 hk TDI DSG 7 sæder

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af KBoesen » 14. jan 2021, 21:23

jonas_kofoed skrev:
14. jan 2021, 21:12
Ja jeg troede faktisk også at jeg ville lande i 300-350.000kr totalt, men det har jels i hvert fald ikke kunne få nogle hjem til desværre, og vi har kigget på en del synes jeg.

Hvordan regner du dem ud?
Ligesom jeg skrev for nogle indlæg siden, altså ved at tage udgangspunkt i de TDI'er der står til salg - Man kan ikke rigtigt gøre så meget andet. :-)
Og ud fra dem, vurderer jeg at man bør lande på en handelspris (Den som der regnes afgift ud fra), på ca. 330-335.000,- stykker.
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
jonas_kofoed
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 28. aug 2011, 08:37
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af jonas_kofoed » 14. jan 2021, 21:27

KBoesen skrev:
jonas_kofoed skrev:
14. jan 2021, 21:12
Ja jeg troede faktisk også at jeg ville lande i 300-350.000kr totalt, men det har jels i hvert fald ikke kunne få nogle hjem til desværre, og vi har kigget på en del synes jeg.

Hvordan regner du dem ud?
Ligesom jeg skrev for nogle indlæg siden, altså ved at tage udgangspunkt i de TDI'er der står til salg - Man kan ikke rigtigt gøre så meget andet. :-)
Og ud fra dem, vurderer jeg at man bør lande på en handelspris (Den som der regnes afgift ud fra), på ca. 330-335.000,- stykker.
Ok, måske man skulle tage en vurdering mere hos fx quickimport eller lign. På en af dem jeg udset mig.
Tak for hjælpen.


Vw Touran 1t1 1,9 TDI 101
Sendt fra Tapatalk.
These users thanked the author jonas_kofoed for the post:
KBoesen
Ejer af flere skønne biler, men 1. VAG i rækken blev en VW Sharan 2.8V(R)6 Highline triptronic. VW TOURAN 1.9 TDI Van fra 2003
Nu ejer af en VW Multivan T5.1 2.0 140 hk TDI DSG 7 sæder

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af KBoesen » 14. jan 2021, 21:37

Og bare et godt råd, i tilfælde af at du alligevel begynder at kigge imod en TDI'er, så køb for guds skyld en 140 hk.

Køb KUN en 180er hvis den har fået ny motor og ny EGR ventil (ellers skal den skiftes per omgående). Så ender du ikke med en motor der bruger alt for meget olie og til sidst skal skiftes. :-)
These users thanked the author KBoesen for the post:
jonas_kofoed
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
jonas_kofoed
Helt nyt medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 28. aug 2011, 08:37
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af jonas_kofoed » 14. jan 2021, 21:52

KBoesen skrev:Og bare et godt råd, i tilfælde af at du alligevel begynder at kigge imod en TDI'er, så køb for guds skyld en 140 hk.

Køb KUN en 180er hvis den har fået ny motor og ny EGR ventil (ellers skal den skiftes per omgående). Så ender du ikke med en motor der bruger alt for meget olie og til sidst skal skiftes. :-)
Ja det har jeg godt læst i et andet opslag, og det barberer jo lige 80 % af dem væk.
Kan du huske hvilket år de fik styr på 180 hk bitdi?
Jeg har netop søgt afgift på et par stykker med tsi, så må vi se hvad svaret bliver om et par dage.


Vw Touran 1t1 1,9 TDI 101
Sendt fra Tapatalk.
Ejer af flere skønne biler, men 1. VAG i rækken blev en VW Sharan 2.8V(R)6 Highline triptronic. VW TOURAN 1.9 TDI Van fra 2003
Nu ejer af en VW Multivan T5.1 2.0 140 hk TDI DSG 7 sæder

molz
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 14. jun 2008, 13:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Re: T5 multivan tsi i DK

Indlæg af molz » 18. feb 2021, 10:39

KBoesen skrev:
14. jan 2021, 21:37
Og bare et godt råd, i tilfælde af at du alligevel begynder at kigge imod en TDI'er, så køb for guds skyld en 140 hk.

Køb KUN en 180er hvis den har fået ny motor og ny EGR ventil (ellers skal den skiftes per omgående). Så ender du ikke med en motor der bruger alt for meget olie og til sidst skal skiftes. :-)
Min 2.0BiTDI døde præcis pga EGR. VW ville intet dække til trods for fuld service! Jeg ville personligt finde enten en nyere enten 150hk eller 204hk version. De skulle være uden EGR problemer.
These users thanked the author molz for the post (total 2):
jonas_kofoedKBoesen

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"