Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af perw » 10. mar 2021, 11:23

HansH skrev:
10. mar 2021, 10:43
perw skrev:
10. mar 2021, 10:35
Det tror jeg ikke.

Hvis de kan dok. at bilen har været ulovlig, så kan de evt. sige, at du ikke har nogen dækning.
"Jeg tror" ... og det er lidt dér vi ender hver gang, desværre :)
DanielB12 skrev:
10. mar 2021, 11:20
perw skrev:
10. mar 2021, 11:14
HansH skrev:
10. mar 2021, 10:43


"Jeg tror" ... og det er lidt dér vi ender hver gang, desværre :)

Betragtningen om at en chiptuning - hvis konsekvens er at bilen kører ulovligt rundt på vejen - er nok til at dækning bortfalder, er velkendt.
Jeg ønsker ikke trådstarter noget ondt, men set i et større lys, ville det have været interessant at få den trykprøvet.
Men muligvis er din teori om hvad der på spil, rigtig. Måske det havde stillet sig anderledes hvis det var en bil med en erstatningssum på 800.000 der var blevet erklæret totalskadet.

Man kan jo også se det sådan, at enhver sag hvor forsikringen ikke vælger at gå videre med deres viden om chiptuning .... kan opfattes som en indikator på at det ikke har nogen betydning ;)
https://ankeforsikring.dk/adm-ankenaevn ... x?CN=90268
Nu har jeg ikke læst det hele igennem - men det er jo netop et motorhavari hvor det med god begrundelse snildt kunne skyldes de store ændringer af motoren (ny turbo, indsugning etc).

Hvis vi tager mit tilfælde igen, så har det jo ikke nogen betydning. Forsikringen kan vel så vælge at sige, at de kun dækker for den reelle værdi som bilen har (altså uden modificeringer).
Det skete med min mors Corsa da en kørte op i den, mens den holdt parkeret. Den havde fået eftermonteret træk, soltag og nogle andre ting. Det vurdere forsikringsselskabet (tror det var Alka, faktisk), ikke var standard og ikke var meddelt dem, så det ville de ikke dække. Hun gik til FDM og endte med at få ret og få den fulde dækning (det var nogle få tusinde kroner ud af 50-60k).
Så tag denne

https://ankeforsikring.dk/adm-ankenaevn ... x?CN=95058

Tyveri af en tunet bil. Ingen erstatning.

Tilføjelse:
Ankenævnets kommentar:

Nævnet finder, at det må anses for almindeligt kendt, at bilmodel og motorstørrelse – herunder
ombygget motor – har væsentlig betydning for vilkår og pris på en bilforsikring. Nævnet bemærker hertil, at det af forsikringsbetingelsernes punkt 6.1.1 fremgår, at kaskoforsikringen omfatter "Bilen som den står beskrevet i policen med fabrikat, model, årgang, motorstørrelse,
brændstofs type og antal hestekræfter", og at det af punkt 12.1 fremgår, at "Af hensyn til prisen og de betingelser der gælder for forsikringen, skal vi have besked, hvis: * De oplysninger vi
har om din bil og dit kundeforhold – som fremgår af policen – ikke stemmer overens med de
faktiske forhold. … * Bilens motorstørrelsen eller HK ændres. * Bilen bliver ombygget. * Der udføres ændringer, der medfører at bilen er forskellig fra den standard bil, der er oplyst på policen. … Når vi har fået besked, tager vi stilling til om forsikringen kan fortsætte og på hvilke betingelser. Hvis vi ikke får besked, risikerer du at miste retten til erstatning helt eller delvist".
Nævnet henviser endvidere til afgørelsen i sag 91555.
Nævnet finder endvidere, at selskabet har bevist, at selskabet i henhold til selskabets acceptregler ikke ville have tegnet forsikringen, hvis de rigtige forhold var blevet oplyst. Nævnet kan
herefter ikke kritisere, at selskabet har afvist at yde forsikringsdækning for den stjålne bil.
Senest rettet af perw 10. mar 2021, 11:36, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author perw for the post:
DanielB12

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af DanielB12 » 10. mar 2021, 11:35

Det er sgu vildt. Det sætter da lige en bremse i mine egne planer for, at få en chip i vores bil om et års tid.. Godt graver-arbejde - det er spændende læsning.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 465 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af Madmax » 10. mar 2021, 12:50

Det er alligevel ret tankevækkende at et tyveri ikke bliver dækket, fordi bilen er ombygget.
Så kunne man vælge blot at dække hvad en alm. bil er værd.

Var der tale om et færdselsuheld osv med en bil der yder 30% mere end oplyst er det i min optik en anden sag, det det direkte kan være grunden til uheldet (ukontrolleret kørsel).
These users thanked the author Madmax for the post:
DanielB12

Hallas
Medlem
Indlæg: 1086
Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 492 times
Been thanked: 238 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af Hallas » 10. mar 2021, 15:34

Det er egentligt den gamle devise, det som bilen er født med, alså typegodkendelse er det man forsikrer..det er reglen at der ved evt spørgsmål omhandlende dette, (ændringer af køretøj)skal ligge dokumentation for ændringer.

Bøvlede for år tilbage, da mine forældre havde købt brugt bil, hvor der i regristering var tilføjet at H forsæde kunne drejes, grundet handicap. Sædet var ikke i, og ved 1 syn var det godt nok bøvlet at ændre.
Hilsen Hallas

Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af DanielB12 » 10. mar 2021, 15:56

Hallas skrev:
10. mar 2021, 15:34
Det er egentligt den gamle devise, det som bilen er født med, alså typegodkendelse er det man forsikrer..det er reglen at der ved evt spørgsmål omhandlende dette, (ændringer af køretøj)skal ligge dokumentation for ændringer.

Bøvlede for år tilbage, da mine forældre havde købt brugt bil, hvor der i regristering var tilføjet at H forsæde kunne drejes, grundet handicap. Sædet var ikke i, og ved 1 syn var det godt nok bøvlet at ændre.
Det er vel ligesom med Ekstraudstyr..
Hos Codan der var ekstraudstyr alt udover det som bilen i kataloget var opstillet med, dvs. også selvom det er fabriksmonteret.

Hos Alm. Brand, hvor vi er nu, der tager de udgangspunkt i slutsedlen, altså ekstraudstyr er alt det som bilen har, når den forlader forhandleren. Får man efterfølgende monteret noget aut. er det også automatisk dækket, mens bakkamera som @Watcher lavede, ikke er dækket (det er så dækket i de 20.000 kr. i ekstra udstyr).

Hos LB var det en mellemting - alt var dækket som den forlod forhandleren, med mindre det kunne fjernes igen, f.eks. fælge..

Man skal holde tungen lige i munden :shock:
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af Monze1980 » 10. mar 2021, 18:04

Hver gang der er aktivitet i tråden, håber jeg det er
@i_ipek der kommer med spændende nyt, eller respons til de tidligere indlæg

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk



These users thanked the author Monze1980 for the post:
AAMS
:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6242
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2049 times
Been thanked: 667 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af jansom » 10. mar 2021, 18:12

Ham hører vi ikke fra mere, førend han havner på forsiden af ekstrabladet som anklaget i en sag om forsikringssvindel.
These users thanked the author jansom for the post:
DanielB12
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Jesper_christiansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af Jesper_christiansen » 10. mar 2021, 18:13

Monze1980 skrev:Hver gang der er aktivitet i tråden, håber jeg det er
@i_ipek der kommer med spændende nyt, eller respons til de tidligere indlæg BilledeBillede

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Sagen er afsluttet Billede

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk


Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af mojo » 10. mar 2021, 18:58

Jeg håber da trods alt at han fik en fornuftig pris og ordning.
Han var jo glad for bilen og den eneste fejl han lavede var at ville have mere end den var værd.
Men det er også en påmindelse om at hvad der kommer på nettet bliver på nettet.
Nå man ser hans indlæg her på forummet har han forsøgt at slette første indlæg men dem der kommer efter kan ikke redigeres.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af HansH » 10. mar 2021, 20:12

Én ting er, at han sætter al troværdighed over styr med sin forurettede attitude over sin "uchippede" vRS.
Man kan have lidt ondt af hvordan manden i øvrigt skal begå sig, når han ikke fatter hvilke spor han har efterladt sig på nettet.
Men det må han selv ligge og rode med.

Hvad han ikke selv må ligge og rode med, er at fjerne indhold her på sitet, ved at udnytte den mulighed man har for at redigere 1. indlæg i sin egen tråd... i et håbløst forsøg på at flygte fra det morads han selv har fået skabt.
Det får sikringen til at ryge her, og derfor er det exit. Og han er ikke velkommen tilbage.

Beklager @Monze1980 .. der bliver således ikke nogen opfølgning fra trådstarter.

Tak for hint @mojo .
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
kitoraHallas
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af mojo » 10. mar 2021, 20:19

Jeg anede ikke det var et brud på reglerne

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af HansH » 10. mar 2021, 20:34

Muligheden for tidsubegrænset at redigere 1. indlæg i sin tråd er der kun pga salgsannoncer .. så man altid kan opdatere dem.
Hvis ikke det var pga salgstrådene, ville den mulighed også være lukket.

I dette tilfælde har trådstarter benyttet funktionen - ikke til at rette en stavefejl, eller opdatere med korrigerede data el. lign - men i et forsøg på at viske sine spor ud, fordi han har skrevet noget som han nu bitterligt fortryder.
Vores politik er, at man skal kun skrive ting på nettet som man kan stå ved. Det gælder også på vagcars.dk

Der er undtagelser fra den regel.
Hvis f.eks. éns job, eller egen / andres sikkerhed er på spil, så har vi selvfølgelig hjulpet brugere med en løsning.
Intet indlæg på vagcars er sådan en pris værd.
Men det kræver en god begrundelse at få slettet indhold.
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
kitorajansom
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af HansH » 11. mar 2021, 08:20

perw skrev:
10. mar 2021, 11:23

Så tag denne

https://ankeforsikring.dk/adm-ankenaevn ... x?CN=95058

Tyveri af en tunet bil. Ingen erstatning.
Dét, der fælder bilejeren her, er de massive vidnesbyrd forsikringsselskabet har kunnet finde på nettet om hvilke modifikationer der er foretaget på bilen.
Primært tidligere ejers salgsannonce, hvor det har været udpenslet hvad der har været skiftet af hardware samt chipning, for at løfte bilens ydelse fra 306HK til 430HK.

Jeg synes mere den sag er en lære udi hvor dyrt det kan koste at skulle blære sig på nettet med hvad der er lavet ved bilen.
Lidt på samme måde som det var YT videoerne med rulning af trådstarters Fabia til 180HK, der fældede ham på vagcars.

Dvs hvis vi igen lige vender tilbage til udgangspunktet, og snakker _ren_ chiptuning - hvilket er den måde ydelse er øget på 99% af de biler der kører rundt derude (er min påstand) - og at man har kunnet styre sin iver mht at skilte med det alle vegne, så fastholder jeg, at jeg har meget svært ved at se det pludselig ramme dig i nakken i en forsikringssag.

Jeg vil derfor igen sige, at den sag du bruger som eksempel, ikke kan sammenlignes med bilejer X der lige triller hen til en Landberg forhandler og får en lille chip i sin Octavia 2.0TDI, og så triller hjem igen ..... og det forbliver en viden mellem ham og Landberg at den bil er chippet.

Et gennembrud i vores debat her, ville være reference til en sag, hvor _ren_ chiptuning er blevet afsløret af forsikringsselskabet, og har ført til afvisning af dækning (eller efterflg. regres mod bilejeren).
Og vel at mærke hvor forsikringsselskabet har kunnet påvise chiptuningen ud fra tekniske undersøgelser - og ikke fordi bilejer har efterladt sig et massivt spor på nettet om hvor meget hans bil yder efter chipning.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af mojo » 11. mar 2021, 13:05

HansH skrev:Muligheden for tidsubegrænset at redigere 1. indlæg i sin tråd er der kun pga salgsannoncer .. så man altid kan opdatere dem.
Hvis ikke det var pga salgstrådene, ville den mulighed også være lukket.

I dette tilfælde har trådstarter benyttet funktionen - ikke til at rette en stavefejl, eller opdatere med korrigerede data el. lign - men i et forsøg på at viske sine spor ud, fordi han har skrevet noget som han nu bitterligt fortryder.
Vores politik er, at man skal kun skrive ting på nettet som man kan stå ved. Det gælder også på vagcars.dk

Der er undtagelser fra den regel.
Hvis f.eks. éns job, eller egen / andres sikkerhed er på spil, så har vi selvfølgelig hjulpet brugere med en løsning.
Intet indlæg på vagcars er sådan en pris værd.
Men det kræver en god begrundelse at få slettet indhold.
Så det vil sige at hvis man har lavet en lang tråd med billeder og info omkring et tunings ombygnings projekt så vil det ikke bare kunne forsvinde ved et trylle slag fordi der bliver spurgt til afgift og lovlighed?
Eller er det en individuel vurdering?Billede

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af HansH » 11. mar 2021, 13:09

mojo skrev:
11. mar 2021, 13:05
Så det vil sige at hvis man har lavet en lang tråd med billeder og info omkring et tunings ombygnings projekt så vil det ikke bare kunne forsvinde ved et trylle slag fordi der bliver spurgt til afgift og lovlighed?
Eller er det en individuel vurdering?Billede
Det er altid en vurdering.
Vi udbeder os trådstarters historie / begrundelse, og så vurderer vi "holdbarheden" i sagen.

Så det bedste råd der kan gives er, at hvis man er i tvivl .. så tænk en ekstra gang inden der trykkes på "Indsend" knappen :)
Det man ikke har skrevet, kan man ikke blive stillet til regnskab for.

Og hvis du har konkrete eksempler på tråde der er "forsvundet" herinde, så er svaret nej - vi oplyser ikke hvorfor :)
Den diskretion er der mellem trådstarter og admin, at hvad der fortælles, forbliver mellem os.
Som en slags personsag, kan du sige.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af mojo » 11. mar 2021, 13:19

Tak for uddybende forklaring

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 54 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af tvartou » 11. mar 2021, 20:39

Som i alle andre tilfælde her i livet - tænk, tast, tal

S20 5G anvendt til dette indlæg

These users thanked the author tvartou for the post (total 4):
HansHSyndicateRasmusAndersenmagre

Brugeravatar
Monze1980
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 17. jan 2013, 21:31
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 388 times
Been thanked: 472 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af Monze1980 » 11. mar 2021, 22:38

De berømte tre T'er.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

:)
- Skoda Enyaq 80 iV Sportline, 07/22

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af styker » 12. mar 2021, 22:34

Ved GF forsikring er der et punkt på policen hvor der kan være sat kryds i om bilen er chiptunet.
Hvad det har af konsekvenser hvis der er sat kryds i ja ved jeg så ikke, har ikke nogen chiptunet bil.

Dennis2k
Medlem
Indlæg: 877
Tilmeldt: 8. jul 2010, 15:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 111 times
Been thanked: 351 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af Dennis2k » 13. mar 2021, 08:46

styker skrev:
12. mar 2021, 22:34
Hvad det har af konsekvenser hvis der er sat kryds i ja ved jeg så ikke, har ikke nogen chiptunet bil.
Det havde trådstarter heller ikke :lol:
Spøg til siden - Det er vel fair nok at forsikringsselskaberne har lidt angst når det kommer til chiptuning.
De fleste lægfolk forbinder jo chiptuning med udelukkende flere HK og vanvidskørsel.
‘21 - Tesla Model Y Long Range AWD, Solid Black.
‘21 - Tesla Model 3 SR+ RWD, Pearl White.

Rasmusa
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 56 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af Rasmusa » 13. mar 2021, 21:10

På en eller anden måde er sagen vist afsluttet - forsikringen er ophørt 9. Marts
Egentligt også imponerende at han har fået den synet slut 2020, så meget som den ryger på de videoer :mrgreen: :o
These users thanked the author Rasmusa for the post:
DanielB12
Nuværende:
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af HansH » 13. mar 2021, 21:25

Yes.
Trådstarter skrev 08.03 på SSD at taksator havde afsluttet sagen og givet ham 30.000 for bilen.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 13. mar 2021, 21:49

HansH skrev:
13. mar 2021, 21:25
Yes.
Trådstarter skrev 08.03 på SSD at taksator havde afsluttet sagen og givet ham 30.000 for bilen.
SSD = Solid State Disc ???

/ Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Rasmusa
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 56 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af Rasmusa » 13. mar 2021, 21:55

HansH skrev:
13. mar 2021, 21:25
Yes.
Trådstarter skrev 08.03 på SSD at taksator havde afsluttet sagen og givet ham 30.000 for bilen.
Ja, men forstod resten af sagen som om de ikke ville give ham noget pga chip / defekter?
Spændende om han fik noget ...
Nuværende:
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af HansH » 13. mar 2021, 21:55

Lars - Sound2Vision skrev:
13. mar 2021, 21:49
HansH skrev:
13. mar 2021, 21:25
Yes.
Trådstarter skrev 08.03 på SSD at taksator havde afsluttet sagen og givet ham 30.000 for bilen.
SSD = Solid State Disc ???

/ Lars
Gruppen Skoda Society Denmark på facebook.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af HansH » 13. mar 2021, 21:57

Rasmusa skrev:
13. mar 2021, 21:55
HansH skrev:
13. mar 2021, 21:25
Yes.
Trådstarter skrev 08.03 på SSD at taksator havde afsluttet sagen og givet ham 30.000 for bilen.
Ja, men forstod resten af sagen som om de ikke ville give ham noget pga chip / defekter?
Spændende om han fik noget ...
Jamen jeg kan ikke opfatte det andet end som afsluttet ... og at han fik de 30.000.
Sidste opdatering fra ham ser i hvert fald ud som herunder.
Hans ønske #2 var at han kunne få lov til at pille sin KW undervogn af bilen, men det fik han afslag på. Taksator havde dog lovet at finde ud af hvilken ophugger bilen røg til, og så kunne han selv henvende sig der og handle videre..

Snap2.jpg
Snap2.jpg (23.08 KiB) Vist 1209 gange
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Rasmusa
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 56 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af Rasmusa » 13. mar 2021, 22:23

Ahhh - var lige lidt langsom til at fatte, at det var på FB :)
Tror han skal være glad for den afslutning ...
Nuværende:
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1160
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 264 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af xbn » 13. mar 2021, 22:25

Lars - Sound2Vision skrev:
13. mar 2021, 21:49
HansH skrev:
13. mar 2021, 21:25
Yes.
Trådstarter skrev 08.03 på SSD at taksator havde afsluttet sagen og givet ham 30.000 for bilen.
SSD = Solid State Disc ???

/ Lars
Skoda Society Danmark. Det er en facebook gruppe, for folk der vil poste billeder af deres bil lige efter de har vasket den.
These users thanked the author xbn for the post (total 2):
DanielB12GaSelle
Billede

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af perw » 13. mar 2021, 22:32

xbn skrev:
13. mar 2021, 22:25
Lars - Sound2Vision skrev:
13. mar 2021, 21:49
HansH skrev:
13. mar 2021, 21:25
Yes.
Trådstarter skrev 08.03 på SSD at taksator havde afsluttet sagen og givet ham 30.000 for bilen.
SSD = Solid State Disc ???

/ Lars
Skoda Society Danmark. Det er en facebook gruppe, for folk der vil poste billeder af deres bil lige efter de har vasket den.
Det er ikke helt rigtig.

Der er også billeder uf ad forruden, mens bilen bliver vasket i vaskehallen :-)
These users thanked the author perw for the post:
DanielB12

Brugeravatar
majbom
Aktiv medlem
Indlæg: 2789
Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Midtfyn
Has thanked: 78 times
Been thanked: 152 times

Re: Totalskadet fabia 1.9 tdi vrs 2003

Indlæg af majbom » 13. mar 2021, 22:56

Lars - Sound2Vision skrev:
HansH skrev:
13. mar 2021, 21:25
Yes.
Trådstarter skrev 08.03 på SSD at taksator havde afsluttet sagen og givet ham 30.000 for bilen.
SSD = Solid State Disc ???

/ Lars
Drive, ikke disc Billede
//morten

Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Billede

Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"